Sdílení osobních vozů zažívá v posledních třech letech strmý růst. Carsharing se za tu dobu nově objevil v téměř 1 000 městech, což představuje nárůst poskytovaných služeb o polovinu.
foto: Anytime Carsharing
Současný boom lze částečně přičíst technologickému pokroku a rostoucí poptávce spotřebitelů po nákladově efektivních a pohodlných službách mobility. Hlavním důvodem jsou ale příznivé vládní politiky spolu se zvýšenou dostupností a povědomím o mobilních službách na vyžádání.
V minulém roce byly podle studie kanadské společnosti Movmi největší změny na trhu spojeny s fúzemi, akvizicemi a příchodem nových hráčů. Největší pozornost vzbudilo spojení služby car2go Daimleru a DriveNow od BMW do služby ShareNow.
Další významnou akvizicí bylo ovládnuté francouzské Drivy americkým velkým poskytovatelem Getaround. Díky této akvizici je Getaround nyní k dispozici ve 300 městech v USA a Evropě (Francie, Německo, Španělsko, Rakousko, Belgie a Velká Británie).
Česká republika zažívá v posledních dvou letech příchod nových silných hráčů. Největším je nadnárodní Anytime, který loni začínal se stovkou hybridních vozů Toyota Yaris a do konce letošního roku chce mít 500 aut. Vedla Yarisů přitom sahá i k větším modelům, jako je například Toyota Corolla.
Čekají se další hráči
Letos a v příštích letech by měl podle expertů ještě narůst počet firem, které budou diverzifikovat svoje portfolio směrem ke carsharingu prostřednictvím fúzí, akvizic nebo strategických nových podniků.
„Ke změně pohledu lidí na vlastnictví aut směrem ke sdílené mobilitě je potřeba spolehlivá síť alternativních poskytovatelů. Obyvatelé měst si uvědomují, že pro mnohdy náročnou přepravu v dopravních zácpách nepotřebují vlastní silné luxusní auto, ale stačí jim sdílet menší úsporný vůz, se kterým navíc snadno zaparkují po celém městě,“ říká ředitel českého zastoupení Anytime Carsharing Milan Beutl.
Jedno sdílené auto nahradí až 15 vlastněných vozů
Sdílená mobilita by mohla velkým městům výrazně odlehčit, protože počet vozidel i intenzita dopravy v metropolích výrazně roste.
Například v Praze podle Technické správy komunikací loni přibylo 30 000 osobních aut a jejich počet se zvýšil na 912 000. Na území Prahy loni řidiči najezdili 23 356 milionu kilometrů, což je o asi 300 000 km meziročně více.
Lidé přitom podle statistik aktivně využívají svůj vůz jen čtyři procenta z času. Náklady na servis, údržbu, tankování i parkování ale musí hradit i v době, kdy auto vůbec nepoužívají.
Podle studie EY může jeden sdílený vůz nahradit až 15 soukromých aut, což výrazně přispívá ke snižování ekologické zátěže. Celkem 69 % českých motoristů navíc auta raději sdílí, než si je půjčuje.
Carsharingové firmy navíc často využívají ekologičtější hybridní vozy, které ve městech dokáží jezdit i 70 % doby provozu čistě na elektřinu.
Třetina Pražanů už nechce vlastní auto
Jezdit po Praze vlastním autem se už nevyplatí třetině pražských řidičů. Nejvíc jim vadí problémy s parkováním a vysoké náklady na provozování vlastního vozu.
Najít parkovací místo nebo si zajistit parkování v rezidentské zóně vidí jako problém 69 % řidičů, vysoké provozní náklady pak trápí téměř dvě třetiny z nich. Sdílení auta si vyzkoušelo přes šest procent Pražanů a dalších 24 % o něm uvažuje.
S tím co předvádí různé části prahy se nedivím, že
S tím co předvádí různé části prahy se nedivím, že už 1/3 pražanů nechce o vlastnictví auta ani slyšet. Mít v Praze auto musí být za trest. Já si Prahu už před časem dal na svůj soukromý black list. Hlavně kvůli modrým zónám. Jedu tam jen když už fakt není jiné východisko.
