Mercedes-Benz S 300 Bluetec: nový luxusní hybrid

Jan Grohmann - 27 Únor 2014

Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz představil hybridní novinku ve svém stěžejním segmentu. Mercedes-Benz S 300 BlueTec Hybrid je diesel-elektrický hybrid s nejnižší proklamovanou spotřebou paliva ve své velikosti a kategorii.Mercedes-Benz S 300 BlueTec HYBRID

Mercedes-Benz S 300 BlueTec HYBRID
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S 300 BlueTec HYBRID navazuje na svého většího bratra, model S 400 HYBRID. Mercedes-Benz u nového vozidla deklaruje spotřebu pouze 4,4 litrů nafty na sto kilometrů, při kombinovaném cyklu (CO2: 115 g/km) dle NEDC.

Vzhledem k charakteru vozu i cílových zákazníků je však tato spotřeba spíše imaginární veličinou. V autě v základní ceně přes 2 milióny Kč s celkovým výkonem 231 koňských sil se řidič nebude jistě chtít příliš omezovat.

Mercedes-Benz S300 BlueTec HYBRID

Mercedes-Benz S300 BlueTec HYBRID
foto: Mercedes-Benz

Klasický S 350 BlueTEC se spalovacím motorem o objemu 3l má lepší jízdní dynamiku i maximální rychlost. Na druhou stranu si na 100 kilometrů řekne navíc o jeden litr paliva (5,5 litrů). Reálná spotřeba je samozřejmě podstatně vyšší.

Základem S 300 BlueTec HYBRID je dieselový motor o objemu 2,2 litrů a maximálním výkonu 150 kW (204 koní). Mezi spalovacím motorem a automatickou převodovkou je pak uložen 20kW (27 koní) elektrický motor/alternátor.

Elektromotor pomáhá vozu především při energeticky náročném zrychlování. Při jízdě po dálnici stálou rychlostí, při konstantních otáčkách, pracuje pouze šetřivý dieselový motor. Při brzdění funguje elektromotor jako alternátor – rekuperuje brzdnou energii a dobijí baterie.

Mercedes-Benz S300 BlueTec HYBRID

Palubní desku Mercedes-Benz S300 BlueTec HYBRID
foto: Mercedes-Benz

K oběma hybridům v třídě „S-Class“ přibude letos ještě další vozidlo s hybridním pohonem - Mercedes-Benz S 500 Plugin HYBRID. O pohon S 500 se stará benzínový 3l šestiválec a elektromotor.

Podobně jako S 300 nebo S 400, je i u S 500 výkon spalovacího motoru a elektromotoru dělen nebo kombinován pomocí speciální spojky a převodovky. V případě potřeby může spalovací motor nebo elektromotor pracovat samostatně, nebo naopak společně.

Výkon spalovacího motoru S 500 je 245 kW (331 koní) a elektromotoru 80 kW (108 koní). Kombinovaná spotřeba podle NDEC je papírově 3,1 litrů benzínu na sto kilometrů.

Klasický Model S 500 se spalovacím 4,7l benzínovým motorem o obdobném výkonu (335 kW) má lepší zrychlení a stejnou maximální rychlost. Spotřeba však dosahuje 8,6 litrů benzínu na sto kilometrů, reálně podstatně výše.

Mercedes-Benz
Zpět na HybridPřidat komentář

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol