Rychlonabíjecí stanice ve Vystrkově má za sebou rok provozu

Už rok si mohou řidiči elektromobilů na 90. km dálnice D1 nabít své auto. Loni v červnu byla ve Vystrkově u Humpolce otevřena největší nabíjecí stanice, která je jako zatím jediná v Česku vybavena stojany Tesla Supercharger.

Vedle elektrického proudu zde mohou řidiči na sousedící čerpací stanici natankovat i stlačený zemní plyn, benzín nebo diesel.
foto: E.ON

Na vytížené dálniční tepně spojující Brno s Prahou mohou řidiči naplnit nádrže na stanici u oboustranného exitu. Nabíjecí stanice je od začátku provozu vytížená. Protože stojany umožňují rychlé nabíjení, v průměru zde řidiči „tankují“ přibližně 30 minut a za tuto dobu baterii nabijí na 80 %.

„Celkem je zde šest nabíjecích míst Tesla Supercharger. Dalších pět stojanů umožňuje běžné nabíjení klasickou zásuvkou,“ upřesňuje Miloslav Fialka, vedoucí oddělení elektromobility společnosti E.ON, jež stanici provozuje.

Nabíjecí stanice u Vystrkova si od začátku připsala hned několik prvenství – je první českou nabíjecí stanicí typu Tesla Supercharger a zároveň se pyšní jedinečným designem. Protože je unikátem nejen v tuzemsku, ale také ve východní Evropě, vzbudila zájem i v zahraničí.

„Naše nabíjecí centrum se řadí ke špičkovým stanicím pro elektromobily v Evropě. Řidiči zde mohou díky jedinečné technologii a dvěma trafostanicím nabít svůj elektromobil velmi rychle,“ popisuje výhody Hana Pásková, manažerka výstavby stanice ze společnosti E.ON.

S ohledem na rychlost nabíjení a vysoký počet stojanů má stanice ve Vystrkově velkou kapacitu. Za den je schopná odbavit až čtvrtinu všech elektromobilů, které křižují silnice v České republice.

TIP: První Tesla Supercharger v ČR je konečně v provozu!

Stanice obsluhuje také hybridní vozy, jež kombinují klasický spalovací motor a elektrický pohon. „Nejčastěji u stojanů zastavují vozy Nissan Leaf, BMW i3 nebo Tesla. Zhruba 10 procent zákazníků je ze zahraničí a těší nás, že jsou z naší stanice nadšení,“ uvádí Miloslav Fialka.

Lidé, kteří na stanici zastaví, oceňují i komfort a zázemí, které zvyšuje kvalitu moderního cestování. „Mohou si zde vypít kávu, využít bezplatnou wi-fi nebo si nabít svůj mobilní telefon. Krom toho chválí také jedinečný design stanice, včetně zastřešení nebo venkovního posezení,“ vypočítává Hana Pásková.

Jelikož se v Evropě obecně očekává růst počtu elektromobilů, nezůstane stanice osamělá. „Do rozvoje elektromobility se chystáme i nadále investovat. Budeme otevírat další nabíjecí místa,“ konstatuje Miloslav Fialka.

Prodeje elektromobilů dlouhodobě narůstají například v Norsku, kde už téměř 40 % nově prodaných aut představují vozy do zásuvky, ať už elektromobily, nebo hybridy. Průměrné stáří vozu v Česku je kolem 15 let, a tak lze předpokládat, že k postupné obměně bude docházet i v tuzemsku.

„S tím, jak narůstá počet nabíjecích stanic a prodlužuje se dojezdová vzdálenost, se elektromobily zbavují dětských nemocí a převažují jejich výhody,“ říká Hana Pásková a dodává, že provoz elektromobilů je levnější než u běžného auta.