Půjčovny aut jsou super, pokud:
1) Nemáte rodinu
2) Máte
Půjčovny aut jsou super, pokud:
1) Nemáte rodinu
2) Máte plat na víc než cestu MHD
3) Nebydlíte na venkově
4) Není doba koronaviru
5) Nejezdíte delší trasy
6) Nepotřebujete 100% dostupnost z pracovních či soukromých důvodů
Takže cílovka je zdravý bezdětný jedinec 25-40 let konzumující požitky většího města.
Silně pochybuji, že tvoří třetinu obyvatel Prahy.
Já jsem pro současné vytváření dopravní sítě pro
Já jsem pro současné vytváření dopravní sítě pro kola, koloběžky, skejty, elektrické varianty toho všeho + segwaye a další přibližovadla co kdo vymyslí. Hegemonizace města a komunikací pouze automobily je špatně. Malá přibližovadla by mohla odlehčit silnicím, MHD i ovzduší. Dosavadní dělení komunikací na silnice a chodníky je málo a cpát kola a el. koloběžky na silnice mezi auta je nepraktická a nebezpečná kravina pro všechny zúčastněné.
Možná přijde doba kdy díky intenzivnějšímu používání kol, e-kol, e-koloběže apod. se sníži počet požívání aut v městech natolik že tato doprava bude moci uzmout některé dopravní pruhy pro sebe přepravit tak bezpečněji daleko větší množství lidí než auta s jednou osobou. Dost by tomu pomohl nárůst sdílení aut a snížení vlastnictví auta, která by pak nezabírala tolik plochy při parkování podél silnic.
Samozřejme naroubovat cyklo-elektrostezky do stávajícího města bude těžké místy skoro řešitelné, ale nová výstavba by takto měla urbanisticky pojmout a pak to postupně propojovat. Bohatou cyklodopravu mají rovinatá města, ale díky elektropohonu se kopcovitá města stanou na kolech lépe zdolatelná.
Jak by jsi řešil přepravu dětí do školek a škol, když
Jak by jsi řešil přepravu dětí do školek a škol, když nefunguje rozumě MHD (protože ta funguje dobře jen na pátěřních linkách) a omezíš auta? Chtěl jsem u nás vozit děti za kolem v croozeru, ale v práci není kam dát a cestu bych ani nabsolvoval, protože bych musel jet po čtyřproudé silnici – cyklostezku jsem nedal na šířku vozíku pro dvě děti..o školce nemluvě – neprošlo by to brankou
Problém svozu detí do školy je hodný řešení i z důvodu
Problém svozu detí do školy je hodný řešení i z důvodu bezpečnosti. To co předvádí (většinou matky) v SUVs před školou, mnohdy zavání tragédií. Zvláštní, že ještě nemáme školní autobusy, přitom kopírujeme z USA kdeco.
Protože máme rozfrcané školy všude a ne na jednom
Protože máme rozfrcané školy všude a ne na jednom místě.. když se podívám doma, tak na dalších deset let je vyhlídka, že děti budou na jedné škole dva roky a vzdálenost škol je od sebe 3-6 km
keď som také riešenie navrhoval namiesto eko aktivstov, bol
keď som také riešenie navrhoval namiesto eko aktivstov, bol som za hlúpeho. pretože bicykle je povinné integrovať do vozovky! mhd nemá mať zástavku v nike, ale vo vozovke, aby prekýžali ostatnej doprave. a spomaľovacie prahy sú pre zdravie (nárast exhalátov) to najlepšie.
Kdo vlastní Anytime?
Kdo vlastní Anytime?
Patřím k té třetině. Také jsem se letos toho plechového
Patřím k té třetině. Také jsem se letos toho plechového darmožrouta zbavil. Do práce jezdím na ekole, nákupy nám vozí iTesco a Košík, minulý víkend jsem měl od Anytime půjčenou skoro novou (1200km) hybridní Corollu (skvělé auto). Na prázdniny si pronajmu ve Vestci elektromobil. Za mě vyřešeno.
.
.
Sdílené auto jsem používal – Car4Way, ale nyní mám
Sdílené auto jsem používal – Car4Way, ale nyní mám vlastní. Sdílená auta mají několik zásadních nedostatků. Jedním z nich je, že nestojí před domem, ale musím s k němu nějak dopravit. Další problém nastává, pokud chci jet na víkend dál od Prahy na několik dnů, tak se použít nedají nebo za nesmyslné ceny. Vlastní auto šetří čas, který je oproti MHD nebo sdílenému k nezaplacení.
