S přechodem na elektromobilitu pomůže zájemcům nová mobilní aplikace Kia

Nová aplikace řeší otázky zájemců uvažujících o koupi elektromobilu. Srozumitelně představuje různé aspekty používání a vlastnictví elektromobilů.

Uživatelé si mohou pomocí rozšířené reality (AR) znázornit elektromobily Kia a detailně se s nimi seznámit
foto: Kia

Společnost Kia Motors Europe spustila novou mobilní aplikaci ‚Go Electric‘ s cílem vysvětlit zákazníkům a zájemcům o dobíjecí vozidla značky Kia nejrůznější aspekty spojené s elektromobilitou.

Cílem nové aplikace je odpovědět na možné otázky mnoha zájemců ohledně nových elektromobilů, jako je např. způsob fungování různých pohonných ústrojí, odlišnosti z pohledu řidiče nebo možnosti dobíjení.

První verze mobilní aplikace Go Electric se zaměřuje na oblíbený čistě elektrický crossover e-Niro. Uživatelé se mohou ponořit do bezpočtu funkcí a technologií vozidla a dozvědět se vše potřebné o schopnostech baterie nejprodávanějšího elektromobilu Kia.

Prostřednictvím aplikace si uživatelé rovněž mohou nakonfigurovat ideální e-Niro dle vlastního vkusu a znázornit si vozidlo v rozšířené realitě (AR) – i s vybraným odstínem laku karoserie – jednoduše pomocí fotoaparátu chytrého telefonu nebo tabletu.

Díky nástroji pro vizualizaci v rozšířené realitě si uživatelé mohou vozidlo představit v reálném prostředí, včetně doplňkových informací, zobrazujících se ve smíšené realitě (MR) přímo na vozidle vč. konkrétních atributů vozidla.

Mobilní aplikaci Go Electric budou používat pracovníci prodejců Kia seznamující zákazníky se stále širší nabídkou elektromobilů značky. Aplikace kromě toho s ohledem na pandemii koronaviru umožňuje řidičům detailně poznat fungování elektromobilů z pohodlí vlastního domova.

Aplikace je kompatibilní s celou řadou mobilních zařízení iOS a Android. Kia do budoucna plánuje aplikaci rozšiřovat o nové elektromobily, hybridy a plug-in hybridy z evropské modelové nabídky této značky. Aplikace je v současnosti k dispozici v angličtině; v blízké budoucnosti budou však doplněny další jazyky i nový obsah.

Mobilní aplikaci Kia Go Electric si můžete bezplatně stáhnout pomocí těchto odkazů: AppStore pro Apple iOS, Google Play pro Android.

tisková zpráva

154 Comments on “S přechodem na elektromobilitu pomůže zájemcům nová mobilní aplikace Kia”

      1. To máte pravdu. Problém vidím v tom že těch závad bylo u
        To máte pravdu. Problém vidím v tom že těch závad bylo u takto drahého nového auta moc. Navíc mu na začátku řekli že ty sedačky opravit nemůžou. To mi překvapilo. Musel tam víckrát a Tesla servis většinou nebývá za rohem. Jak sám říká, nebýt fanda Tesly asi by se poohlédl jinde. Mě to může být ukradený, tohle opravdu zatím riskovat nehodlám, ale tahle negativní publicita není pro Teslu dobrá.
        Vím že začala výroba a vím že zdaleka ne každá Y má tyhle vady. A vím že na vynášení soudu bysme potřebovali solidní statistiku. Jen mi to video přišlo zajímavý a objektivní. Tenhle feedback of fanoušků je nakonec nejlepší pro samotnou Teslu. Nekritický obdiv ne. (myslím teď všeobecně)

        1. Je to proste beta, releasli to moc brzo.
          Myslim ze takoveto

          Je to proste beta, releasli to moc brzo.
          Myslim ze takoveto porodni bolesti ma kazde nove auto.
          Nejlepsi je vzdy kupovat posledni „stary“ model, ale je trochu hloupe si kupovat stary model, kdyz uz vysel novy..ze?

          Kdyz jsem poridil uplne novou koktu II po faceliftu(rok 2007), tak to byla taky dobra beta usita horkou jehlou.. v ramci zaruky tam vymenili/upgradovali pomalu pulku auta, DSG pri rozjezdu chcipalo motor, obcas neslo radit, obcas zustalo na zpatecce a podobne kraviny, nedalo se s tim normalne jezdit.. navic po 200tis. km vyrobni vadou chcipl motor (znama vadna serie motoru 1,9tdi, do 100tis.km menili motor, do 150tis. km s malym doplatkem, vice km = smula .. bravo skoda)
          Ve firme jsme jich meli asi 20ks a vsechny byli stejne, vsem klekl motor.

          Myslim ze TMY vychyta porodni bolesti a bude to celkem hodne OK auto.

  1. Jestli to chteji opravdu propagovat, tak at daji do kazdeho
    Jestli to chteji opravdu propagovat, tak at daji do kazdeho salonu jedno predvadeci eNiro a nechaji s nim jezdit tamniho prodejce.
    Pak bude o nem vypravet pripadnym zajemcum tak nadsene, ze si to koupi kazdy.

    Kdyz jsem poprve kontaktoval naseho prodejce tak toho o elektromobilite moc nevedel. No ukazalo se, ze nase rozhovory v prubehu vyrizeni prodeje a osobni setkani s tim autem prineslo sve plody.

    Kdyz jsem za nim byl ve ctvrtek jeste neco resit, tak jsme se zase zakecali a zminil, ze uz zajemcum predava informace, ktere ziskal ode me a navic bylo videt, ze ho to samotneho zaujalo a dal se v tomto smeru vzdelava.

    Nechal jsem ho teda jeste svezt v Tesle aby bylo dilo dokonano a myslim, ze ten uz zadnou aplikaci k podpore prodeje elektroaut potrebovat nebude.

    1. Bohužel prodejci vědí o BEV minimum právě proto, že se o
      Bohužel prodejci vědí o BEV minimum právě proto, že se o to nezajímají. Jeden dva lidi jdou sice na školení, ale většinou mají lepší informace od nadšenců než ze školení.

      Každopádně dnes již jsou k dispozici u významějších prodejců jak Niro (Soul) nebo Kona a jízdy lze dodomluvit prakticky ze dne na den. Lidi jsou z toho vždy nadšený, jak jsem mluvil včera s jedním prodejcem, nicméně pak to skončí na tom rozdílu 650 tis. nebo 1.3 mil. bohužel.

      1. Trochu si troufnu nesouhlasit.
        Když otevřu ceník Nira tak

        Trochu si troufnu nesouhlasit.

        Když otevřu ceník Nira tak zjistím, že nezačíná na 650tis.Kč, ale na 695tis.Kč.
        Čistě elektrické pak podle aktuálního ceníku vychází s větší baterkou na 1.2mil.Kč. S menší baterkou pak jen na 1.1mil.Kč
        A to jsou tu ještě drobné rozdíly ve výkonu a výbavě.

        Sám jsem byl překvapen, když jsem nedávno začal řešit, že potřebujeme nahradit dalšího dosluhujícího spalováka, se kterým ovšem jezdí zaměstnanec, který nemá možnost nočního nabíjení.
        I s ohledem na to, že očekávám v příštích maximálně dvou letech znatelné snížení cen BEV jsem se rozhodl uděat ještě jednu vyjímku a koupit na překlenutí té doby nějakého spalováka. Naivně jsem řekl tomu zaměstnanci ať si vybere něco kolem 300tis. bez DPH, přesvědčen, že za to vybere něco trochu slušného co mu udělá radost.
        Jaké bylo moje překvapení, když mi po pár dnech sepsal email, že si nic nevybral, že za ty peníze se dá koupit leda nějakej holobyt se základním motorem.
        Začal jsem tedy lovit sám s tím jak ho vyvedu z omylu a zděšeně musel uznat, že pokud chci něco do čeho se bude trochu pohodlně nastupovat a vystupovat a co nebude úplně malá mrcha nebo plechovka (jak to náš zaměstnanec nazval), tak se pohybuji skoro na 400tis.Kč bez DPH, a to skutečně se základním motorem a průměrnou výbavou.
        Pro příklad třeba zde Kamiq s druhou nejnižší výbavou a nejslabším motorem 66kW při platbě v hotovosti za 392tis.Kč bez DPH.

        Když se pak podívám, že nové ZOE lze koupit ve střední výbavě i s tím slabším motorem 80kW (se kterým to pojede zatraceně lépe než méně výkonný a navíc spalovací motor), za 607tis. bez DPH, a vidím nadšené reakce našeho zaměstnance (tento nepotřebuje takový dojezd ani prostor v autě, jako ti co jsme jim kupovali eNira), když jsem mu nabídl jestli nebude lepší počkat až se začne prodávat ID3 a pak vybrat něco takového (ZOE, ID3, Kona atd.) a holt si bude muset obden dát hodinku na rychlonabíječce, tak bych byl blázen těch 200tis. šetřit a koupit dalšího problémového spalováka, protože jen provozními náklady tenhle rozdíl smázneme za 3 až 4 roky a to i BEZ DOTACE!

        Ne, ne. Tenhle poslední argument „cena“, začíná pomalu, ale jistě brát také za své, a to i bez dotací, takže pro každého.
        Když pak vezmu v úvahu, že většinu nových aut u nás kupují firmy, které si tu dotaci vyřídit mohou, pak už není vůbec o čem se bavit.

        1. Posuzujete Niro, které se dělá jen ve verzi HEV, PHEV a
          Posuzujete Niro, které se dělá jen ve verzi HEV, PHEV a BEV. Já jsem vycházel z cen Kona a Kona electric (na první pohled stejná auta podobně vybavená). Samozřejmě úspory při nájezdu 10 tis. km za rok nebo 40 tis. km za rok jsou hodně rozdílné. Takže záleží na konkrétní situaci, někdo mění auto po 3 letech, někdo po 6 letech a jsou jedinci, kteří mají auto přes 10 let, tam pak jsou ty úspory hodně znatelné.

          1. Na eKonu je zrovna akce, ve ktere ji koupite vybavenou s vetsi
            Na eKonu je zrovna akce, ve ktere ji koupite vybavenou s vetsi baterkou za 1.150tis. s dani.

            S mensi baterkou (ktera by vetsine lidi stacila) ji koupite se stredni vybavou za 970tis. s dani. V te nejnizsi vybave, ke ktere staci priplatit paket Range aby jste mel vse co clovek bezne potrebuje vas pak vyjde na 890tis. Kdyz vezmu nejsilnejsi spalovaci motor 130kW (coz bude stale oproti 100kW elektrickym byda) ve stejne vybave Smart tak jsem na 560tis. s dani, tedy rozdil 330tis. s dani.

            Lide s malym najezdem si vetsinou nova auta nekupuji, a ti co ano penize moc neresi.

            1. Jenže malá baterie má moc omezení, nižší výkon,
              Jenže malá baterie má moc omezení, nižší výkon, pomalejší nabíjení, výrazně kratší dojezd, zvláště ten poslední je pro lidi nejdůležitejší, přestože denně najezdí 30 km 🙂

              Jak píšete, pro ty co chtějí ušetřit prostě BEV není, ti si koupí auto za 200 tis. Na rovinu si řekněme, kdybyste vydělával průměrný plat, což u nás nemá asi 70% lidí, tak byste si Teslu těžko pořizoval. Máte tedy už jiný pohled na věc jako podnikatel, 1.2 mil. za auto je pro vás skoro nic.

              1. Mala baterie? To je preci jen o te osvete, kterou nas rozhovor
                Mala baterie? To je preci jen o te osvete, kterou nas rozhovor zacinal.
                Nas zamestnanec co najede rocne 30tis. a jezdi jak zavodnik, takze ma spotrebu jak prase, jezdi uz dva roky Ioniqem s 28kWh baterkou a nemuze si ji vynachvalit.

                Jsem si jisty, ze kdyby jste kazdemu vaznemu zajemci, ktery si prijde pro tu spalovaci Konu pujcil na mesic elektrickou i s tou slabsi baterkou, a pak zase na mesic spalovaci, tak si vic nez polovina nakonec koupi tu elektrickou.

                Svoje prvni nove auto jsem kupoval v roce 2006 za cenu 700tis. s dani plus preplaceni tehdy jeste docela krvaveho leasingu. V te dobe jsem jeste zdaleka takove prijmy nemel, a kupoval jsem ho soukrome, tedy bez odpoctu DPH…

                Teslu jsem volil proto, ze pred tremi roky nic elektrickeho co by slo pouzivat bez omezovanise na trhu nebylo. Dnes uz ta volba diky bohu je a za vyrazne priznivejsi cenu.

                1. Nemyslel jsem malá baterie ve smyslu kapacity, myslel jsem ve
                  Nemyslel jsem malá baterie ve smyslu kapacity, myslel jsem ve smyslu ta menší baterie. Neveřte tomu, že si někdo nakonfiguruje luxusně vybavenou Konu s automatem za 650 tis., na ni dostane ještě slevu 15% a nakonec si vybere Konu BEV za 1.15 mil. na kterou se sleva nedává a když tak jen v případě leasingu. Jak říkal prodejce, tak BEV prodávají zcela vyjímečně, jinak běžné ICE Kony jak na běžícím pásu. Skladem mají ICE Kona 190 kusů, BEV 8 kusů a prodává se to v poměru 100:2, navíc drtivá většina prodaných ICE Kona stojí do 450 tis.

                2. Jak pise e-Lucky vyse i na el. Konu v plne vybave se da ziska
                  Jak pise e-Lucky vyse i na el. Konu v plne vybave se da ziska sleva, ake je to prodejce od prodejce. Proto jsem do vypoctu tyhle spekulace o slevach nezahrnoval.

                  Co se dnes prodava je zrejme. O tom ten rozhovor zacal, ze chybi osveta a osobni zkusenost. Proto jsem psal “dejte kazdemu prodejci jedno bev at s nim jezdi a bude mozna vsechno jinak i bez prihlouple aplikace, o ktere psal clanek”.

                  PS: Mimochodem ja nepsal nic o luxusne vybavene Kone, ale srovnaval jsem nejnizsi vybavu u ev, coz je zaroven druha nejnizsi vybava u spalovacich “Smart” tedy za 890 vs 560.

                3. Tě slevě nevěřím, zřejmě do toho započítává jednak
                  Tě slevě nevěřím, zřejmě do toho započítává jednak tu slevu 100 tis. a i tak to je divný. Na prodejně stojí červená Kona za 1.3 mil. Slevu dají prý 6%, ale doporučil mi tu Czech verzi za 1.15 mil.

                  Nevím na jaké ceny koukáte a když chcete porovnávat nejlevnější Konu ICE a BEV tak je to 390:890 tis.

                4. Takze eLuky je lhar a srovnavat se ma nejnizsi vybava Start s
                  Takze eLuky je lhar a srovnavat se ma nejnizsi vybava Start s (ted koukam, ze dokonce az treti po Komfortu) vybavou Smart… tak to jo, to je ferove…

                5. Samozřejmě to nikdy nebude férové protože elektro je
                  Samozřejmě to nikdy nebude férové protože elektro je vždycky automat. Ale když chce například zákazník Konu za nejlepší peníze, tak si vybere za dobrou cenu, u elektro bohužel musí u nas koupit drahou výbavu, přestože třeba v Německu je model levnější s nižší výbavou. Tohle je myslím celkem solidní výbava.

                  https://www.hyundai.cz/vozy-bez-cekani/skladove/kona/36986

                6. Od zacatku jsem psal, ze jsme nevybirali nejnizsi
                  Od zacatku jsem psal, ze jsme nevybirali nejnizsi vybavu.
                  Osobne neznam moc lidi, kteri si jdou pro funglofku holatko.

                  PS: A nebo vite co, zkusme to takhle. Ja napisu nase pozadavky a vy zkuste vybrat nejlevnejsiho spalovaka, ktery to splni a schvalne na kolik se dostanete.

                  Petimistne s patymi dvermi.
                  Crossover nebo SUV kvuli pohodlnejsimu nastupovani.
                  Motor benzinovy, alespon 100kW.
                  El. okna, klima automaticka, parkovaci senzory vzadu plus couvaci kamera, destovy senzor na sterace.

                  To myslim nejsou nijak premrstene pozadavky.

                7. Přiznám se, že se mnoho let o spalováky vůbec
                  Přiznám se, že se mnoho let o spalováky vůbec nezajímám, Kia měla ke každé verzi EV vlastně dvojníka, tedy Soul nebo Niro, nyní už zbylo jenom HEV Niro, v tom jsem jel a kdybych musel spalovák tak Niro HEV, nebo pak mi vyhovuje ta Kona, skladem mají spoustu aut. Určitě bych netrval na 100 kW protože standardní základ je kolem 90 kW a jede to slušně. Každopádně Kona s 1.6 litru benzín s 130 kW a automatickou převodovkou by byla fajn. https://www.hyundai.cz/vozy-bez-cekani/skladove/kona/40281
                  https://www.hyundai.cz/vozy-bez-cekani/skladove/kona/41956

                  Pak vše přes 100 kW – Mitsubishi ASX 2.0 nebo Outlander, dnes je v kurzu Suzuki Vitara 1.4, Jeep Renegade 1.3T, Jeep Compass 1.4, Kia XCeed 1,4, Hyundai Tucson 1,6 To jsou všechno auta která se dají koupit do 500 tis.

                8. No ta Kona, na kterou jedinou jste dal odkaz je za 434tis. bez
                  No ta Kona, na kterou jedinou jste dal odkaz je za 434tis. bez dane.
                  Ciste elektricka me vyjde na 735tis., takze i bez dotace rozdil 300tis. pri petinovych provoznich nakladech smaznete za 150tis. km, tedy v nasem pripade asi za pet let, po kterych bude ta benzinova verze na odpis, zatimco ekektricka bude dal slouzit.

                  Pokud bych pak srovnaval treba se Zoem, (a vzhledem k ostatnim bonusum elektrickeho pohonu jsem ja i nas zamestnanec v pripade elektroauta u nekterych parametru jako je vetsi vyska ochoten slevit) pak je to zase jinde. Stejne jako kdyz vyridim dotaci.

                  Kazdopadne ani tohle neni auto pro nas. Vychazel jsem z toho, ze se budeme bavit o novych autech, u kterych si mohu vybrat barvu a ne skladovkach z doprodeje verzi, ktere uz nemaji ani v ceniku. Nebranim se takove auto koupit, ale pak doplnuji podminku, ze misi byt bile.

                  Co se tyka vykonu tak to je prani naseho zamestnance, ktery s tim nebude jezdit v nedeli na chatu, ale v kazdodennim provozu, kde potrebuje obcas i predjizdet…
                  Porizeni noveho auta nekteremu z nasich zamestnancu nevnimam jako splneni nutne povinosti zajistit mu podminky k praci, ale jako moznost odmenit toho zamestnance formou zprijemneni pracovnich podminek a tedy motivaci k dalsi praci. Takze tuhle podminku bych mu rad splnil. Jak jsem psal nemam tech pozadavku zase tak moc, tak se jich zkusme drzet.

                  Ten vycet ostatnich aut je jen takove placnuti do vody asi jako, kdyz jsme pred tim tlachali. Proto jsem chtel konkretni nabidku.
                  Namatkove Jeep Compass (na Jeepy jsem pravda jeste nekoukal) nejlevnejsi verze za 482tis. nema ani klimatizaci! Dalsi nejnizsi vybava uz je za 530tis. a delaji to pouze naftove! Do nafty uz ani zadarmo!

                  Jsem rad, ze jste me utvrdil v tom, ze jsem nic neprehledl. A ze je tady tedy opravdu doba kdy elektricke auto i bez dotace dava uz pri lehce nadprumernem najezdu vetsi smysl nez spalovaci.
                  Diky

                9. Vypsal jsem vám všechny auta které splňují v nějakém
                  Vypsal jsem vám všechny auta které splňují v nějakém modelu požadavky 100 kW, benzín, SUV apod. Barvu si dnes můžete za 15 tisíc foliemi udělat jakou chcete, konfiguraci u výrobce taky.

                  Přece po mě nechcete, abych vám obvolával prodejny, dělal výběrové řízení na auta a sháněl 20-30% slevy od lidí, kteří mají dlouhodobé smlouvy s prodejci aut. Vy chcete si jen potvrdit, že děláte dobře, že jste utratil 10 milionů za pár let za EV auta.

                  Já si také koupím další auto EV, ale vidím svět daleko reálnějšíma očima mých kolegů, kteří mají plat kolem 60-80 tis. měs. a na BEV si koupí až budou stát 500-600 tis. Kč s dojezdem 500 km ve velikosti střední třídy, dříve je nepřesvědčím a že to dělám poslední 4 roky každou chvíli.

                10. Vidíte jak se ta karta obrací? Když jsem před dvěma lety
                  Vidíte jak se ta karta obrací? Když jsem před dvěma lety kupoval Ioniqa tak jsem se musel shánět, obvolávat, využívat zdejší diskuze aby mi Láďa nakonec dohodil auto, které šlo koupit.

                  Dneska je to přesně obráceně. Když uvažuji o pořízení spalováka, který by dával větší smysl než bevko, tak musím vašimi slovy „obvolával prodejny, dělal výběrové řízení na auta a sháněl 20-30% slevy od lidí, kteří mají dlouhodobé smlouvy s prodejci aut“.

                  Zatímco bevka mají už leckde skladem a i když nemají tak mi je za 4 měsíce od objednání dodají. Není to skvělé?

                  Ne já fakt nelituji ani koruny, kterou jsem utratil za elektroauta. Byly to jedny z nejlepších investic v mém životě a teď to nemyslím jen stran auta jaké jsem koupil a služby jakou mi udělali, ale celkově stran mého vlastního rozvoje, který mi to přineslo.

                  Vidím svět reálně. Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat spalovací auta.