„Odpadají běžné náklady, například na svíčky nebo nový výfuk. Navíc mají motoristé přístup k nízké sazbě a elektromobil si mohou naplnit výhodně i doma, například přes noc,“ doplňuje Pásková.

tisková zpráva

75 Comments on “Rychlonabíjecí stanice ve Vystrkově má za sebou rok provozu”

  1. Rok se s rokem sešel, E.OF v aktivitě pošel…..
    Aneb 12

    Rok se s rokem sešel, E.OF v aktivitě pošel…..
    Aneb 12 měsíců uběhlo a NIC. Distribuční území E.OF je nadále pole neorané. Pokud pomineme fakt, že už mu tam řádí docela hodně soukromá škodná a dokonce i ČEZ a PRE, provozovatelé jiných distribučních území. Ti 2 mají desítky nabíječek včetně jejich map, soukromníci jednotky, ale taky evmapa.cz, E.OF má kulové.
    Tedy má Vystrkov u Humpolce. Nějak mi to evokuje, že to jen tak vystrčili, aby se neřeklo, ale ve skutečnosti to byla jen humpolácká práce.
    Může mi někdo logicky vysvětlit, za co tam ti lidi berou ty pěkné platy? Když skutek utek a výsledek žádný? Ty molochy jsou fakt docela dobrý šokialismus……

  2. aby se přemohla ropná mašinérije než se chytí
    aby se přemohla ropná mašinérije než se chytí elektromobilita aby byla životaschopná je počeba ji dotovat/sponzorovat/podporovat a to může trvat klidně do roku 2020 to germánský EON samozřejmě ví. Problémem je, že skáče jak jeho domovská vláda v germániji píská a podle ní píská i přicuclá česká vláda. A v zájmu obou vlád je aby se co nejdříve vypakovali DIESELy z germánije a kam jinam než na východ 🙂 Kdyby se v prdelákově jménem čechčije kde provoz rakadízlpopelnice nemá a nebude mít téměř žádný omezení rozmohly elektromobily nebylo by tak snadný a rychlý germániji dízlů zbavit 🙂 Je v tom politika koho si zvolíš nebos snad myslel že €jrodotace jsou dárek?? :))) ee to je půjčka kerá se musí splatit …

    ekonomika.idnes.cz/filtry-pevnych-castic-auta-test-dnw-/ekonomika.aspx?c=A170627_2335326_ekonomika_rts

      1. Jen to, že jestli se někdy chce baterka vyrovnat v tomto
        Jen to, že jestli se někdy chce baterka vyrovnat v tomto ohledu vodíkovému úložišti, tak se musí tyto její parametry zlepšit o 1000-1500%. A nebo bude muset být nabíjecí infrastruktura mnohem robustnější, než v případě budování jednoduchých vodíkových čerpaček.

          1. Myslel jsem, že spoustu z čerpaček si vyrobí a uskladní
            Myslel jsem, že spoustu z čerpaček si vyrobí a uskladní vodík samo (často v době, kdy za spotřebu ještě dostanou zaplaceno) v místě spotřeby a nebo se dovezou normální cisternou jako doposud. Spíše si ale myslím, že v případě většího rozšíření bateriových systémů bude minimálně 80% dobíjení probíhat u rychlonabíječek. Ta infrastruktura nakonec vyjde dráž, než pár rozumných vodíkových stanic.

            1. 80 % dobíjení u rychlonabíječek nikdy probíhat nebude.
              80 % dobíjení u rychlonabíječek nikdy probíhat nebude. Ostatně proč? Průměrný denní nájezd auta v ČR dělá asi 40 km. Proč byste platil za dražší dobíjení u rychlodobíječky, když to můžete doma nebo na parkovišti u paneláku (případně v práci) zapíchnout do zásuvky?

              1. No ale jak mi tedy vysvětlíte, že když přijedete i dnes
                No ale jak mi tedy vysvětlíte, že když přijedete i dnes na čerpačku, tak je tam pomalu fronta. A to tankování trvá několik minut. Znamená to tedy, že když budu dobíjet kdekoliv – doma nebo v práci – tak budu potřebovat statisíce dobíjecích stanic různého výkonu a související infrastruktury. Takže to určitě vyjde řádově dráž, než několik jednoduchých vodíkových stanic.