Výhodou sdílení ale byla možnost většího výběru vozů, takže bylo možné domů dopravit i objemnější nábytek.
Koukal jsem že dýleři myslím že Tojoty nabízej svým
Koukal jsem že dýleři myslím že Tojoty nabízej svým klientům na víkendy a dovči pronájem větších rodinných aut. Nevím jak moc je to od nich drahý, ale v principu mi pak přijde ok vlastnit menší EV co mi bude “stát před domem” a na ty víkendy a dovči či stěhování pak půjčit dle potřeby co chci. Dosud moje auto muselo splňovat vše tudiž pak většinu času jezdím nečím větším než normálně potřebuju.
Vše se samozřejmě odvíjí od ceny.
U nás je auto často bráno jako další člen rodiny, takže
U nás je auto často bráno jako další člen rodiny, takže pro tyhle lidi nikdy nebude sdílení řešení. Rodina je schopná utrácet ročně statisíce za to, že mají svého miláčka, respektive dva. Pokud někdo využívá MHD a 1 x za týden jeden 50 km za Prahu na chatu, pak je vlastní auto přepych (tedy pokud se nabavíme o popelnici za 50 tis. Kč). Polovina aut stojí bez hnutí v ulicích celý pracovní týden, část z nich i déle, ekonomický nesmysl. Stačilo by v Praze plošně udělat parkovné 2 Kč/hod pro rezidenty a 5 Kč pro ostatní a to by se ulice vyprázdnily.
až budou mít lidi tolik peněz, že si budou moc běžně co
až budou mít lidi tolik peněz, že si budou moc běžně co tři roky kupovat nová auta, nebude to pro ně další člen rodiny, ale jaksi jsme tu měli od roku 1939 do roku 1989 neustálou okupaci (buď armádní, nebo mocenskou – nejdéle oboje) a včera na západě pro nás znamenalo za deset let u nás, tak se auto stalo dalším členem rodiny…aby ne, když se na něj šetřilo a čekalo desetiletí…a když už pak někdo něco takového měl, tak se o to taky musel náležitě starat, aby mu to vydrželo často po zbytek života..
reálnou změnu lze očekávat až v generaci, která se narodí lidem narozených po roce 1989 a je otázka, jestli tací lidé, ještě budou chtít auta vůbec vllastnit
Je to spíše o změně myšlení, stačilo pár let a už
Je to spíše o změně myšlení, stačilo pár let a už nám ani nepřijde, že se nekouří v restaracích a dokonce si zapálit i na zahrádce restaurace se dnes považuje za společenský faul. Časem bude vlastnictví auta ve velkých městech považováno za něco nepatřičného až asociálního. Mojo dospělé děti už auto nevlastní rovněž dcera přítelkyně vlastní auto nechce. Při dojíždění za zaměstnáním do města to zatím nejde a sdílení aut by bylo drahé. Řešení je automatizovaná robotická auta takové miniautobusky) a sdílené kanceláře. Již dnes se u velkých společností v Praze uvažuje o rapidním snížení pronajímaných ploch kanceláří, minimálně na polovinu, home office poloviny lidí ve firmě je u nich standard. Myslím, že developeři mají v noci těžké spaní. Samozřejmě velkovýroba je něco jiného.
Pro mě mají ta sdílená auta jednu totální překážku –
Pro mě mají ta sdílená auta jednu totální překážku – jak řešit dětské sedačky – respektive všichni známí po celém světě, co tvrdili, jak auto nikdy a že to zvládnou sdílením..přišli potomci a mají auta… za sebe pak nejsem příznivce jakékoli formy sdílené ekonomiky, viděl jsem spoustu pokusů a nikdy kladný výsledek – nejlépe to popisuje povídka Š+G – Dům ve společné péči
Kouření je jak kde a jaku koho v lepší společnosti společenský faul, najde se dost mlžičů, co si klidně zamlží na openspace, nebo v krámu, protože to přece není klasické kouření, mě naopak překvapuje, kolik lidí z „vyšší“ a trendy společnosti stále kouří
Uz tech 50km za prahu 1x tydne ti udela skoro 6000 rocne. K
Uz tech 50km za prahu 1x tydne ti udela skoro 6000 rocne. K tomu nejaka drobna pojizda a na 10 000 jsi hned… a v tu ranu se cenove pod vlasni auto dostava dost tezko (pokud se teda snazis mit to vlastni auto rozumne levne, ne kdyz si koupis X6 pochopitelne)
Prostým násobením jsme na 5200 a pár pojížděk bude
Prostým násobením jsme na 5200 a pár pojížděk bude nájezd třeba 7000 km a nebo si koupit Octávku za 650 tisíc holátko a nechat ho hnít na ulici, taky dobrá investice 🙂 Těch 650 tisíc má vydělávat peníze a ne se někde válet.
