Už rok si mohou řidiči elektromobilů na 90. km dálnice D1 nabít své auto. Loni v červnu byla ve Vystrkově u Humpolce otevřena největší nabíjecí stanice, která je jako zatím jediná v Česku vybavena stojany Tesla Supercharger.
foto: E.ON
Na vytížené dálniční tepně spojující Brno s Prahou mohou řidiči naplnit nádrže na stanici u oboustranného exitu. Nabíjecí stanice je od začátku provozu vytížená. Protože stojany umožňují rychlé nabíjení, v průměru zde řidiči „tankují“ přibližně 30 minut a za tuto dobu baterii nabijí na 80 %.
„Celkem je zde šest nabíjecích míst Tesla Supercharger. Dalších pět stojanů umožňuje běžné nabíjení klasickou zásuvkou,“ upřesňuje Miloslav Fialka, vedoucí oddělení elektromobility společnosti E.ON, jež stanici provozuje.
Nabíjecí stanice u Vystrkova si od začátku připsala hned několik prvenství – je první českou nabíjecí stanicí typu Tesla Supercharger a zároveň se pyšní jedinečným designem. Protože je unikátem nejen v tuzemsku, ale také ve východní Evropě, vzbudila zájem i v zahraničí.
„Naše nabíjecí centrum se řadí ke špičkovým stanicím pro elektromobily v Evropě. Řidiči zde mohou díky jedinečné technologii a dvěma trafostanicím nabít svůj elektromobil velmi rychle,“ popisuje výhody Hana Pásková, manažerka výstavby stanice ze společnosti E.ON.
S ohledem na rychlost nabíjení a vysoký počet stojanů má stanice ve Vystrkově velkou kapacitu. Za den je schopná odbavit až čtvrtinu všech elektromobilů, které křižují silnice v České republice.
TIP: První Tesla Supercharger v ČR je konečně v provozu!
Stanice obsluhuje také hybridní vozy, jež kombinují klasický spalovací motor a elektrický pohon. „Nejčastěji u stojanů zastavují vozy Nissan Leaf, BMW i3 nebo Tesla. Zhruba 10 procent zákazníků je ze zahraničí a těší nás, že jsou z naší stanice nadšení,“ uvádí Miloslav Fialka.
Lidé, kteří na stanici zastaví, oceňují i komfort a zázemí, které zvyšuje kvalitu moderního cestování. „Mohou si zde vypít kávu, využít bezplatnou wi-fi nebo si nabít svůj mobilní telefon. Krom toho chválí také jedinečný design stanice, včetně zastřešení nebo venkovního posezení,“ vypočítává Hana Pásková.
Jelikož se v Evropě obecně očekává růst počtu elektromobilů, nezůstane stanice osamělá. „Do rozvoje elektromobility se chystáme i nadále investovat. Budeme otevírat další nabíjecí místa,“ konstatuje Miloslav Fialka.
Prodeje elektromobilů dlouhodobě narůstají například v Norsku, kde už téměř 40 % nově prodaných aut představují vozy do zásuvky, ať už elektromobily, nebo hybridy. Průměrné stáří vozu v Česku je kolem 15 let, a tak lze předpokládat, že k postupné obměně bude docházet i v tuzemsku.
„S tím, jak narůstá počet nabíjecích stanic a prodlužuje se dojezdová vzdálenost, se elektromobily zbavují dětských nemocí a převažují jejich výhody,“ říká Hana Pásková a dodává, že provoz elektromobilů je levnější než u běžného auta.
„Odpadají běžné náklady, například na svíčky nebo nový výfuk. Navíc mají motoristé přístup k nízké sazbě a elektromobil si mohou naplnit výhodně i doma, například přes noc,“ doplňuje Pásková.
Ty SC tam, ale ješte nemají 1 rok provozu za sebou protože
Ty SC tam, ale ješte nemají 1 rok provozu za sebou protože byly zapojeny později že? 😉
Rok se s rokem sešel, E.OF v aktivitě pošel…..
Aneb 12
Rok se s rokem sešel, E.OF v aktivitě pošel…..