                1. Ehm, dobíjecí stanicí je i obyčejná zásuvka. Stojí asi
                  Ehm, dobíjecí stanicí je i obyčejná zásuvka. Stojí asi 20 Kč. A naprostá většina jich už existuje.

                  A dodal bych, že na vodíkových stanicích není jednoduchého vůbec, ale vůbec nic. Práce s tlakem 700 barů není žádná sranda a navíc, stanice vodík pod tímto tlakem neskladuje (ztráty by byly neúměrné), ale stlačuje si je do bufferu, ze kterého natankujete za hodinu tak jedno auto, protože mít výkonnější kompresor a buffer je drahé.

                2. Opravdu jste někde viděl – a to včetně moderních
                  Opravdu jste někde viděl – a to včetně moderních kancelářských komplexů – volně vytažené desítky tisíc třífázových zásuvek? A k nim dotažené rozvody? O sídlištích ani nemluvě. To znamená všechno komplet předělat včetně kabeláže. A to nevím, jestli každé auto má vestavěnou vlastní dobíječku… Pokud ne, tak to je problém a pokud ano, tak plýtvání materiálem. Prostě zadarmo to rozhodně nebude.

                3. Proč třífázových? Naprosté většině lidí stačí
                  Proč třífázových? Naprosté většině lidí stačí nabíjet v pohodě z 230 V 12 A. To máte zhruba 2,5 kW/h což v případě zapojení průměrných 12 hodin nabije 30 kWh baterii z nuly, to je zhruba 200 km. Naprostá většina lidí víc denně nenajede. Kdo ano, buď investuje do výkonnějšího nabíjení (ten třífáz) nebo občas využije rychlodobíjecí stanice.

                  A ano, zadarmo to nebude. Ale platit to budou z většiny uživatelé, takže se náklady rozloží na ně. U vodíkových stanic to bude platit kdo? Protože aby na tom někdo vydělal, musel by ten vodík stát zhruba 5x tolik co benzín.

                4. Minimální cena za 1 vodíkovou čerpačku je v řádech
                  Minimální cena za 1 vodíkovou čerpačku je v řádech milionů dolarů.

                5. „nevím, jestli každé auto má vestavěnou vlastní
                  „nevím, jestli každé auto má vestavěnou vlastní dobíječku“ – to je všeříkající

                6. Mám Leafa a přesně jak tu říkají kolegové i můj denní
                  Mám Leafa a přesně jak tu říkají kolegové i můj denní nájezd nepřesáhne 100km, pouze vyjímečně. Po ujetí 40000km jsem měl počet nabití na rychlonabiječce pouze 12x a z domácí zásuvky cca 700x /LeafSpyPro/. Lidi furt jenom spekulují jak to nejde, místo aby se zamysleli jak to udělat aby to šlo.

                7. Proč je nyní u čerpaček benzinu či nafty řada ? Protože
                  Proč je nyní u čerpaček benzinu či nafty řada ? Protože ten, kdo jezdí na benzin, nemá možnost si doma palivo natankovat z vrtu na zahrádce. Kdežto elektromobilista si bude v prvé řadě tankovat doma levnější elektřinu a až když mu dojde šťáva na cestě, tak natankuje dražší u elektročerpaček. Ale budou-li mít auta běžně zaručený dojezd třeba 300 km, nebudou muset často u čerpaček zastavovat. Běžný občan totiž denně najede pouhých cca 40 km. Nad těch 300 km denně se dostane jen několikrát do roka.

                8. Ohledne mantry „40km denne“, nikde jsem nevidel rozpad, ale
                  Ohledne mantry „40km denne“, nikde jsem nevidel rozpad, ale muj soukromy odhad je, ze vic soukromych aut („bezny obcan“) to bude casteji mit „7×40“ behem vikendu nez pravidelne rozlozeno v prubehu tydne. Dojezd 300 uz je v pohode, 150-200 je podle me pro takovy styl provozu malo.

