Sdílení aut HoppyGo vyrostlo minulý rok o 81 %, má přes 100 000 uživatelů

Počet aut na platformě HoppyGo se zvýšil o 31 % na 2365 aut a pronajímatelé vozů si vloni rozdělili přes 15 mil. Kč. Počet registrovaných uživatelů se meziročně navýšil o 52 % a překročil hranici 100 000.

Carsharing nabídl funkční a atraktivní alternativu za omezené možnosti cestovního ruchu
foto: HoppyGo

Hledání alternativních možností pro cestování a velký zájem o dovolenou v tuzemsku se výrazně promítl na rostoucí poptávce po sdílené mobilitě. Podle platformy pro sdílení aut HoppyGo meziročně vzrostl zájem o rekordních 81 %, průměrná délka zápůjčky se prodloužila na 4,2 dne a zvýšil se i počet registrovaných uživatelů, který přesáhl hranici 100 tisíc.

Rekordní čísla zaznamenali také pronajímatelé, kteří si mezi sebou rozdělili přes 15 milionů. Nejvyšší poptávka byla po vozech střední a vyšší střední třídy, zásadní boom zažily také minivany a obytné vozy. Dle studie IPSOS uživatelé na peer-to-peer carsharingu HoppyGo dlouhodobě nejvíce oceňují komfort, flexibilitu, finanční dostupnost i ekologický rozměr a otevřenost celého konceptu.

Sdílená mobilita nabídla v průběhu minulého roku bezpečnou alternativu městské mobility, ale také rozšířila možnosti cestování na dovolenou, kterou většina Čechů strávila v tuzemsku. Uživatelé si na platformě HoppyGo v souhrnu vypůjčili auto na více než 38 tisíc dní (104 let), což je ve srovnání s rokem 2019 více než 80% nárůst.

Vzhledem k velkému zájmu o využití sdílené mobility vzrostl o 52 % také počet registrovaných uživatelů na celkových 106 619. Druhá, neméně důležitá skupina pronajímatelů aut, si na HoppyGo meziročně rozdělila více než 15 milionů korun.

HoppyGo přitom není doménou pouze Prahy a dalších velkých měst. Díky dynamickému růstu dnes nabízí automobily v 70 ze 76 okresů České republiky, tedy ve více než 240 českých obcích a městech.

Vzhledem k opatřením proti šíření nemoci COVID-19 řešila většina Čechů v minulém roce letní dovolenou po vlastní ose, čímž vzrostl zájem o alternativní služby.

„V průběhu roku jsme vytvořili cestovatelskou landing page, která obsahovala široký seznam doporučení na nejlepší destinace a zážitky spojené s cestováním v České republice. Zároveň na platformě přibyla řada nových pronajímatelů aut, díky kterým jsme rozšířili vozový park o 31 % na 2 365 vozů a uživatelé si tak mohli vždy vybrat vůz podle aktuálních potřeb a ihned vyrazit. Tím jsme akcelerovali trend, který s HoppyGo sledujeme již od začátku, tedy příklon k individuální, dostupné a flexibilní mobilitě v momentě, kdy ji lidé potřebují. Jednoduše a bez složitého papírování s námi lidé cestovali například na dovolenou v komfortním kombi s nízkou spotřebou, sportovním kabrioletem na víkend nebo obytnou dodávkou uzpůsobenou pro kemping,“ uvedl Robin Švaříček, CEO HoppyGo.

Nejoblíbenějšími značkami byly tradičně Škoda, Volkswagen a Ford. Na první příčky se dostaly modely ŠKODA FABIA, ŠKODA OCTAVIA a dodávky s obytnými vozy reprezentoval nejžádanější model Ford Transit.

Největší zastoupení má v rámci vozového parku karoserie typu kombi (21 %), kterou následuje sedan (18 %) a hatchback (17 %). Zajímavý je podíl vozů s alternativním pohonem, který dosáhl 10 % (, , HEV, PHEV, EV). Rok 2020 přinesl také velký nárůst čistě elektrických vozidel, díky kterému mohou uživatelé vybírat z 25 elektromobilů.

