RWE na prvním místě v prodeji CNG

redakce - 12 Únor 2014

Společnost RWE je nadále lídrem na trhu se stlačeným zemním plynem. Na úspěšném rozvoji prodeje této alternativní pohonné hmoty se v roce 2013 podílela téměř čtvrtinovým podílem, když prodala 4,84 milionů m3 CNG z celkových 21,9 milionů m3. V současné době RWE provozuje deset veřejných plnicích stanic a další stanice vybuduje již v letošním roce. auto plnící stanice CNG RWE stlačený zemní plyn

Plnící stanice na CNG společnosti RWE
foto: RWE

TISKOVÁ ZPRÁVA

„Protože očekáváme další zájem o provozování automobilů s pohonem na , chceme si rozhodně i nadále udržet naši vedoucí pozici na trhu. S tím samozřejmě souvisí další výstavba plnicí infrastruktury. V roce 2013 jsme se soustředili spíš na navyšování kapacit našich plnicích stanic tam, kde zaznamenáváme rostoucí zájem motoristů. V letošním roce plánujeme otevření dalších tří nových stanic,“ říká Pavel Bartl, jednatel RWE Energo.

„Prodej CNG v ČR se od roku 2006 každý rok zvyšuje minimálně o dvacet procent, v minulém roce byl nárůst dokonce o 44 procent,“ říká Pavel Bartl, jednatel RWE Energo a dodává: „V roce 2014 očekáváme další minimálně čtyřicetiprocentní zvýšení prodeje. Po vybudování nezbytné infrastruktury plnicích stanic jsou totiž CNG automobily či autobusy atraktivní pro stále větší počet firem, dopravních podniků i měst.“

Jeho slova potvrzuje i statistika. Zatímco v roce 2011 jezdilo v České republice 3 250 CNG vozidel, v letošním roce je to již 6 710 a co nevidět bude překročena sedmitisícová hranice.

Hlavním trumfem CNG v dopravě je cena zemního plynu, která je zhruba poloviční oproti benzinu či naftě, proto se o provoz CNG automobilů zajímá stále více společností s velkými autoparky. Například provoz CNG verze Volkswagen Golf Variant vyjde na 90 haléřů za kilometr.

RWE podporuje i pořizování autobusů na CNG. „Dnes u nás jezdí přes 430 autobusů s pohonem na zemní plyn. Od loňského podzimu přibylo 61 městských a linkových autobusů na plyn. Celkově jsme jich podpořili již 199 celkovou částkou skoro 40 milionů Kč,“ dodává Pavel Bartl.

Autobusy s pohonem na CNG mohou ušetřit i miliony korun ročně. To si uvědomuje stále více měst a proto se počet čistých a ekologických autobusů na zemní plyn neustále navyšuje. Reálný provoz těchto autobusů totiž ukazuje, že díky CNG může úspora dosáhnout i 3 Kč na každém ujetém kilometru.

V letošním roce ovlivní nárůst počtu CNG autobusů především aktuálně vyhlášená výzva Ministerstva životního prostředí podporující obměnu autobusů a výstavbu CNG stanic. Během dvou let by se tak mohl stávající počet CNG autobusů zdvojnásobit.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdybych si teď kupoval nové auto, tak o CNG bych dost vážně uvažoval. Dle mě je to palivo budoucnosti. V podstatě obnovitelné (bioplynové stanice), levné a relativně ekologické.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bioplynka uspokojí maximálně na palivu ZD, které ji provozuje natož ostatní řidiče, takže biplynka jako náhrada ani omylem(pouze jako doplněk výroby pro ZD pro snížení nákladů).

Když už výroba umělého metanu do Audy pomocí větrníků či FVE. I když velké "ztáty" při přeměně, zato lze skladovat a nemusí se měnit infrastruktura.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak za prvé - za současných výrobních kapacit v ČR možná, ale ty se samozřejmě můžou měnit a výrazně navyšovat.
Za druhé - podívejte se takhle do světa, uvidíte, že nejen, že se např. ve Švédku nebo Německu bioplyn (přesněji biometan) běžně do CNG přimíchává, ale na bioplyn jezdí i vlaky a autobusy a hlavně jím topí celé čtvrtě i celá města.
Např. Německé bioplynky produkují dohromady asi tolik elektřiny jako dva Temelíny.
A za třetí - jde především o princip. Zatímco metan lze docela jednoduše vyrobit v bioplynkách, benzín ani propanbutan takto vyrobit nejde.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-station