        1. Zapomněl jste odečíst těch 95% nabíjení, které se
          Zapomněl jste odečíst těch 95% nabíjení, které se uskuteční mimo rychlonabíjecí infrastrukturu. S ohledem k tomu, že u vodíku by jste byl odkázán pouze na vodíkové čerpací stanice, tak by ve skutečnosti i při současné rychlosti nabíjení, bylo potřeba vybudovat více vodíkových čerpaček, než rychlonabíječek.

  3. Nemyslím si, že stanici využívají pouze majitelé vozů
    Nemyslím si, že stanici využívají pouze majitelé vozů Tesla – i když jezdí jich sem dost, koneckonců proto tu je. Je skvělé vidět, jak to funguje – pohodlně zaparkují a bez jediného ovládacího prvku nabíjejí. Bomba. Stojan totiž mají přímo za autem – pro Teslu to šlo – zřejmě si to ohlídal. To pan architekt co to projektoval bohužel asi dělal první (nejen elektro) stanici v životě. Pokud totiž zastavíte Leafem u stojanů pro ně určených , budete vždy mlátit dveřmi do stojanu souseda po levé straně. Když se Vám však podaří vylézt z auta, celkem pohodlně zapojíte konektor a po dovolání se na EV mapy nabíjíte. Můžete zajet dovnitř až na doraz – sice otevřete dveře, ale stěží Vám dosáhne kabel. Nejlepší je tedy nechat čouhat zadek do vozovky. Vím, je to díky umístění nabíjecího konektoru vepředu, ale mohl s tím někdo počítat, ne ? Zkoušel jsem též platbu kartou u centrálního stojanu – bezvýsledně. Takže nakonec díky za EV mapy – snad jste si nemysleli, že budeme věčně jezdit zadarmo.
    A ještě – ve večerních hodinách jsou místa pro EV z většiny obsazena omladinou ve vytuněných spalovácích – docela strach-možná by s tím měl někdo (EON) něco udělat.
    EV zdar !!!

    1. Ano na zevlující omladinu je třeba co nejtvrději.
      Ale na

      Ano na zevlující omladinu je třeba co nejtvrději.
      Ale na to asi budou lepší ještě větší nabíječky pro víc jak deset vozů a s minimálně 1 hlídačem nebo nějakou provozovnou s personálem.

      Třeba McDonalds na tom založil svůj úspěšný start po celých USA, že jako jeden z mála fastfoodů dokázal otravnou omladinu vypakovat co nejrychleji, a naopak zaměřil svou podporu na pracující muže na cestě a rodiny s malými dětmi.

      1. v prvý řadě je potřeba nakopat majitele hypermarketů a
        v prvý řadě je potřeba nakopat majitele hypermarketů a správně zvolit radní aby zavedly vyhlášku o povinných počtech stojanů s elektrickou zásuvkou 400V/16A na parkovacích místech před hypermarkety 🙂 A to je vaše práce občané, takže přemluvte dědu i bábu je to jasný 🙂

  4. Jedinečný design stanice přitahuje i nemalé množství
    Jedinečný design stanice přitahuje i nemalé množství řidičů spalováků, kteří si z toho dělají parkoviště. Přesto, že za benzinovou stanicí je na druhé straně normálně parkoviště také s posezením, které je většinou poloprázdné…

  5. Ano stanice je hodně využívaná bohužel pouze majiteli
    Ano stanice je hodně využívaná bohužel pouze majiteli vozu Tesla. Ostatní elektromobily začali nabíječku ignorovat když se zavedlo nesmyslne zpoplatnění. Takže tu máme sice krásnou nabíječku ale je fakticky vypnutá. Vsadim se, ze nejvetsi spotrebu elektriny v e-off sekci maji samotne stojany.

