Samsung SDI dodá pro BMW baterie za téměř 3 mld. eur

Jan Horčík - 05 Prosinec 2019

Společnosti BMW a Samsung SDI uzavřely dohodou v hodnotě 3 mld. eur týkající se dodávky baterií. Je uzavřena pro roky 2021-2031.auto elektromobily BMW i3

Elektromobil BMW i3 je 10. nejprodávanějším elektromobilem za letošní rok s 34 050 prodanými kusy.
foto: BMW

Jihokorejská společnost Samsung SDI je dlouhodobě hlavním dodavatelem baterií pro automobilku BMW. Je pátým největším prodejcem automotive baterií na světě a dodává kromě BMW také pro Volkswagen či Jaguar.

Kromě toho navyšuje BMW také dodávky od čínské společnosti CATL. Hodnota kontraktu pro roky 2020-2031 byla navýšena na 7,3 mld. eur. Z toho baterie za 4,5 mld. eur půjdou přímo do BMW Group, zbytek do čínské výroby BMW.

BMW bude také prvním zákazníkem nové továrny na baterie CATL budované v německém Erfurtu. Nerostné suroviny, zejména kobalt a lithium, si BMW zajistí přímo z dolů v Austrálii a Maroku.

BMW upozorňuje, že pátá generace elektrického pohonu automobilky bude od roku 2021 vyráběna kompletně bez vzácných kovů. Do roku 2023 chce mít automobilka v nabídce 25 elektrifikovaných modelů.

EVSpecifications
Zpět na HybridPřidat komentář

Kdyz ceska media pisi o vyvoji ve svete, tak je dobre si vse overit z jinych zdroju. Takze BMW zrusi vzacne kovy u elektromotoru. Antrieb = pohon = motor.
BMW gewährt in einem neuen Video einen schematischen Ausblick auf die fünfte Generation seiner Elektroantriebe, die ab 2021 genutzt werden sollen. Der E-Motor kommt dabei ohne Seltenen Erden aus und bildet zusammen mit Getriebe und Leistungselektronik eine integrierte Komponente.

Ted je otazka, cim to nahradi.
a) zvoli buzeni civkou, coz bude mit za nasledek nizsi ucinnost

b) zvoli jine magnety, nez neodymove, coz zvetsi motory (hmotnost), nebo snizi vykon

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Mozna prejdou na asynchronni indukcni motory. Ty maji vyhodu pri plachteni. Synchronni motory pri plachteni rekuperuji. Tesla pouziva jeden asynchron a jeden synchron. Asynchron ma tendencne o trochu horsi ucinnost.

Obrázek uživatele honza.t

Nejlepší země podle spotřeby elektřiny na obyvatele
https://www.youtube.com/watch?v=hAM3creFgKg

Highest Wind Energy Producing Countries 1985 to 2018
https://www.youtube.com/watch?v=Kso4Bj366vM

Top Solar Energy Producing Countries 1983 to 2018
https://www.youtube.com/watch?v=Dj_-ISVoto4

Top 20 Countries Generating The Most Nuclear Energy
https://www.youtube.com/watch?v=8VAO2BrrakM

Otazkou je, zda je baterka soucasti elektrickeho pohonu nebo se to vztahuje jen na motor. Clanek je psany halabala.

BMW letos uzavrel smlouvy na dodavky kobaltu z Maroka. Smlouvy maji zajistit dodavky do 2025 a dale. Tak to budou zase rusit, nebo budou kobalt prodavat na burze? Nejak to nevypada, ze by baterky byly uplne bez vzacnych kovu.

Nevylučuje se ani jedno. Že mám zajištěné dodávky automaticky neznamená, že je musím odebrat. Jelikož do smlouvy nevidíme, ani toto se nedá vyloučit.

BMW rika, ze se pohon obejde bez vzacnych kovu. Teda motory bez neodymovych magnetu. O baterce nemluvi. Baterka neni pohon. Clanek nic moc.

Taky možné vysvětlení. Takže zbývá jen zjistit přímo v BMW, vlastně míní tím pohonem. Zda jen motor nebo motor s baterkou. :-)

Obrázek uživatele Kuk

No to máš vladtně úplně pravdu. Ha ha :))))
Není zase chyba v překladu, nebo si BMW nevidí do Huby? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

"BMW upozorňuje, že pátá generace elektrického pohonu automobilky bude od roku 2021 vyráběna kompletně bez vzácných kovů."

Super a z čeho teda bude, z hliníku?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No tusite co jsou vzacne kovy? Mezi treba opravdu lithium, zelezo, kobalt nebo nikl nepatri....

Obrázek uživatele Kuk

Vzácné kovy nejsou vůbec nic. Je to jen populární název pod kterým si každý představuje jen to co chce. :-)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak schvalne ?

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele ozana

https://cs.wikipedia.org/wiki/Drah%C3%A9_kovy
Drahé kovy je obecné označení pro vzácné kovové prvky (nebo jejich slitiny), které se užívaly a užívají jako platidla, na výrobu mincí, šperků a podobně. Mezi drahé kovy se obvykle počítá zlato, stříbro a v menší míře platina. Další kovy platinové skupiny (palladium, rhodium atd.) se užívají ve zlatnictví jako přísady a k pokovování.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

No a ted o tech "Vzacnych kovech" ;o)

https://en.wikipedia.org/wiki/Minor_metals

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Minor metals nejsou fakt vzacne kovy :-D to je hodne odvazny preklad... si aspon precti tu definici to je v tom tvem odkazu na wiki....
Vzacne v anglictine mas tady https://en.wikipedia.org/wiki/Precious_metal

Obrázek uživatele Kuk

Precious metals jsou Drahé kovy. Tedy zlato, stříbro, platina, paladium, rhodium... Vzácné kovy jsou jen mediální blábol kam se hodí co je zrovna potřeba. Je to pomotaný leda tak se vzácnejma zeminama. :)))
To by mě zajímalo kam do motorů či baterek cpou zlato, stříbro či platinu? :) Možná trochu do obslužný elektroniky?

Minor metals nemá v češtine ekvivalent, ale mohly by se mu třeba přiřadit ty "vzácné kovy" ať nejsou tak bezprizorní. :)

Lithium je správně alkalický kov a kobalt je zase přechodný kov.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vzhledem k oborovemu kontextu je to preklad spravny.

edit: tedy vzhledem k nemeckemu originalu je ted spis o kovy vzacnych zemin, konkretne neodym

https://en.wikipedia.org/wiki/Rare-earth_element

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Na vývoji baterii nejen pro e-auta pracují tisíce lidí na planetě. Peníze na výzkum jsou. Teď už je to jen otázka času, kdy budou baterie bez vzácných kovů běžně dostupné.
My, co skoro všude chodíme pěšky, si na to počkáme :D

Baterka mozna neni pohon. Mozna ze se jedna jen o motor a to by znamenalo bez neodymovych magnetu. Kdo vi co oznamili.

Otázkou je, co myslí pojmem vzácný kov. Někteří lidé mezi vzácné kovy řadí jen zlato, stříbro a platinu.

Je potreba rozlisovat "Drahe Kovy" (zlato stribro platina...) a vzacne kovy... anglicky "Minor Metals" z nichz nektere spadaji do skupiny tzv "Kovy Vzacnych Zemin"

Vzacne kovy jsou v principu kovy, jejich svetova produkce je pomerne mala a ktere se primarne netezi jako ruda onoho kovu. Neexistuje totiz "Kobaltova Ruda". Kobalt se ziskava pri tezbe jinych kovu a tvori pouze jejich primes s vydatnosti nekolika malo procent.

Nedostatkovost Kobaltu napriklad ohrozuje vyrobu Li-clanku vice nezli dostupnost Lithia

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Slibem nezarmoutíš :D

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Ano, v oboru elektromobility to platí dvojnásob. Já už věřím jenom současnosti. Za posledních 20 let jsem už slyšel tolik slibů "Do 5 let bude to a to", že beru vážně jen to, co je teď.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol