Seat má velké plug-in hybridní SUV: zahajuje výrobu modelu Tarraco e-Hybrid

Seat Tarraco e-Hybrid je třetím elektrifikovaným modelem v produktové řadě značky.

Velké SUV španělské značky kombinuje motor TSI s elektromotorem a nabízí celkový nejvyšší výkon 180 kW a točivý moment 400 N.m.
foto: Seat

Seat pokračuje v rozšiřování své produktové řady elektrifikovaných vozidel a tento týden zahajuje výrobu modelu SEAT Tarraco e-Hybrid. Externě nabíjitelná hybridní verze vlajkové lodi značky poskytuje nejvyšší výkon 180 kW, a je tak dosud nejvýkonnějším modelem Tarraco.

Výkon však není její jedinou předností. Díky 13kWh sadě lithium-iontových akumulátorů dokáže také ujet až 49 km (58 km v kombinovaném cyklu EU) v režimu výhradně elektrického pohonu. Při použití jak elektromotoru, tak i zážehového motoru překoná Seat Tarraco e-Hybrid vzdálenost až 730 km bez doplňování paliva a elektrické energie.

Značka již zákazníkům dodává modely Seat Mii electric a Seat Leon e-Hybrid, který je k dispozici v obou karosářských variantách, jako 5dveřový hatchback a Sportstourer.

SEAT Tarraco e-HYBRID

SEAT Tarraco e-HYBRID
foto: Seat

Externě nabíjitelný hybridní systém modelu SEAT Tarraco e-Hybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW, elektromotor o výkonu 85 kW, sadu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovku DSG. Hybridní systém nabízí nejvyšší výkon 180 kW a maximální točivý moment 400 N.m.

Seat Tarraco e-Hybrid umožňuje jízdu v režimu výhradně elektrického pohonu. V něm má dojezd až 49 km podle metodiky WLTP (58 km v kombinovaném jízdním cyklu EU). Díky tomu nabízí mimořádnou hospodárnost.

Navíc může jezdit i městskými ulicemi s přísnější legislativou ohledně kvality ovzduší. Při cestování na delší vzdálenosti využívá SEAT Tarraco e-HYBRID jak elektromotor, tak i zážehový motor. S tímto tandemem překoná bez doplňování paliva a elektrické energie 730 km.

SEAT Tarraco e-HYBRID

SEAT Tarraco e-HYBRID
foto: Seat

SEAT Tarraco e-HYBRID se vždy rozjíždí v elektrickém režimu (pokud jsou akumulátory dostatečně nabité). Jakmile množství elektrické energie v akumulátorech poklesne pod určitou úroveň, nebo rychlost jízdy překročí 140 km/h, pohon se přepne do hybridního režimu. Řidič má v módu Hybrid možnost udržovat aktuální stav nabití nebo ho zvýšit či snížit na stanovenou hodnotu.

Kromě různých režimů externě nabíjitelného hybridního pohonu (e-Mode, Automatic Hybrid nebo Manual Hybrid), přístupných a konfigurovatelných prostřednictvím informačního a zábavního systému, je SEAT Tarraco e-HYBRID vybaven dvěma specifickými tlačítky – e-Mode a s-Boost – umístěnými vedle nově navržené a osvětlené hlavice páky voliče.

Přímý přístup k režimu e-Mode usnadňuje přechod na elektrický pohon s nulovými emisemi při vjezdu do cílové městské oblasti, zatímco tlačítko s-Boost poskytuje zážitky ze sportovnější jízdy s vyššími výkony.

Díky pohonu, který kombinuje elektromotor a spalovací motor, jsou emise CO2 velmi nízké, mezi 37 a 46,4 g/km. V oficiálním zkušebním cyklu WLTP spotřebuje vůz 1,6 až 2,0 litru paliva na 100 km.

Jakmile je stav nabití akumulátorové baterie nízký, vrátí se systém pohonu k hybridnímu režimu. Po připojení vozidla ke zdroji elektrické energie lze sadu akumulátorů nabít za pouhých 3,5 hodiny pomocí nástěnné nabíječky o výkonu 3,6 kW, nebo za necelých 5 hodin při využití 2,3kW nabíječky.

SEAT Tarraco e-HYBRID nabízí kompletní konektivitu uvnitř vozu i mimo něj. Elektrifikovaný pohon dává uživateli ještě větší kontrolu nad zaparkovaným vozem. Prostřednictvím aplikace SEAT Connect má i na dálku přístup k datům vozidla a odkudkoli může řídit nabíjecí proces a ovládat klimatizační systém.

SEAT Tarraco e-HYBRID

SEAT Tarraco e-HYBRID
foto: Seat

SEAT Tarraco e-HYBRID bude k dispozici v pětimístné verzi se stupni výbavy Xcellence a FR. Zákazníci tak budou mít další možnost, jak si vybrat vozidlo, které dokonale splní jejich požadavky.

SEAT navrhl a vyvinul model SEAT Tarraco e-HYBRID v Barceloně, ve svém sídle v Martorellu. Hybridní Tarraco se začne vyrábět tento týden ve Wolfsburgu.

tisková zpráva

8 Comments on “Seat má velké plug-in hybridní SUV: zahajuje výrobu modelu Tarraco e-Hybrid”

Napsat komentář