Rychlodobíjecí stanice rostou kolem českých dálnic, nejnovější fungují mezi Prahou a Plzní

redakce - 04 Červenec 2018

Síť rychlodobíjecích stanic pro elektromobily roste i kolem českých dálnic. Nejnověji začala fungovat dvojice rychlodobíjecích stanic v lokalitě Žebrák, na dálnici D5 mezi Prahou a PlzníNová stanice vznikla díky grantu z evropského programu Connecting Europe Facility (CEF). Jeho prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

Nová stanice vznikla díky grantu z evropského programu Connecting Europe Facility (CEF). Jeho prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.
foto: ČEZ

Doplnit většinu kapacity baterií elektromobilu a za 25 minut pokračovat v jízdě do dalšího města. To bez problémů zvládnou rychlodobíjecí stanice, které v poslední době rostou v blízkosti českých dálnic. V tomto týdnu zahájila provoz dvojice „rychlodobíječek“ u dálnice D5 v lokalitě Žebrák.

Desítky dalších jsou v různých fázích projektování a výstavby na hlavních tazích napříč Českou republikou – od Rozvadova po Ostravu, od Ústí nad Labem po Břeclav. Více než 100 jich ČEZ do roku 2020 vybuduje díky grantu z evropského programu CEF.

Další vznikají z vlastních prostředků Skupiny ČEZ. Síť veřejných dobíjecích stanic ČEZ nabízí momentálně služby 112 stanic, z toho 54 rychlodobíjecích.

„Rychlé cestování mezi městy předpokládá výstavbu rychlodobíjecích stanic schopných obsloužit elektromobily všech značek a nejrozšířenějších standardů dobíjení. Stanice na dálnici D5 umožní řidičům elektromobilů pokračovat dále směrem na Plzeň a k západní hranici. Díky evropskému grantu z programu CEF pro oblast Doprava a po nutné projektové přípravě jsme mohli v posledních měsících výrazně zrychlit výstavbu tohoto typu stanic. Do konce letošního roku bychom naši síť rádi rozšířili o dalších několik desítek stanic, např. u dálnice D1 i jiných významných tahů,“ vysvětluje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Elektromobilita ČEZ provozuje rychlodobíjecí stanice dodávané společností ABB Česká republika. K jejich standardní výbavě patří DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují nabíjení výkonem až 50 kW. Dále disponují AC nabíjením se zásuvkou vybavenou standardem Mennekes, který zvládne nabíjení výkonem až do 22 kW.

Stanice ABB jsou standardně připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku, včetně spotřeby energie či výpočtu statistiky za určité období. Jde o aplikace „Drive Care“ a „charger Care”.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím všechny milovníky elektromobility. Dnes jsem si půjčil Nissan Leaf 2018 a hned jsem po cestě domů vyzkoušel tu novou nabíječku v Žebráku. Sice jsme měl ještě 78% baterie ale kdž jsem jel okolo ... :-)
Vše proběhlo naprosto OK, stanice plně funkční, jen bohužel ta teplota baterie Nissanu :-( No nic o tom tu už bylo psáno dost. Takže maximum co auto pustilo bylo 22kW. Žádná sláva ale těch pár procent netrvlo dlouho. Výkon 22kW běžel až do úrovně baterie 98%, pak to šlo rapidně dolů (snad jednotky kW/hod.). Tak jsem to odpojil.
Budu jezdit okolo ještě týden tak se mi snad poštěstí vyzkoušet plnou rychlost nabíjení ChaDeMo (pokud bůh a baterie Missanu dovolí).
Přeji všem mnoho elektrických kilometrů a tleskám ČEZu za funkční a pro mne použitelnou nabíječku.

Obrázek uživatele Radovan

Nevím pane Korec, zda jste se díval na teplotu baterie na displeji, ale všechny elektromobily při rychlonabíjení obvykle zpomalují po 50% nabití kapacity baterie. Takže z mých zkušeností by to teplotou být nemělo, výkon 22 kW (z teoretických 50) mezi 78-98% kapacity baterie je krásné číslo. Zkuste na rychlonabíjení dorazit s+-10%, pak by mělo být - v závislosti na teplotě baterie - nabíjení přes 40 kW.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Super, jen tak dál. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 196.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výborně, pravidelně jezdím trasu Klatovy-Praha (4x týdně) a zrovna příští tyden budu mít zapůjčený na týden Nissan Leaf 2018. Tak ji hned vyzkouším.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím, akorát dneska jsem byl s rodinou v Klatovech novým Nissanem Leaf 2018. Praha - Klatovy dává bez problémů na jedno nabití. Akorát je problém, že v Klatovech není kde nabíjet. Kdybyste měl nějaký tip, kde se tam dá nabíjet, budu vděčný. Jezdím tam relativně často.

Obrázek uživatele Vasek ION

Zdravim sice uz Iona nevlastnim ale necha se nabijet u Nejdla za Shellkou, obyc zasuvky na kazde lampe, domluvit na recepci.Na shell vedle je 2x ob.zasuvka pro nabijeni kol.ale je to takove divne stani.Jsem 30km od KT.Znamy ma EV ale neni na trase.

Pokud myslíš známého s EV, tak mám dva a jsem 15km od Klatov a klidně nechám kolegu nabít zdarma z FVE :)
Trasu Praha - Klatovy a zpět by měl dát bez nabíjení... Případně v zimě cestou zpět nabije na DC v Žebráku, nebo v Plzni u ČEZu (s Nissanem bych raději nepočítal...).
V Klatovech je toho více, však víš (Nejdl, OBI, Blohman-SOUL,...), ale jsou to nouzovky. Pro pravidelné ježdění to chce DC, které snad v Klatovech také bude...

Obrázek uživatele Vasek ION

jen tak k věci - pokud si někdo udělá výlet do Horšovského Týna ,hrad + zámek, pouť..atd. zde umožním nabití u garáže 16A-3.3kw/h , více pro to udělat nemohu. Samozrejmě že u mne se za kwh platí, tel.728333363 :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně,kdyztak PM na FB tam mě najdete. Hodíme řeč a zkušenosti.

Obrázek uživatele Radovan

Pravda, v Klatovech není kde nabíjet, ale určitě tam jezdíte k někomu nebo do hotelu, ne? Pak se poptejte tam, s prodlužovačkou 20 metrů to určitě nebude problém.
Jinak máte po cestě z Prahy 2x CHAdeMO ČEZu v Žebráku a v Plzni, případně ještě s malou zajížďkou 16 km od centra Plzně Nýřany a totéž od EONu. Nejlépe bude cucnout si v Plzni cestou tam i zpět, aby se těch 90 km Plzeň Klatovy a zpět dalo ujet v pohodě a bylo dost na zpáteční cestu do Prahy.
Je to trochu krkolomnější, ale řešitelné, pokud by v Klatovech fakt nikde nebyla zásuvka.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Radovane zírám, jaký máte přehled i u nás na západě :)
Ještě doplním, že v jedné firmě v Klatovech mají také dvě stání Tesly a snad ČEZ konečně postaví dlouho slibovanou DC nabíječku v Klatovech a Domažlicích.
Když komplet zbořili a nově postavili LIDL, tak jsem čekal, že když ne DC, tak alespoň AC tam bude, ale ono nic...
Možná ale něco postaví prodejci EV (Renault, KIA).
Carpoint (prodejce e-Golfů) má celá stání pokrytá FVE, ale nabíjí pouze ze zásuvky 230V...