Aneb 12 měsíců uběhlo a NIC. Distribuční území E.OF je nadále pole neorané. Pokud pomineme fakt, že už mu tam řádí docela hodně soukromá škodná a dokonce i ČEZ a PRE, provozovatelé jiných distribučních území. Ti 2 mají desítky nabíječek včetně jejich map, soukromníci jednotky, ale taky evmapa.cz, E.OF má kulové.
Tedy má Vystrkov u Humpolce. Nějak mi to evokuje, že to jen tak vystrčili, aby se neřeklo, ale ve skutečnosti to byla jen humpolácká práce.
Může mi někdo logicky vysvětlit, za co tam ti lidi berou ty pěkné platy? Když skutek utek a výsledek žádný? Ty molochy jsou fakt docela dobrý šokialismus……
aby se přemohla ropná mašinérije než se chytí
aby se přemohla ropná mašinérije než se chytí elektromobilita aby byla životaschopná je počeba ji dotovat/sponzorovat/podporovat a to může trvat klidně do roku 2020 to germánský EON samozřejmě ví. Problémem je, že skáče jak jeho domovská vláda v germániji píská a podle ní píská i přicuclá česká vláda. A v zájmu obou vlád je aby se co nejdříve vypakovali DIESELy z germánije a kam jinam než na východ 🙂 Kdyby se v prdelákově jménem čechčije kde provoz rakadízlpopelnice nemá a nebude mít téměř žádný omezení rozmohly elektromobily nebylo by tak snadný a rychlý germániji dízlů zbavit 🙂 Je v tom politika koho si zvolíš nebos snad myslel že €jrodotace jsou dárek?? :))) ee to je půjčka kerá se musí splatit …
ekonomika.idnes.cz/filtry-pevnych-castic-auta-test-dnw-/ekonomika.aspx?c=A170627_2335326_ekonomika_rts
15 Kč za Kiloprdu už je dost, ale nezapomeňte že i vy jste
15 Kč za Kiloprdu už je dost, ale nezapomeňte že i vy jste sponzoři elektromobility a buďte velkorysí když na to máte 😉
Když se dívám na data, tak to znamená, že jeden
Když se dívám na data, tak to znamená, že jeden vodíkový stojan nahradí (co se týká rychlosti „tankování“) cca 10-15 stojanů, nakrásně i Superchargerů?
cože tím chtěl „Anonym“ říct??
cože tím chtěl „Anonym“ říct??
Jen to, že jestli se někdy chce baterka vyrovnat v tomto
Jen to, že jestli se někdy chce baterka vyrovnat v tomto ohledu vodíkovému úložišti, tak se musí tyto její parametry zlepšit o 1000-1500%. A nebo bude muset být nabíjecí infrastruktura mnohem robustnější, než v případě budování jednoduchých vodíkových čerpaček.
A kdo bude ty tuny vodíku na ty „jednoduché“ čerpačky
A kdo bude ty tuny vodíku na ty „jednoduché“ čerpačky vozit a přečerpávat?
Myslel jsem, že spoustu z čerpaček si vyrobí a uskladní
Myslel jsem, že spoustu z čerpaček si vyrobí a uskladní vodík samo (často v době, kdy za spotřebu ještě dostanou zaplaceno) v místě spotřeby a nebo se dovezou normální cisternou jako doposud. Spíše si ale myslím, že v případě většího rozšíření bateriových systémů bude minimálně 80% dobíjení probíhat u rychlonabíječek. Ta infrastruktura nakonec vyjde dráž, než pár rozumných vodíkových stanic.
80 % dobíjení u rychlonabíječek nikdy probíhat nebude.
80 % dobíjení u rychlonabíječek nikdy probíhat nebude. Ostatně proč? Průměrný denní nájezd auta v ČR dělá asi 40 km. Proč byste platil za dražší dobíjení u rychlodobíječky, když to můžete doma nebo na parkovišti u paneláku (případně v práci) zapíchnout do zásuvky?
No ale jak mi tedy vysvětlíte, že když přijedete i dnes
No ale jak mi tedy vysvětlíte, že když přijedete i dnes na čerpačku, tak je tam pomalu fronta. A to tankování trvá několik minut. Znamená to tedy, že když budu dobíjet kdekoliv – doma nebo v práci – tak budu potřebovat statisíce dobíjecích stanic různého výkonu a související infrastruktury. Takže to určitě vyjde řádově dráž, než několik jednoduchých vodíkových stanic.
Ehm, dobíjecí stanicí je i obyčejná zásuvka. Stojí asi
Ehm, dobíjecí stanicí je i obyčejná zásuvka. Stojí asi 20 Kč. A naprostá většina jich už existuje.
A dodal bych, že na vodíkových stanicích není jednoduchého vůbec, ale vůbec nic. Práce s tlakem 700 barů není žádná sranda a navíc, stanice vodík pod tímto tlakem neskladuje (ztráty by byly neúměrné), ale stlačuje si je do bufferu, ze kterého natankujete za hodinu tak jedno auto, protože mít výkonnější kompresor a buffer je drahé.
Opravdu jste někde viděl – a to včetně moderních
Opravdu jste někde viděl – a to včetně moderních kancelářských komplexů – volně vytažené desítky tisíc třífázových zásuvek? A k nim dotažené rozvody? O sídlištích ani nemluvě. To znamená všechno komplet předělat včetně kabeláže. A to nevím, jestli každé auto má vestavěnou vlastní dobíječku… Pokud ne, tak to je problém a pokud ano, tak plýtvání materiálem. Prostě zadarmo to rozhodně nebude.
Proč třífázových? Naprosté většině lidí stačí
Proč třífázových? Naprosté většině lidí stačí nabíjet v pohodě z 230 V 12 A. To máte zhruba 2,5 kW/h což v případě zapojení průměrných 12 hodin nabije 30 kWh baterii z nuly, to je zhruba 200 km. Naprostá většina lidí víc denně nenajede. Kdo ano, buď investuje do výkonnějšího nabíjení (ten třífáz) nebo občas využije rychlodobíjecí stanice.
A ano, zadarmo to nebude. Ale platit to budou z většiny uživatelé, takže se náklady rozloží na ně. U vodíkových stanic to bude platit kdo? Protože aby na tom někdo vydělal, musel by ten vodík stát zhruba 5x tolik co benzín.
Minimální cena za 1 vodíkovou čerpačku je v řádech
Minimální cena za 1 vodíkovou čerpačku je v řádech milionů dolarů.
„nevím, jestli každé auto má vestavěnou vlastní
„nevím, jestli každé auto má vestavěnou vlastní dobíječku“ – to je všeříkající
Mám Leafa a přesně jak tu říkají kolegové i můj denní
Mám Leafa a přesně jak tu říkají kolegové i můj denní nájezd nepřesáhne 100km, pouze vyjímečně. Po ujetí 40000km jsem měl počet nabití na rychlonabiječce pouze 12x a z domácí zásuvky cca 700x /LeafSpyPro/. Lidi furt jenom spekulují jak to nejde, místo aby se zamysleli jak to udělat aby to šlo.
Proč je nyní u čerpaček benzinu či nafty řada ? Protože
Proč je nyní u čerpaček benzinu či nafty řada ? Protože ten, kdo jezdí na benzin, nemá možnost si doma palivo natankovat z vrtu na zahrádce. Kdežto elektromobilista si bude v prvé řadě tankovat doma levnější elektřinu a až když mu dojde šťáva na cestě, tak natankuje dražší u elektročerpaček. Ale budou-li mít auta běžně zaručený dojezd třeba 300 km, nebudou muset často u čerpaček zastavovat. Běžný občan totiž denně najede pouhých cca 40 km. Nad těch 300 km denně se dostane jen několikrát do roka.
Ohledne mantry „40km denne“, nikde jsem nevidel rozpad, ale
Ohledne mantry „40km denne“, nikde jsem nevidel rozpad, ale muj soukromy odhad je, ze vic soukromych aut („bezny obcan“) to bude casteji mit „7×40“ behem vikendu nez pravidelne rozlozeno v prubehu tydne. Dojezd 300 uz je v pohode, 150-200 je podle me pro takovy styl provozu malo.
No přece pan anonym :))))
No přece pan anonym :))))
Zapomněl jste odečíst těch 95% nabíjení, které se
Zapomněl jste odečíst těch 95% nabíjení, které se uskuteční mimo rychlonabíjecí infrastrukturu. S ohledem k tomu, že u vodíku by jste byl odkázán pouze na vodíkové čerpací stanice, tak by ve skutečnosti i při současné rychlosti nabíjení, bylo potřeba vybudovat více vodíkových čerpaček, než rychlonabíječek.
+1
+1
Jednoduché vodíkové stanice? Tak to je teda fór měsíce…
Jednoduché vodíkové stanice? Tak to je teda fór měsíce…
Vodík potřebuje jenom čerpací stanice
Vodík potřebuje jenom čerpací stanice .
http://garaz.tv/video/toyota-mirai-vodik-potrebuje-iba-stanice/
Nastává doba lithiová a Česko může být její velmocí.
Nastává doba lithiová a Česko může být její velmocí. Zatím ale jen teoreticky
vtm.zive.cz/clanky/nastava-doba-lithiova-a-cesko-muze-byt-jeji-velmoci-zatim-ale-jen-teoreticky/sc-870-a-188301/default.aspx
v Německu kousek za hranicema se už budují 4 fabriky na
v Německu kousek za hranicema se už budují 4 fabriky na výrobu baterek soudruzi 😉
Nemyslím si, že stanici využívají pouze majitelé vozů
Nemyslím si, že stanici využívají pouze majitelé vozů Tesla – i když jezdí jich sem dost, koneckonců proto tu je. Je skvělé vidět, jak to funguje – pohodlně zaparkují a bez jediného ovládacího prvku nabíjejí. Bomba. Stojan totiž mají přímo za autem – pro Teslu to šlo – zřejmě si to ohlídal. To pan architekt co to projektoval bohužel asi dělal první (nejen elektro) stanici v životě. Pokud totiž zastavíte Leafem u stojanů pro ně určených , budete vždy mlátit dveřmi do stojanu souseda po levé straně. Když se Vám však podaří vylézt z auta, celkem pohodlně zapojíte konektor a po dovolání se na EV mapy nabíjíte. Můžete zajet dovnitř až na doraz – sice otevřete dveře, ale stěží Vám dosáhne kabel. Nejlepší je tedy nechat čouhat zadek do vozovky. Vím, je to díky umístění nabíjecího konektoru vepředu, ale mohl s tím někdo počítat, ne ? Zkoušel jsem též platbu kartou u centrálního stojanu – bezvýsledně. Takže nakonec díky za EV mapy – snad jste si nemysleli, že budeme věčně jezdit zadarmo.
A ještě – ve večerních hodinách jsou místa pro EV z většiny obsazena omladinou ve vytuněných spalovácích – docela strach-možná by s tím měl někdo (EON) něco udělat.
EV zdar !!!
Ano na zevlující omladinu je třeba co nejtvrději.
Ale na
Ano na zevlující omladinu je třeba co nejtvrději.
Ale na to asi budou lepší ještě větší nabíječky pro víc jak deset vozů a s minimálně 1 hlídačem nebo nějakou provozovnou s personálem.
Třeba McDonalds na tom založil svůj úspěšný start po celých USA, že jako jeden z mála fastfoodů dokázal otravnou omladinu vypakovat co nejrychleji, a naopak zaměřil svou podporu na pracující muže na cestě a rodiny s malými dětmi.
v prvý řadě je potřeba nakopat majitele hypermarketů a
v prvý řadě je potřeba nakopat majitele hypermarketů a správně zvolit radní aby zavedly vyhlášku o povinných počtech stojanů s elektrickou zásuvkou 400V/16A na parkovacích místech před hypermarkety 🙂 A to je vaše práce občané, takže přemluvte dědu i bábu je to jasný 🙂
Jo, az budu nabijet muj Leaf, tak si take natankuju CNG :-))
Jo, az budu nabijet muj Leaf, tak si take natankuju CNG :-))
Jedinečný design stanice přitahuje i nemalé množství
Jedinečný design stanice přitahuje i nemalé množství řidičů spalováků, kteří si z toho dělají parkoviště. Přesto, že za benzinovou stanicí je na druhé straně normálně parkoviště také s posezením, které je většinou poloprázdné…
Chtělo by to dát tam značku zákaz vjezdu všech vozidel s
Chtělo by to dát tam značku zákaz vjezdu všech vozidel s dodatkovou tabulkou neplatí pro nabíjení elektromobilů. A občas se tam objevit policisté a „prodávat bony „.