                  Vaše vidění světa je reálné zase podle vašich měřítek. Pamatuji si jak jste už při vybírání prvního bevka zvažoval nějakou Teslu a pak od toho upustil kvůli vysokým pořizovacím nákladům a následně jste se do Tesel začal dost opírat aby jste si své rozhodnutí koupit nakonec Soula obhájil. Teď se podle stejného vzoru „podle sebe soudím tebe“ snažíte vnutit mě, že si tu něco obhajuji. Ne fakt nemám hluboko do kapsy, takže opravdu nepotřebuji v něčem utvrzovat. Mě utvrdila nadšená reakce našeho zaměstnance, když jsem mu nabídl po dlouhém jeho i mém vybírání místo Kamiqa Zoe, případně možnost počkat s čím přijde ID3 nebo někdo další. Hned začal vymýšlet, jak by to šlo udělat aby si i on (z paneláku) zajistil noční nabíjení.

                  Takže ne, já tu o ničem nepřesvědčuji sebe. Já reagoval pouze na vaší poznámku, že když si lidi vyzkouší bevko tak se jim sice líbí, ale nakonec to zhasne na rozdílu ceny 650tis. vs 1.3mil.
                  A jak vidíte dokázal jsem vám, že ten rozdíl zdaleka není tak velký a bevko tedy dává smysl už i bez dotací, takže i běžnému člověku.

                11. Sice BEV skladem jsou, ale 1.3 mil. prostě nedám i kdybych
                  Sice BEV skladem jsou, ale 1.3 mil. prostě nedám i kdybych měl na účtu 100 mil., prostě tuhle hranici 1 mil. nepřekročím.

                  Já v tom mám opravdu jasno, mě nemusíte přesvědčovat. Teslu si nikdy nekoupím ze dvou důvodů model S se mi celkem líbí ale nechci tak velké auto a model 3 nebo Y je pro mě nezkousnutelný, vnitřní design ala husitská kaple, to prostě nedám. Navíc cena versus zpracování a použité materiály raději pomlčím.

                  V době, kdy jsem kupoval Soula (2017) nebylo BEV, která by mi vyhovovalo cenou a velikostí, proto ta dočasná volba.

                  Ty argumenty kolegů pouze cituji a je to jejich věc. To co říkal prodejce, že lidi prostě nedají dvojnásobek za BEV je zase citace prodejce, ale chápu to. To že je prodej BEV u nás nejnižší v EU je dáno českým konzervatismem.

                12. Je to o prioritach. Kazdy je mame jine. Jen si proste
                  Je to o prioritach. Kazdy je mame jine. Jen si proste nemyslim, ze kdyz vam do ted stacil Soul tak musite nutne koupit auto za 1.3mil.

                  Co se Tesel tyka tak ja uz je vsem spise take rozmlouvam. Sam bych sice aktualne sel opet do Xka, ale jinak jsou uz diky bohu na trhu jina bevka, ktera vetsine lidi poslouzi bez kompromisu stejne jako ta Tesla.

                  Nevzdelanosti prodejcu nas rozhovor zacinal. Chybi zkratka osveta a je smutne, ze automobilky vymysli prihlouple aplikace namisto aby v tom ty prodejce nechali jezdit.

                  Kazdopadne jsem presvedcen, ze do dvou az tri let bude rozdil v cene mezi bev a spalovaky zanedbatelne maly, nebo dokonce vubec zadny. Pak uz nebude o cem diskutovat.

                13. Jakmile bude rozdíl mezi BEV a ICE 30% ve prospěch ICE, tak
                  Jakmile bude rozdíl mezi BEV a ICE 30% ve prospěch ICE, tak to ten prodej BEV bude masivní.

                14. Souhlasim a drzim palce at vam eLucky tu slevu vyjedna. Kona
                  Souhlasim a drzim palce at vam eLucky tu slevu vyjedna. Kona 64kWh je za ty penize skvela volba.

                15. Jo, jo, Mišulínku, Ty jsi tak osvícený šéf….S
                  Jo, jo, Mišulínku, Ty jsi tak osvícený šéf….S ePlečkou těch pizz rozveze Tvůj zaměstanenc s rozzáááááářenýma očkama za šichtu 2x tolik. A jak mu pak budou tatáž očka hořet vztekem, až na banální opravu, kterou by na spalováku zmáknul Franta v Horní Dolní do druhého dne bude Tvůj milovaný zaměstnanec s ePlečkou čekat do druhého měsíce…..

                16. Uplne stejne, az Vy prijdete na jakoukoliv benzinku a nebude
                  Uplne stejne, az Vy prijdete na jakoukoliv benzinku a nebude tam co natankovat. 🙂 A jsem si naprosto jisty, ze kazdy Franta z horni dolni si lehce poradi s kazdou zavadou Vaseho moderniho dieslu, ktery je tak jednoduchy,ze si s nim snad poradi i jednickar z fyziky ZS.
                  Jo a Michelin nepodnika v rozvozu pizzy, to jen abyste si uvedomil, ze opravdu nevite vse. Z Vasich reakci usuzuji, ze to je jedina informace na svete, kterou netusite 🙂

                17. Ahoj.
                  Neztracej cas. Tahle hulvati verze runnera je nejspis

                  Ahoj.
                  Neztracej cas. Tahle hulvati verze runnera je nejspis jeho alterego nebo kolega take z trolli farmy.

                18. Josefe, Josefe, připomínáš mi jednoho Josefa co tady taky
                  Josefe, Josefe, připomínáš mi jednoho Josefa co tady taky tak mudrloval.

                  Tak Základní cena mojí Kony Ultimate (teď asi Style Premium) v maximální výbavě byla 1 319 990,-Kč včetně DPH.

                  Hned daly prémii -50 000, dávají všem!
                  Dále jsem dostal bonus „vip zákazníka“ -218 771,- Kč

                  a navíc ředitelskou slevu – 40 000,- Kč.

                  Kolik, že je konečná cena za novou Konu Ultimate!

                  Fakt té ceně věř, mám na ni písemnou smlouvu!
                  Kdys móóóc chtěl, asi bych ti ji také asi dokázal sehnat, ale ty asi plnou palbu nepotřebuješ?

                19. Zítra mám domluvenou schůzku u prodejce, taky chci
                  Zítra mám domluvenou schůzku u prodejce, taky chci Ultimate, ředitel sice jsem :))) , ale VIP zákazník ne, takže dostanu max 90 tis slevu. Zítra schválně napíšu, nabídku mám na 998 tis. Ultimate v plné výbavě 6000 km najeto. Jen chci vymyslet protiúčet ale to asi neklapne, vždycky dávají výrazně méně než bazary. Když tak se ozvu, za 1 mil. nový model vezmu.

                20. Asi jsem se nepřesně-nejasně vyjádřil, nejde o tvou a mou
                  Asi jsem se nepřesně-nejasně vyjádřil, nejde o tvou a mou funkci ale o funkci majitele-ředitele autosalonu. :))))

                21. Vyjádřil jste se dobře, proto jsem dal ty smajlíky.
                  Vyjádřil jste se dobře, proto jsem dal ty smajlíky.

                22. Zatím čekám na kompletní nabídku.
                  Zatím čekám na kompletní nabídku.

                23. Já taky čekám jak jste dopadl u prodejce a taky, že mi
                  Já taky čekám jak jste dopadl u prodejce a taky, že mi napíšete na email.

                  Už jsem to s ním začal, řešit a vypadá to dobře a to nejen pro vás ale i ostatní co by měli o ni zájem. Pravděpodobně to nebude ale přesně ta cena co mám já ale jen o něco vyšší.

                  Ono se pořád s těmi cenami hýbe a tak to budu přesně a najisto vědět začátkem příštího týdne.

                  Takže mi napište, abych věděl kolik by mělo zájem, ale ne za půlrok nebo déle ale teď během cca 1 měsíce objednat!

            2. Tak jak jsem psal u článku na Konu, dostal jsem ji v plné
              Tak jak jsem psal u článku na Konu, dostal jsem ji v plné výbavě, tedy vše co tam šlo dodat, za krásných 1 011 000 Kč s 21% DPH.
              Dostal jsem myslím 2 „slevy“ a ještě jednu od prodejce „navíc“.

              Možná bych to dokázal i pro někoho jiného, ale asi po určitou dobu!

              Byli překvapeni co vše jsem jim o EV řekl a tak byli, rádi, že k nim někdo takový bude jezdit na servis.
              Chvíli uvažovali o nabídce na hybridní ale po rozhovoru to vzdali.

              Jelikož najezdím jen s EV cca 30 tisíc ročně, s Konou možná i víc, tak návratnost neřeším a ani jsem u žádného auta neřešil.

              Na mého „starého“ e-golfa se děcka těší jak malí kluci.
              Dojezd 150 km jim stačí a dnes už nabíjet se dá fakt bez problémů.

              1. Tak to blahopreji ke svelemu porizeni.
                Citil jsem to stejne,

                Tak to blahopreji ke svelemu porizeni.

                Citil jsem to stejne, ze ten prodejce je rad za tu zkusenost. Oni si stejne uvedomuji, ze ten trend uz je nezvratny a tak jsou radi, kdyz slysi od lidi, kteri to na rozdil od redaktoru motoristickych casopisu pouzivaji, ze je to fakt skvela a hlavne normalne pouzitelna technologie.

                1. Jj, blizi se doba kdy bude cim dal vic mudrlantu, kteri do ted
                  Jj, blizi se doba kdy bude cim dal vic mudrlantu, kteri do ted sirili moudra jak je to nepouzitelne obracet a tvarit se, ze tomu vlastne vzdycky fandili.

                1. Opravdu?
                  Ja vidim v ceniku za 400tis. s dani holatko, ktere

                  Opravdu?

                  Ja vidim v ceniku za 400tis. s dani holatko, ktere nema ani automatickou klimatizaci, s nejslabsim 88kW motorem a manualni prevodovkou…

                2. Já si nejraději kupuji ty předváděčky, mají najeto
                  Já si nejraději kupuji ty předváděčky, mají najeto minimum, vychytané případné výrobní závady a ceny velmi příjemné. Bohužel trh s EV tady prakticky neexistuje. Třeba Kona 4×4 s pěknou výbavou za 500 tis., BEV se stejným nájezdem za 1 mil. Holt za tu technologii se stále musí platit hodně, za 4 roky to už bude jiné.

                3. Skoro 6tis.km najeto v režimu „předváděcí auto“ se
                  Skoro 6tis.km najeto v režimu „předváděcí auto“ se spalovacím motorem?
                  Do toho bych nešel. Oni vědí proč je ta cena tak nízká. Dříve bývali tyhle předváděčky terno, takže jste na ně ani nenarazil neb měli většinou zájemce dřív než to auto dopředváděli. Dneska to nikdo soudný nechce.

                  A na takové nabídky se dá narazit i u ev. Já kupoval loni manželce půl roku starého předváděcího Leafa, který byl nový za 1mil. se slevou 150tis., taže za 850tis.
                  Ta Kona co jste uvedl je zlevněná o 70tis., takže o 14%, ten můj Leaf byl zlevněn o 15%…

                4. Já jsem kupoval přítelkyni před 6 lety MB A180 ve výbavě
                  Já jsem kupoval přítelkyni před 6 lety MB A180 ve výbavě sport, najeto 6000 km a nemůžeme si auto vynachválit, spotřeba na dálnici kolem 5 litrů s motorem 1.6 90 kW bez turba a podobných blbin a dostali jsme místo 2 let záruky na vše plné 4 roky a údržba 6 let zdarma. Bohužel, dnes se už takové auto nesežene.

                  Předváděcí Niro BEV je také se slevou přes 200 tis, ale neni 4×4 a pořád je to přesně dvojnásobek ceny.

                5. Presne jste to napsal “ spotřeba na dálnici kolem 5 litrů
                  Presne jste to napsal “ spotřeba na dálnici kolem 5 litrů s motorem 1.6 90 kW bez turba a podobných blbin”.
                  Mam v hlave zazitek z prvniho maloobjemoveho preplnovaneho benzinaka, ktery jsem koupil do firmy a hned se s nim projel na jednu konferenci asi 500km tam a 500km zpet s prevahou dalnice mojim sviznejsim tempem. Pamatuji si, ze jsem asi 4x tankoval a predaval ho nasemu zamestnanci s tim, ze mu na palubce svitila prumerna spotreba 13,5l/100km…
                  Mimochodem uz ma po vymene turba, ktera se konala po najezdu 60tis.km.

                  Ve vas se clovek fakt nevyzna. Uz nejaky patek jezdite v malobaterkaci, ktery jste kupoval jestli si dobre pamatuji za nejakych 700tis. (kdyztak me opravte), ted planujete koupit novejsi za milion, ale stale me tu presvedcujete, ze bevka jsou neprimerene drahe, resp. dvojnasobne oproti adekvatnimu spalovaku.
                  Predhazujete predvadecku za 500tis. jako skvelou nabidku.
                  Tak kde je chyba? Neco mi uniklo?

                  PS: Ctyrkolku jste potreboval pred deseti lety pokud jste bydlel na horach. Dneska uz ji nepotrebujete ani tam. V pripade spalovaciho auta vam pak jen zbytecne zvysuje spotrebu.
                  V pripade bevka ma smysl jen pri agresivnejsi jizde kvuli jejich vysokemu kroutaku dostupnemu neustale. Resi to, ale castecne i zadni pohon, ke kteremu se zacinaji u baterkacu ti osvicenejsi vracet.

                6. Bavíme se všeobecně o autech, já neřeším nákup
                  Bavíme se všeobecně o autech, já neřeším nákup spalováku ale nákup BEV. Myslím tedy na ty, kteří mají hluboko do kapsy a dvojnásobný rozdíl je prostě moc. Až ten rozdíl bude 200 tis., pak se ten prodej pohne víc a bude i trh s BEV.

                  Soul mám bez závazků zaplacený, jezdím denně 60-70 km a tak si spíš chci udělat radost, dojezd 400 km v žádném případě nepotřebuji a to co mám mi dostačuje, SOH 97% ma 65 tis. km je parádní. Musím říci, že je to jedno z nejpohodlnějších aut starší generace a výrazně lepší a praktičtější než třeba BMW i3.

                7. Sám jste mi napsal, že auto (potažmo cokoli dražšího) s
                  Sám jste mi napsal, že auto (potažmo cokoli dražšího) s DPH nakupují pouze chudáci… takže je hned dvacet procent dole.

                  Podle mě mají BEV šanci se rozšířit ve chvíli, kdy přímá (ne dotační) cena BEV bude max současná (ne, že se spalovák zdraží o desítky procent) cena spalováku + provoz spalováku na 5 let (á 15 000km)

                8. Souhlasim s vasim vypoctem
                  Takze pristi rok. 🙂

                  Souhlasim s vasim vypoctem

                  Takze pristi rok. 🙂

                9. No tak optimistický nejsem – sám předpokládám 2028-2030.
                  No tak optimistický nejsem – sám předpokládám 2028-2030. Ale samozřejmě čím dřív tím líp. Aspoň si současné auto nebudu ojíždět a veteránského věku se dožije v lepší kondici – a nebude pak třeba mu věnovat takovou renovační péči. Ty dnešní spalovací tratary nechci.

                10. 2028 az 2030 budou bevka levnejsi nez soucasne spalovaky.
                  2028 az 2030 budou bevka levnejsi nez soucasne spalovaky.

                11. Tak samozřejmě základ je kupovat auto bez DPH o tom ani
                  Tak samozřejmě základ je kupovat auto bez DPH o tom ani nepřemýšlím.

                  Ono se to postupně přiblíží. V následujících letech zdraží spalováky v průměru o 15% a BEV zlevní o 15% a bude to už podobné.

                12. Napsal jsem – proti současné ceně – ne zdražování-
                  Napsal jsem – proti současné ceně – ne zdražování- jakýkoli ostatní stav je reálné hledání cesty, jak přemrštěnou cenu BEV ospravedlnit

                13. Jakykoli ostatni stav je hledani cesty jak z tech sra.ek, do
                  Jakykoli ostatni stav je hledani cesty jak z tech sra.ek, do kterych se lidstvo diky spalovani ropy dostalo.

                14. Nevidím problém ve spalování ropy. Vidím problém v tom,
                  Nevidím problém ve spalování ropy. Vidím problém v tom, jakým způsobem k tomu dochází a jak je zbytně plýtváno. A jsou věci, co považuju za horší, než spalování ropy – např. co vše se z ropy zbytečně vyrábí a obecně nadprodukci.
                  A pokud neomezíme plýtvání a nadprodukci, tak finální situaci žádný BEV nezmění, v součtu času nezlepší a neoddálí, při velkém štěstí to finální průšvih kosmeticky posune to časově o zanedbatelnou hodnotu (max jednotky roků) vzad, ale budeme mít pár let koupené (za neefitvně velké peníze) čisté svědomí

                15. Omezit nadprodukci bude slozite, urcita nadprodukce je
                  Omezit nadprodukci bude slozite, urcita nadprodukce je zapricinena trznim hospodarstvim. Mohli bycom jit zase do toho planovaneho, ale jestli se nepletu, minuly takovy experiment nebyl zrovna priznivy k zivotnimu prostredi. No a pak uz me napadaji jen restrikce a nebo vzdelavani. Restrikce budou budit odpor, takze v demokracii s nim moc stran neuspeje a vzdelani je na hodne dlouhou trat. Staci se podivatr, kolik lidi jeste neveri, ze CO2 je sklenikvy plyn a muze za rust globalni teploty a diky tomu brzy nastane rychla zmena klimatu. Spousta lidi jeste ten rust teploty kvituji. A to uz o tomto vime vic jak 100 let. Takze babo (teda Peaku) rad(te). Mozna to zmodneni nejakych ekologictejsich veci neni ta nejhorsi cesta. Aspon ne pro „zacatek“. Jeste tak zmodnit treba TC a FVE na strechu. Zrovna vcera jsem se s kamarady bavil a ptali se, zda TC funguje (za tu dobu, co je mam, tak uz strejda 2x menil kotel na drevo, tam je zivotnost 10 let) a zda uz jsme si objedna baterky do BEV 🙂

                16. Jednoduchý příklad:
                  Kolik žere Tesla X – já našel 22,3

                  Jednoduchý příklad:
                  Kolik žere Tesla X – já našel 22,3 kWh – pro auto se spotřebou řádově 14 kWh, se v čr uvádí energetický mix (jednotlivci s FVE jsou pro tohle mimo) tuším 85 g CO2/km, tedy Tesla X podle těchto údajů je 135g /CO2 km Kodiak s 1,5 TSI má psáno 129 – 131 g cO2/km. Otázka je, jestli je Kodiak a podobná almara vůbec potřeba. A především pokud je mezi těmi auty tak malý rozdíl – vlastně jaký? Pokud si začneme povídat pohádku o emisích z výroby benzínu – tak si dejme na druhou misku vah emise z výdělku několika násobku peněz.
                  Je nutno napřed řešit energetiku – protože tou energetikou není zatížené jen auto, ale celý průmysl a konzum…
                  Pořád opakuju, že elektromobil je třešnička na dortu, chovám se šetrně.. a jasně Jiří Kodet si v Anglii z neznalosti objednal svatební dort, snědl třešničku a nechal odnést -čímž byl za výstředního bohéma, jenže ten dort ho stál měsíční plat a kde vzít pak peníze na měsíční provoz..

                17. Já tedy vidím u Kodiaqa 1.5TSI 132-134 g cO2/km, ale také
                  Já tedy vidím u Kodiaqa 1.5TSI 132-134 g cO2/km, ale také tam vidím kombinovanou spotřebu 5,8-5,9l/100km. Pokud si začneme povídat pohádku o tom, že tohle auto bude jezdit do šesti litrů…
                  Já se svým Xkem zvládnu jet za spotřebu i 19,6kWh/100km, takže dost pod uváděnou spotřebou, zatímco Kodiaq se k těm šesti ani nepřiblíží.

                  A pokud chcete zase vytahovat tohle porovnávání tak dobrá. Jaké emise myslíte, že bude tenhle Kodiaq produkovat za 5 let s najetými řekněme 150tis.km? A jaké emise bude produkovat za těch pět let moje Xko při budoucím energetickém mixu?

                  To, že zrovna vy nežijete v některém přelidněném městě, kde lidi pálí oči od smogu z aut neznamená, že ten problém neexistuje.

                  To, že jsou všechny velké naleziště ropy za zenitem a jejich produkce už klesá, je také fakt. Blíží se neodvratně doba kdy stoupající spotřeba převýší klesající produkci a pak se začne brutálně zdražovat všechno.

                  Nebuďme tedy sobci a využijme času kdy se žije lidstvu nejsnáze jak se tu kdy žilo k nastartování změn, které tenhle pohodlný život zajití dalším generacím našich potomků. Namísto vymýšlení pohádek o neekologičnosti elektroaut nebo pláčem nad zdražováním spalováků.
                  Já kupoval před 14ti lety podprůměrné auto za 700tis. a tehdy měly peníze ještě jinou hodnotu. Dnes koupíte průměrné za 570tis, prostor tu tedy určitě je.

                18. Emise produkované kodiakem a xkem budou snásledující:
                  co

                  Emise produkované kodiakem a xkem budou snásledující:
                  co to sežere – to jebezesporu a co je třeba vyměnit za náhradní díly…pokud Tesla dostojí své spolehlivosti (i vy máte problémy) a Kodiak bude v rozumné míře, tak co mu proletí výfukem navíc, to proletí na Tesle na dílech..

                  Mimochodem, kde jsem to problém popřel? Jen stále opakuju, že řešení problému emisí není v autě a jeho pohonu, ale v celkovém myšlení a přéístupu…

                19. No tak těch konkrétních větších dílů zase tolik
                  No tak těch konkrétních větších dílů zase tolik nebylo. Přichycení něčeho uvolněného nebo výměna plastového kroužku pro čidlo není nic tak hrozného, ale máte pravdu Tesly jsou v tomto problémovější.

                  Mluvíme tady, ale o elektroautech obecně. Tu svou Teslu jsem uváděl jako odpověď na Kodiaqa, ke kterému jste Xko sám vybral jako ekvivalent.
                  Můžeme, ale udělat další srovnání. Třeba našeho Ioniqa, který neměl za téměř dva roky a 50tis.km ani jedinou závadu a vedle něj postavit našeho Yetiho, kterému se do dvou let a 60tis.km nájezdu měnil celý motor i převodovka…

                  Jsem tedy rád, že zrovna tuhle stránku věci jste sám zmínil, protože stran životnosti a nákladů na opravy jsou na tom elektroauta výrazně lépe než spalovací.

                  Já sám jsem toho důkazem, neboť s mým nájezdem jsem touto dobou (tři a čtvrt roku a 167tis.km) už měl většinou objednané další auto, protože u toho původního hrozilo, že se brzy nastartuje nikdy nekončící série dost nákladných oprav a také mě už nebavilo, že přes všechnu péči motor znatelně více vibruje, hlučí a hůře jede.
                  Mé Tesly se nic z toho zatím netýká, takže směle do minimálně dalších tří let. Tedy můžete se radovat. Díky Tesle už se prokazatelně nemuselo vůbec vyrobit jedno celé auto!

                20. Jelikož jezdím denně s autem, kterému je 17-nebo 18 let
                  Jelikož jezdím denně s autem, kterému je 17-nebo 18 let (ani si to nepamatuju) – dle Leo.. je to šuplík, nicméně kvalitativně a všemi parametry překonává dnešní auta (a ani nekecá ve spotřebě – zodpovědně žere méně, než má deklarováno), tak jsem dle Vaší logiky zachráněného auta – zabránil výrobě nějakých 5 – 6 spalovacích aut nebo 2-3 elektromobilů… a popravdě, jestli nás emise či blbec na silnici nerozdělí, tak s tím autem do veteránského věku jezdit budu – neměním skvěle fungující věci za funkčně horší, ale novější

                  Problematiku servisu vozidel tu opět vysvětlovat nebudu, už jsem s tím strávil drahně času – chapající pochopili co a jak se na autech statisticky nejvíc kazí, se zbytkem škoda ztrácet čas

                21. Vcera jsem vedl stejnou diskuzi se sousedy u piva. Oba jezdi
                  Vcera jsem vedl stejnou diskuzi se sousedy u piva. Oba jezdi ve starych naftovych Volvech s najezdem pres 300tis. km a jsou spokojeni. Rikal jsem jim hlavne nekupujte nic novejsiho.

                  No problem je, ze oni jezdi kolem komina. Jeden z nich hudral, ze ho s tim Nemci brzy nepusti na dalnici. Rikam mu “a kdy jsi s tim jel naposledy po Nemecke dalnici?” po chvili premysleni odpovedel “vlastne nikdy”.
                  Takze kdyz se jemu nedavno kously brzdy nebo pred tim vysypalo servo, tak to ten kousek do servisu odtahl a jezdil druhym starym Volvem manzelky.

                  Ja kdyz najedu rocne 60tis. km tak kdybych si nechal svoje prvni fungl nove auto z roku 2006 melo by dnes najeto 840tis.km a do toho servisu bych to tahal z kazde druhe delsi cesty pres pul republiky, coz si fakt nemohu dovolit. Auto je pro me vyrobni prostredek…

                22. Jasně, ale není Vaše, je defacto firmy (byť firma Vaše
                  Jasně, ale není Vaše, je defacto firmy (byť firma Vaše být může)…a generuje zisk.
                  Mně auto zisk negeneruje, najeto má nějakých 180 000 km – nějaký větší zásah do motoru očekávám někde 250 – 300 tis km, kdy bude vhodné se podívat na stav motoru (jo jasně, ten motor už ani dneska by pravděpodobně deset okruhů na severní smyčce naplno nedal – ale kdo by to po něm chtěl? a tam se dá odpálit prakticky i jakýkoli nový motor – včetně elektromobilu- stačí vypnout ochrany a jít naplno). Vzhledem k typu motoru a komplikovanosti vozidla vím, že se to dá zvládnout prakticky v mně dostupných podmínkách – vzhledem k výrobci nehrozí nedostatek ND – auto už je dneska hodnoceno jako s výrazným investičním potenciálem. takže oddělení classic dodá cokoli, otázka je za kolik. Soukromě dneska jezdím nějakých, řekněme deset max tis km ročně – snažím se s ním jezdit jen delší cesty, kdy je jasné prohřátí motoru a na poskakování máme doma první rodinné auto (když holt nefunguje HD, musí být auta), léta jsem měl služebák (vyměnil jsem za volný čas a možnost se nadechnout – super volba :))a tohle bylo fakt jen zážitkové auto a na cesty, kdy jsem chtěl mít soukromí (služebák= tracker). Nicméně fakt nevidím důvod si koupit cokoli novějšího, protože to auto lepší není – nehledě na to, že ta kategorie se snad už ani nedělá.

                23. A tím se můžeme vrátit na začátek naší diskuze, kdy
                  A tím se můžeme vrátit na začátek naší diskuze, kdy jste se mě snažil přesvědčit, že elektromobil není o moc ekologičtější než spalovák, a
                  sám jste dával do porovnání údaje o emisích dnešního nového auta s motorem 1,5TSI aby jste vzápětí argumentoval svým 17let starým autem.

                  Asi se tedy můžeme shodnout na tom, že je to o způsobu používání, a ti co produkují nejvíc emisí (což nejsou lidé jako vy s nájezdem kolem 10tis.km ročně) bohužel musí auta obměňovat a minimálně v mém případě vychází výrazně ekologičtěji i ekonomičtěji volba čistě elektrického pohonu, než zmíněného TSIčka.

                  Až se jednoho dne odeberu na výminek jako vy, tak to budu mít sice také jinak, ale bude to znamenat, že někdo jiný po mě přebral otěže a bude řešit stejný problém nikoli, že ubylo jedno auto na silnicích.
                  Tím chi říct, že tady budou stále firmy, které potřebují jezdit a právě ony kupují nejvíce nových aut. Všem se nám pak bude lépe nejen dýchat až většina přijde na to, že elektrické auto je už opravdu i bez dotací ekonomičtější a ekologičtější.

                24. Jenže já nikoho nepřesvědčuju, já jen konstatuju, že i
                  Jenže já nikoho nepřesvědčuju, já jen konstatuju, že i elektromobil, aby byl ekolištější než spalovák,. musí být využit uvážlivě. To není boj proti jednotlivci, to je obecné konstatování a je na každém, jak se s tím popere. I vy, když by jste místo Xka jezdil s Modelem3, tak bude další krok v před v ekologii (prostě žere méně aspoň papírově)…a pak je otázka, jestli x potřebujete…a je to jen na vás.

                  Nejšetrnější volba je samozřejmě nejezdit…což ne vždy jde jak pracovně, tak soukromě.

                25. Chteloby to, aby nejaky „Elon“ vymysel a zdokonalil
                  Chteloby to, aby nejaky „Elon“ vymysel a zdokonalil teleportaci. Jen to zdokonaleni musi byt daleko lepsi jak dnesni auta, nerad bych po premisteni mel zprehazene koncetiny ci hlavu v pr… 🙂

                26. Ono by stačilo převzít to nejlepší z posledních
                  Ono by stačilo převzít to nejlepší z posledních měsíců – myslím, že se docela prokázalo, jak moc zbytečných služebních cest se provádělo…a co se dá řešit online..

                27. Ne, není možné abych jezdil Modelem3.
                  Když pominu fakt,

                  Ne, není možné abych jezdil Modelem3.
                  Když pominu fakt, že se v době kdy jsem své Xko kupoval ještě nevyráběl pak je tu ta drobnost, že zkrátka neodveze tolik lidí. A mě připadá mnohem ekologičtější jet třeba na školení jedním autem v sedmi lidech než dvěma.

                  Také se mi nelíbí když koupí své manželce někdo Q7 na nákupy a vození jednoho dítěte do školy. No moje manželka jezdí se třemi dětmi v Leafu, před ním měla Peugeota 5008 (ještě tu MPV verzi, ne to SUV co z něj pak udělali), a před ním když jsme ještě neměli tři děti jezdila ve Škodě Roomster.
                  Věřte nebo ne, ale také mě bavilo (hlavně na okreskách a ve městě) více o 700kg lehčí eNiro než moje Tesla X, takže kdybych tak velké auto nepotřeboval nejezdil bych v něm.

                28. Ako hej, v základe +- to sedí. Len tá Tesla mX má a/ 4×4 a
                  Ako hej, v základe +- to sedí. Len tá Tesla mX má a/ 4×4 a b/ vyšší výkon. Rýchly pohľad do cenníka 1.5TSI nie je 4×4 a „len“ 110kW. Čo tak to porovnať aj s niečim bližším a nie iba s prvým riadkom v cenníku.
                  Je verzia s 2.0 TDI SCR 140 kW, prípadne rovno s Kodiaq RS – 2.0 TDI SCR 176 kW

                29. V normálním provozu není řidič, který by takový výkon
                  V normálním provozu není řidič, který by takový výkon uměl efektivně využít bez ohrožení sebe a okolí a bez porušení dopravních předpisů – jelikož všude vymýšlí omezení rychlostí a kde čeho, tak je ten výkon na nic… 4×4 – kolikrát ročně to využijete? U nás na horách používají efektivně 4×4 záchranáři, lesáci….ale prý to děsně zvedá ego přijet pod sjezdovku se 4×4 na uhrabané parkoviště. Jaký je jediný rozumný důvod proč to porovnávat s naftou? Když se při průměrném nájezdu řidičů dneska nafta finančně nevyplatí, ale je to spíš společenský statut? Už tak jsem přemýšlel jestli porovnávat s Kodiakem (ale nakonec ano aby almara k almaře sedla), protože je otázka, jestli superb combi by neudělal stejnou práci lépe..

                30. A viete že viac menej s Vami súhlasím? I keď občas nie je
                  A viete že viac menej s Vami súhlasím? I keď občas nie je zlé mať nejaké to kW navyše, aj keď ho nepoužívam každý deň. A do vyššieho auta sa môže lepšie nasadať.
                  Ale si myslím, že keď porovnávať, tak je dobré +- rovnaké vozidlá rozmerovo aj s ostatnými parametrami. Ak sa k tomu pridá, že je možnosť, že existuje variant 2./, prípadne 3./, tak nenamietam.
                  Priznávam, že Tesla sa ťažko porovnáva, keď tam majú v základe výkon a ako iné vozidlá v (naj)vyšších motorizáciach, ale porovnávať tatru 815 s fiat 126, pretože uvezú rovnaký počet osôb (prosím nechytať sa, len taká „malá“ hyperbola 🙂 nie je úplne smerodajné.
                  A naftu som dal preto, lebo benzín tam je len tá 1.5 a vyšším výkonom tam bola len nafta.

                31. Ma otazka znela (asi spatne postavena), jak chcete tedy obecne
                  Ma otazka znela (asi spatne postavena), jak chcete tedy obecne lidi a spolecnosti naucit myslet vice ekologicky a mene rozezrane, kdyz vzdelani nejak nepomaha a lide maji cim dal vice penez a moznosti. Vas priklad se tak nejak neda, dle meho nzoru, vztahovat na vetsinu lidi a firem.

                32. Jak začít měnit k přírodě šetrné myšlení lidí
                  Jak začít měnit k přírodě šetrné myšlení lidí (nemám rád slovo ekologické – to zavání, pečeme na přírodu, ale tohle je správně, to jsme schválili, tak je to – aneb stará auta ničí životní prostředí, nová to mají ekologicky povoleno).
                  Vemte si aktuální téma:
                  Kolik lidí ze sta zeptá: „Kam jedeš na dovolenou?“ a kolik se zeptá: „Co budeš dělat o dovolené?“
                  Už jen v otázce je jasné, že čím dál pojedete a vytvoříte víc emisí, tím lepší společenský statut…aneb seděl jsem v Iglů v Grónsku, bylo hnusně, tak jsem si četl týden dokola jeden časopis, co jsem dostal v letadle, je pro společnost víc následování hodné, než byl jsem s dětma doma, naučil jsem je plavat, jezdit na kole a bruslit..perfektně jsem si odpočinul a užili jsme si to (nikde jsi neby jsi společensky out)

                33. Hezke. Jeste Vam reknu negativni osobni zkusenost s tou
                  Hezke. Jeste Vam reknu negativni osobni zkusenost s tou dovolenou. V praci jsou uprednostneni lide, kteri nekam jedou. Ja dovolenou travim (spis chci, ale partnerka mi to nechce dovolit 🙁 ) doma, protoze mam koolem domu silene prace a to vedi v praci, tak nejpozdeji po dvou dnech dovolene jsme z ni odvolan k necemu neodkladnemu, nebo ze si kolegove nevi rady. Takze z tohoto duvodu jsem za 14 let ve firme nastradal uz 8 mesicu dovolene. Jedina sance, jak ji vybrat je, ze ji budu mit kazdy druhy tyden na jeden den s tim, ze budu na telefonu.
                  Takze plne souhalsim, ze kdo nleti na dovolenou, je penalizovan z vice stran.
                  A ono to tak bude i s novejma vecma – obleceni, elektronika a i auta. Proste in je mit to nejnovejsi.
                  Takze nadale zopakuji otazku, jak doilite, ze spolecnost zmeni mysleni? Pisete tu priklady toho, co je spatne a je treba zmenit, ale otazka zni JAK?

                34. Hloupý zvyk někoho stahovat z dovolené, tak funguje
                  Hloupý zvyk někoho stahovat z dovolené, tak funguje nezdravá firma. Navíc porušuje zákony, protože dovolenou musí poskytnout. V takovém případě bych odjel na dovolenou vždy do míst, kde není signál. Je zde dlouhodobě vidět, že se rád necháváte zneužívat.

                35. Delam v male firmicce. Nevim, zda rad, ale kdyz me nekdo o
                  Delam v male firmicce. Nevim, zda rad, ale kdyz me nekdo o neco poprosi, nedokazi odmitnout.

                36. A to je chyba…to není o tom nesnažit se vyhovět, to je o
                  A to je chyba…to není o tom nesnažit se vyhovět, to je o tom ukázat, že máte svoji cenu, jste si jí vědom a chcete aby byla respektována i okolím.

                37. Diky, pokusim se s tim neco udelat. Kdyz me sef poprosi, abych
                  Diky, pokusim se s tim neco udelat. Kdyz me sef poprosi, abych delal o vikendu zadarmo, tak to taky udelam. Holt mu nekdo musi to Volvo splacet 🙂
                  Zamyslim se nad sebou.

                38. Hele to už je moc.. jste vysokoškolák, máte nějaké
                  Hele to už je moc.. jste vysokoškolák, máte nějaké znalosti a máte nějakou hodnotu, tohle si nesmí dovolit k poslednímu člověku ve firmě, natož k někomu, kdo přináší firmě přidanou hodnotu. Naopak pokud má takové zaměstnance, tak by měl vymýšlet, co dělat, aby si je udržel

                39. Pavlíku, Ty jsi taková Matka Tereza, že? 🙂 Jen jestli
                  Pavlíku, Ty jsi taková Matka Tereza, že? 🙂 Jen jestli náhodou pan šéf netuší, že Matka Tereza 2/3 pracovní doby řeší problémy celé zeměkoule? 🙂

                40. každý musí začít u sebe, zkuste zaměstnavateli naprosto
                  každý musí začít u sebe, zkuste zaměstnavateli naprosto klidně a slušně říct, že není podstatné (i pro něj), kam kdo jede na dovolenou, ale jak moc si při ní odpočine – pokud na tohle zaměstnavatele přesvědčíte, tak hned máte malou, leč relativně velkou změnu.

                41. Dnes uz to majitel, takhle blbnul, kdyz jeste byl hodne
                  Dnes uz to majitel, takhle blbnul, kdyz jeste byl hodne zapojen do vyvoje. Ted uz se zabivajen obchodem (i kdyz pred mesicem po mne chtel, jak ziska pomoci SQL dotazu nejaky specificky podretezec – 2 – 4 pisemena nasledovana 4 – 6 cisel, tak kdo vi, s cim si ted hraje). Ale kolegove a predevsim zakaznik (Elit), kteremu jsme primarne prirazen, nejsou tak tolerantni a chapavi 🙂
                  Treba posledni prihoda. Mame mit 7. – 17. cervence celozavodni dovolenou. Takze probehl celofiremni dotaz, kdo nekam jede a kdo travi dovolenou doma. Rekl jsem pravdu a byla mi celozavodni dovolena zrusena, abych mohl delat support.

                42. Lidé jsou chovní a tažní, evidentně jste tažný…ano
                  Lidé jsou chovní a tažní, evidentně jste tažný…ano také mám loňskou dovolenou a kdyby mi po 1.7. na ni někdo sáhl, tak by měl přesně dvě možnosti – buď by si to rychle rozmyslel, nebo by dostal k 31.7. výpověď – možná spíš ještě 30.6. – jedna věc je být k firmě loajální a vstřícný druhá být tam za kreténa se kterým se dá mávat…a pokud jste pro firmu nepostradatelný, tak dojde k tomu, že to bude rychle rozmyšlené…případně bude dán jiný termín na dovolenou + odměna nebo něco podobného… že je třeba support zákazníka je jasné, ale musí to být zaměstnance kompoenzováno a pokud je zaměstnanec sběratel dovolené jak píšete, tak prostě si vás firma neváží

                43. To bylo vždy, že nová technologie je drahá a postupně
                  To bylo vždy, že nová technologie je drahá a postupně zlevňuje. Vezměte si kolik stály první mobilní telefony zhruba 10 průměrných platů. Ještě před 10 lety stála obrazovka 70″ skoro 1 mil. Kč, dnes stojí 20 tis. Kč. Spalováky v zásadě půjdou nahoru už jenom tím, že průměrná pokuta za vyrobený spalovák je od letoška 70 tis. za 1 auto, což musí výrobce zaplatit a tedy přidá to k ceně auta.

                44. Tak na hybridu se léta křičí, že je elektromobil
                  Tak na hybridu se léta křičí, že je elektromobil jednodušší – člověk by řekl, že by měl být levnější, ale není – tak se to ospravdlňuje novostí technologie.
                  Tak se na to podívejme:
                  elektromotor – nic nového asynchroňáky se sypou po desítkách milionů kusů na celém světě (nic víc pro BEV není v první fázi potřeba) PMSM se sypou v milionech kusů ročně – zase žádný probém
                  Měniče – IGBT se sypou ve stamilionech kusů – dneska i 3f vodní pumpa musí mít řízení měničem a nemůže být natvrdo hvězda trojuhelník
                  Zase nic objevného
                  SIC – nejsou zatím vůbec potřeba – bez nich to jede v pohodě.
                  Baterky – všichni se prsí jak umí 100USD/kWh (či jinou limitně blízkou cenu) – i kdyby 150 USD/kWh – tak je to 15 000 USD na baterku – kde jsou ty několikanásobné ceny auta?
                  Kondenzátorů jsou taky všude spouste a PCB se dělají jak Baťa cvičky

                  Auta (mechanika a běžná palubní elektronika) se dělají 100 let – to fabriky umí a Tesla se to učí.

                  Nikdo nechodí na vysoká napětí – vše se to plácá kolem 400V, aby mohli použít, nejlevnější, nejdostupnější a nejčastější průmyslové součástky

                  Kde je ta drahota? V čem je opravedlnitelná – chápu, že něco padá na rizika z reklamací, vývoj a hlavně funkční bezpečnost …ale vše ostatní jsou bubliny… není reálný důvod, aby při průměrné sérii stálo to auto takové prachy….

                45. Není to o samotných technologiích, ale vezměte se ty
                  Není to o samotných technologiích, ale vezměte se ty stamilionové investice v EUR do výrobních linek na baterie, pak peníze do linek na auta, pak do SW (jenom vývoj a úprava SW pro BEV se odhaduje na 100 mil. EUR). Možná se bavíme o tom, že aby se mohlo vyrobit 30000 kusů ID.3, tak to stálo 500 mil. EUR, tedy 16000 EUR na jedno vyrobené auto.

                46. Jenže se to nebude rozpouštět ve 30 000 autech.
                  Podívejme

                  Jenže se to nebude rozpouštět ve 30 000 autech.
                  Podívejme se na golfa:
                  řekněme 500 mil investice:
                  https://www.forbes.com/sites/sebastianblanco/2019/11/30/vw-delivers-100000th-e-golf-before-shift-to-id3/

                  Podle tohohle se prsí, že jich bude 100 000 před ID3.
                  Takže na kus 5 000€

                  To znamená, že pokud by tahle úvaha byla pravda, tak průměrná cena běžného golfa na trhu by musela být nějakých 25000€ , což je na naše cca 800 000Kč – koukl jsem na skladovky golfa na Volkswagen.cz (fakt si kvůli tomuhle nebudu dávat práci s konfigurací) – nejdražší je tam za nějakých 620 tis Kč. – Pořád mi tam někde hapruje 150 – 200 tis Kč. – e Golfa mám v hlavně jako 1 mil Kč. A popravdě docela pochybuju, že do vývoje eGolfa narvali 500 mil €, jak je vedena tato úvaha…

                47. Jsme pořád v nějaké teoretické rovině, kdy jakmile
                  Jsme pořád v nějaké teoretické rovině, kdy jakmile najede výroba větší množství opět tam budou další investice apod. Výrobci tvrdí, že na tom stále prodělávají, pravdy se nedobereme. Samozřejmě k tomu 40% marže obchodníka a je cena na světě. Dysonovi by nestačila 1 miliarda EUR na vývoj auta natož na výrobu.

                48. Výrobce bude pořád brečet… a pořád bude mít
                  Výrobce bude pořád brečet… a pořád bude mít nastavenou ruku, pokud to jen trochu půjde… kdyby v důsledku prodělečnej tak to (až na Teslu) dělat nebude.
                  Podívejte se na Citi go – křičí, jak jsou prodělečný – přenesou to na dotace, zvedne se pokuta za emise na spalovací auto, přenesou to na zákazníka a z toho a z dotací zafinancují prodělek ne jednom modelu (a to jen možná prodělek) – poslední, o co přijdou je zisk

                49. Rekl bych, ze za to muze neviditelna ruka trhu. Az bue trh
                  Rekl bych, ze za to muze neviditelna ruka trhu. Az bue trh saturovan a vyrobci budou vyrabet vice, nez jaky je zajem, cena pujde dolu. Ted maji docela jsitotu, z eprodaji vse, tak z jakeho duvodu by snizovali cenu? Altruismus u nich nehledam.