Obrázek uživatele Vasek ION

je to Pod Borem v KT , otačel jsem se tam autem, viděl jsem na dveřích i vratech znaky Tesly, bohužel pravp. využíváno manažery místní firmy z deutschlandu

Obrázek uživatele Radovan

Takže uvnitř areálu za vraty? Pokud ano, pak je asi logické, že nejsou na mapě. Pokud ne, stálo by za to se tam stavit a domluvit zveřejnění a veřejný přístup.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Vasek ION

ano je to za vraty , areal je většinou myslim otevreny , az pojedu okolo nekdy priste poradne proverim

Obrázek uživatele Radovan

Tak to může každý, ne že bych tam byl denně, ale sleduji to průběžně a pak stačí otevřít pár map a hned člověk ví, na čem je :-).
Na Tesly jsou se nekoukal, tam je Destination chargers? protože Tesla uvádí jen Parkhotel Pilsen Congress Center.
Lidl nebude hned stavět u všech nově vystavěných prodejen s ekologickým konceptem, sám to říkal, letos je to pilotní projekt a pak se uvidí jak dál. Ale vedení pro rychlonabíječky je u všech těchto nových budov.
Jak se k tomu postaví Kia a Renault těžko soudit, zatím žádné zprávy.
Carpoint je velkým prodejcem elektrik, zajeďte se podívat na jeho prodejnu u letiště v Praze, tolik Mennekesů u firemního parkoviště snad nikde v ČR není. Taky asi nikde neuvidíte několik desítek eUP a eGolf pohromadě (osobně zažito v únoru 2018). Ostatně za tímhle stojí oni http://e-carsrent.cz/

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj, jezdím s manželkou navštěvovat její rodiče. Pochází totiž z Klatov. Bohužel parkoviště je od jejich paneláku celkem daleko. Jako nouzovka se dá určitě sehnat nějaká zásuvka, ale na časté nabíjení to moc není. Lidi mají většinou strach, kolik to vlastně propálí elektřiny a nechce se mi dělat zlou krev.
Když jsem se koukal, tak u místního Teska mají na každé druhé lampě 3fázové zásuvky. Když už jsem konečně vypátral kompetentního člověka, který o těch zásuvkách ví, tak na dotaz, že bych si čas od času jednu zásuvku pronajal napsal... "Litujeme, technicky nejsme na toto vybaveni. Každé připojení do sítě podléhá schvalovacímu procesu jež koresponduje s legislativními požadavky a normami, vnitřními předpisy. Toto zatím v naší společnosti není dořešeno."

Už jsem si i říkal, koupit tam nějakou garáz, namontovat tam nabíječku a dát to na evmapa.cz, že by se to na tak frekventovaném místě muselo vyplatit, ale zatím jsem žádnou vhodnou garáž neobjevil.

Jezdím do Tesca často, ale že by měli na každé druhé lampě pětikolík nevím a to to myslím s Vaškem_IONem máme zmáknuté. Možná myslíte ty samé které my řadíme k OBI. Nicméně je otázkou kdo platí tu energii, zda to není město, když jde o veřejné osvětlení...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naštěstí je po cestě Praha - Klatovy spousta nabíječek. Viděl jsem i nabíjet BEV prodlužkou z pátého patra paneláku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

JJ máte pravdu, loni jsem cestu Klatovy-Praha a zpět absolvoval 1 měsíc každý den se starou verzí Nissanu Leaf 24kWh. Docela akční věc. V Praze jsem prázdný Leaf dobíjel u Siemensu nabíječkou 10A. Po cestě se zastavil na rychlonabíječce ČEZu v Guldenerovce, dal si kafe, dobil na 80% a pokračoval domů. JInak v Klatovech fakt není kde nabít. Nyní je to lepší s tou nabíječkou v Žebráku. Popř. Leaf se dá nabít u dealera Nissanu (ChaDeMo) v Plzni na Borských polích. Je přístupná 24hod. denně. Jen je tam třeba se zastavit pro kód. Občas to tam okupuje NV2000 z vedlejší firmy. Ale nenechávají to tam zbytečně dlouho tak se snad trefíte. Do toho Nissanu to není z dálnice až taková zajížďka (cca 5km po přivaděči).

Jan aby Vám to v Plzni u Nissana mladý Svoboda nevypnul, že jim kradete elektřinu... I ta dodávka z vedlejší firmy jim za elektřinu platí!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vážený pane Lado, Vaši reakci nechápu. Vždy když jsem jel okolo a potřeboval dobít abych dojel domů jsem se zastavil a slušně se zeptal. Nechal nabíjet 15min, mezitím prohlédl hezký auta a jel pryč. Jestli je tohle krádež elektřiny tak by v base mělo být už půl národa. A jestli mi to někdo z tohoto důvodu vypne tak si to holt musíme vyrikat.
A co se týče toho auta ci jsem zmiňoval tak proti tomu nemám ani popel. Jen jsem si prostě všiml že je tam dost často ale taky poznamenal že tam nestojí dlouho což je fér jednání tak nevím co se Vám nelíbí. Mějte se a přeji mnoho elektrických kilometrů

Pane Jiří, já se také v Nissanu slušně zeptal, když jsem potřeboval nouzově nabít MiEVa na 10-20 km ...
Zkušenosti i ostatních zde
http://www.hybrid.cz/rychlodobijeci-stanice-rostou-kolem-ceskych-dalnic-mejnovejsi-funguji-mezi-prahou-plzni#comment-146433
K e-NV200 jsem psal, že i přesto, že ji mají zakoupenou přímo od nich, tak jim musí ročně platit paušálně 6.000,- za nabíjení...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je fakt smutný, o tomto příspěvku jsem nevěděl. Ale pravda je že já si zkušební jízdu objednával přes net a všechno v poho. Je ale fakt ze se nejak do prideje Leafa nehrnuli, technické věci ohledně nabíjení nevěděli ze se ozvou a po týdnu jsem se musel ozvat sám. No "holt slusnej oddíl" Pokud vím tak nabíjení vozů Nissan u vsech dealerů v ČR je zdarma. A pokud by na mne chtěl zavolat Policii ať si poslouží, zavolal bych ještě televizi a to by byko rodeo u Nissanu. Ti by měli reklamu jedna báseň

Myslím, že Nissanu Plzeň by reklama prospěla!!!
Ohledně toho nabíjení zdarma to je jen jako. Myslím, že už zde někdo zveřejnil odpověď od Nissanu, že šlo pouze o jistou akční nabídku v případě prodeje u vašeho prodejce a že v žádném případě nejde o dlouhodobé natož doživotní nabíjení zdarma.
Takže ofiko nabíjení zdarma není, ale je to o lidech a slušnosti.
Když se všude slušně zeptáte, tak vás většinou neodmítnou, zvláště pokud jste v nouzi.
Jinak doporučuji ještě rezenze ROTO Nissan Plzeň na EVmapě, kde se uvádí, že už ani EV Nissan za 500,-
https://www.evmapa.cz/plzen-nissan-roto-plzen-sro

Obrázek uživatele ozana

Takže na Západě je to trvalá služba majitelům značky, ale v Česku to byla jen akce. Jak typicky české!