Tak pro srovnani. Pujceni treba na anytime na 48 hodin (s
Tak pro srovnani. Pujceni treba na anytime na 48 hodin (s privrenym okem to je „cely vikend“) te vyjde na 1800 per vikend, tj 93 600. Plus nejake ty pojizdky navic do tech 7000 a jsi, kdyz budu velky optimista na 120 000 za rok.
Kdyz bys misto toho poridil treba scalu (o tridu vyssi nez ten yaris), tak te to vyjde s rezervou na pulku. (amortizace 20 000 rocne, servis rekneme 4000, pneu dalsi 4000, dalnicka 1500, pojistka 10 000, benzin 15 000, plus nejaka rezerva).
Tj financne jsi na pulce, a pokud se ty najezd trochu zvedne, tak uspory budou podstatne vetsi…
Ve srovnání chybí fakt, že po 18. hodině už před domem
Ve srovnání chybí fakt, že po 18. hodině už před domem nezaparkuju, aniž bych porušil vyhlášku, že se nemusím bát o tu Scalu, jestli bude ráno tam, kde byla večer a ve stejném stavu atd.
Toyoty od AnTi jsou hodně dobře vybavené, pochybuju, že existuje srovnatelná Scala.
A u toho sdileneho auta nemusim resit, kam ho zaparkuju?
A u toho sdileneho auta nemusim resit, kam ho zaparkuju?
Ne, stojí na místě, kde stálo to moje a dalších 5ti
Ne, stojí na místě, kde stálo to moje a dalších 5ti sousedů
Tak to asi bydlim v jine Praze, kdykoliv se pohybuju vecer po
Tak to asi bydlim v jine Praze, kdykoliv se pohybuju vecer po castech se zonami, 5 volnych mist a vedle nich jedno odpocivajici sdilene auto rozhodne neni (a neverim, ze v dohledne dobe bude)…
Podle me by se mely namalovat chvlivky a prodavat exkluzivni pravo na jejich uzivani za (alespon nejak) netrivialni cenu (idealne drazbou). To by zamavalo se „stojaky“ a „sdileci firmy“ by si proste musely do sveho podnikani neco investovat (koupit par mist v kazde ulici) a ne „nakoupit“ auta za dotaci, a jen vydelavat…
EDIT: ze se to nikdy nestane je mi jasne, prodavat vic povolenek nez je mist je pro MC tak lakavy privydelek.
Takhle jsem to nemyslel, samozřejmě že se (zatím) žádná
Takhle jsem to nemyslel, samozřejmě že se (zatím) žádná parkovací místa neuvolnila a sdílená auta naopak v ulicích přibyla. Ale dejte tomu čas a až Vám auto doslouží a mezitím budete pravidelně registrovat zaparkovaná sdílená auta poblíž bydliště, třeba se misky vah převáží.
A kam parkujes ten anytime? To tam mate specialni zonu, kde se
A kam parkujes ten anytime? To tam mate specialni zonu, kde se neda parkovat vlastnim autem, ale da se tam parkovat sdilene? 😀
Jinak neni problem si koupit tu toyotu, na tu cenovou kalkulaci to nebude mit zasadni vliv 😀
Amortizace 20 tis. za rok bych moc chtěl, ale první rok u
Amortizace 20 tis. za rok bych moc chtěl, ale první rok u levnějších aut je to tak 20%. Dám za auto 400 tis. a když to nikdo neodře a neobjede klíčema (jako kamarádovi) nebo rovnou neukradne, tak to je první rok a druhý rok tak +/- nastejno. Pravda můžu si koupit plechovku za 80 tis. a je to levnější, každý dle svého. Znám i pár lidí, kteří nemají auto vůbec a ani si jej nepůjčují ani nepoužívají taxi, to už je druhý extrém.