                50. Vzhledem k dotacím neviditelná ruka trhu neexistuje a i
                  Vzhledem k dotacím neviditelná ruka trhu neexistuje a i když dotace vypmneme, tak myslím, že saturace trhu se bude týkat tak našich dětí ale už dávno budou mít elektromobily ekologické štítky, jak ledničky a dle toho budou daněny- takže vlastně trh saturovaný v pravém slova smyslu nebude.
                  Cesta, kterou jsme si jako lidstvo vybrali rozhodně není pragmatická a už vůbec nesvobodná a co je nejhorší, nevede k slíbenému cíli

                51. Ja s vami souhlasim, jen jsem chtel poukazat na fakt, ze pokud
                  Ja s vami souhlasim, jen jsem chtel poukazat na fakt, ze pokud clovek nechce holatko a nedejboze by chtel auto, ktere jen trochu pojede nebo automat, pak uz ten rozdil neni zase tak velky.

                  A lide, kteri maji hluboko do kapsy si nekupuji fungl nova auta a vetsinou tedy neprodavaji ani ty v zakladni vybave, ktera je vzdy nastavena tak aby se dalo napsat “cena jiz od…”, ale pokud mozno si to nikdo nekoupil…

                1. Ahoj, zkusím se na to zeptat a domluvit během příštího
                  Ahoj, zkusím se na to zeptat a domluvit během příštího týdne, pokud to dopadne jak bych si přál, tak bych to domluvil pro každého kdo bude mít zájem. Možná to bude ale tu ředitelskou slevu míň. 🙂

                2. Ahoj, napiš mi na email, co nejdřív!
                  Ahoj, napiš mi na email, co nejdřív!

        2. tak zrovna Kamiq neni ani auto levne ani auto se zajimavou
          tak zrovna Kamiq neni ani auto levne ani auto se zajimavou vybavou a ani kvalitni auto s vyzsim nastupovanim 😀

          proc lidi neuvazujete treba o Korejcich a jejich spalovacich modelech? vybirate Niro ale osttani jejich modely jsou jako neexistujici? stejne tak sestersky Hyundai? pritom kvalitativne a vybavou ty auta dnes patri nad prumer Evropy a s rozhodne zajimavou cenou

          jen pro porovnani, treba i30 je vetsi a ma vyzsi nastupovani nez zmineny Kamiq, a ve vybave Smart ma jak slusnou vybavu tak slusnej zakladni motor 81kW, cenikove sice nejakych 320 bez DPH, ale na to auto da kdejaky prodejce vpohode slevu dalsich 50-70k
          , takze s trochou stesti za ty penize bude i ten 118kW benzinak mild-hybrid

          tohle firemni rozhodovani kde se bere vporaz jen predrazena skodovka me fakt hlava nebere 😀

            1. Kamiq ma nejnizsi hranu prednich sedaku v zadni casti 47cm nad
              Kamiq ma nejnizsi hranu prednich sedaku v zadni casti 47cm nad zemi, I30 ma stejnou hranu nad zemi minimalne 48cm, predni hrana predniho sedaku Kamiq je 60cm a u i30 pak 61cm 😀

              Kamik je jen trosku prizvedla Scala co se podvozku tyce, a jizdnim komfortem je Kamiq na urovni 10 let starych aut, ostatne to jsme u Skodovky resili jako prvni vec kdys jsem delali kampane 😀 ale ne Michelin nam to rozcisnul, hele pod k name delat kampane na nove modely, udelas nam z toho drsnej offroad s nejvyzsim posazem ve tride s jizdnima vlastnostma BMW M 😀

              prave jako Skodovak bych si Scalu nebo Kamiq nikdy nekoupil, to je navrzene a osekane pro levne trhy a popravde kdybych mel Kamiq nafasovat, tak si radsi sam koupim sluzebak u konkurence, i Fabia je komfortnejsi auto 😉

              ale tak jasne pokud potrebujes projet polnacku, tak je Kamiq s tema 4 centakama navrch jasna volba, hotovej offroad, takze nas podpor v teto dobe, at mam praci pro Skodovku i dobudoucna 😀

              1. No tak dekuji za upresneni parametru.
                Do i30 i tak nepujdu.

                No tak dekuji za upresneni parametru.
                Do i30 i tak nepujdu. Vlastne uz do zadneho spalovaka.
                Co se Korejskych BEV tyka pak souhlasim, ze patri aktualne ke spicce.

                PS: Jeste bych prosil o upresneni jake i30 za 320 tis. bez dane jste myslel? I kdyz vezmu i30 hatchback v menu udajne od 319990Kc, tak v akcnim ceniku je nejlevnejsi verze za 396tis. bez DPH…
                Hypoteticke slevy do toho prosim netahejte. To uz jsme tu resili. I na eKonu dostal eLucky slevu z 1.3 na 1mil.

                PS2: Jo tak uz jsem to nasel. No spalovaci motor 81kW bych urcite nenazyval slusnym a nas zamestnanec mel prani aby to melo alespon 100kW.
                Ale prosim necham si poradit. Zkuste tedy najit cokoli co bude plnit techto par jednoduchych parametru:
                Petimistne s patymi dvermi.
                Crossover nebo SUV kvuli pohodlnejsimu nastupovani.
                Motor benzinovy, alespon 100kW.
                El. okna, klima automaticka, parkovaci senzory vzadu plus couvaci kamera, destovy senzor na sterace.

                To myslim nejsou nijak premrstene pozadavky, a jsem zvedav na jakou cenu se dostanete.

                1. Enyaq je pro me neznama, k autu se dostanem az bude v realne
                  Enyaq je pro me neznama, k autu se dostanem az bude v realne vyrobe, ale jako kuprikladu lepe vybavene Octavie nebo Superby jsou rozhodne konkurenceschopna auta, takze pokud to nezmrvej podvozkove tak jako treba Kodiaq, tak to bude konkurenceschopne auto

                  Kamiq je jakoze premiove auto na podvozku pro levne trhy, kolega tomu rika nalestena Dacia 😀

        3. Pěkně napsané, elektrika je už dneska dobrá volba s
          Pěkně napsané, elektrika je už dneska dobrá volba s reálnou návratností, ale musí se smířit s autem o jednu až dvě třídy nižším. Ve vašem přídadě místo Kamiqa Zoe. Jinde kupují Citiga misto Scaly.

          Po osobní zkušenosti lkdyž nemá kde nabíjet bych doporučil Niro HEV nejaké předváděcí, nebo nové neprodané s rozjetou zárukou se dá za 550 s DPH sehnat a rozhodně to problémové auto není.

          1. Oni ty elektricke byvaji uvnitr prostornejsi nez spalovaci
            Oni ty elektricke byvaji uvnitr prostornejsi nez spalovaci verze, a hlavne, kdyz vidim jak se nasemu zamestnanci rozzarili oci pri vysloveni moznosti koupit misto Kamiqa Zoe, tak je jasne, ze na nejakou tridu si hrat nemusime. Proste u bevka je on i ja ochoten v leccems slevit.
            Je to dano samozrejme tim o cem jsem tu psal na zacatku a totiz osvetou. On se s elektroauty setkava vice nez tri roky, ktere je uz ve firme provozujeme a dva roky sleduje sveho kolegu jak jezdi s Ioniqem, ktery take neni nijak zvlast velky, ani dojezdem buhvi jak neoplyva a stejne je z nej jeho ridic nadseny vic nez ze sveho soukromeho Passata CC…

            Do hybridu (stejne jako nafty) ani zadarmo. Prekombinovana technologie, ktera me nezbavuje nutnosti jezdit na vymeny oleje, to fakt ne.

            1. Určitě pokud jsou peníze na dražší a je čas a kde
              Určitě pokud jsou peníze na dražší a je čas a kde nabíjet , tak je elektrika dobrá volba. Jen dotaz má už to ZOE konečně bezuhlíkový motor, nebo si dělají nároky na servis, když už nemají ty oleje?

              Jen bych podotknul, že elektrické Niro rozhodně není prostornější než spalovací jak říkáte verze. Má vyšší podlahu vzadu a hůř se tam sedí.

              Pokud chystáte koupit ještě jedno spalovací auto do firmy, tak proč máte názor, že hybrid se překombinováná technologie? Od člověka s takovým technickým rozhledem jaký čtu ve Vašich komentářích bych čekal jiný názor.

              Podle mě je hybrid oproti čistému benzínu méně náchylný k poruchám. Oproti kamiqu třeba nemá turbo, alternátor, startér.

              Spojka se mu neoprotřebovává prokluzem při rozjezdu, protože se vždy rozjíždí na elektřinu. Krásně se s ním jezdí v kolonách oproti DSG necuká vůbec. Spalovák jede v optimálním režimu při vyšším zatížení. Brzdy nemusíte menit protože auto má rekuperaci a až 1/3 energie jde zpět do baterky tím pádem po městě jezdíte skoro za polovinu.

              Nezlobte se na mě, ale jestli si mohu za stejné peníze koupit benzínového kamiqa s tříválcem 1,0 , nebo 1,6 Atmo Niro tak volba je jasná.

              1. O Zoe toho moc nevím, ještě jsme ho nekupovali.
                O Zoe toho moc nevím, ještě jsme ho nekupovali. Každopádně synchronní motor s permanentními magnety. Vy jste slyšel o tom, že by se do nich někdy dávali motory na stejnosměrný proud s uhlíky?

                Nevím jak spalovací, ale v elektrickém Niru je vzadu místa pro krále.
                Sedí se tam pohodlně i vzrostlým jedincům. Jednoho takového jsem tam za sebe posadil a jenom zíral.
                ID3, které pak máme také v hledáčku je zvenčí mrňous, ale uvnitř také nejméně o třídu až dvě větší. Zoe jsem přiznávám ještě asi nesedlal.

                U spalovacího auta (ne jen auta, i sekačky motorky atd.) mě ze všeho nejvíc štvou výměny oleje, dále obava zda nenatankuji nějaký hnůj a neodvařím si tak půlku motoru jako se nám to již stalo, což jsou věci, které vás potkají u spalováka jako u hybridu, ale u hybridu navíc ještě přibývá péče o baterku, která se zde, ale prakticky provádět nedá. Resp. nemám takové možnosti ovlivnit v jakém rozsahu procent SOC budu baterii provozovat, přitom to má na její životnost zásadní vliv.
                Budu mít stejné problémy jako u bevka, když s tím přijedu do servisu, že nebudou vědět co s tím, protože je to pro většinu automobilek také ještě nová technologie.
                Kdepak, tohle je pro mě ta výjimka potvrzující pravidlo „zlatá střední cesta“.

                1. S tím názorem nejste sám a prodeje hybridních Nir to
                  S tím názorem nejste sám a prodeje hybridních Nir to potvrzují, aspoň v ČR, se jich oproti Karoqum, Kamiqum a jiným psedo SUV prodá opravdu minumum. Přitom auto má záruku stejnou jak EV tj. 7 let a 150 tis. Km. Baterie má kapacitu 1,5 Kwh a stojí méně než Full led světlomet.

                  Bežně jsem viděl v inzerátech Nira s náíjezdem přes 150 tis. Km s tím že ty auta byla normálně funkční.

                2. Ja testoval Priuse (na vikend) uz asi v roce 2008, ale tehdy
                  Ja testoval Priuse (na vikend) uz asi v roce 2008, ale tehdy me to nijak zvlast nezaujalo.
                  Verim, ze dneska je to vychytane a nebyt toho, ze jsem uz cuchnul k bevkum tak bych do toho urcite sel.