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

aneb klasické "Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají...."

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

OT: maturitni rocnik 97 nebo je to shoda jmen?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

JJ

Svet je maly :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně že je, jen ta přezdívka mi nic neříká

Ta je o neco novejsi... Kamil Rezac

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Výborně, jednoznačně tleskám. Konečně rychlonabíjecí stojan ČEZ (a hned 2) v naprosto hluchém místě, kde ho bylo potřeba. Jen tak dál, takových hluchých míst je více, např. Hranice na Moravě se přímo vybízí, podobně Opava, Třinec, Bruntál, Jeseník a další.

Držím palce ČEzu aby ukázal EONu, jak se to dělá a obsadil mu jižní část Čech svou sítí rychlonabíječek. Stačí k tomu Tábor, Příbram, Klatovy a Český Krumlov. To samé pak lze udělat na jižní Moravě v Mikulově.

Jen poprosím ČEZ, aby nepoužíval výraz rychlodobíječka, opravdu auta nedobíjíme, ale nabíjíme a zároveň si opravil hrubku na svém webu z 29.6.2018 "Na Chomutovsku lze nově dobýt elektromobil i na příjezdu od Karlových Varů". Děkuji.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tleskám tak napůl. Jsem rád, že když pojedu z Plzně do Prahy na otočku, tak nebudu muset v Praze dobíjet a když mi nevyjde šťáva, tak nabiju až při zpáteční cestě. Ale proč, do pr*ele, to nedali k pumpě, ale opět do nějaké díry, kde si nekoupím ani kafe a čůrat budu muset do pole?!?
Nějak se mi nechce věřit, že stávající pumpy u dálnice odmítly ČEZ pro výstavbu stojanů. Konkurence to pro ně není, protože elektroauto si stejně palivo u nich nekoupí, ale mohli se přiživit na doplňkových službách...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

retezce cerpacich stanic to nechteji od 3 strany z duvodu vlastni budouci vystavby nabijeni, je to lukrativni misto na trase kde se pozemky k vystavbe shani slozite a draze, a proc si vystrilet misto pro takovou vystavbu konkurencni dohodou, kdy pak casem stejne sam neco podobneho zvazuju, ta konkurence to jiste nebude chtit stavet treba jen na 5-10 let, aby ji pak provozovatel te site cerpacek zdelil ze postavi vlastni nabijecky a tak ty jeho se budou muset odstranit, a verim ze ten kdo chce stavet rychlonabijecky jiste nekejvne treba jen na 5-10 let jistoty, bude chtit mit tu jistotu treba na 25-30 let

holt je ted doba kdy se tape a spekuluje nad tim, jak se elektromobilita chytne a v jake mire do kolika let se ukotvy ve vozovem parku

Obrázek uživatele Radovan

Je to zvláštní politika, zatím jediné vysvětlení je, že se soustředili po dlouhých a neúspěšných jednáních s čerpacími stanicemi a jejich řetězci (neřeším, na čí straně je vina) na autosalony, kde jim to docela jde - V-auto Žebrák. Viz podobně AAA auto Brno, V-Group Kladno, Dycom BMW Karlovy Vary, Louda Auto VW Pardubice, BMW Synot Auto Zlín, J.P.N. Cars Brno.
Ostatně s politikou montáží rychlonabíječek u svých kontaktních míst, elektráren a tepláren jsou na tom s dalšími službami podobně. Viz ČEZ Plzeň, ČEZ Mladá Boleslav, ČEZ Hradec Králové, Teplárna Ostrava-Vítkovice, Elektrárna Prunéřov Kadaň, Elektrárna Ledvice Bílina, Teplárna Trmice, Elektrárna Mělník Horní Počaply,
A pak jsou i jinačí, podivná místa, jako Hrušovany Vysočany, sídliště Valašské Meziříčí nebo TOS Kuřim.
Ale asi nebude problém tam dát pár venkovních automatů na jídlo a pití po dohodě s nějakým provozovatelem. Elektřina tam je a konkurence prodeje žádná. A možná i to WC by šlo, něco na způsob pařížských samoobslužných.
Dobrou cestou jsou rychlá občerstvení a obchodní centra, případně hotely, tam je ČEZ taky dává, namátkou KFC Tesco HM Děčín, OC Nisa Liberec, Kaufland Jablonec nad Nisou, Kaufland Kolín, Kaufland Hodonín, Kaufland Kuřim, Ostrovačice u Brna, OC Frýda Frýdek-Místek, Orchard Ostrava.
I na benzínky je dávají, třeba ČS EuroOil Stráž nad Nisou, Benzina Vrchlabí, Benzina Rousínov u Vyškova, Amigo Olomouc Supercharger.
Kapitolou samou pro sebe je pak Praha. To je mišmaš všeho. Před radnicemi, u Superchargeru, autosalonu, obchodního centra, jejich centrála......
Je to pestré.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CEZ v MB je zoufalstvi. Cele severni Cechy ostatne jsou zoufalstvi. Nastesti v Nemecku se jiz na mnoha parkovistich objevuji stojany (EON a dalsi).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě jsou k tomu důvody, třeba si ČEZ vyhrazuje doživotní právo (zápis do katastru) na pozemek, kde stanice stojí, nebo nechce platit nájem pozemku, nebo to staví tam, kde má kvalitní přívod apod. Schválně to nedělají. I EOn ve Vystrkově si musel pozemek koupit, aby to nestálo na pozemku čerpačky.

Taky mě to napadlo, ale všechno to jsou spekulace. U Žebráku jsou pozemky u pump ve vlastnictví ČR, takže se domnívám, že ČEZ se svojím vlastníkem by se snáž domluvil než s Unipetrolem (Vystrkov).
Je jedno, jaké jsou k tomu důvodu, ale řešení je to prostě z mého pohledu takové nemastné neslané.
Jak mám "donutit" manželku jezdit s EV, když se při nabíjení ani nevyčůrá bez toho, aby na ni nečuměly projíždějící auta?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenom odhaduju, ale řekl bych, že to je u prodejny V-Auto, kde bude určitě i toaleta, možná něco navíc.

Neznám autosalon, kde by fungovaly toalety pro veřejnost mimo otevírací dobu. (ale rád se budu mýlit)
Nicméně to je jen špička ledovce, mě trápí celkové zázemí (občerstvení, v zimě si dát kafe u stolku, aby nemusela sedět v autě, atd.)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je jenom teoretizování, stavte se tam a může napsat reportáž. Mě 20 minut v autě sedět nevadí i když je vedle restaurace, tak než si objednám a než mi to přinesou mám nabito. Trh tohle vyřeší sám, až tam nebudou nabíjet dva řidiči denně, jak je tomu dosud.

Žádné teoretizování. Právě teď tu jsem a nabíjím. Je tu strašnej hic, právě jsem se vyčůral do pole a chce se mi kadit a není kam. Je svátek, takže ani autosalon nemá otevřeno, abych je mohl poprosit, abych si u nich mohl odskočit na toaletu.
Že to nevadí Vám nic neznamená. U normální pumpy se vám toto prakticky nestane. U nabíječek je toto standard.

Až tam bude nonstop motorest, tak budete remcat, že je tam draho. Přesně tak to probíhá na SC v Olomouci. 9 z 10 řidičů Tesel sedí v autě během nabíjení, nejdou ani na kafe nebo jídlo na čerpací stanici. Asi je ten nákup vozu finančně vyčerpal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nekolikrat jsem tam dobijel (u Amigo) a nevsiml jsem si, ze by tam bylo draho. Mozna jste tam byl natankovat a prislo Vam to drahe, ale to neplati pro kazdeho - takze Vas dojem je dost mozna jen Vas prujem ;)
Predchozi diskuter mel vecne pripominky. Na mnoha klasickych benzinkach lide jen tankuji a nechodi ani na zachodky, jini lide si radi dopreji i jidlo. Nekteri jidlo jedi ve svem voze a jini jen ve svem voze odpocivaji. Proc by jedno reseni melo byt vhodne pro vsechny??

Nemám Teslu. Takže na kafe mi zbylo. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy jste opravdu případ :) zastavíte u nabíječky a chce se vám močit, pak i kadit, je vedro, máte určitě žízen a nakonec možná i hlad, dal byste si i kafe a taky rád umyl ruce, to je jak naschvál, že jste vůbec zastavoval.

Proč myslíte, že u pump jsou záchody? Vy jste je v životě nepoužil?
Žijeme v 21. století, kdy i pumpy už mají nějakou úroveň. To, že jednou za rok chodím trempovat, spím pod stanem a seru v lese, neznamená, že to chci takhle dělat po celý rok.
Pokud oprvdu chceme, aby se elektroauta stala všeobecně používaná a nebyla jen doménou elektrofandů, tak musí mít vše minimálně stejný nebo lepší servis než ten stávající u klasických pump.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Holt je to ještě v plenkách, a tak k tomu člověk musí přistupovat. Dodnes není na každé benzínce čistá toaleta, nehledě na jejich počátku. Samotné čerpačky PHM budou mít v budoucnu zcela určitě rychlonabíječky.

Na každé benzínce není toaleta, ale kolem hlavních tahů a dálnic už jo.
V plenkách to bylo před 10 lety, dneska už by to mělo být jinak. Když to jde třeba v Německu, tak by to mělo jít i u nás.

V Německu mají i sprchy ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a co, ve vyspělém Norsku mají zase dřevěné kadibudky z 19 století :)

To Pepovi ani neříkejte. Ještě by tam jel demonstrovat, že to už je na pumpu příliš... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na druhou stranu, když bude u některé nabíječky bez záchodu nasráno, je hned jasné, kdo to udělal :)

:-)))

Obrázek uživatele Radovan

Kupte manželce Teslu :-).
Moje naštěstí takové dálky nejezdí, tak ji stačí Peugeot Ion a noční nabíjení doma. Když jsme ještě měli čip ČEZ, tak okázale ignorovala po cestě jednu a pak i 2 rychlonabíječky ČEZ, dnes podobně ignoruje zdarma Lidl. Tedy teď o víkendu tam byla poprvé, protože se stavila na nákup právě tam. Ještě jsem jí musel znovu zopakovat postup rychlonabíjení, už to zapomněla.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ani Tesla nezaručuje, že nebudu potřebovat zrovna tuto nabíječku (když třeba zapomene nabít doma).
Jinak Vaše rada mi připomněla jistý výrok "Když nemají chleba, ať jedí koláče."... :-)
Manželka sice čeká na Audi e-tron, takže ta je ještě v pohodě, ale pochybuji, že ostatní ženy jsou na tom s čůráním na veřejnosti jinak... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte prosím, jestli se dá na té nové stanici platit platební kartou? Tj. například když přijede Němec do Čech, má možnost si tam bez problémů nabít?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ať přijede kdokoli k rychlonabíječkám od ČEZu, tak nabije zdarma bez čipu / karty. Tento stav trvá už druhý měsíc a zřejmě než ČEZ zavede platbu za kWh, tak to bude volně dostupné.

Pozor u pomalých nabíječek to stále vyžaduje čip

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To neni pravda, sam jsem se spalil na teto dezinformaci, mozna rychlonabijecky spustit zle, ale ty, co maji zamknute zasuvky bez chipu neodemknete..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mrzi me, ze nepoznate rychoonabijecku (obrovsky stojan s trojstandardem) od pomale nabijecky, tedy maleho stojanu, kde jsou jen 2 mennekes zasuvky...

Obrázek uživatele Radovan

Je to pravda, protože mluvíte o pomalých nabíječkách, malých stojanech se zamknutými zásuvkami Mennekes. Ty opravdu bez čipu neotevřete, zkontrolováno po celé Ostravě ve středu. Kdežto volně přístupné jsou velké stojany, rychlonabíječky CHAdeMO/Combo CCS/Mennekes.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za odpověď, jsem zvědavý, jak se to vyvine dál.
Podle mě je pro rozvoj elektromobilů zásadní jednoduchost dobíjení. Tj. aby se v celé EU za nabíjení platilo co nejjednodušeji bez nutnosti smluvního kontraktu nebo speciální karty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

raději NAbíjení

Věčné opravování - Ano NAbíjíme, ale když už máte nabito např. na 80% tak si "dobijete" jako dodáte ještě do 100%... Takže nabijete 20%... :)

Věčné otravování -
A nabiji do 100% je špatně?
Možná spisovně je to oboje dobře ale raději mám, že si EV nabiji do 80 nebo 100%, nebo jen o 20%, než že si ho dobiji.

Promiň, mně to evokuje k tomu, že bych měl auto dobít (rozbít) nebo jinak poškodit, zničit. A to bych Vážně nechtěl.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

e-LUKY, já to chápu a soucítím s Tebou.
U nás také říkáme ze Stoda a správně má být ze Stodu. Každý to uchem cítí jinak...
Ale máte pravdu, pokud je napsáno před nabíjecí stanicí Siemens v Praze "místo pro dobíjení", mělo by se to opravit. Takto někdo může někomu vedle nabít a pak ho dotáhne na nápis před stanicí a tam ho dobije... :(
Důležité je, že stanice funguje a můžeme "sosat" :)

Nic proti, ale diskuse na toto téme je už předem bezpředmětná.
Možné jsou oba tvary a ať si používá každý co je mu bližší.
Vytýkat druhým, nebo je přesvědčovat nikam nevede.

Jistě, dobíjejí se vojáci na poli po bitvě ale baterie... who cares ?
Stejně tak bych mohl mít odpor k nabití protože to evokuje že mi tam ty elektrony někdo chce do baterie zarazit, natlouct kladivem.

Důležitý je ale fakt že kmen slova ani v jednom případě není "bít".

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stačí vše udělat na klasickou platební (debetní) kartou jako je v obchodech a je po problému

Podle mne platební terminál není konečné řešení a dopracujeme se k něčemu co používá Tesla již dnes, tedy identifikaci zákazníka přes nabíjecí protokol.