Pro uživatele byl v roce 2020 důležitý především komfort, finanční dostupnost a flexibilita, což dokládají také data z průzkumu IPSOS 2020. Podle něj uživatelé nejčastěji oceňují jednoduchost zápůjčky, nízkou cenu za pronájem vozu a volbu auta podle konkrétních potřeb a situací. Zákazníci oceňují rovněž ekologický rozměr platformy HoppyGo, která efektivně využívá již vyrobené vozy, a tím pomáhá snižovat počet aut ve městech.

„Koncept peer-to-peer carsharingu je přelomový už tím, jak řeší otázku nutnosti vlastnění auta, které už dnes nemá natolik důležitý společenský status, jako tomu bylo v minulosti. Od vlastnictví rovněž často odrazují neustále rostoucí ceny nových vozů, náklady na provoz i pravidelný servis. V rámci P2P carsharingu si uživatel zvolí přesně takový vůz, který zrovna v danou situaci potřebuje, a platí za něj pouze ve chvíli, kdy auto využívá. Bariéry spjaté se sdílením aut tak vzhledem k převažujícím výhodám pomalu mizí a velice pozitivní je také rostoucí důvěra mezi pronajímateli vozů a uživateli. Ta se projevuje např. možností vycestovat s více jak 80 % všech vozů do zahraničí nebo i ochotou pronajímatelů vůz přistavit až ke dveřím zájemce,“ dodává Robin Švaříček, CEO HoppyGo.

Individuální mobilita nabízí v současné době nejbezpečnější formu dopravy, a kromě bezplatné ozonové dezinfekce registrovaných vozů umožnila platforma HoppyGo auta také vyzvednout a vrátit zcela bezkontaktně.

„Řada uživatelů využívala zapůjčených vozů dlouhodobě i pro rutinní cesty do práce místo veřejné dopravy. Nelehká situace nám nebyla lhostejná a již po vypuknutí pandemie koronaviru jsme stáli u zrodu iniciativy #SKODAAUTOpomaha a začali poskytovat vozy z vlastní flotily pro neziskové a humanitární organizace, které pomohly s rozvozem léků, roušek, jídla a dalších materiálů. Společně se nám se ŠKODA AUTO podařilo zajistit přes 200 vozů pro 89 dobročinných organizací po celé České republice. Výsledkem společného úsilí iniciativy #SKODAAUTOpomaha tak dokázaly jednotlivé organizace rozvézt ochranné štíty, potraviny a více než 400 tisíc respirátorů a roušek a pomoci tak celkově téměř 100 000 potřebným,“ uvedl Robin Švaříček, CEO HoppyGo.

Na platformě pro sdílení aut HoppyGo, spadající mezi inovační projekty mobility ŠKODA AUTO DigiLab, aktivně pronajímá auta 1 400 majitelů – celkový vozový park tak nabízí přes 2 300 vozidel a více než 300 modelů vozů nejrůznějších značek.

Kapacita není omezena a zapojit se může každý, kdo své vozidlo nepoužívá každý den a chce si přivydělat. Nejedná se přitom o nízké částky – nejúspěšnější pronajímatelé si za rok přijdou na stovky tisíc korun. Není potřeba podepisovat žádné dlouhé smlouvy a stačí rychlá registrace se snadným ověřením dokladů.

tisková zpráva

4 Comments on “Sdílení aut HoppyGo vyrostlo minulý rok o 81 %, má přes 100 000 uživatelů”

  1. „Uživatelé si na platformě HoppyGo v souhrnu vypůjčili
    „Uživatelé si na platformě HoppyGo v souhrnu vypůjčili auto na více než 38 tisíc dní (104 let), což je ve srovnání s rokem 2019 více než 80% nárůst.“

    Pokud je počet aut v půjčovně těch 2365, tak mi to vychází na cca. 16 dní na jedno auto. A pak čtu:

    „Nejedná se přitom o nízké částky – nejúspěšnější pronajímatelé si za rok přijdou na stovky tisíc korun.“

    Hm…

  2. Pro normálního člověka je to nepoužitelné. Když chci
    Pro normálního člověka je to nepoužitelné. Když chci někam jet, tak chci mít auto k dispozici a ne že budu hledat nějaké dostupné auto v okolí a pak se k němu složitě přemísťovat.
    Dokud nebudou auta autonomní, tak je sdílení pro pár fandů a socek.

Napsat komentář