Rudý elektrický tahač Tesla Semi spatřen na nabíjecí stanici Supercharger

V Los Angeles na nabíjecí stanici Tesla Supercharger Kettleman City se aktuálně podařilo zachytit pravděpodobně nový prototyp elektrického tahače Tesla Semi v červené barvě.

Nabíjecí stanice v Kettleman City v Los Angeles patří k největším a nejvytíženějším. Nachází se tam 40 stojanů, několik restaurací a dalších obchodů.
foto: Derek Rasina

První dva představené elektrické tahače Tesla Semi měly černou a stříbrnou barvu. Právě tyhle dva kusy bylo možné v uplynulém roce zahlédnout na silnicích Spojených států.

Zatím není úplně jasné, zda je červený Tesla Semi úplně novým prototypem, nebo jen přebarveným starším kusem. Tak či onak je dobré vědět, že testování elektrických tahačů Tesla je v plném proudu.

Ostatně, nedávno byl elektrotahač Tesla Semi také zachycen na nabíjecí stanici Supercharger, jak nabíjí hned z pěti konektorů. Tesla slibuje cenu tahače velmi podobnou Modelu S, což je s podivem, vezmeme-li úvahu potřebnou kapacitu baterií v řádu vyšších stovek kWh.

O elektrické tahače Tesla Semi už projevily zájem firmy typu Walmart, Anheuser-Busch, PepsiCo a mnohé další. Plně naložený truck s hmotností přes 30 tun by měl totiž ujet kolem 480 km, ve vyšší verzi dokonce až 800 km. Na trh by se měl dostat snad už tento rok.

78 Comments on “Rudý elektrický tahač Tesla Semi spatřen na nabíjecí stanici Supercharger”

      1. Vlaková doprava je pěkná, ale hodí se jen na některé
        Vlaková doprava je pěkná, ale hodí se jen na některé zboží, které není potřeba rychle dopravit k cíli nebo kde se jede přímo do tovární vlečky. A těch je stále méně. Navíc koridory zaplňují vlaky osobní a soukromé, takže na běžné náklady nezbývá moc kapacity. Kontejnerová přeprava se zatím drží, ale na druhou stranu bylo nedávno zrušeno nákladové nádraží Žižkov nedaleko centra Prahy. Zřejmě se i přes dobrou lokalitu nevyplatilo provoz udržovat. A stejně se to musí na konci přeložit na auto, i když to může být elektrické a stačí menší dojezd do cíle.

        1. Co jsem slysel z firmy, co nakladni vlakovou dopravu pouziva
          Co jsem slysel z firmy, co nakladni vlakovou dopravu pouziva (stavebni hmoty), tak to funguje asi tak, ze nalozi vagony, daji draham vedet, ty si je nekdy v nasledujicich trech tydnech vyzvednou a nekdy v nasledujicim mesici je doruci. Takze fakt dobre tak na uhli a pisek.

          1. Jako spolumajitel spedice muzu smele napsat ze to je blbost.
            Jako spolumajitel spedice muzu smele napsat ze to je blbost. Obcas zeleznicni tranzit vyuzivame pro navesy a kontejnery, a pokud se jede prez celou Evropu, tak je zeleznice rychlejsi a levnejsi nez kamion. Kamion je rychlejsi jen pokud se nasadi 2 ridici na stridani. Problemem jsou spise kapacity, kdy zeleznicni dopravci maji proste plno na mesice dopredu, a male spedice pokud nemaji smlouvu s dopravcem na zeleznici, tak nemaji sanci si prepravu po zeleznici domluvit pro aktualni transport a museli by cekat treba i 2 mesice. Pro firmy s pravidelnym transportem je zeleznice vyhodnejsi a resi se jen spedice v miste nakladky a vykladky.

            1. No právě, moloch se dokáže pohnout jen když mu kápne
              No právě, moloch se dokáže pohnout jen když mu kápne velký rito.
              Na to aby se zamyslel a třeba 10% kapacity rita rezervoval pro menší objednávky a tím ukázal že i on dokáže reagovat rychle na menší objednávky… to radši do 100% využije hejla, obvykle státního (nebo polo) kterému to nevadí a bude žďímat holuba v hrsti. Co mu je po podpoře vrabčáků.

        2. Já vám nevím, školy nemám, ale vlaky dokáží jezdit
          Já vám nevím, školy nemám, ale vlaky dokáží jezdit několikanásobně rychleji než kamiony, neuváznou v zácpě a jsou dávno elektrifikované. Že je jejich obrovská technologická výhoda téměř dokonale zdecimovaná socialistickým hospodařením, takže se vyplatí vymýšlet nesmysly typu troleje na dálnici, je věc jiná.