Jestli to nebude i tím, že to je velmi špatně označené.
Jestli to nebude i tím, že to je velmi špatně označené. Značka žádná.
Ano stanice je hodně využívaná bohužel pouze majiteli
Ano stanice je hodně využívaná bohužel pouze majiteli vozu Tesla. Ostatní elektromobily začali nabíječku ignorovat když se zavedlo nesmyslne zpoplatnění. Takže tu máme sice krásnou nabíječku ale je fakticky vypnutá. Vsadim se, ze nejvetsi spotrebu elektriny v e-off sekci maji samotne stojany.
Kolik tam vlastně stojí to nabíjení?
Kolik tam vlastně stojí to nabíjení?
Běžně se pohybuji tak kolem 7 Kč/kWh, už jsem se dostal i
Běžně se pohybuji tak kolem 7 Kč/kWh, už jsem se dostal i pod 5 Kč, ale také přes 15 Kč. Jsou zákazníci, co se dostali i na 30 Kč! Moc a moc záleží na teplotě baterií, stupni vybití a nenabíjet do plna, protože se nabíjení na konci zpomaluje. Zkrátka jen docucnout na jistý dojezd a pryč odsud! Už si ani kafe nekupuji. Zkrátka sazba za minutu je pevná. Poslat na ně ČOIku, že nejsou rovné podmínky pro všechny zákazníky a každému měří jinak! Jednotnou sazbou za min to neukecají! Vždyť i ERÚ neřeší DC nabíjení. Už zase vidím ty obhajoby, jak to řeší a změna zákona …
Tak ten zákon o tom usnadnění placení za kWh se schválit
Tak ten zákon o tom usnadnění placení za kWh se schválit teprve někdy teď, ne?
A nevím jestli je platnost okamžitá po podpisu prezidentem Zemanem nebo až k nějakému datu, ale rozhodně bych dnes ještě neobviňoval z té zastaralé nepříjemnosti tu stanici.
A stejně tam bude muset být i nějaká částka za čas, minimálně při obsazení všech stojanů.
Zákon má platit od 1. července.
Zákon má platit od 1. července.
Tak to mi prijde docela snesitelne. Presne jak tu nekdo
Tak to mi prijde docela snesitelne. Presne jak tu nekdo napsal, kdyby to bylo zadarmo bude furt obsazeno rezidentama, nebo tema co nabiji do 100% poslednich par procent trema kW.
At se kouknu kamkoli do zahranici tak cena do 10KC za kWh je slusna cena.
U Greenway jsem na Slovensku nabijel jeste pred tim nez zmenili podminky za 18Kc/ kWh. A to jeste pri nabijeni plnym proudem.
Na 8Kc se dalo dostat pri zaplaceni pausalu asi 500Kc/mes.
Po tom co to nedavno zmenili to vychazi kolem 7Kc pri plnem proudu a uz bez pausalu.
No, tou cenou ale padá výhoda levného provozu
No, tou cenou ale padá výhoda levného provozu elektromobilů. Při 10Kč za kWh a spotřebě 15kWh na 100km to odpovídá 5l nafty na 100km. Takže pak bude dávat smysl jen dobíjení doma za zvýhodněnou sazbu 2,5Kc/kWh. Jenže kolik lidí může reálně nabíjet doma?
Mě například velmi nepříjemně překvapila cena dobíjení u stanic Polyfazer.
Přesně o tomto je. Většina lidí co má elektromobil typu
Přesně o tomto je. Většina lidí co má elektromobil typu Leaf ma stejne jeste jedno spalovaci auto. Takze pokud by měl na delsi ceste pouzit takto spoplatnenou nabijecku, tak radeji jedou spalovakem. Proc by se zdrzovali nabijenim, kdyz je levneji vyjde benzin. Slovy klasika, je to sice drazsi, zato delsi cesta. A potom tu mame majitele EV typu tesla s dojezdem 400km kterym muze byt takova nabijecka ukradena. Jen by me zajimalo, kterou z techto skupin chce e-off oslovit???