Platební terminál je provozně poměrně nákladná záležitost (poplatky) a nemyslím že by se na tom v blízké budoucnosti něco zásadního mělo změnit. Dále až se dočkáme stanic s 8ks a více stojany tak každý stojan bude mít svůj terminál? Nebo bude u stanice nějaký kiosek s jedním terminálem, kam se bude chodit platit. No uvidíme...

Také bych to viděl přes nějaký protokol. Pak by mohl ČEZ např. TESLE dát jinou cenu než ostatním EV...

Přitom ona ta implementace může být opravdu primitivní. V podstatě postačí, aby v nabíjecím protokolu byl do stanice odesílán jedinečný kód vozu, nazveme ho třeba "CIN" (Charging identification number). O všechno ostatní se pak postará operátor. Z počátku to může být přímo operátor konkrétní sítě stanic, ale do budoucna očekávám vznik něčeho co nazveme třeba "ChargePal", kam přiřadíte svoji kartu a o víc se nebudete starat, neb smlouvy se všemi operátory si dojedná "ChargePal" sám. Toto řešení má spousty výhod i pro operátory a zejména ty malé.

Žádnou jinou uživatelsky přívětivější myšlenku placení a roamingu jsem zatím nenašel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kód vozu, nazveme ho třeba "CIN" (Charging identification number)....Ne, tak jednoduché to bohužel není. Bude to muset být systém "certifikát ve voze" ověřený vůči autoritě. Jako kdyby byla ve voze napevno běžná platební karta. Do zcela jednoduchého systému by dnes nikdo nešel a je to pochopitelné.

Máte pravdu na tom něco je. Při takto jednoduchém řešení by hrozilo, že když někdo zjistí CIN vašeho vozidla, tak si pak buď může nechat přepsat CIN ve svém vozidle, nebo si sehnat nějaký převodník, který toto maskování zajistí. To ale již dne lze s bezkontaktní kartou provést také při platbách do limitu bez PIN.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podvod s bezkontaktní kartou skrze silnou anténu teoreticky jde, kopie karty ale prakticky provést nelze. Certifikát na kartě technicky vzato není přístupný. Karta jej používá pro ověření, ale jeho kopii vás provést nenechá, jedině přes nějakou bezpečnostní díru, ale to není známo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cela tato myslenka ma jednu obrovskou diru..
..a je zcestna. NIKDO kdo chce na reseni vydelat (a to je nejen provozovatel, ale dalsich mraky subjektu) touto cestou proste nepujde. JE potreba aby byl system robustni a zakaznik poradne vyzdiman. Mali operatori (cehokoli) jsou v odich vetsich paraziti. Nebo je zde snad nekdo kdo si mysli, ze CEZ stavi nabijecky (za penize z dotaci) pro nase krasne vozy? Muheh! Dospeli lide a stale veri na pohadky!!!!
CEZ na nabijeckach STALE prodelava a to i se svym cipem (jenz jiz nikdy nebude levnejsi nez dnes). A kazdy rozumny investor chce svou investici zpatky a take na ni chce vydelat ;)

Díky za vysvětlení

A to už jsme kousek od toho, aby ČEZ i za nabíjení doma požadoval jinou cenu než má domácnost...

Tak tady ještě je třeba rozlišovat DC a AC nabíjení. V DC nabíjení probíhá komunikace mezi vozem a stanicí a identifikace vozidla bude v dalších revizích určitě implementována do CCS (přes něj se dá teoreticky i streamovat FullHD video, kdyby to na někoho přišlo) tak pravděpodobně i do CHAdeMO. Do starších vozů by pak měl jít nahrát nový firmware s touto podporou.

Kdežto AC nabíjení přes J1772, žádnou vyšší komunikaci k sepnutí stykače nevyžaduje, takže pokud na tom vysloveně netrváte, tak není důvod aby distributor energie věděl, že zrovna nabíjíte vůz.

Právě jsem to chtěl říct, auta co mohou nabíjet bez komunikačního protokolu nemá nikdo jak zjistit.
A aby ČEZ prosadil u automobilek aby všechny druhy nabíjení měly identifikaci... no, nemusí to být nutně ČEZ kdo to prosadí (EU nás určitě něčím oblaží také).

Tak takovýto krok bude trvat 20-30 let (alespoň doufám), holt standardizace... to je boj.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

To už by bylo zase na ČOIku...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Proč, každému EV mohou přidělit rozdílnou cenu podle různých hledisek.
Třeba kdo je jejich zákazníkem, může mít slevu.
A proč by to Teslám třeba ČEZ nezakázal, když na ostatní na Teslácké také nemohou...

Ale nemůže např. oddělit nezákazníka Teslu od nezákazníka ostatních a zákazníka Teslu od zákazníka ostatnich.
A co zákazník s více EV? V dnešní době bude ta identifikace vozidla spíše komplikovaná až žádná :)

A to že Tesla Charger je jen pro Tesly je snad jasný důvod:
- není to veřejná dobíječka (nemlich z dotací)
- je to služba zákazníkům (nebo aspoň byla, dokud nezpoplatnili některé možnosti)
I tak je to stále něco jako Nissan Dealer nabíječka - Nissan zdarma a ostatní... netuším.

Navíc technicky by musely být ostatní EV vybaveny Tesla konektorem a komunikací....

Kdo ví, třeba Tesla jednou vezme nějakého strategického EV výrobce pod svá křídla a nechá ho osazovat svá EV Tesla konektorem.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U Tesly se vyslovne pise, ze jejich technologii muze pouzit kdokoli avsak pouze k mirumilovnym ucelum. Mate moznost se vyradit.

Tím spíš je podpořen fakt který jsem tím chtěl sdělit - že technologické oddělení vozidla od jiné struktury nabíječek (veřejnost, dotovanost, předávání informací o vozidle...) ještě neznamená že je možno je nějak diskriminovat a oddělovat je z hlediska fakturace ceny.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele Michelin

Napriklad u Nissanu v Plzni si nikdo s jinym ev take ani neskrtne.

---

To Tesla dává křídla. 98tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U Nissanu v Plzni si nikdo neškrtne ani s Nissanem :-(Nabíječka je pro ně nepříjemná částečně povinnost)Když už ji chtějí provozovat jen soukromě(měli by na to samozřejmě svaté právo,kdyby ji nedostali výhodně od Nissanu,aby vznikla alespoň nějaká síť)nemají ji nikde zveřejňovat(ani na stránkách Nissanu),někdo by se na ni mohl při plánování delší cesty(v případě Nissanu 120km a více) spoléhat a být hodně nepříjemně překvapen.

Jak to tedy oficiálně je ?
* Nissani zdarma, ostatní placení
* v praxi každý dealer svoje čecháčkovina... ?
-Plzeň: utrum i Nissanům ?
-Praha-Kolbenova: chtělo to po mě pin, v salonu věděli prd a nakonec jsem našel v EV Mapě že 10Kč/kWh

Takže Klondajk?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele spetak

Bohužel ano, Klondaik. Ale v Kolbenový alespoň nabijete, v Plzni, pokud nemáte Leafa od nich, tak ani prd.