                  Takhle mi to prijde cenove uz ne o tolik vyhodnejsi nez bevko s ne o moc nizsimi provoznimi naklady nez spalovak…

                3. Taky jsem testoval Priuse 2016, spotřebu jsem měl po městě
                  Taky jsem testoval Priuse 2016, spotřebu jsem měl po městě okolí 3,9 litru/100 km, ale na dálnici to ve 130 km/h bralo kolem 8 listů a motor ječel, jak potrefený, tohle opravdu není dobrá cesta.

                  Mimochodem, když vedle sebe postavíte Kia Soul a Niro, tak vám najednou přijde Niro hrozně malé – dnes jsem na to s překvapením koukal. Soul je výrazně praktičtější auto, zvláště pro pracovníky.

                4. Mám Corollu, na dálnici při ustálených 130km/h po rovině
                  Mám Corollu, na dálnici při ustálených 130km/h po rovině to bere 6,9 l/100km, v reálném provozu při tempomatu většinu času na 135 km/h jsem např. Plzeň-Děčín ujel za 5,8 l/100km.

                  Otáčky odpovídají okamžitému požadovanému výkonu, takže 130 km/h může být cokoliv mezi 1500-5200 ot/min. Ono většina benzínových motorů bez turba bude při 130km/h točit 3-4000 ot/min, ale na rozdíl od normální převodovky má hybrid od Toyoty možnost ty otáčky i snížit, zatímco „osmičku“ si z kopce v normálním autě nezařadíte. Takže hlasitost Toyoty bude v průměru menší než s normálním motorem, ale bude více kolísat.

                5. Motory bez turba, které mají 6st. převodovku točí při
                  Motory bez turba, které mají 6st. převodovku točí při 130 km/h i pod 3000 ot., 7-8 st. automaty rovněž. Přítelkyně jezdí se spotřebou kolem 5 l/100 km, motor 90 kW, benzín 1.6 obsah bez turba. Motory s turbem, které jsou u všech novějších aut, jsou na tom lépe, koukal jsem že Octavia 1.8T na 5000 ot. jede 190 km/h.

                6. Určitě jde najít různé motory s různou převodovkou v
                  Určitě jde najít různé motory s různou převodovkou v různých autech, které budou v různých režimech lepší než hybrid. Např. americký Small block (5,7 l) i bez turba bude určitě točit na dálnici pod 3000 ot/min, jen asi nebude jezdit z 5 l. Obdobně škoda citigo bude jezdit pod 5 l/km, ale zas asi bude točit na dálnici víc. Ale to nebyl cíl mého komentáře hledat okrajové podmínky kdy je jedno či druhé lepší.

                  Chtěl jsem rozporovat, že Prius při 130km/h ječí a bere 8 litrů. Corolla, která má horší aerodynamiku než Prius při ustálených 140km/h bere 7,4 l/100km, takže aby Prius bral 8, tak by musel jet 150, 155 ? Nebo by to musela být jízda brzda/plyn, ale pak takovým stylem ani diesel nepojede za 5.

                  Obdobně ty otáčky motoru. Při 130km/h bude Prius točit z kopce cca 1500, po rovině cca 2500 a do kopce si přidá na cca 4000. A otázka je znáte dálnici která je pouze do kopce ? Většinu času tam budete mít pod 3000ot/min. Ale opět pokud pojedete na dálnici stylem brzda/plyn, tak těch 4000-5000ot/min uslyšíte často.

                7. Myslím, že porovnáte úplně neporovnatelné motory, dvě
                  Myslím, že porovnáte úplně neporovnatelné motory, dvě Corolly kolegů mi stojí pod okny a ty jezdí úplně jinak než Prius.

                8. Motory (co se týká hybrid 1,8) jsou v rámci stejných
                  Motory (co se týká hybrid 1,8) jsou v rámci stejných generací stejné.

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZR_engine#2ZR-FXE

                  The Toyota 2ZR-FXE is a 1.8 L (1,798 cc) Atkinson cycle variant of the 2ZR-FE….

                  Applications :
                  2016-present Toyota Prius (2WD: ZVW50, ZVW51 and E-Four: ZVW55)
                  2018 Toyota Corolla/Auris/Levin Hybrid (E210)

                  https://www.thedrive.com/new-cars/30354/2020-toyota-corolla-hybrid-vs-2020-toyota-prius-comparison-review-whats-the-better-buy

                  … Two Cars, One Platform …

                9. Hm, tak nevím proč to tak řve na dálnici. No nic nebudu se
                  Hm, tak nevím proč to tak řve na dálnici. No nic nebudu se zabývat mrtvou technologií 🙂

                10. Me vadilo, ze pri sebemensim prislapnuti plynu to vzdy
                  Me vadilo, ze pri sebemensim prislapnuti plynu to vzdy vytocilo motor do vysokych otacek a teprve pak to zacalo vlazne zatahovat.
                  Baterku jsem v tehdejsim modelu (2007 nebo 2008) pul hodiny jizdou nabijel abych pak dvakrat proslapl plyn pri predjizdeni a byla zase prazdna.
                  V te dobe jsem jezdil jeste divoceji nez dnes a ta spotreba byla vyssi nez v mem tehdejsim naftaku…

                11. To je nepochopení systému plus subjektivní dojmy. Hybrid od
                  To je nepochopení systému plus subjektivní dojmy. Hybrid od Toyoty nemá žádný kopanec výkonu jako nafťáky, zrychlení je zcela plynulé, takže nenastává žadný WOW efekt kopance do zad. Ale pohled na tachometr říká něco jiného, auto zrychluje uměrně výkonu. Pro udržení rychlosti stačí 15-30 kW (dle rychlosti) což je 2000-3000ot/min, ale když šlápnete na plyn a dáte autu najevo, že chcete velký výkon, tak se motor logicky hned roztočí na otáčky kde má větší výkon. Motor v hybridu nepotřebuje čekat až se do otáček většího výkonu dostane postupným zrychlováním, prostě se roztočí hned. Pro představu 1,8 má při 3000ot/min 32 kW a při 4000ot/min už 59kW (+elektrika).
                  Obdobně čekat na plně nabitou baterku je nesmysl. Úplně plnou baterku jsem zatím po 7000 km viděl jen několikrát po dlouhém kopci. Auto se za normálního provozu brání tomu plně ji nabít a raději tu elektřinu používá neustále když to jde. Ale ta elektrika pomáhá stejně ať je baterka plná či prázdná.

                  Jinak při ostré jízdě brzda/plyn hybrid moc nemá šanci rekuperovat, takže pak spotřeba může vyjít větší než obdobný diesel.

                12. Ten princip chápu a chápal jsem už tehdy přesně, jen
                  Ten princip chápu a chápal jsem už tehdy přesně, jen prostě nevyhovoval mým tehdejším potřebám, kdy jsem byl přepracovaný, takže na každou schůzku jsem jezdil na poslední chvíli a tedy divokou jízdou jsem většinou doháněl zpoždění.

                  Čekání na plnou baterku jsem uvedl obrazně. Ve skutečnosti jsem jí měl právě neustále prázdnou a tedy pod plynem jen těch usmolených xy kW spalovacího motoru. Díky čemuž jsem i při plynulé akceleraci bez řazení zrychloval pomaleji než u toho tehdejšího nafťáka.

                13. Nemyslel jste to opacne? Niro je mnohem vetsi model. Je o 18
                  Nemyslel jste to opacne? Niro je mnohem vetsi model. Je o 18 cm delsi, nepatrne sirsi, rozvor ma vetsi o 10cm !!, kufr ma vetsi o 1/3. Jediny mensi rozmer ve vyska 3,5 cm.

                14. Já vím že papírové je větší, ale když stojí vedle
                  Já vím že papírové je větší, ale když stojí vedle sebe, tak to fakt vypadá úplně jinak. Každopádně i sedačka v Soulu je tak o 10 cm výše než v Niru.

                15. Jj, presne ten urvany motor a vysoka spotreba na dalnici mi
                  Jj, presne ten urvany motor a vysoka spotreba na dalnici mi taky vadili. Jezdim hodne dalnic, takze to pro me zkratka nebylo. Jestli jste mel z ricniku 2016 stejny dojem, tak se to asi moc nikam neposunulo.

                  Vedle sebe jsem je nevidel, ale kdyz jsem loni vybiral auto pro manzelku prochazel jsem i Soula a toho mista zejmena na zadnich sedackach bylo znatelne mene nez je v eNiru.

                16. Nojo 5ti člená rodina je problém skoro pro každé auto, my
                  Nojo 5ti člená rodina je problém skoro pro každé auto, my jezdíme v autě dva a nejezdím až na vyjímky po dálnici. Holt je to otázka priorit.

        4. Koukal jsem na to zoe, protože kolega chce na dotaci, ale
          Koukal jsem na to zoe, protože kolega chce na dotaci, ale něco lepšího než citigo.

          Máte pravdu střední výbava je v akci za 735 tis . /607 bez DPH

          ale k tomu ještě tyhle minimálni položky, protože to auto nemá ani automatickou klimatizaci a DC nabíjení

          9000 vytápěné sadačky a volant
          5000 zadní parkovací senzory
          6000 automatická klimatizace
          25000 dc nabíjení
          12990 navýšení záruky na 150 tis . Km (jiný výrobce má 160 tis jako standart na baterii)

          To už jsme ceníkově někde skoro 800 tis. s DPH se mě zdá dost.

          1. Určitě by jsme aktuálně volili v případě ZOE asi to v
            Určitě by jsme aktuálně volili v případě ZOE asi to v plné výbavě za 800tis.Kč. Jestli ten rozdíl smázneme za 3 až 4 roky a nebo 4 až 5 let už nehraje takovou roli. Důležité je, že nebude po těch pěti letech na odpis jako spalovací verze, ale bude dál jezdit a tedy už šetřit náklady.
            Každopádně jak jsem psal. Aktuálně je podle mě vhodnější vyčkat na nástup prodeje (všech verzí) ID3 a pak se znovu rozhlédnout co to udělalo s trhem ev. Třeba nakonec vybereme něco úplně jiného.

                1. No a jsme ve finále, ke skončí veškeré rozhovory s kukem,
                  No a jsme ve finále, ke skončí veškeré rozhovory s kukem, bacha na žilku 🙂

                2. Tvoje začínaj a končej jen u prachů a negativního pohledu
                  Tvoje začínaj a končej jen u prachů a negativního pohledu na svět.

                3. Přehnaný optimismums vede k frustraci, nezájem o peníze k
                  Přehnaný optimismums vede k frustraci, nezájem o peníze k chudobě. Pesimista bývý často příjemně překvapem, optimista bývá často nepříjemně zklamán….

                4. Odezdikezdizmus vede do pekel, k životu bohatě stačí
                  Odezdikezdizmus vede do pekel, k životu bohatě stačí realný pohled na svět. To se ale zamindrávcům tězko vysvětluje.

                5. Nojo když ty v tom traktoru toho moc nepotřebuješ….
                  Nojo když ty v tom traktoru toho moc nepotřebuješ….

                6. Speciálně ty nejseš schopen ani dodržet vlastní
                  Speciálně ty nejseš schopen ani dodržet vlastní doporučení a furt se vnucuješ.

Napsat komentář