Mě ta cena u Polyfazeru nijak nevadí, používám ji
Mě ta cena u Polyfazeru nijak nevadí, používám ji vždycky jen abych dojel. Furt je lepší než nabíječky které účtují za čas místo za kilowattu.
3,45 kc/min coz na chademo/ccs cini 4,6kc/kwh pokud nabijite
3,45 kc/min coz na chademo/ccs cini 4,6kc/kwh pokud nabijite max vykonem, jak se to zacne zpomalovat tak se to prodrazi a 10kc/kwh neni nic neobvykleho
V létě mě to vyšlo na 6,50/kWh, což je ještě v
V létě mě to vyšlo na 6,50/kWh, což je ještě v pohodě.
V létě to tam docela sype a stačí mi nabíjet do 80%.
Ale v zimě je to 15-20 korun. Navíc, pokud už chademo vypne a mám to dát na mennekes, tak platím při plném odběru 6kW 15kč/kWh, ale pokud chci nabít skoro do plna abych si cestou přes vysočinu mohl malinko topit opět to vychází hrubě přes 20 kč.
Teď mluvíte o NV200, že? Fascinuje mě u Nissanu ten
Teď mluvíte o NV200, že? Fascinuje mě u Nissanu ten rozdíl v rychlosti mezi zimním a letním nabíjení.
Stejně se choval i zmrzlý e-up. Ale taky mám pocit že u
Stejně se choval i zmrzlý e-up. Ale taky mám pocit že u nissanu se vše podřizuje pohodlí pro baterie. Možná je to tak správně, ale čekání samozřejmě otravuje a zde i prodražuje.
Mě by to přišlo dost otravné. Díky tepelnému managementu
Mě by to přišlo dost otravné. Díky tepelnému managementu i3 jsem tohle zatím v zimě v podstatě nemusel řešit a navíc se vždy všechno předehřálo předem.
No, že je nissan už trochu zastaralý víme. Škoda, že BMW
No, že je nissan už trochu zastaralý víme. Škoda, že BMW nedělá dodávky 🙂
Až budu mít dojezd 200km a více, tak ji taky budu ignorovat
Až budu mít dojezd 200km a více, tak ji taky budu ignorovat a nabíjet doma. Nyní mám Leafa 24kWh a musím tam nabíjet, cca 2x za 14 dní. Ale proto jsou rychlonabíječky, má se tam nabíjet když musíte, a ne tam blokovat místo. A když by to bylo zadarmo, tak tam bude nabíjet každý i když bydlí za rohem….
Zrovna Vystrkov je lokalita, kde to má hodně málo lidí za
Zrovna Vystrkov je lokalita, kde to má hodně málo lidí za rohem. Třeba já to mám 80km. Zadarmo je samozřejmě nesmysl. Rohlík zadarmo mi taky nikdo nedá. Na druhou stranu za 6 korun si ho nekoupím.
No to jsou ale svině, že si za službu, kterou poskytují
No to jsou ale svině, že si za službu, kterou poskytují ostatním, do které zainvestovali peníze a platí její provoz a odebranou elektřinu, nechávají platit 🙂
No ono jde spíše o to, že na ní nevydělávají skoro nic.
No ono jde spíše o to, že na ní nevydělávají skoro nic. Vždycky je nutné najít rozumný kompromis.
Včera jsem byl v Lídlu pro rohlíky a lahváče a ty svině
Včera jsem byl v Lídlu pro rohlíky a lahváče a ty svině za ně chtěli zaplatit. Už tam chodit nebudu 🙂
Hoši, ty vaše levičácký názory už nejsou k smíchu, ale spíš nebezpečné.
Komunismus z principu fungovat nemůže.
Provoz elektromobilu prostě z principu levnější než spalovák není a to je osvobozen od všech možných daní. Nemůžete po nikom chtít aby vám něco dával ze svého zadarmo a osočovat ho, když vám to nedá.