Obrázek uživatele Radovan

Tak to jsou s prominutím velcí hlupáci. Takhle potápět vlastní značku. Pokud prodávají EV, měl by to být standard. Třeba BMW v Ostravě už pomalou na parkovišti pro 2 auta taky má. Dokonce Autoheller před Porsche už dlouho taky. Obě na karty.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele spetak

NISSAN Nissanu (prodejci) nejsou v Čechách bratři ale nekalá konkurence. Ach jo.

Nemely byt (alespon podle puvodnich prohlaseni) Nissan nabijecky pro neNissan auta pristupne, ale placene? Pak se taky psalo o nejakem PINu, co clovek dostane s novym Nissanem. Ale nezkousel jsem, nevim..

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele spetak

Ano, pokud si v Plzni koupíte Leafa, dostanete pin a můžete nabíjet. Ostatní mají smolíka. Jsou to blbci.

Obrázek uživatele Michelin

Kolega koupil primo v Plzni manzelce Nissana (neEV), a kdyz uz tam byl zkousel se dohodnout s prodejcem, ze by tam obcas nabil, aby nemusel do centra k Cezu. Dostal odpoved, ze sef by silel. Pry uz tam snad takhle nekoho nechali a sef ho vyhodil...

---

To Tesla dává křídla. 98tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Radovan

To musí být kovaný petrolhead a občan Kréty ten šéf. Proč potom prodává EV?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Konkrétně jde o šéfova synáčka, který si hraje na velkého šéfa a ostatní se ho bojí. Bohužel i jejich fosilní auta majitelé raději servisují jinde. Kolega jezdí z Plzně raději do Příbrami. Tam Vás bezproblému nechají i nabít jakékoliv EV, pokud se předem domluvíte. Mají tam bohužel pomalý wallbox.
V Plzni je to na PIN. Když jsem si před rokem vezl nového MiEVa a potřeboval nabít cca na 10-20 km, tak zaměstnanci by i ochotní byli, ale báli se. Požádal jsem tedy majitele dodávky od jiné firmy v Plzni, který tam nabíjel a ten mi ochotně na chvilku nechal nabít na jeho přihlášení (údajně platí ROTU Nissan v Plzni nějakou částku). Bohužel netrvalo ani 5 minut a přiběhl běsnící pan Svoboda ml. a vypnul stojan s tím, že pokud do minuty neodjedu, volá Policii, že jim tady kradu energii...
Když jsem ještě dříve byl u nich jako zájemce o LEFA, tak mi ho pouze ukázali a to bylo všechno. Musel jsem si objednat v centrále přes internet a pak to najednou šlo.
Prostě v Plzni se Nissanu raději vyhnout dokud se nezmění vedení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co by na to rekl asi Nissan Jpn ? Ze mu takto nici povest? Pred lety neco podobneho (dealer BMW v Brne podvadel pri svolavkach a poskozoval tim znacku) a vyrobce jim proste zrusil licenci. Bohuzel stejni lide se oklepali a zalozili dealerSHIT znova - nu coz, ja jezdil do Vidne :-D DIAMETRALNE rozdilne zkusenosti.

Je to velice smutné, praktiky prodejců Nissanu jsou šílené a jejich nadřízení je nezvládají. Začátky elektromobility byli těžké, né jak dnes.

Já si koupil Nissana v Praze u Autobondu a prodejce mi slíbil, že si u nich mohu kdykoliv zdarma auto nabít..., více jsme to nerozebírali.
Za čtrnáct dní přijedu v noci do Prahy, nabíječka chce PIN a já do rána čekal než otevřou a někdo mi řekne PIN. Neřekli, pikolík přišel, rukou zakryl klávesnici abych PIN neviděl a nabíječku mi spustil. Při cestě domů se vše opakovalo, s rozdílem, že nabíječka se vypla pří 80%. V Autobondu už nebyl nikdo a s 80% dojet do Pardubic jsem samo nedojel a zůstal viset.
Známe to všichni, prodavač Vám slíbí cokoliv, ale jak zaplatíte všechny sliby se rozplynou jak pára.
Ano, stěžoval jsem si a Nissan Europe podržel dealera a ze zákazníka udělal blbce...
Nissan mi napsal:
V době zakoupení Vašeho vozu byla v provozu uvodní kampaň pro e-mobilitu, v rámci které bylo nabíjení elektromobilu zdarma, ale pak byl systém integrován do sítě ČEZ a zpoplatněn, jak se to dělá v rámci celé EU. Na základě informací od Autobond Group a.s. nenabízeli Vám a ani žádnímu dalšímu zákazníkovi dobíjení zdarma celoživotně.
Nějak si popletli ČEZ a EV Mapu.
K dnešnímu dni mám Nissanem najeto po zemích EU opravdu hodně kilometrů, nabíjel jsem V 10 zemích EU u hodně dealerů a někde i vícekrát, ale nikdy, NIKDY nikde nechtěli ani floka, všude ochotní a vstřícní, často nabídli kávu a někde i pohoštění celé rodině, v Belgii nás celou rodinu nechali vysprchovat- maličkost, ale v horkém létě to potěší.
ČESKO- blejt.....hnus velebnosti

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Radovan

Je velmi divné, že v dnešní době u něj ještě pořád někdo pracuje. Kór v Plzni. Byl jsem tam minulý měsíc a pracovní nabídky kamkoliv se podíváš. Otevíral jsem poklop záchodu na hotelu a bál se, že tam bude taky inzerát :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Platební terminál a provozně nákladná záležitost? Mě teď na facebooku svítí nabídka terminálu za 500 Kč. Bez poplatků, platí se 2 % z plateb.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak bez poplatků, nebo je poplatek 2 % z plateb?

*facepalm*

Obrázek uživatele Josef

Bez pravidelných měsíčních poplatků. Nebo jste si myslel, že to budou dělat zadara?

Obrázek uživatele M.Krupka

Nabíjení jednou SMS zprávou
Majitelé elektrických vozidel mohou velmi rychle získat přístup k nabíjecím stanicím. Jak rychle přesně? No, stačí jen jedna SMS. Nejsnazší způsob, jak nabíjet elektrické automobily na světě.
Jak to funguje?
Po příjezdu pošlete SMS na číslo 4242 s informacemi o nabíjecí stanici a poté o místo a poznávací značku. Jakmile vaše SMS dosáhne naší platformy, nabíjecí stanice se okamžitě otevře. Poté otevřete kryt, zasuňte zástrčku do zásuvky a zavřete kryt. Když kontrolky LED svítí zeleně, vaše auto se nabíjí.

To je to, co musíte udělat, než odjedete
Jakmile je vozidlo s elektrickým pohonem nebo zásuvné hybridní vozidlo dostatečně nabité, můžete opět utéct. Než odjedete, jednoduše zadejte písmeno "Q" na 4242. Když se vaše auto přestalo nabíjet, rozsvítí se LED dioda modře. Potom odpojte zástrčku ze zásuvky a zavřete kryt. Nyní můžete vyrazit s naprostou klidností.

https://www.4411.be/en/

Stačí i hloupý telefón, bez registrace, bez karty, bez instalace terminálu.

Tak určitě to jde dělat takto i jinak, ale přijde mi to jako řešení odpovídající době tak před 10lety.

Obrázek uživatele Josef

Mě taky. Přijde mi to silně uživatelsky nepřívětivé. Psát se s SMSkami bude rozhodně delší, než přiložit kartu.

