S elektromobilem vyzrajete na placené parkovací zóny v Praze

K bezplatnému parkování v pražských parkovacích zónách všech barev nyní potřebujete jen 2 věci: pořídit si elektromobil a zaregistrovat se za stovku ročně.

I s elektromobilem Nissan Leaf je parkování v Praze mnohem jednodušší
foto: TrendPark

Z aktuálního ceníku stání v placených parkovacích zónách vyplývá, že majitelé elektromobilů mohou parkovat ve všech modrých a fialových zónách v Praze zdarma pod jednou podmínkou. Stačí svůj elektromobil zaregistrovat za symbolických 100 Kč ročně.

Navíc oproti běžným řidičům mají majitelé elektromobilů jedno velmi podstatné privilegium. Totiž nárok na povolení k parkování, i když nemají v Praze trvalý pobyt nebo sídlo firmy.

Na druhou stranu, určitou dočasnou nevýhodou je, že pokud byste nyní chtěli parkovat s elektromobilem po celé Praze, musíte se zatím zaregistrovat teoreticky na téměř každé městské části zvlášť a všude zaplatit zmíněnou stovku. I to se však poměrně brzy zlepší.

Od začátku února 2018 mají však být všechny parkovací zóny v Praze sjednoceny a poplatek 100 Kč bude potom platit pro celou Prahu, což už se rozhodně vyplatí. Jak zařídit, abyste nemuseli navštívit všechny úřady kvůli registraci elektromobilu?

Společnost TrendPark, která v Česku prodává a pronajímá elektromobily, doporučuje následující postup:

1. Začněte na Magistrátu hl. m. Prahy. Zde totiž rovnou vyřídíte i parkování pro Prahu 5, 6 i 8, pro které není potřeba parkovací karta. A zároveň vyřídíte i povolení pro Prahu 1 a 2, kde potřebujete mít parkovací kartu.

2. Dále musíte navštívit radnice Prahy 3 a 7, kde Vám vydají parkovací karty do těchto městských částí. Ale i tento postup je dočasný, protože se výdejny na těchto městských částech napojí do nového výdejního programu (5. 12. 2016 Praha 7 a 12. 12. 2016 Praha 3). Od těchto termínů již nebudete muset navštěvovat ani tyto městské části samostatně a vše vyřídíte přímo na Magistrátu hl. m. Prahy.

3. Poplatek 100 Kč podle našich informací od vás budou údajně chtít na magistrátu i na obou uvedených radnicích. Od 12. 12. 2016 však zaplatíte a vyřídíte vše jen na Magistrátu hl. m. Prahy. Protože tato výdejna zajišťuje pro veřejnost pouze parkovací oprávnění a karty pro elektromobily, nemá stanovenou provozní dobu. Návštěvu je třeba předem telefonicky domluvit na tel. čísle 236 00 2138, abyste nechodili zbytečně.

4. Žádost na úřadě musí podat majitel auta, v případě firmy jednatel, případně pověřená osoba na základě plné moci. Plná moc by měla stačit neověřená, ale znáte úřady, tak radši doneste ověřenou. Firmy potřebují také aktuální a ověřený výpis z obchodního rejstříku, obyčejným smrtelníkům postačí občanka.

5. Dále je nutné vzít s sebou originál velkého technického průkazu. Pokud jím nedisponujete, stačí kopie a originál kupní nebo úvěrové smlouvy k vozidlu.

6. Jakmile vše zdárně vyběháte, dostanete v případě povolení pro celou Prahu celkem 4 parkovací karty za sklo, pro území Prahy 5, 6 a 8 již karty nejsou potřeba, registrace stačí pouze elektronicky.

7. Od února 2018 již budete moci navštívit výdejnu na kterékoliv městské části, kde Vám vyřídí parkovací oprávnění do všech oblastí Prahy.

Pokud chcete vědět o parkování v Praze vše do nejmenších podrobností, navštivte www.parkujvklidu.cz, kde je vše docela přehledně vysvětleno.

tisková zpráva

6 Comments on “S elektromobilem vyzrajete na placené parkovací zóny v Praze”

  1. Není Praha 1 jako Praha 7.
    Není Praha 1 jako Praha 7. Furt je to jen Praha. Není auto jako auto. Pokud není majitel auta z Prahy má smůlu třeba v jiné části Prahy.
    Přijde Vám ten svět ještě v pořádku?
    Když dárky, tak pro všechny, když poplatky, tak pro všechny.
    Furt nějak nechápu, k čemu je v tomto století důležitý trvalý pobyt. Co by asi úřady dělaly, kdybychom měli všichni trvalý pobyt a sídlo v Praze?

    Dále je nutné:
    1)Ověřený výpis
    2)Občanka
    3)Originál velkého TP
    4)Kopie TP, nebo kupní smlouva, úvěrová smlouva.

    Ona jako neexistuje databáze aut? On jako policista nepozná elektromobil? On si elektromobil není schopen na ulici policista ověřit?
    Na toto potřebujeme úředníky?? Na toto potřebujeme evidence?
    Připomíná mi to příběh se známkama na SPZ o emisních. Jak dlouho úředníkům trvalo, než někdo z nich pochopil, že jsou zbytečné?
    Co kdyby elektromobil dostal jinou barvu té známky na SPZ? Poznal by úplně každý policista, že se jedná o elektromobil?? Netačila by jedna prováděcí vyhláška pro všechna města?

Napsat komentář