Sdílené vodíkové Toyoty Mirai najezdily už pět milionů kilometrů

Německý poskytovatel služeb sdílených jízd CleverShuttle se svojí flotilou vozů Toyota Mirai absolvoval již přes pět milionů kilometrů s nulovými výfukovými emisemi.

Do spolupráce probíhající od září 2017 se v Hamburku původně zapojilo 20 vozidel Toyota Mirai a tato flotila se postupně rozšířila až na 45 vozidel v rámci několika německých měst.
foto: Toyota

Za dobu provozu zatím nebyly zapotřebí žádné opravy ani výměny dílů, pouze běžná údržba. „Pět milionů najetých kilometrů ukázalo, že vozidla na palivové články naprosto splňují potřeby každodenního použití. Absolutně žádné technické závady a neomezené schopnosti palivových článků s doposud až 180 000 km na každé vozidlo, to ukazuje vyspělost a odolnost systému palivových článků od Toyoty,“ říká Ferry M.M. Franz, ředitel berlínské pobočky Toyota Motor Europe.

Toyota Mirai se představila v roce 2014 a na evropském trhu je k dostání od roku 2015. Zákazníky si již našla v soukromém i firemním sektoru. Prémiový sedan na palivové články nabízí cestujícím maximálně ekologický provoz a optimální pohodlí se čtveřicí samostatných sedadel.

Bezemisní model Mirai je poháněn pouze vodíkem, který se v palivovém článku proměňuje na elektrickou energii pohánějící elektromotory o výkonu 113 kW. Jedinými emisemi je čistá vodní pára. Na jednu nádrž paliva pak Toyota Mirai ujede až 500 km, přičemž tankování zabere necelé tři minuty.

Ještě v letošním roce bude v Japonsku zahájena výroba Toyoty Mirai druhé generace, která nabídne ještě delší dojezd a nový atraktivní design.

CleverShuttle je předním německým poskytovatelem služeb sdíleného cestování. Kombinuje individuálního cestování s řidičem a cenově dostupné sdílené jízdy v zájmu ochrany životního prostředí.

Do služby je od roku 2019 kromě Deutsche Bahn zapojena i japonská společnost Mitsui. Využívají ji především fanoušci technologií a lidé, kterým záleží na ochraně životního prostředí a možnosti cestování zcela bez emisí CO2.

„Elektromobily na palivové články jako Toyota Mirai se díky jejich spolehlivosti staly důležitým pilířem naší nabídky. Pomáhají nám poskytovat pohodlné cestování bezpočtu pasažérů a přitom produkují jen čisté vodní páry,“ říká Jan Hofmann, provozní ředitel a spoluzakladatel firmy CleverShuttle.

K rezervaci jízd zákazníci používají aplikaci. Spojováním cest více osob na podobných trasách je zajištěna nízká cena služby mobility, která je tak až o 40 % levnější než obvyklé sazby klasických taxislužeb.

Tento projekt získal od Evropské unie finanční prostředky v rámci výzkumného a vývojového programu Horizon 2020, grantová dohoda č. 671438 a 700350 (European Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking – společný podnik pro palivové články a vodík).

tisková zpráva

19 Comments on “Sdílené vodíkové Toyoty Mirai najezdily už pět milionů kilometrů”

    1. To se psát nesmí. Protože by to pohřbilo naděje ropné
      To se psát nesmí. Protože by to pohřbilo naděje ropné lobby na novou závislost na výrobě, distribuci a dodávkách paliva pro vozidla. Maximálně se tak může napsat, že se někde přebytky z větrníků rozložila elektrolýzou voda. A stejná elektřina vodík stlačila do lahví a vodíkové náklaďáky ho rozvezly na plnicí stanice. To zní hezky, i když zatím velmi nepravděpodobně.

      1. Tak tak a na všechny vodíkáče nalepte obrázky
        Tak tak a na všechny vodíkáče nalepte obrázky průzračné vody ať to vypadá hezky. :)))
        Ale to že voda není zadarmo už nikdo neřeší, že prej v moři je vody dost. A to že díky změně klimatu máme vody čím dál míň už vůbec nikdo nechce slyšet.

                1. Tak už jenom to jméno, to je za smajlík. Vite, co se stane,
                  Tak už jenom to jméno, to je za smajlík. Vite, co se stane, když se smíchá ozon s vodíkem? Tipuji, že se to ani smíchat nedá, v jakémkoli poměru. To bude prostě BUM nebo BOOM?

                2. Já vím, myslím že jsme si už psali, a že jsi Vít, ale
                  Já vím, myslím že jsme si už psali, a že jsi Vít, ale nedalo mi to, taková krásná příležitost udělat vtip…

Napsat komentář