Obrázek uživatele M.Krupka

QR kódem se v telefonu otevře SMS-ka s předvyplněným textem a telefonním číslem. SMS-ka nebude odeslána, bude očekávat vaše potvrzení odeslání.
Nejjednodušší je to pomocí chytrého telofonu s NFC čipem, kdy zákazník nemusí SMS vyplňovat, ale pouze přiloží telefon.

Obrázek uživatele Josef

Jasně. Nejjednodušší je to kartou. Nemusím řešit, jestli je mobil nabitý, nemusím řešit nic. Zvláště u bezkontaktní karty není třeba ani zadávat PIN.

Obrázek uživatele M.Krupka

Otázka zní jakou kartou?? Univerzální je platební karta. Jenže kolik a kdy zaplatit? Před nabíjením, po nabíjení? Banka Vám nevyužívaný terminál většinou nenechá. Milión nabíjecích stanic, milión terminálů a málo využívaných. U rychlonabíjecích stanic někde na hlavním tahu se to dá ještě využít. Co u pomalých, kde bude stát auto 6-8hodin někde na sídlišti. Tam uskuteční jednu platbu za den. A to je málo. Že bych si chtěl pořizovat Lítačku, nebo kartu PRE, protože budu v Praze 3x - 10x za rok nabíjet? To raději zastavím u Lidlu.

Obrázek uživatele Josef

Terminály jsou dnes opravdu levné a dělají se i bez poplatků, čistě s procenty z platby. Tohle není vůbec problém. Co se týče platby, holt se zavede platba za čas, takže předem zvolíte, jak dlouho chcete nabíjet (20 minut třeba) a zaplatíte třeba zprůměrovanou cenu 40 kW x 1/3 hodiny = 13 kWh po 5 Kč = 65 Kč.

Proč by nešlo nastavit kolik se má odčerpat kWh ?
Jistě, může to pak trvat hodiny, ale technicky to možné je a jako zákazník budu raději vědět že načerpám potřebné množstí než se modlit jestli 20 minut není málo (a 25 moc). Jak na dojetí, tak na maximum baterie.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele Josef

Protože se těžko odhaduje, kolik kWh potřebujete nabít. Ale čas se odhaduje snáze. Navíc nebude docházet k tomu, že si tam člověk nastaví kWh a pak tam bude s 96 % hodinu čekat a blokovat nabíječku, až se tam natlačí úplně všechno, aby mu propadlo co nejméně.

A navíc to bude lidi motivovat jezdit na rychlonabíječky s vybitou baterií a nabíjet jen do 80 %, protože to pro ně bude levnější.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte zda někdo z BMW klientům radí aby nabíjeli na 100% vždy i na DC? Je to zajímavé, ale pokud někdo čeká 10 minut na poslední procento že 100, je to většinou řidič i3. Čest výjimkám a obdiv že do 99% to docela jede...

Obrázek uživatele Josef

To záleží. 33 kWh baterie jede rychle skoro do 94 %. Jestli tam někdo nabíjí do 100... Nevím.

Obrázek uživatele M.Krupka

V tomto případě diskvalifikujete plug in hybridní auta a všechny s pomalejším nabíjením (motocykly). Pro ně je 20minut málo. A technicky i auta s "horkou" baterií.

Obrázek uživatele Josef

Nesmysl. 20 minut nebude pevná délka. A pokud dopravní prostředek nedokáže využít výkon rychlonabíječky, nemá na ni jezdit, ale má využít pomalejší typ 2 konektor.

Obrázek uživatele ozana

Proč by to nešlo jako v ostravské MHD?

Přiložím platební kartu při vstupu a pak při výstupu z vozidla a až na konci celého dne mi z karty strhnout jízdy za celý den nebo cenu 24hodinové jízdenky (pokud je to výhodnější pro zákazníka).

Žádná platba se neodečítá hned, takže žádných 20minut ani 10kWh účtovaných předem.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Jde všechno. Porovnejte potencionální počet zákazníků v malé Ostravě vs celá ČR počtem 2000majitelů EV využívající nabíjecí síť sporadicky. Odhaduji, že většina nabíjí doma v garáži přes noc. Jsou samozřejmě výjimky kdy někdo s Teslou lítá po celé ČR. U MHD použije jeden terminál za hodinu klidně 30-60 zákazníků během hodiny. To se u nabíjecí stanice nedá očekávat.

Obrázek uživatele ozana

Karetní společnosti budu platit jeden vrtuální terminál, který bude mít 100+čteček karet.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Jasně, to by asi taky šlo.

Ano, platební terminál je provozně tak nákladná záležitost, že jej najdu už i v blbý trafice nebo automatu na kafe. A má jej prakticky každá pumpa.
Běžte už s těmihle klišé, které platily možná tak před 10 lety, k šípku.
Náklady na výstavbu jedné rychlonabíječky jsou tak vysoké, že platební terminál se schová bez problému v kolonce "Ostatní".
Jak to jde prakticky vyřešit jsem viděl u Humpolce u EONu (nebo kdo to tam provozuje). Je tam x nabíječek, jeden centrální stojan, k němu přiložím kartu, vyberu na displeji svůj stojan a nabíjím...

Tato diskuze se tu také vede opakovaně a opakovaně narážíme na realitu, že platební terminál nemá skoro žádná stanice jak u nás, tak i po téměř celé Evropě bez ohledu na provozovatele. Kdyby to bylo tak "jednoduché" (jedno jestli to je technický, ekonomický, licenční problém) jak tvrdíte, tak by realita dnes vypadala přesně naopak, tedy byl by problém najít stanici bez terminálu. A co tak koukám, tak se situace ve prospěch terminálů již nějaký pátek téměř nemění.

Ano, vím jaký je stav. Tento stav je dán především historicky. Ale co vyhovuje nám, nadšencům, nemusí vyhovovat mase.

Jak už jsem napsal níže - za mě by naprosto postačovala appka s nalinkovanou platebkou a do ní zadat který stojan má začít nabíjet.

Takhle to funguje Fastnedu v Nizozemí a Innogy v Německu (tedy Innogy to tak mělo fungovat ;-)).

edit: a ještě CYC v Anglii

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

evmapa

ČEZ nabíječky tam jsou také ?
Co NewMotion (či jak se to jmenuje) v Německu - zase kartička.

A takhle by to šlo dál... nebavíme se tu o tom že existují appky. Sám jsem prezentoval že i v ostatních státech jsou.
Bavíme se ale o tom že to není ani plošný, ani sjednocený způsob placení.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele spetak

Ano, jsou tam taky, jako všechny ostatní. Nalezení, spuštění i platba jsou dílem vteřin. Takhle by to mohlo a mělo fungovat všude. MewMotion sice kartu pošle, ale pokud vím, spuštění je zase přes aplikaci. Prověřím za týden. Valím k Atlantiku.

NewMotion kartou normálně spouštíte téměř všechny nabíječky až po EVmapu. Aplikací to jde také, ale rychlejší ke přiložit kartu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci se zastávat kolegy Milana, rád bych se mýlil, ale k evmapě jsem poslední dobou dost spektický a to hned z několika důvodů:

1) Když jsem se tam snažil přidat nějakou rychlonabíječku, nebyla schválena, proč? To netuším. Admini na emaily neodpovídají(!)... možná v té lokalitě to byla pro ně konkurence, a proto to nepovolili; možná...

