S elektromobilem Tesla Model 3 se můžete projíždět na Marsu!

Steve Jurvetson, známý investor z Křemíkového údolí, člen dozorčí rady společnosti Tesla, je šťastným majitelem v pořadí pátého vyrobeného elektromobilu Tesla Model 3. A ukáže vám pár překvapení, které tohle auto ukrývá.

Steve Jurvetson s neznámou dámou, které daroval Model 3 s pořadovým číslem pět k narozeninám
foto: Steve Jurvetson – CC-2.0

Tzv. „easter eggs“ neboli doslova „velikonoční vajíčka“ jsou oblíbenou kratochvíli softwarových vývojářů, kteří je jako malá překvapení ukrývají ve svém softwaru. Ani tvůrci operačního systému elektromobilů Tesla nejsou výjimkou.

Steve Jurvetson je člověk, který nejen, že zafinancoval Teslu, ale také přebíral první vyrobený Tesla Model S, druhý vyrobený Tesla Model X a nyní také v pořadí pátý Tesla Model 3.

Na návodném videu odkrývá několik překvapení, která vývojáři do přelomového elektromobilu značky Tesla ukryli. Mimo jiné projížďku po Marsu nebo kreslící program. Mimochodem, Jurvetson auto věnoval k narozeninám ženě na úvodní fotce.

43 Comments on “S elektromobilem Tesla Model 3 se můžete projíždět na Marsu!”

        1. Díky za odkaz, tohle už jsem četl.
          Chodím na autofórum

          Díky za odkaz, tohle už jsem četl.
          Chodím na autofórum denně jako do Obludária – podívat se co tam ti „novináři“ napsali za hanopis se o Tesle.

          Takovýto test by mohl být průkazný, pokud by vzali Bolta a Teslu a jeli najednou v závěsu stejnou trať za stejných podmínek (provoz, počasí, protivítr atd.)

    1. To se těžko odhaduje v jakém modu to auto jezdilo, na
      To se těžko odhaduje v jakém modu to auto jezdilo, na nabitém eGolfu mi taky svítilo 196km a pak jsem byl rád po městě za 140km. Při trase s BMW i3 18.8 kWh do práce mám v určitém místě spotřebu 7.7 kWh (takže dojezd cca 240km) a po cestě zpět 12 kWh a hned je to jinak.

      Ale potěšitelné pro majitele je, že už nebude zoufale pomalé 3G, ale LTE.

  1. Další Muskova revoluce: Tesla instalovala první střechy ze
    Další Muskova revoluce: Tesla instalovala první střechy ze solárních tašek. Mají být levnější než ty klasické

    byznys.ihned.cz/c1-65836210-dalsi-muskova-revoluce-tesla-instalovala-prvni-strechy-ze-solarnich-tasek-maji-byt-levnejsi-nez-ty-klasicke

  2. Tesla 3 se fyzicky nejspis na mars nedostane, ale mam dotaz
    Tesla 3 se fyzicky nejspis na mars nedostane, ale mam dotaz ktery se trochu toho tyka. Ve vesmiru je vakuum a zajima me, zda ty baterky muzou fungovat ve vakuu. 2170 a 18650 nejspis ano, ale jak to je u objemnejsich a plochych typu Leaf? Z modelarstvi znam neprijemnou vec, ze se ty clanky nekdy nafouknou a pak hrozi nebezpeci ze bouchnou. Ve vakuu se vnitrni tlak zvysi jaksi o 1 bar a to by mohl byt problem. Vakuum je jen akademicky pripad, ale jak to je treba pri jizde EV ve vysokych vyskach v Andach kolem 4000-5000 m. Ve vysce 5400 m je tlak uz jen 50%. Nekde v USA vede dalnice pres hory ve vysce pres 4000 m nad morem. Muze to byt problem pro baterky?

        1. No zalezi na tom kolik vzduchu je uvnitr clanku jakehokoliv
          No zalezi na tom kolik vzduchu je uvnitr clanku jakehokoliv pokud tam je mininum tak by to nemel byt problem.Observatore na hawai je okolo 4000 m/nm tam kdyz se jede musi byt (dekompresni prestavka) 🙂 Jinak by mel byt mali prostor kolem baterii aby to neskoncilo jako galaxy note 7. Myslim ze v 99 procentech pripadu nebude zadny problem.

      1. Prismaticke clanky 18650 ktere pouziva Tesla S nejsou zrejme
        Prismaticke clanky 18650 ktere pouziva Tesla S nejsou zrejme tlakove citlive. Horsi by to mohlo byt u velkych plochych clanku jako pouziva Leaf. 3000 m.n.m. neni zase tak extremni. Tlak v letadle je nekde na urovni 2500 m a aerolinky nemaji zadne omezeni pro mobilni telefony nebo notekooky.
        Ted jsem cetl zpravu, ze i na Mt. Everest funguje internet LTE a ze si tam berou telefony sebou. Tak pro baterky asi no problem.

          1. Já si dovolím poupravit terminologii neb rozlišujeme tři
            Já si dovolím poupravit terminologii neb rozlišujeme tři základní formáty článků: cylindrické(Tesla), prizmatické (BMW,VW) a tzv. pouch (Nissan, Kia, GM…) Pouch formát se od prizmatického liší principiálně tím že nemá pevný(tuhý) obal, ale je laminován do tenké fólie.

    1. Baterky vyráběné co nejlevnější metodou (v mobilech)
      Baterky vyráběné co nejlevnější metodou (v mobilech) praskají už při letech letadlem a pak hoří. Tudíž bych to s baterkama z auta radši nezkoušel, velice pravděpodobně by popraskaly, i když neshořely, protože tam není kyslík. Nicméně jejich kapacita by silně utrpěla.

Napsat komentář