Mistře, čtete vůbec ty příspěvky? Já nikoho nenutím,
Mistře, čtete vůbec ty příspěvky? Já nikoho nenutím, aby to dával zadarmo. Jenom upozorňuji na to, že když to někdo dá draho, tak mu tam nikdo nebude jezdit a nakonec prodělá víc, než kdyby to dal za levno. Výstavba jakékoliv rychlonabíječky je v podstatě dotační akce, ty nabíječky samozřejmě nemají šanci si na sebe vydělat.
A dodal bych, že provoz elektromobilu samozřejmě levnější je. A to včetně spotřební daně na elektřinu. Rychlonabíjecí stanice jsou převážně jenom doplňkem.
Ježišmarja Josefe! Sám píšeš, že si to na sebe
Ježišmarja Josefe! Sám píšeš, že si to na sebe nevydělá a že je třeba dotovat. Ale kdo to bude dotovat a z čeho?
Pokud potřebuju elektřinu okamžitě v určitý okamžik, je její cena nějakých 5,50 plus provoz rychlonabíječky, amortizace, nájem plochy…
a jsme reálně na těch 7. To je opravdu cena za kilometr srovnatelná s benzínovým autem, kde 2/3 ceny tvoří daň.
Pokud bude stát každému občanovi to auto dotovat, kde na to vezme?
Kdo to bude dotovat? Toť otázka. Zpravidla to dotuje
Kdo to bude dotovat? Toť otázka. Zpravidla to dotuje daňový poplatník. Na začátku je totiž cena všeho vždycky vysoká. 7 korun za kWh je v pohodě, ale abych tam nabíjel každý den mi nedává smysl. Prostě je to jenom pro případy nouze. A pak je jasné, že se to provozovateli nikdy nezaplatí.
To že na začátku je cena všeho vždycky vysoká je možná
To že na začátku je cena všeho vždycky vysoká je možná argument k výrobě elektromobilu nebo akumulátorů.
Ale cena silové elektřiny a distribuce rozhodně dolů nepůjde, spíš nahoru.
Pokud nabíjíš v okamžik kdy potřebuješ, musíš opravdu počítat s částkou třeba kolem 7 korun.
Pokud nabíjíš přes noc, máš elektřinu levnou, páč je jí přebytek a rozvodná síť se jí snaží zbavit třeba i zadarmo. Pokud se EV rozšíří a každý bude nabíjet, už jí nebude přebytek, ale nedostatek a její cena stoupne.
A pořád se bavíme o elektřině, která nezahrnuje daň ze které se platí silnice, jejich údržba, dopravní policie a mraky dalších věcí.
Takže dnes jseš jako elektromobilista takový černý pasažér, které stát toleruje, páč za to má populistické body, ale jakmile se těch 7 milionů motorových vozidel v ČR nahradí elektromobily (čistě teoreticky, páč k tomu nikdy nedojde), vznikne ve státním rozpočtu ohromná díra a ty peníze se budou muset někde vzít.
Možná máte pravdu, možná ne. Ono to rozšíření
Možná máte pravdu, možná ne. Ono to rozšíření elektromobility nebude nijak rychlé. Ostatně v roce 2025 má být tržní podíl elektromobilů asi 10 %. Tímhle tempem se počet elektromobilů se spalovacími a hybridními vozy srovná asi tak za 150 let. Pro mě má elektromobilita kromě levného provozu i další výhody. Je čistá, mohu auto nabíjet ze svých fve panelů v podstatě zadarmo (investice už je zaplacená), nehlučím ráno nikomu pod okny rachotícím dieselem, stejně tak mu tam nesmrdím… Sousedi to kvitují docela dost. Řešíte tu problémy, které se časem vyřeší samy, protože budou rozloženy na ohromnou dobu.
Někteří lidé těžko chápou fakta. Třeba že průměrný
Někteří lidé těžko chápou fakta. Třeba že průměrný věk aut je u nás 15 let, takže tak dlouho trvá, než se vymění celá generace. A hned se Vás zeptají, jak se těch 7 milionů spalovacích aut bude zítra coby elektromobily nabíjet 🙂
Případná díra v rozpočtu se vždy nějak zaplácne. Buď
Případná díra v rozpočtu se vždy nějak zaplácne. Buď se vytisknou peníze, nebo se vydají dluhopisy, nebo se zvýší DPH, nebo se zdraží jídlo, ubere důchodcům spod.