2) Když jsem přidal konstruktivní (tzn. negativní, ale s objektivně možným řešením) komentář k nějaké nabíječce, nebyl mi schválen. Opět netuším proč. Když jsem napsal pozitivní komentář, byl mi schválen. Je mi to záhadou...

3) Naposledy, asi 3 týdny zpátky, když jsem si chtěl naplánovat delší trasu podle evmapy, zjistil jsem, že tam chybí 6 ČEZ nabíječek... možná to byla jen náhoda, že čez během jednoho dne postavil 6 nabíječek a nestihly se zanést do evmapy... možná...

Proto spoléhám na plugshare. Najdu tam vše včetně aktuálních komentářů. Nečeká se měsíc na schválení nabíječky a týden na schválení komentáře. Plugshare mi už nejednou zachránil prdel, abych dojel (např. svým negativním komentářem, že určitá nabíječka nefunguje).

Obrázek uživatele spetak

A nebuď tak spektický, Martine .....

Obrázek uživatele spetak

Pravda je, že i já k navigaci a vyhledávání používám Plugshare. Ale nabíjení s ním nespustím ani nezaplatím. A pravdou také je, že tam můžu přidat novou nabíjecí stanici a to sám a bez schvalování - naposledy Lidl Horoměřice.
Neubírejme ale EV mapám jejich zásluhu na tom, že můžeme bez problémů nabíjet, kde to jinak nešlo vůbec. Jsou to Pacessetři nabíjení v ČR a za to jim dík !!!!

Nahodou jsem potkal link na tohle: https://sumup.cz, petistovka za zelezo (uz zni jako, ze by se to v cene rychlonabijecky schovalo), 0 mesicni pausal a 2% poplatek z transakce (cisla z webu, podminky jsem nestudoval).

Navic je klidne mozne, ze stavajici ctecku cipu pujde (sw upgrade) naucit cist i platebni karty.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

A proč ne i kreditní ? ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milane, tohle už jsou maličkosti. Samozřejmě máš pravdu, že pokud půjde platit "platební" kartou, tak věřím, že bude fungovat nejen debetní, ale i kreditní karta.

Základ je v platbě kartou a pak můžou provozovatelé vymýšlet další "nadstandardy" (např. platba mobilem, z registrovaného účtu na jejich webovkách, čipem, speciální autorizační kartou atd.)

Tam byl smajlík ;-)
Pro mě za mě by tam mohla být i štěrbina na mince a podle toho by tam hrkal proud.

I ten přitroublý (a nefunkční) systém Innogy v německu by mohl být skousnutelný - tzn => skočit na webovky, nainstalovat si appku, přiřadit platební kartu a naskenovat QR kód (nebo tam ručně zadat záchrannou sérii znaků pod QR kódem).

Takhle nějak mi to fungovalo v Nizozemí u Fastnedu. S tím rozdílem že si to poznalo kde stojím a jen jsem vybíral číslo stojanu v appce (1 - TeslaCharger, 3 - ten druhý stojan).

Moje poenta je - hrkat se kamsi, nebo si nechat zaslat další krám v podobě fyzicky překonaného chipu je překážka na nabíjecím místě nepřekonatelná.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zarizeni se sterbinou na mince by kazdou chvili nekdo otevrel pajcrem. Coz u veci za mega neni uplne zadouci.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak plastové žetony co bude vydávat hajzlbába na blízké benzince.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele spetak

Dle týden staré informace od Čezu má být platba přes mobilní aplikaci, tak uvidíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohuzel, kazda mobilni aplikace je stale vyrazne slozitejsi reseni (a nachylne k chybam) nez klasicka bezkontaktni platba.

Pokud si nekdo koupi elektromobil a pro jezdeni po CR bude muset nainstalovat 12 mobilnich aplikaci (v kazde navic udelat nejake overeni), tak to je peklo.

Což teprve cizinec projíždějící ČR.
Počkat... ono to takhle zatím funguje všude.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Tím že to takhle funguje všude jsem myslel že všude je milion mobilních aplikací (a o kartičkách ani nemluvě).

To bych za "fungování" označil jen se 7 a více promile v krvi.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Že to tak funguje všude, ještě neznamená, že to je nejlepší řešení pro uživatele.
Například ještě nedávno byla ČR na špičce v Evropě v placení bezkontaktní kartou. Západ nula nula nic.
Ano, pokud je ta appka kvalitně udělaná a používání je rychlé a jednoduché, není to moc problém. Ale zatím jsem viděl až moc aplikací, které jsou překomplikované, pomalé, neaktualizované, padají na některých telefonech atd.
U mě třeba s přehledem vede na mobilu Google Pay - odemknu telefon otiskem prstu, žádnou appku vůbec neotevírám, píp, a je zaplaceno. Nic jednoduššího zatím neexistuje.

Obrázek uživatele Josef

Přiznám se, že se trochu toho androidovského platebního systému bojím. Samotný telefon s androidem je děravý jak řešeto a abych do něj ještě zadával platební kartu... Ještě jsem nenašel odvahu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to se máme čím chlubit. Debilita tohoto bezkontaktního placení je bezbřehá. Je to krok před komunismem kdy lidé budou moci přijít a užívat plodů práce jiných soudruhů.

Obrázek uživatele spetak

Nemůžu nereagovat. Jsi vůl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, a proč by měl být vůl? Minimálně o zranitelnostech a možnostech útoku si můžeme povídat poměrně dlouho, jen si nejsem zcela jist, zda protistrana má potřebnou úroveň znalosti.

off

Hlavně si nezapomeňte zkontrolovat jestli vám ze zásůvfy leze veganská energie! ;D
https://www.facebook.com/222595381410455/posts/632432090426780/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Dají se sehnat i ta sedadla.Biodegradabilní umělé hmoty už se také nějaký pátek vyrábějí. Jestli s enepletu, hodně je toho v BMW i3, tuším.

---

hariprasad

Veganský sedačky jsou z biodegradabilní umělé hmoty? To se opravdu rozloží 100 % beze zbytku na neškodné substance. Co jsem slyšel tak nějaký ty rozpustný plasty se možná po čase rozpustěj ve vodě, ale furt je to jen nějaká rozpuštená látka, ale ne rozložená na něco neškodného.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Skvely doplnek k "veganskym" sedadlum z umele hmoty, ne?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Kolik živých organizmů zničí výroba umělých hmot? Co jsem slyšel tak při tom vznikají mutageny, který ničej DNA. Je tomu tak?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ehm, michate hrusky s jakbkama. Mutagen je obevne oznaceni vlivu, ktery zvysi pravdepodobnost mutace DNA. Zniceni dna neni problem, bunka proste umre. Pojem umela hmota je natolik obecny, ze o nem nelze rict, ze nici organismy a uz vubec ne, ze to je spatne. Antibiotika nici zive organismy, bakterie a nam se to sakra hodi. Na vasi otazku tedy nelze odpovedet.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Groupe-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineBUS2BUS

Newsletter