No nabizi se otazka, proc chces to auto po roce prodat, ze
No nabizi se otazka, proc chces to auto po roce prodat, ze resit 20% prvni rok? Jinak rocni auta se slevou 20% bych uprimne chtel videt, vesmes kdyz jsem shanel auto, tak jsem pak rocni ojetiny uz ani nesledoval, protoze cena byla prakticky stejna, za jake se dalo sehnat nove…
Jinak koupis auto za 400, a po 10 letech ho strelis v klidu za 100 a bude porad v super kondici (hosi tady uvazovali najezd 7000 rocne)…
Asi jsi sháněl špatně.. Když koupím Scalu jako fyzická
Asi jsi sháněl špatně.. Když koupím Scalu jako fyzická osoba za 440 tis., tak ji už za 360 tis. po roce neprodám a to se nebavím o DPH, které řeší 75% kupujících.
No ja kdyz shanel, tak u noveho auta jsem skoncil nekde mezi
No ja kdyz shanel, tak u noveho auta jsem skoncil nekde mezi 15-20% sleve oproti ceniku, u rocnich a predvadecek to bylo tech 20% vyjimecne nejake procento navic (ktere udelala za me zbytecna vybava navic), takze ne, fakt mi to moc smysl nedavalo. A opravdu nejsem nejaky megakorporat s odberem 100 aut rocne…
Když vezmu ceník a úplně základní verzi Scala za 412
Když vezmu ceník a úplně základní verzi Scala za 412 tis. a dostanu slevu řekněme 15% tak jsem na 350 tis. Po roce to prodám tak za 280 tis. Za 309 tis. to visí na Tipcars s 500 km a nikdo to nechce a to tam je odpočet DPH.
No predvcerem jsem koukal na nabidku na zakladni verzi scaly
No predvcerem jsem koukal na nabidku na zakladni verzi scaly (novou) za 280, v tom bude ten zakopany pes…
A opet, zajimalo by jaky vidis ten smysl v tom, resit za koli prodas po roce provozu auto, to je uplne zcestne uz jen kvuli tomu, kolik mas reseni s tim prodejem, koupi noveho apod….
A dostáváme se k tomu, že když si kuopím auto za 280
A dostáváme se k tomu, že když si kuopím auto za 280 tis., bude mít nájezd 7000 km ročně (což je průměr v ČR) a nechám si ho 15 let (což je průměr ČR), tak je jakákoli jiná doprava dražší, ano to souhlasí.
No jen pro formu, prumerny najezd u auta je ponekud vyssi, a
No jen pro formu, prumerny najezd u auta je ponekud vyssi, a tech 15 let je podle tebe prumer ceho? (napoveda niceho relevnatniho)….
A ano, po par hodinach jsme se dostali k tomu co jsem psa na zacatku – ze i u relativne maleho rocniho najezdu (tech 7000km) vyjde vlastni auto podstatne levneji nez taxik nebo carsharing…
Průměrné stáří vozidla v ČR je 15 let, průměrný
Průměrné stáří vozidla v ČR je 15 let, průměrný nájezd 6800 km/rok.
jenže je potřeba porovnávat porovnatelné, tedy kupuj každé tři roky nové auto nebo jezdi sdíleným autem a pak porovnej ceny.
A to prumerne stari je v kontaxtu toho dobre k cemu? (prumerne
A to prumerne stari je v kontaxtu toho dobre k cemu? (prumerne stari a prumerna zivotnost auta jsou dost jine cisla, pro ilustraci prumerne stari obzvatel v CR je asi 40 let)….
Jinak by me zajimal ten zdroj ze prumerny najezd auta 6800 rocne ;-).
Navic fakt nevim, proc resis ten prodej po roce, ja mam ted
Navic fakt nevim, proc resis ten prodej po roce, ja mam ted posledni auto uz 8. rok a nejak nevim v cem byl benefit, kdybych ho mel kazdy rok nebo dva menit (je v dobrem stavu, zadne poruchy, pohodlne stejne jako nove auto, jen nema velky barevny displej…)
Jen říkám kam padá cena za rok a mě auto stěží
Jen říkám kam padá cena za rok a mě auto stěží vydrží 4 roky spíš tři je maximum.