      1. Běžně se pohybuji tak kolem 7 Kč/kWh, už jsem se dostal i
        Běžně se pohybuji tak kolem 7 Kč/kWh, už jsem se dostal i pod 5 Kč, ale také přes 15 Kč. Jsou zákazníci, co se dostali i na 30 Kč! Moc a moc záleží na teplotě baterií, stupni vybití a nenabíjet do plna, protože se nabíjení na konci zpomaluje. Zkrátka jen docucnout na jistý dojezd a pryč odsud! Už si ani kafe nekupuji. Zkrátka sazba za minutu je pevná. Poslat na ně ČOIku, že nejsou rovné podmínky pro všechny zákazníky a každému měří jinak! Jednotnou sazbou za min to neukecají! Vždyť i ERÚ neřeší DC nabíjení. Už zase vidím ty obhajoby, jak to řeší a změna zákona …

        1. Tak ten zákon o tom usnadnění placení za kWh se schválit
          Tak ten zákon o tom usnadnění placení za kWh se schválit teprve někdy teď, ne?
          A nevím jestli je platnost okamžitá po podpisu prezidentem Zemanem nebo až k nějakému datu, ale rozhodně bych dnes ještě neobviňoval z té zastaralé nepříjemnosti tu stanici.

          A stejně tam bude muset být i nějaká částka za čas, minimálně při obsazení všech stojanů.

        2. Tak to mi prijde docela snesitelne. Presne jak tu nekdo
          Tak to mi prijde docela snesitelne. Presne jak tu nekdo napsal, kdyby to bylo zadarmo bude furt obsazeno rezidentama, nebo tema co nabiji do 100% poslednich par procent trema kW.
          At se kouknu kamkoli do zahranici tak cena do 10KC za kWh je slusna cena.
          U Greenway jsem na Slovensku nabijel jeste pred tim nez zmenili podminky za 18Kc/ kWh. A to jeste pri nabijeni plnym proudem.
          Na 8Kc se dalo dostat pri zaplaceni pausalu asi 500Kc/mes.
          Po tom co to nedavno zmenili to vychazi kolem 7Kc pri plnem proudu a uz bez pausalu.

        3. No, tou cenou ale padá výhoda levného provozu
          No, tou cenou ale padá výhoda levného provozu elektromobilů. Při 10Kč za kWh a spotřebě 15kWh na 100km to odpovídá 5l nafty na 100km. Takže pak bude dávat smysl jen dobíjení doma za zvýhodněnou sazbu 2,5Kc/kWh. Jenže kolik lidí může reálně nabíjet doma?
          Mě například velmi nepříjemně překvapila cena dobíjení u stanic Polyfazer.

          1. Přesně o tomto je. Většina lidí co má elektromobil typu
            Přesně o tomto je. Většina lidí co má elektromobil typu Leaf ma stejne jeste jedno spalovaci auto. Takze pokud by měl na delsi ceste pouzit takto spoplatnenou nabijecku, tak radeji jedou spalovakem. Proc by se zdrzovali nabijenim, kdyz je levneji vyjde benzin. Slovy klasika, je to sice drazsi, zato delsi cesta. A potom tu mame majitele EV typu tesla s dojezdem 400km kterym muze byt takova nabijecka ukradena. Jen by me zajimalo, kterou z techto skupin chce e-off oslovit???

      2. V létě mě to vyšlo na 6,50/kWh, což je ještě v
        V létě mě to vyšlo na 6,50/kWh, což je ještě v pohodě.
        V létě to tam docela sype a stačí mi nabíjet do 80%.

        Ale v zimě je to 15-20 korun. Navíc, pokud už chademo vypne a mám to dát na mennekes, tak platím při plném odběru 6kW 15kč/kWh, ale pokud chci nabít skoro do plna abych si cestou přes vysočinu mohl malinko topit opět to vychází hrubě přes 20 kč.

