Sandy Munro rozebral elektromotor Volkswagen ID.4 a řekl k němu svoje

Jan Horčík - 15 Červen 2021

Zajímají vás vnitřnosti nového elektromobilu Volkswagen ID.4? Sandy Munro a jeho parta se na ně pěkně zblízka podívali.Sandy Munro s elektrický pohonem elektromobilu Volkswagen ID.4

Sandy Munro s elektrický pohonem elektromobilu Volkswagen ID.4. Stejný využívají i další vozy postavené na platformě MEB, tedy např. i Škoda Enyaq iV.
foto: Munro Associates

Volkswagen zjevně věnoval vývoji své nové platformy MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) pro elektromobily nemalé úsilí. Je to patrné nejen z velkolepých plánů, které s MEB má, ale i prvních dojmů, zkušeností i prodejů nových elektromobilů.

A také díky tomu, že se na elektrický pohon platformy MEB podíval Sandy Munro. Sandy Munro (72) se déle než 40 let věnuje výrobě a rozebírání aut a poradenství v automobilovém průmyslu. Je v tomto oboru legendou. I proto jeho slova o elektromobilech mají svou váhu.

V posledních letech pravidelné rozebírá nejen elektromobily Tesla, ale i další značky. Není divu, že v jeho známém YouTube pořadu chtěl být i Volkswagen. Němečtí inženýři si nejspíš chtěli vyslechnout také názor zkušeného a respektovaného amerického konstruktéra.

Munro elektrický pohon elektromobilu Volkswagen ID.4 vlastně hodně vychválil, a to jak samotný elektromotor a převodovku, tak i invertor. Řekl, že Volkswagen zvolil dobrou strategii jak s ohledem na konstrukci, tak i výrobu. Ocenil chytrá řešení, která např. v porovnání s elektropohonem Tesly ušetřila jedno ozubené kolo a výrazně zjednodušila celý systém chladícího systému.

Sandy ale nemá rád šrouby a přišlo mu, že jich VW používá zbytečně moc. “Závitové spojovací materiály nejsou vaši přátelé. Zbavte se jich,” říká doslova Sandy a připomíná řadu experimentů, které prováděli ve Fordu, a které dokázaly, že jsou to vlastně spíš “rozpojovací” materiály.

YouTube - Munro Associates
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele PaRi

Podívejme se se Sandym ještě na platformu MEB jako takovou. Obrazně řečeno mu spadla čelist z toho, jak to VW odfláknul. Speciálně změť vzpěr a agregátů pod haubnou mu vyrazila dech. :-/

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

To se bude dobre likvidovat. Staci ty hadice propichat a bude.

Obrázek uživatele Cipísek D

vypadá to ještě na spoousty fosilních záškodníků uvnitř konzerví grupy ;))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Rekl Rumcajs, nase Slunce Nejjasnejci.

Obrázek uživatele ozana

Tady Munro nechválil. Omdlel, když viděl, co je pod kapotou Ford Mustang March-E :)
https://www.youtube.com/watch?v=C1dQtlrI7uU

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jak tohle vidím, okamžitě mi naskakují přednášky Amory Lovinse. Má už asi 40 let skvělý byznys, že "rozmotává" podobně příšerně překombinované nebo ještě horší výrobní provozy.
Tohle je typická ukázka toho jak se to nemá dělat. Úplně to z toho řve:
1) Dejte dopředu frunk, Tesla ho má taky.
2) Pod kapotou se málo místa na technologii, poskládáme všechny "krabičky" na sebe v zadní stěně.
3) Tak a teď přijdou "instalatéři" o popropojují to hadicemi.

Tohle je na okamžitý vyhazov komplet konstrukčního týmu co dělal ten frunk.

Obrázek uživatele Kuk

Pozor tohle je na dinosaura ohromný pokrok. Vedení projektu chápe důležitost frunku, bohužel inženýři a konstruktéři težce zaostávaj v řešení agregátů a jejich minimalizaci a nacpou to tam vše na sebe jen aby stihly termín. To ostatní dinosauři na to rovnou rezignovali a úplně se na to vybodli a o nic se nepokusili. Prostě nestíhaj ani nemaj vůli se o to pokusit. :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele honza.t

Dinosauři si najdou dodavatele který jim to vyrobí a bude dodávat
Jenže ty komponenty od ruůzných dodavatelů musite mezi sebou propojit a to je hledání kompromisů .
Ford má pod kapotou motory jiných výrobcu (Fiat ,PSA ,Yamaha ...)už mnoho let
Nákladný Vývoj vlastních pohonných agregátu se jim u některých moc nedařil Tak to vzdali


https://www.novinky.cz/auto/clanek/yamaha-chysta-silny-kompaktni-elektromotor-chce-ho-dodavat-do-hypersportu-40358193

https://www.lidovky.cz/byznys/elektrina-meni-autoprumysl-dodavatele-startuji-vyrobu-dilu-pro-elektromobily.A180517_205717_ln-auto_ele

Obrázek uživatele honza.t

Masakr
Proč to dělat jednoduše Když to jde udělat složitě
To se bude "Dobře" opravovat
Znám "auto mechaniky" kteři by to rozebrali, ale už by to nedokázali zase složit .

Obrázek uživatele ozana

Dveře jim celkem pochválil
https://www.youtube.com/watch?v=HMT3zFelkmw
prý 14dní po vydání toho videa to Tesla bude mít implementováno :))

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Fomdlel a musli ho krisit elektrosokama a vodou k tomu.