Pri najezdu 7000 rocne? (coz je to co jsme resili?) asi ne ze?
Pri najezdu 7000 rocne? (coz je to co jsme resili?) asi ne ze? Anebo tradicne reakce porad totalne mimo misu….
máme v rodině hupcuka- stál 215 tis Kč, je mu dvanáct,
máme v rodině hupcuka- stál 215 tis Kč, je mu dvanáct, má najeto nějakých 95 tis km a pokud ho z rodiny emise neoddělí, tak dalších deset let bude…
nevýhody: žádná výbava
výhody: není tam nic, co by se rozbilo, snadná údržba za hubičku realizovatelná v garáži, odvozí děsně…., poruchovst zatím minimální (oprava výfuku, páčky blinkrů a přítlačná pružina spojky), ostatní poruchy byly opravy parkovišťových bojů (levé zadní světlo, pravé zrcátko)
stav: mechanicky super, protikorozně ošetřeno, vzhledem…no je to městský parkovišťový bojovník, vozící děti a vše co je třeba převézt
Sám jste mi napsal, že s DPH nakupují jenom
Sám jste mi napsal, že s DPH nakupují jenom chudáci…nečekám, že chudák si koupí auto za 650 tis (podnikatel to neřeší, potřebuje často dostupnost, takže je v zásadě mimo tuhle soutěž)…ten si koupí auto do 300 – a to už je pro půjčování prašť jako uhoď, pokud dotyčný není pruzen tím, kde jak má stát…
vymýšlet jak vydělat peníze investicema je pro lidi, co to umí a mají čas se tomu věnovat a to ještě jsou rádi za nějaký stabilní výdělek – aneb pětkrát něco málo vydělaj a pošesté fakt prodělaj, protože nemají včas informace, nečekaně se něco semele atd, z pohledu investic je myslím docela úspěch mít peníze zabezpečené proti inflaci a něco málo nad to vydělat – což mluvíme stabilní zisk portfolia napříč tituly ca 5 procent a to není málo, pokud se investičně nejde do vysokého rizika… většina lidí, co hraje investice, jak loterii je ráda, že je na konci na svým.. a ze zkušenosti, čím větší ramena, co vydělal, tím víc nakonec pohořel.
je mi otázkou ako tá tretina pražských „řidičú“
je mi otázkou ako tá tretina pražských „řidičú“ vypožičaným (nie čiastočne vlastneným) bude parkovať, ako sa im znížia náklady.
alebo mediálna masáž …
Sdílená auta mají svou logiku v tom, že celkově ubyde aut
Sdílená auta mají svou logiku v tom, že celkově ubyde aut z ulic, tedy parkování bude snadnější. To že mladí lidé auta dnes moc nechtějí je celosvětový trend, auto stojí 95% času na ulici a hnije a každá hodina stání stojí docela dost peněz. Bydlet v Praze tak radši jezdím taxíkem nebo sdíleným autem.
myslím, že neubudne, pretože ak aj tretina domácností
myslím, že neubudne, pretože ak aj tretina domácností (nie jednotlivcov) nebude mať auto (bude však viac dmácností, pretože ľudí pribúda), stále bude praha malá …
a spomínaný trend je humbug – vo svojom okolí sledujem, že hoci má okres trenčín najmenej áut z celého kraja, pravidelne počet rastie. mladí neriešia bývanie, ale mobilitu. sú zápecníci, trendy im nič nehovoria.
a len na okraj – praha nie je iba centrum, ale aj satelity. a ako sa odtiaľ dostať?
No lidi bezne dojizdeji hromadnou dopravou i z okolnich obci a
No lidi bezne dojizdeji hromadnou dopravou i z okolnich obci a problem fakt neni. Kde v praze mate satelit se spatnou dopravou? (v praze, ne 50 km od prahy, to logicky neni praha)
Na to neni treba chodit prilis daleko. Velka cast busu z
Na to neni treba chodit prilis daleko. Velka cast busu z konecnych metra (porad jeste P/0 pasmo, nebavime se o 3xx, 4xx…) ma po desate vecer interval 20-30 minut. Ale chapu, spravny progresivni/pokrokovy clovek v tu hodinu sjizdi zabavne porady na Nove (nebo Netflixu) a necoura po Praze.
