Seat investuje do nového centra pro testování motorů, včetně elektromotorů

Nové centrum je vybaveno devíti zkušebními stolicemi pro testování všech druhů motorů na rozmanitá paliva, resp. energie, od vývojové fáze až po jejich homologaci.

V provozech, umístěných v technickém centru SEAT, testuje motory pro několik značek koncernu Volkswagen 200 zaměstnanců 24 hodin denně
foto: Seat

Seat v uplynulých letech investoval více než 30 milionů eur do nejvyspělejšího centra pro testování motorů v jižní Evropě. Seat tak pokračuje ve svém nepřetržitém úsilí o inovace a zajištění své budoucnosti založené na elektrifikaci.

Nové centrum je vybaveno devíti zkušebními stolicemi pro různé druhy testů spalovacích motorů na rozmanitá paliva včetně CNG, elektromotorů i hybridních pohonů. Cílem testů je zajištění souladu s požadavky na kvalitu, emise CO2, ostatní emise, odolnost, spolehlivost a provozní vlastnosti po celou dobu životního cyklu.

Investice 30 mil. eur byla realizována v průběhu uplynulých pěti let a jejím výsledkem je centrum s kapacitou 14 300 testů motorů ročně, od časných fází vývoje až po testy vyžadované pro následnou homologaci pohonu.

Součástí centra je také klimatická komora, která simuluje extrémní provozní podmínky s teplotami mezi -40 °C a +65 °C a nadmořskou výškou až 5000 metrů, a automatizovaný věžový parkovací systém s kapacitou pro 27 vozidel. Ta jsou udržována v optimálním stavu pro testování při stabilní teplotě 23 °C.

Centrum pro vývoj poháněcích ústrojí je umístěno v technickém centrum a pracuje v něm 200 zaměstnanců ve 3 směnách, 24 hodin denně, 6 dnů v týdnu. Jimi realizované testy probíhají v rámci projektů nových motorů pro různé značky koncernu Volkswagen.

Dr. Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, zdůraznil, že „tento projekt potvrzuje, že SEAT má jedno z nejvyspělejších zázemí pro vývoj automobilů v Evropě. Nové zkušební centrum disponující rozsáhlým technickým know-how svých týmů umožňuje testování a kalibrování nových motorů během jejich vývoje, aby byly zajištěny optimální výkonové parametry a provozní vlastnosti pro značky SEAT a CUPRA i pro další koncernové značky, a to se zvláštním zaměřením na hybridní pohony a elektromotory.“

Nejmodernější zařízení

Centrum pro vývoj motorů je vybaveno devíti zkušebními stolicemi, které umožňují testování a kalibrování pro příslušný typ vozidla, do něhož se bude příslušný motor montovat. Během vývoje se v extrémních jízdních simulacích sledují provozní vlastnosti motorů ve výjimečných situacích a současně probíhá optimalizace mnoha aspektů, například vstřikování paliva, sání nebo výkonové charakteristiky.

Centrum má navíc emisní laboratoř, která uskutečňuje u každého vozidla více než 80 různých druhů testů ve fázi před schválením do výroby a v souladu s homologačními požadavky různých globálních předpisů.

K dispozici je rovněž PEMS, přenosný systém pro měření emisí, který dokáže monitorovat data vozidla i za jízdy. PEMS se používá k realizaci testů RDE (Real Driving Emissions), které jsou v rámci homologačního procesu požadovány pro analýzu spotřeby paliva a emisí osobních automobilů v reálných jízdních situacích.

Centrum pro poháněcí ústrojí má také stolice pro testování odolnosti a životnosti. Prototypy a vozidla na nich ujedou bez přerušení až 200 000 km, za průběžné analýzy provozních vlastností a výkonových charakteristik testovaného motoru.

Seat navíc instaloval systém rekuperace energie z válců stolice. Takto získávaná elektrická energie se používá k pozdější spotřebě.

Od Kavkazu až po Údolí smrti, aniž by bylo nutné opustit Martorell

Mezi opravdu jedinečná zařízení centra pro testování poháněcích ústrojí patří také klimatická komora, v níž jsou simulovány extrémní teploty a atmosférické tlaky. Přechod z podmínek Kavkazu do kalifornského Údolí smrti je otázkou několika hodin.

Komora tak umožňuje testování výkonové charakteristiky motorů a simulovat jízdu za podpory robotů v extrémních podmínkách. Díky těmto simulacím je možné analyzovat, jak vozidla s různými motory reagují na tyto podmínky. Seat tím zaručuje optimální provozní vlastnosti vozů, s nimiž budou jezdit zákazníci.

Kromě centra pro vývoj motorů začal Seat ve svém pokračujícím úsilí o elektrifikaci budovat v Martorellu také budoucí testovací centrum TCE (Test Center Energy), svou novou akumulátorovou laboratoř. Nové centrum, které si vyžádá investice více než 7 milionů eur, bude vyvíjet a testovat různé energetické systémy pro elektromobily a hybridní vozy.

Dokončení TCE je plánováno na duben 2021. Centrum s plochou 1500 metrů čtverečních bude mít různé zóny pro testování a ověřovací zkoušky modulů akumulátorových článků s lithium-iontovou technologií, sad akumulátorů se středním a vysokým napětím a různé nabíječky používané v celé produktové řadě elektrifikovaných vozidel.

tisková zpráva

2 Comments on “Seat investuje do nového centra pro testování motorů, včetně elektromotorů”

Napsat komentář