Obrázek uživatele Cipísek D

noo to aby automechanici nepřišli vo práci ;) umělá malá domů, tak bejvalá ropácká jedničky, co by ste taky čekali :)))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Rumcajz hura!

Obrázek uživatele runner42

No ty kráso, ta Kuga bude asi ten konstrukčně jednoduchý elektromobil :D :D :D
Jen čtyři pumpy a padesát hadic, není to málo :-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Neni. Hlavne ze to nevyfukuje karcinogenni smrady.

Volkswagen zjevně věnoval vývoji své nové platformy MEB ... nemalé úsilí. Je to patrné i ... z prodejů nových elektromobilů.

Fakt si nemyslím, že by si lidé kupovali auta podle platformy. To jenom VW s tím dělal takové PR "už připravujeme elektromobil"

to není až tak úplně pravda, platforma je obrovská výhoda, jak pro výrobce tak i pro lidi, umožní rychlou výrobu různých modelů, zákazník tím má větší možnost výběru, pro zákazníka je vše daleko jednodušší a čitelnější při rozhodování, protože pokud jim vyhovovalo třeba ID.3 je velice pravděpodobné, že mu budou sedet i auta od seatu nebo od škodovky, čím víc aut je na stejné platformě tím více má výrobce dat pro další vylepšení a vývoj, i případné závady je daleko snazší opravit u aut kterých jezdí kvanta i přes to, že jsou třeba od různých značek koncernu

velký přínos pro zákazníka je i lepší cena a dostupnost dílů

pokud mi nevyhovuje platforma od VW pujdu k citroenu, když mi sedne, vím, že mohu vybírat i u jiných značek koncernu, protože vše bude podobné i přes to, že na pohled to budou uplně jiná auta

Tesla do žádného koncernu nespadá tak se zákazník musí spokojit se čtyřmi modely a hotovo, chceš auto jako tesla, ale nelíbí se ti tablet, máš smůlu, nelíbí se ti praktičnost, máš smůlu, nelíbí se ti design, máš smůlu

Já netvrdím, že to nemá výhody. Zejména pak pro výrobce a ten může tyto výhody promítnout i pro zákazníka. Třeba v nižší ceně. Ale taky nemusí.

Fakt znáte někoho, kdo si jde koupit auto proto, že to má platformu MEB, MBE, XYZ?

Já ale můžu vybírat u různých výrobců. To, co se mi líbí, vyhovuje mi, má pro mě vhodný pohon, sedí mi cena. A ne proto, že to má platformu.

To by mě zajímalo, co by řekli v autorizovaném servise, když Vám nebudou moct sehnat Váš díl, a Vy jim řeknete, ať tam dají něco ze Seatu. Zevrubnou představu bych ale měl .... :-D :-D

Obrázek uživatele Anonym123

takého nepoznám, ALE poznám nľudí, ktorí nekúpa prerobený spaľovák - chcú elektromobil ktorý bol od počiatku koínštruovaný výlučne ... napríklad bez tunelu pre kardan, plochý spodk, z ktorého nevyčnieva batérie, ... bohužiaľ je málo automobilov ktorémajú podlahu ako trabi, w353w rovnú!

Obrázek uživatele Marek_

To je pravda, to bylo vidět na prodejích eGolfu, který byl "jenom" předělaný spalovák a prodával se moc dobře. Na něj pak navázal ID.3. Zákazníci až tak platformu neřeší, proto se i poměrně dobře prodává Hyundai Kona. Sice je to taky základem spalovací platforma, ale uživatelské vlastnosti má takové, že dokáže přitáhnout kupce.

Benefit elektrické platformy u VW je v tom, že na této jedné platformě může vyrábět desítky modelů. jak už to ukázal u spalovacích aut, minimalizuje náklady.

---

Lexus GS 450h Premium

lidi řeší platformu, ne všichni, ale většina jo, třeba si to ani neuvědomují, jsou prostě zvyklí na VW tak jdou koupit zase VW, protože když sednou do něčeho jiného tak jim to prostě nevyhovuje, u egolfu to bylo to samé, neřešili co kdo nabízí, prostě jsou zvyklí na VW ale chtěli EV tak vzali egolf protože nic jiného VW nenabízelo, samozřejmě neni to pouze o platformě, je to i o designu, zpracování interiéru a dalších věcech

potvrdilo se mi to včera kdy jsem měl možnost se projet škodou enyaq

i přes to, že vnější design se mi zase až tak moc nelíbí, tak po usednutí je auto naprosto někde jinde, proti spalovákům dvojnásob, ale přes to, je vše tak nějak samozřejmé, známé, pouze o level výš, asi jako když z oktávie přesedne člověk do audi, u jiných EV to tak nebylo

Ano, když zůstanete u "své" značky, tak budete mít pravděpodobně stejné, nebo aspoň podobné ovládací prvky .... to je design.

Naopak, když sednu do nového auta, tak právě platformu budu mít jinou (u starého auta ještě ani neexistovala).

Ale to je benefit VW a nie zakaznikov. Este som nikdy nikoho nepocul riest platformu kupovaneho auta. Vsetci riesia parametre ako priestor, dojazd, vykon,...

VW iba nahanal cas ked roky ospevoval nejaku platformu zatial co Tesla vyrabala. Osobne si myslim, ze ho pekne predbehol hyundai.

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě, že je to benefit pro VW. Ale pro zákazníka to bude znamenat postupní snižování ceny, jak na té platformě bude chrlit stovky tisíc (miliony) aut ročně.

A taky jsem psal, že zákazník neřeší platformu, ale přesně ty parametry, co zmiňujete :-)

---

Lexus GS 450h Premium


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-station