Nebo takovy pekny priklad z praxe uvnitr Prahy – Prosek – Tyrsuv Vrch (Michle) auto cca 20 minut, MHD cca hodina (nemluve o vyslapu na konci, s hromadou kramu fakt lahudka). Takze cesta tam a zpet je prakticky o hodinu a pul delsi, vic nez stravim na miste. EDIT: podobne s jeste vetsim centrem, u Riegracu to vychazi tak 20/45 minut (tam teda autem nejezdim).
Jakoze interval 20 minut znamena, ze je problem se tam dostat?
Jakoze interval 20 minut znamena, ze je problem se tam dostat? Tak to pak jo no 😀
Chapu ze u nas na vesnici si lidi stezovali ze se tam neda dostat, protoze je bus v 20 30, pak ve 22, a pak 5 rano, ale ze interval 20 minut je problem, tak to bude spise v hlave no….
Je to problem, protoze je to vyrazne pomalejsi nez
Je to problem, protoze je to vyrazne pomalejsi nez individualni doprava.
A to se porad bavime o vnitrni Praze (rekneme Cakovice). Kdyz pritvrdim na skutecny satelit (Mratin, Mesice,…) interval je najednou hodina (+20 minut ve „vyhlidkovem“ autobusu). Nedivim se lidem tam bydlicim, ze radsi jedou 15 minut autem.
EDIT: kdyz se bavime o Praze, neni ta vesnice se tremi autobusy denne trosku argumentacni faul?
Proc argumentacni faul? Uvedl jsem to pro ilustraci, co chapu
Proc argumentacni faul? Uvedl jsem to pro ilustraci, co chapu jako „neda se tam dostat“, a ze 20 min interval po praze to za me opravdu nesplnuje…..
Otazka byla „kde kolem Prahy je satelit se spatnou dopravou“.
Otazka byla „kde kolem Prahy je satelit se spatnou dopravou“. Takze argumentovat vesnici se 3 autobusy denne mi neprijde uplne koser.
A sorac, bus jednou za hodinu (na relativne hlavnim tahu) lidi z aut do MHD proste presednout nedonuti (pokud maji moznost v cili zaparkovat, samozrejme).
k tomu príkladu rozdialu časov auto/bus pridám bus/bus –
k tomu príkladu rozdialu časov auto/bus pridám bus/bus – pred časom prešiel posledný od fabriky na konečnú za necelých desaťminút (a všetci vrátane sediacich sa držali), dnes 1/2 dráhy trvá viac ako pol hodinu.
Vlastni auto stoji sice asi vic penez ale ma vyhody ktere
Vlastni auto stoji sice asi vic penez ale ma vyhody ktere zadna taxisluzba ani sdilena sluzba nemuze nabidnout.
Jaké výhody?
Jaké výhody?
Auto okamzite k dispozici, moznost delat si s nim co chci,
Auto okamzite k dispozici, moznost delat si s nim co chci, upravy treba. A hlavne to je je proste moje, vim jak jsem s nim jezdil, jaky je jeho technicky stav, jak je ciste/zasvinene a janevim co jeste.
Chápu, že na malém městě a venkově je to jinak, ale v P
Chápu, že na malém městě a venkově je to jinak, ale v P stojí sdílená auta na každém sídlišti. Vždy bylo čistší a v lepším stavu než moje vlastní auto, budiž mu kovošrot lehký. Pokud úpravami myslíte tu(z/n)ing, čím míň jich bude, tím líp.
Kazdemu podle jeho gusta.
Kazdemu podle jeho gusta.
Tak úpravy auta můžou být třeba síť v kufru, koule,
Tak úpravy auta můžou být třeba síť v kufru, koule, různé nosiče a tak. Odvezete sdílený autem třeba už jen kolo ?
Viděl jsem v Paříži ty pěkné stříbrné sdílené
Viděl jsem v Paříži ty pěkné stříbrné sdílené elektromobily…bylo to čím dál tím líp, čím blíž tím hůř, vozím děti, nejsem úplně cíťa, ale do takového auta bych nesedl ani omylem..