Rusové mají moderní plug-in hybrid, UAZ představil elektrifikované Profi v Jekatěrinburgu

Na mezinárodním veletrhu průmyslu Innoprom 2018 v ruském Jekatěrinburgu představila uljanovská automobilka domácí prototyp modelu UAZ Profi. Lehký plug-in hybridní náklaďák uveze 1,5 tuny a ujede až 855 kilometrů.

Ruský plug-in hybrid UAZ Profi
foto: UAZ

Auto vyvíjeli inženýři z vědecko-výzkumného centra Uljanovského automobilového závodu ve spolupráci se specialisty společnosti FGUP NAMI. Jako základ posloužil lehký užitkový model UAZ Profi v provedení Double Cab. Ten nabídne pět míst k sezení a nástavbu s nosností 1,5 tuny.

Hybridní pohon umožní uazu pracovat ve třech režimech. Jde o čistě elektrický, benzínový a kombinovaný mód. Pod kapotou pracuje zážehový čtyřválec s objemem 2,3 litru a výkonem 131 koní. Šestirychlostní automat přenáší 214 Nm točivého momentu standardně na zadní nápravu.

Rusové představili moderní hybrid do zásuvky

Rusové představili moderní hybrid do zásuvky
foto: UAZ

Pohonné jednotce s vnitřním spalováním přitakává elektromotor s výkonem 126 koní a sílou 288 Nm. Ten čerpá energii z 365V baterií s kapacitou 14 kWh. Udávaná kombinovaná spotřeba je 7,6 litrů benzínu na sto kilometrů.

Celkový výkon systému dosahuje 258 koňských sil a 500 Nm točivého momentu. Do 50 km/h jezdí hybridní UAZ Profi primárně na elektřinu. Nad padesát se automaticky připojí benzínový motor a počítače následně podle podmínek střídají oba pohony. Akumulátory jdou dobít také ze sítě.

Loňský prototyp hybridního UAZu

Loňský prototyp hybridního UAZu
foto: UAZ

Standardní UAZ Profi s pětirychlostním manuálem a zážehovým motorem 2,7 litru spotřebuje 11,6 litrů benzínu na sto. Maximální dojezd je 586 kilometrů. Profi do zásuvky ujede s nabitými bateriemi a plnou nádrží až 855 kilometrů. Čistě na elektřinu zvládne podle ruských norem 74 kilometrů. Ke zrychlení z místa na stovku potřebuje 10,7 vteřin.

Do Evropy už za dva roky

„Úspěšně jsme dokončili první testovací cyklus prototypu UAZ Profi s hybridním pohonem. Výsledky ukazují, že tato verze má vylepšenou dynamiku, spotřebu a je šetrnější k životnímu prostřední,“ řekl generální ředitel uljanovského závodu Vadim Švecov.

Průřez prvním hybridem

Průřez prvním hybridem
foto: UAZ

Automobilka také plánuje nasazení bezpečnostní systému ADAS. Ten zahrnuje například technologii čtení dopravních značek nebo varování před kolizí. Do budoucna chce UAZ nabízet Profi s podporou telematických služeb.

„Nový produkt přispěje k rozvoji technologií a elektrifikované dopravy v Rusku,“ dodal Švecov. Sériová výroba plug-in hybridu začne podle zástupců automobilky po dokončení všech homologačních testů. Auto plní emisní limity EURO 6 a slibuje příznivé hodnoty CO2. Na evropském trhu by se mělo objevit v roce 2020.

Ruská automobilka cílí na malé a střední podniky

Ruská automobilka cílí na malé a střední podniky
foto: UAZ

Nejde o první vlaštovku značky. UAZ ukázal v řezu svoji představu užitkového hybridu už vloni na stejném veletrhu. Tehdy se byl na auto podívat i prezident Ruské federace Vladimír Putin.

UAZ

8 Comments on “Rusové mají moderní plug-in hybrid, UAZ představil elektrifikované Profi v Jekatěrinburgu”

  1. Důvod, proč Rus vyvinul UAZ hybrid je úplně
    Důvod, proč Rus vyvinul UAZ hybrid je úplně jednoduchý.
    Chce-li vyvážet do Evropy, musí plnit normu Euro6.2. A tu dokáže splnit díky nesmyslně nastavenému pravidlu, že pokud vozidlo umí jet část cesty na elektřinu, tato se do spotřeby a emisí nepočítá. Takže, ujede-li papírově na elektřinu 80km, klesne mu hodnota všech emisí o 80% a to dokážou splnit i ty jejich mašíny.

    1. Naštěstí má Musk jasné důkazy, které najatí hackeři
      Naštěstí má Musk jasné důkazy, které najatí hackeři na hrdinově počítači našli nebo podstrčili.
      Jinak pokud se bílý muž vyskytuje v Thajsku nebo na vyšším stupni Skautů kdekoliv, tak je to důkaz o pedofilství už sám o sobě 🙂

  2. to je kprdu, v rusku chčije ze země tolik zemáku CNG že
    to je kprdu, v rusku chčije ze země tolik zemáku CNG že tam elektromobily nepovolí nikdy :))

    Elon Musk nazval záchranáře z thajské jeskyně pedofilem, ten zvažuje žalobu

    lidovky.cz/elon-musk-nazval-britskeho-zachranare-pedofilem-ten-zvazuje-ze-poda-zalobu-16b-/zpravy-svet.aspx?c=A180716_140025_ln_zahranici_Ceh

    1. Ale mají i vlastní ropu, takže fakt raději zůstanou u
      Ale mají i vlastní ropu, takže fakt raději zůstanou u nejjednodušeji provozovaných benzínových osobáků.
      Podobně to je v Arábii, kde spíš postupně doruší naftové elektrárny a odsolovačky.

      Reálnější možné větší nasazení zemního plynu bude spíš v nákladních lodích.

      S plynem pro auta si nadále bude experimentovat manipulacemi v daních globálně nejvíc EU.

      1. Mají všeho dost, aby spalovali, jen je otázkou, jestli se
        Mají všeho dost, aby spalovali, jen je otázkou, jestli se jim to bude i nadále líbit.
        I my jsme byli po Listopadu 89´překvapeni, že auta mohou „vonět“, když jsme navštívili Vídeň. A města mohou být čistá. A to tam používali jen kvalitní palivo a lepší techniku, ne elektromobily.
        Takže je otázkou, až to tam postupně převezmou lidé, kteří se za tu hranici podívali, ucítili a uviděli ten rozdíl, zda taky nezvolí elektřinu, minimálně PHEV. Ostatně elektromobily jsou na východ od Slovenska dosti oblíbené a vozí se tam převážně rovnou z USA jako ojetiny a bouračky a dávají si je dohromady. Včetně Tesel.

Napsat komentář