    1. Až budu mít dojezd 200km a více, tak ji taky budu ignorovat
      Až budu mít dojezd 200km a více, tak ji taky budu ignorovat a nabíjet doma. Nyní mám Leafa 24kWh a musím tam nabíjet, cca 2x za 14 dní. Ale proto jsou rychlonabíječky, má se tam nabíjet když musíte, a ne tam blokovat místo. A když by to bylo zadarmo, tak tam bude nabíjet každý i když bydlí za rohem….

        1. Včera jsem byl v Lídlu pro rohlíky a lahváče a ty svině
          Včera jsem byl v Lídlu pro rohlíky a lahváče a ty svině za ně chtěli zaplatit. Už tam chodit nebudu 🙂
          Hoši, ty vaše levičácký názory už nejsou k smíchu, ale spíš nebezpečné.
          Komunismus z principu fungovat nemůže.
          Provoz elektromobilu prostě z principu levnější než spalovák není a to je osvobozen od všech možných daní. Nemůžete po nikom chtít aby vám něco dával ze svého zadarmo a osočovat ho, když vám to nedá.

          1. Mistře, čtete vůbec ty příspěvky? Já nikoho nenutím,
            Mistře, čtete vůbec ty příspěvky? Já nikoho nenutím, aby to dával zadarmo. Jenom upozorňuji na to, že když to někdo dá draho, tak mu tam nikdo nebude jezdit a nakonec prodělá víc, než kdyby to dal za levno. Výstavba jakékoliv rychlonabíječky je v podstatě dotační akce, ty nabíječky samozřejmě nemají šanci si na sebe vydělat.

            A dodal bych, že provoz elektromobilu samozřejmě levnější je. A to včetně spotřební daně na elektřinu. Rychlonabíjecí stanice jsou převážně jenom doplňkem.

            1. Ježišmarja Josefe! Sám píšeš, že si to na sebe
              Ježišmarja Josefe! Sám píšeš, že si to na sebe nevydělá a že je třeba dotovat. Ale kdo to bude dotovat a z čeho?
              Pokud potřebuju elektřinu okamžitě v určitý okamžik, je její cena nějakých 5,50 plus provoz rychlonabíječky, amortizace, nájem plochy…
              a jsme reálně na těch 7. To je opravdu cena za kilometr srovnatelná s benzínovým autem, kde 2/3 ceny tvoří daň.
              Pokud bude stát každému občanovi to auto dotovat, kde na to vezme?

              1. Kdo to bude dotovat? Toť otázka. Zpravidla to dotuje
                Kdo to bude dotovat? Toť otázka. Zpravidla to dotuje daňový poplatník. Na začátku je totiž cena všeho vždycky vysoká. 7 korun za kWh je v pohodě, ale abych tam nabíjel každý den mi nedává smysl. Prostě je to jenom pro případy nouze. A pak je jasné, že se to provozovateli nikdy nezaplatí.

                1. To že na začátku je cena všeho vždycky vysoká je možná
                  To že na začátku je cena všeho vždycky vysoká je možná argument k výrobě elektromobilu nebo akumulátorů.
                  Ale cena silové elektřiny a distribuce rozhodně dolů nepůjde, spíš nahoru.
                  Pokud nabíjíš v okamžik kdy potřebuješ, musíš opravdu počítat s částkou třeba kolem 7 korun.
                  Pokud nabíjíš přes noc, máš elektřinu levnou, páč je jí přebytek a rozvodná síť se jí snaží zbavit třeba i zadarmo. Pokud se EV rozšíří a každý bude nabíjet, už jí nebude přebytek, ale nedostatek a její cena stoupne.
                  A pořád se bavíme o elektřině, která nezahrnuje daň ze které se platí silnice, jejich údržba, dopravní policie a mraky dalších věcí.
                  Takže dnes jseš jako elektromobilista takový černý pasažér, které stát toleruje, páč za to má populistické body, ale jakmile se těch 7 milionů motorových vozidel v ČR nahradí elektromobily (čistě teoreticky, páč k tomu nikdy nedojde), vznikne ve státním rozpočtu ohromná díra a ty peníze se budou muset někde vzít.

