Dne 7. března poprvé proběhlo jednání pracovní skupiny, která se podílí na přípravě studie proveditelnosti vzniku prvního eko-carsharingového centra v České republice. Za jeden pracovní stůl zasedly společnosti Škoda Auto, Letiště Praha, Pražská plynárenská, Pražská energetika, České dráhy a občanské sdružení Future Age, jež projekt iniciovalo a bude také zodpovědné za vznik vlastní studie proveditelnosti.
foto: Škoda Auto
Hl. město Praha se tak může zařadit po boku ostatních evropských metropolí mezi města, podporujících přechod na nové, ekologičtější druhy pohonu (CNG, elektřina), nová řešení ve vlastnictví dopravních prostředků (carsharing), či nová propojení na veřejnou dopravu ve městě.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Paříž 2012: Škoda Auto představila Citigo CNG
„Z pohledu podpory alternativních pohonů vozidel, půjde o unikátní formu sdílení vozidel v kategorii aut vhodných pro městský provoz prostřednictvím půjčovny těchto vozidel. Eko-carsharing je nový způsob půjčování vozidel na krátký časový úsek, často jde o pouhé minuty. Později bude nabídka rozšířena o elektrokola a užitkové vozy,” uvedla Monika Pospíšilová, ředitelka projektu občanského sdružení Future Age.
Čistá mobilita do města
Cílem projektu je omezování škodlivých vlivů dopravy propojováním čisté mobility do systému integrované městské dopravy stejně jako do systémů mezinárodních dopravců (železnice, letiště). Eko-carsharing je vhodným doplňkem veřejné dopravy ve městech.
Ze studií vyplývá, že je vhodný pro města nad 300 tis. obyvatel. Navíc využívá skutečnosti, že většina obyvatel ve městech nepotřebuje druhé auto do domácnosti stejně jako auto ke každodennímu dojíždění.
Chytrý telefon pro chytrou dopravu
Proto eko-carsharing poskytuje bezobslužný přístup k vozidlu 24 hodin denně obvykle pomocí RFID karty, aplikace pro chytrý telefon nebo SMS. Tato úroveň pohodlí se blíží zkušenosti soukromého majitele vozidla, který vezme klíče a jde.
Pro naplňování cílů eko-carsharingu byla navržena spolupráce s dodavateli služeb veřejné dopravy, lokální samosprávou a firmami, které jsou na poli podpory čisté mobility na území hlavního města Prahy aktivní.
imho nezmysel.
existuje
imho nezmysel.
existuje taxi.
zdielat je fajn akurat bicykle.
Taky nedobrovolně sdílím
Taky nedobrovolně sdílím dokonce už dvě kola za poslední dva roky. 🙁
Obávám se, že pokud by se měly pokrýt všechny náklady včetně rizik, bude z toho nakonec normální autopůjčovna za tisíce na den. Jinak to prostě nejde – lepší to bude jedině s dotací zase z našich kapes.