SCI hyMod - rumunské elektrické auto s měnitelným zadkem

Jan Horčík - 13 Prosinec 2012

Pro ty, kdo se nemohou rozhodnout zda chtějí hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil, připravilo rumunské designérské studio SCI zajímavé řešení. Je jím koncept SCI hyMod. Jde o modulární hybridní auto, které se díky měnitelnému zadku může měnit na čistý elektromobil či plug-in hybrid.SCI hyMOD

Modifikace už i v automobilovém světě - to je SCI hyMOD.
foto: SCI

Studio SCI tří mladých rumunských designérů přichází v konceptu hyMod s originálním, netradičním řešením dilematu volby pohonu. Auto má rozměry 4100 mm délky, 1840 mm šířky a 1680 mm výšky. Rozvor je 2740 mm.

Do auta se tedy vejde až šest pasažérů, případně pět plus náklad. Kufr je z konstrukčních důvodů vyplývajících právě z jedinečné možnosti výměny typu pohonu umístěn vpředu, nad elektromotorem (42 kW). Má objem 250 l.

galerie: SCI hyMOD
SCI hyMOD SCI hyMOD SCI hyMOD

Pokud by náhodou místa nebylo dost, je možné sklopit zadní sedačky, a získat tak další prostor. Uprostřed auta pod podlahou je umístěna 5kWh baterie, která pomáhá hlavnímu zdroji energie. Ten se nachází v zadní části vozu.

Právě ta je na SCI hyMod nejzajímavější: je totiž modulární. K dispozici je modul bateriový a motorový. Z auta se tak na přání může stát jak plug-in hybrid, kdy zadní modul obsahuje malý spalovací motor (např. Fiat TwinAir), anebo další, velkou 17kWh baterii.

Díky takové baterii je pak možné ujet až 140 km na jedno nabití. Ovšem k dispozici je i “základová” 5kWh baterie, která jej prodlužuje až na 180 km. Max. rychlost vozu je 130 km/h. Výkon elektromotoru je 65 koní při točivém momentu 200 Nm.

Hybridní mód nabízí spalovací motor o výkonu 82 koní připojený přes CVT převodovku. Maximální kombinovaný výkon je pak 150 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h auto zvládne pod 10 vteřin a max. rychlost je 170 km/h. Kombinovaná spotřeba je údajně kolem 5 l/100 km.

Základní cenu auta bez kteréhokoliv z modulů odhadují designéři na 25 500 euro bez daně.

Zpět na HybridPřidat komentář

díky za postřehy, snad tedy technika už pokročila a obejdeme se i bez toho cementu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč jsou všechny ty elektromobily tak ohavný?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevidim na elektromobilech nic ohavneho,a to ani na těchto rumunskych konceptech.Je škoda,že neexistuji v ČR ani SR podobne koncepty strojnich universit ktere by dokazali i v tomto světu konkurovat,svym vlastnim pojetim a nikoli přejatym.Koncepty a studie ještě neznamenaji prakticke provozni využiti,ale jen pouze zviditelněni.Je jedno zda se jedna o chorvata nebo rumuna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já mluvim ale o tom nevkusnym a přeplácanym designu. Rozšíření elektromobilů si samozřejmě přeju ale ne se vzhledem kaplickýho chobotnice. To nemůže někdo udělat jednoduchej a elegantní elektromobil?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale s tim souhlasim i ja.Ale jsem spotřebitel nikoli desainer ani vyrobce.Je na dětech a studentech aby s jednoduchym a zaroven elegantnim elektromobilem přišli a nabidli ho potencialnim vyrobcum,nebo ne.Jednoduchy a usporny automobil si osobně představuji bez turba i u těch levnych a jednoduchych automobilu pro nižši přijmovou skupinu,kde by udržba a servis byl na garažove domaci kutilske urovni.

Osobně bych se bál co udělá s jízdními vlastnostmi cca >200kg bateriový box za zadní nápravu a ještě poměrně vysoko uložený, když vpředu bude pouze poměrně lehký elektromotor?

Pochybuji, ze to bude 200kg. Kazdopadne to bude stavene jak na motor, tak na baterii, nikdy tedy nebude rozdil vic jak 50kg. Je to jak dve desetilete decka na zadni sedacce, u nich taky nepremyslite, co to udela s jizdnimi vlastnostmi.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Lithiové baterie jsou pořád těžké, obzvlášť pokud mají být vybaveny BMS s chlazením/ohřevem a v tomto případě navíc bude jejich BOX tvořit i bezpečnostní zónu při nárazu zezadu.

Nissan Leaf má baterii 24kWh a se vším všudy váží cca 300kg. Tesla Roadser má 56kWh box o hmotnosti 450kg (články samotné přitom váží jen 307kg)

Pro srovnání by spíše seděla jízda s naloženým kufrem kobíku s 200kg cementu opřených o páte dveře. Jinak děcka vzadu vám u většiny aut sedí lehce před nápravou nikoliv až za ní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je potřeba si vzpomenout, jak dlouhá desetiletí byla koncipována auta se zadním motorem (Renault R8, Škoda, Fiaty 600, 850, atd.) a žádné problémy s nimi nebyly a jezdily ve všech povětrnostních podmínkách (hlavně dobře v zimě) a vyhrávaly spousty tehdy pořádaných soutěží. Navíc zmiňovaný zadní box nemá vůči ose zadní nápravy žádnou velkou působící páku, takže nevidím sebemenší důvod, proč by mělo mít nějaké negativní účinky. Naopak dojde k vyrovnání hmotností, působících na přední a zadní nápravu, a tím ke zlepšení jízdních vlastností vozidla.
Vše už tady bylo a stále se nám vrací.

Jenom se na zimu zase do předního kufru bude dávat pytel cementu, aby to zatáčelo. :)

Ale taky nevidím žádný velký konstrukční problém tohle vyřešit...

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012, jen 1-f 3,6kW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A můžu se zeptat proč do kufru cement, když tam lze dát i čast baterek? Přecijenom ten drát natáhnout od předu dozadu k motoru není problém.

To byl jen vtip. :)
Ale baterie tam mohou být, ovšem DC vedení se dělá co nejkratší, jsou tam celkem ztráty...

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012, jen 1-f 3,6kW


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-station