                2. Možná máte pravdu, možná ne. Ono to rozšíření
                  Možná máte pravdu, možná ne. Ono to rozšíření elektromobility nebude nijak rychlé. Ostatně v roce 2025 má být tržní podíl elektromobilů asi 10 %. Tímhle tempem se počet elektromobilů se spalovacími a hybridními vozy srovná asi tak za 150 let. Pro mě má elektromobilita kromě levného provozu i další výhody. Je čistá, mohu auto nabíjet ze svých fve panelů v podstatě zadarmo (investice už je zaplacená), nehlučím ráno nikomu pod okny rachotícím dieselem, stejně tak mu tam nesmrdím… Sousedi to kvitují docela dost. Řešíte tu problémy, které se časem vyřeší samy, protože budou rozloženy na ohromnou dobu.

                3. Někteří lidé těžko chápou fakta. Třeba že průměrný
                  Někteří lidé těžko chápou fakta. Třeba že průměrný věk aut je u nás 15 let, takže tak dlouho trvá, než se vymění celá generace. A hned se Vás zeptají, jak se těch 7 milionů spalovacích aut bude zítra coby elektromobily nabíjet 🙂

                4. Případná díra v rozpočtu se vždy nějak zaplácne. Buď
                  Případná díra v rozpočtu se vždy nějak zaplácne. Buď se vytisknou peníze, nebo se vydají dluhopisy, nebo se zvýší DPH, nebo se zdraží jídlo, ubere důchodcům spod.
                  V podtstatě stejně, jako s různými dotacemi na zelené bonusy a jiné podvody, kde nakonec ve zdražení tyto dotace několikrát zaplatí všichni ostatní a po zaplacení již cena komodity nikdy neklesne.
                  Tak to bude nyní i s dotacemi na dešťovku, kterou v první řadě příjemcům zaplatí spotřebitelé vody z paneláků a bytových domů.
                  A tak vlastně není co řešit. trh, zloději a podvodníci si poradí sami.

      1. Akekolvek spoplatnenie, ktore bude drahsie ako jazda so
        Akekolvek spoplatnenie, ktore bude drahsie ako jazda so spalovacim autom nebude akceptované elektromobilistami. Vyzívam vsetkych, ktorí sa usilujú o postavenie takýchto nabíjacích staníc, aby to nerobili. Nikto tam chodit nebude….

      2. aby se přemohla ropná mašinérije než se chytí
        aby se přemohla ropná mašinérije než se chytí elektromobilita aby byla životaschopná je počeba ji dotovat/sponzorovat/podporovat a to může trvat klidně do roku 2020 to germánský EON samozřejmě ví. Problémem je, že skáče jak jeho domovská vláda v germániji píská a podle ní píská i přicuclá česká vláda. A v zájmu obou vlád je aby se co nejdříve vypakovali DIESELy z germánije a kam jinam než na východ 🙂 Kdyby se v prdelákově jménem čechčije kde provoz rakadízlpopelnice nemá a nebude mít téměř žádný omezení rozmohly elektromobily nebylo by tak snadný a rychlý germániji dízlů zbavit 🙂 Je v tom politika koho si zvolíš nebos snad myslel že €jrodotace jsou dárek?? :))) ee to je půjčka kerá se musí splatit …

        ekonomika.idnes.cz/filtry-pevnych-castic-auta-test-dnw-/ekonomika.aspx?c=A170627_2335326_ekonomika_rts

    1. Kerej zdejší Teslák má to natočený video z Vystrkova jak
      Kerej zdejší Teslák má to natočený video z Vystrkova jak ho vypakovali ze Superchargeru kvůli trapnýmu natáčení reklamy a ještě ho prosili aby to nezveřejňoval??

      youtube.com/watch?v=j8UaE4-kmhg

      sem sním k výročí !! 😉

Napsat komentář