Seat Tarraco e-Hybrid je třetím elektrifikovaným modelem v produktové řadě značky.
foto: Seat
Seat pokračuje v rozšiřování své produktové řady elektrifikovaných vozidel a tento týden zahajuje výrobu modelu SEAT Tarraco e-Hybrid. Externě nabíjitelná hybridní verze vlajkové lodi značky poskytuje nejvyšší výkon 180 kW, a je tak dosud nejvýkonnějším modelem Tarraco.
Výkon však není její jedinou předností. Díky 13kWh sadě lithium-iontových akumulátorů dokáže také ujet až 49 km (58 km v kombinovaném cyklu EU) v režimu výhradně elektrického pohonu. Při použití jak elektromotoru, tak i zážehového motoru překoná Seat Tarraco e-Hybrid vzdálenost až 730 km bez doplňování paliva a elektrické energie.
Značka již zákazníkům dodává modely Seat Mii electric a Seat Leon e-Hybrid, který je k dispozici v obou karosářských variantách, jako 5dveřový hatchback a Sportstourer.
foto: Seat
Externě nabíjitelný hybridní systém modelu SEAT Tarraco e-Hybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW, elektromotor o výkonu 85 kW, sadu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovku DSG. Hybridní systém nabízí nejvyšší výkon 180 kW a maximální točivý moment 400 N.m.
Seat Tarraco e-Hybrid umožňuje jízdu v režimu výhradně elektrického pohonu. V něm má dojezd až 49 km podle metodiky WLTP (58 km v kombinovaném jízdním cyklu EU). Díky tomu nabízí mimořádnou hospodárnost.
Navíc může jezdit i městskými ulicemi s přísnější legislativou ohledně kvality ovzduší. Při cestování na delší vzdálenosti využívá SEAT Tarraco e-HYBRID jak elektromotor, tak i zážehový motor. S tímto tandemem překoná bez doplňování paliva a elektrické energie 730 km.
foto: Seat
SEAT Tarraco e-HYBRID se vždy rozjíždí v elektrickém režimu (pokud jsou akumulátory dostatečně nabité). Jakmile množství elektrické energie v akumulátorech poklesne pod určitou úroveň, nebo rychlost jízdy překročí 140 km/h, pohon se přepne do hybridního režimu. Řidič má v módu Hybrid možnost udržovat aktuální stav nabití nebo ho zvýšit či snížit na stanovenou hodnotu.
Kromě různých režimů externě nabíjitelného hybridního pohonu (e-Mode, Automatic Hybrid nebo Manual Hybrid), přístupných a konfigurovatelných prostřednictvím informačního a zábavního systému, je SEAT Tarraco e-HYBRID vybaven dvěma specifickými tlačítky – e-Mode a s-Boost – umístěnými vedle nově navržené a osvětlené hlavice páky voliče.
Přímý přístup k režimu e-Mode usnadňuje přechod na elektrický pohon s nulovými emisemi při vjezdu do cílové městské oblasti, zatímco tlačítko s-Boost poskytuje zážitky ze sportovnější jízdy s vyššími výkony.
Díky pohonu, který kombinuje elektromotor a spalovací motor, jsou emise CO2 velmi nízké, mezi 37 a 46,4 g/km. V oficiálním zkušebním cyklu WLTP spotřebuje vůz 1,6 až 2,0 litru paliva na 100 km.
Jakmile je stav nabití akumulátorové baterie nízký, vrátí se systém pohonu k hybridnímu režimu. Po připojení vozidla ke zdroji elektrické energie lze sadu akumulátorů nabít za pouhých 3,5 hodiny pomocí nástěnné nabíječky o výkonu 3,6 kW, nebo za necelých 5 hodin při využití 2,3kW nabíječky.
SEAT Tarraco e-HYBRID nabízí kompletní konektivitu uvnitř vozu i mimo něj. Elektrifikovaný pohon dává uživateli ještě větší kontrolu nad zaparkovaným vozem. Prostřednictvím aplikace SEAT Connect má i na dálku přístup k datům vozidla a odkudkoli může řídit nabíjecí proces a ovládat klimatizační systém.
foto: Seat
SEAT Tarraco e-HYBRID bude k dispozici v pětimístné verzi se stupni výbavy Xcellence a FR. Zákazníci tak budou mít další možnost, jak si vybrat vozidlo, které dokonale splní jejich požadavky.
SEAT navrhl a vyvinul model SEAT Tarraco e-HYBRID v Barceloně, ve svém sídle v Martorellu. Hybridní Tarraco se začne vyrábět tento týden ve Wolfsburgu.
Kluci, hledám pro tento vůz náhradní reproduktory.
Kluci, hledám pro tento vůz náhradní reproduktory. Jediné, kde mužů koupit teda je https://www.2din.cz/reproduktory/, jelikož mám tam slevu. Pomůžete mi prosím s výběrem?
S křížkem po funuse.
S křížkem po funuse.
Takhle ošklivý interiér u nového auta už jsem dlouho
Takhle ošklivý interiér u nového auta už jsem dlouho neviděl.
No jo… a cena bude tak milion, milion a půl.
No jo… a cena bude tak milion, milion a půl.
Taky vám připadá výroba pluginů jako pálení peněz a
Taky vám připadá výroba pluginů jako pálení peněz a plýtvání časem vývojových týmů?
PlugIn je fikovy list. Ale aspon se lidi nauci jezdit na
PlugIn je fikovy list. Ale aspon se lidi nauci jezdit na elektrinu a dalsi auto uz snad koupi jen BEV.
PlugIn by mel mit dvojnasobne riziko pozaru.
PlugIn by mel mit dvojnasobne riziko pozaru.
Ano, přesně tak si to taky myslím.
Ano, přesně tak si to taky myslím.