V podtstatě stejně, jako s různými dotacemi na zelené bonusy a jiné podvody, kde nakonec ve zdražení tyto dotace několikrát zaplatí všichni ostatní a po zaplacení již cena komodity nikdy neklesne.
Tak to bude nyní i s dotacemi na dešťovku, kterou v první řadě příjemcům zaplatí spotřebitelé vody z paneláků a bytových domů.
A tak vlastně není co řešit. trh, zloději a podvodníci si poradí sami.
O tom je celá tato diskuze, že kdyby ty rohlíky měli za
O tom je celá tato diskuze, že kdyby ty rohlíky měli za 3,50, že si je asi nikdo nekoupí, pokud zrovna nebude umírat hlady.
Akekolvek spoplatnenie, ktore bude drahsie ako jazda so
Akekolvek spoplatnenie, ktore bude drahsie ako jazda so spalovacim autom nebude akceptované elektromobilistami. Vyzívam vsetkych, ktorí sa usilujú o postavenie takýchto nabíjacích staníc, aby to nerobili. Nikto tam chodit nebude….
aby se přemohla ropná mašinérije než se chytí
aby se přemohla ropná mašinérije než se chytí elektromobilita aby byla životaschopná je počeba ji dotovat/sponzorovat/podporovat a to může trvat klidně do roku 2020 to germánský EON samozřejmě ví. Problémem je, že skáče jak jeho domovská vláda v germániji píská a podle ní píská i přicuclá česká vláda. A v zájmu obou vlád je aby se co nejdříve vypakovali DIESELy z germánije a kam jinam než na východ 🙂 Kdyby se v prdelákově jménem čechčije kde provoz rakadízlpopelnice nemá a nebude mít téměř žádný omezení rozmohly elektromobily nebylo by tak snadný a rychlý germániji dízlů zbavit 🙂 Je v tom politika koho si zvolíš nebos snad myslel že €jrodotace jsou dárek?? :))) ee to je půjčka kerá se musí splatit …
ekonomika.idnes.cz/filtry-pevnych-castic-auta-test-dnw-/ekonomika.aspx?c=A170627_2335326_ekonomika_rts
O tom byl můj příspěvek, že to nastavily tak, že teď
O tom byl můj příspěvek, že to nastavily tak, že teď platí akorát elektřinu pro stojany na kterých se nikdo nezastaví.
Nemel být Cajzlov a Olmik už dávno provozu taky?
Nemel být Cajzlov a Olmik už dávno provozu taky?
Olmík i švédsko je už na mapě coming soon, ale psssst …
Olmík i švédsko je už na mapě coming soon, ale psssst … finišuje se i v Brnisku 🙂
V zatáčce na Vídeň bude SC?
V zatáčce na Vídeň bude SC?
policie opět vyšetřuje
policie opět vyšetřuje čez
novinky.cz/domaci/442132-policie-proveruje-miliony-eur-z-cez-lobbistovi-z-albanie-bude-vyslychat-i-schmalze.html
jako machry Páskový už sem netahejte, úúplně stačilo
jako machry Páskový už sem netahejte, úúplně stačilo natáčení reklamy EON kde TESLA byla nucena odjet… čiao 😉
Kerej zdejší Teslák má to natočený video z Vystrkova jak
Kerej zdejší Teslák má to natočený video z Vystrkova jak ho vypakovali ze Superchargeru kvůli trapnýmu natáčení reklamy a ještě ho prosili aby to nezveřejňoval??
youtube.com/watch?v=j8UaE4-kmhg
sem sním k výročí !! 😉
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/
To mám rád – https://www.instagram.com/p/BVxC8BeBPwo/
To mám rád – https://www.instagram.com/p/BVxC8BeBPwo/
🙂
🙂
+1 velice pekne:))
+1 velice pekne:))
diky, snad se mi postesti a budu mit Teslika
diky, snad se mi postesti a budu mit Teslika