    1. S tím plýtváním bateriemi naprosto souhlasím, batrky v
      S tím plýtváním bateriemi naprosto souhlasím, batrky v jernom kamionu by mohli napájet X osobáků. Osobně si myslím, že pro vše nad 3,5t (alternativně nad 7,5t) by melo byt na vodik. Kamionama pocinaje, pres vlaky a lodě až po letadla.

      Troleje maji problem v tom, že dle zákona je vše co se dynamicky dobíjí / napájí za jízdy je Drážní vozidlo, takže pro něj platí jiná pravidla provozu atd…

        1. Jenže to má zase legislativní problém. Vše co se
          Jenže to má zase legislativní problém. Vše co se dynamicky dobíjí za jízdy z troleje, je ze zákona drážní vozidlo. Takže by pro ně platila jiná pravidla. Například řidič by musel být buď tramvaják, nebo mašinfýra atd…
          To je například jeden z velkých, proč se tak těžko zavádějí trolejbusy, i když by jinak byly ideální – obzvláště ty se schopností určitou část trasy jet na baterku. Bylo by to hezké, kdyby ve městě jezdily místo autobusů trolejbusy a tam kde je tramvajová trolej by najeli na koleje, hezky se dobily a tam kde není by drandili na baterku. Zákon za vozidlo (elektrobus) umožňuje označit pouze to co se dobíjí pouze staticky ze stojanu.

                1. Nevím přesně jak to myslíte, elektřina DC je v troleji,
                  Nevím přesně jak to myslíte, elektřina DC je v troleji, ne v kolejích.
                  Proč by tedy podle vás nešlo dobíjet z troleje?

                2. Kerosin:
                  Opravdu?
                  A kudypak nám vede z té tramvaje zpátky

                  Kerosin:
                  Opravdu?
                  A kudypak nám vede z té tramvaje zpátky do měnírny…?
                  Snad že by jen tak luftem…?

                3. Takže vy jste myslel ne UKOLEJIT, ale uzemnit. A myslíte,
                  Takže vy jste myslel ne UKOLEJIT, ale uzemnit. A myslíte, že k tomu je nutné, aby daný dopravní prostředek jel v koleji? Nestačil by náhodou nějaký vodivý kartáč na podvozku, co by se kvůli uzemnění koleje dotýkal? V tom bych technický problém neviděl, a nemusím nic UKOLEJOVAT.

                4. Kerosin:
                  UKOLEJNIT, protože KOLEJEMI vede el. okruh zpět do

                  Kerosin:
                  UKOLEJNIT, protože KOLEJEMI vede el. okruh zpět do měnírny.
                  Takže bez toho UKOLEJNĚNÍ nebudeš mít elektrický okruh a nic nebíjet nebudeš.
                  A u silničního vozidla UKOLEJNĚNÍ řešit nelze, pokud tam ovšem neuděláš další nápravu s kolektorovým uzemňovačem pro jízdu v koleji, přes kterou se okruh bude uzavírat do kolejí. A že ty nápravy budou muset být min. dvě je jasné, jinak není zajištěno spolehlivé vedení.

                5. Vždyť to říkám, rovnou jste mohli napsat uzemnit.
                  O

                  Vždyť to říkám, rovnou jste mohli napsat uzemnit.
                  O potřebě celé druhé nápravy lze pochybovat.
                  Celá myšlenka vznikla na základě toho Švédského „experimentu“ a jim tam stačí jedna trolej + a druhá –
                  Stejně jako klasický trolejbus.
                  My máme trolej jen +, a mínus nám dělají koleje. Takže my chcete tvrdit, že když jim stačí jen trolejový sběrač, tak my by jsme potřebovali hned další nápravu a nebo rovnou dvojnápravu? Nikdo to ještě nezkusil, to je pravda, ale myslím, že by to sběrný kartáč taky ustál.

                  PS: Přikládám onen experiment

                  https://archiv.ihned.cz/c1-66082130-doprava-budoucnosti-svedove-testuji-kamion-s-troleji-jako-tramvaj-v-helsinkach-od-leta-zacnou-jezdit-autobusy-bez-ridice

                6. Kerosin:
                  Nikoli uzemnit, ale UKOLEJNIT, protože okruh do

                  Kerosin:
                  Nikoli uzemnit, ale UKOLEJNIT, protože okruh do měnírny se uzavírá KOLEJEMI.
                  A pokud nějaké vozidlo musí být ukolejněno, je nutné to provést prostřednictvím NÁPRAVY vzhledem k protékajícím proudům v hodnotě stovek ampér. Nestačí žádný „sběrný kartáč“, už jen kvůli přítlaku.
                  Laskavě se rač všimnout, jak vypadá tramvajové trolejové vedení – ono má jen jeden vodič.

                7. No jo no klasika, tak holt tu diskusi ukončíme tím, že to
                  No jo no klasika, tak holt tu diskusi ukončíme tím, že to prostě nejde, místo toho, aby se hledalo řešení jak by to šlo.
                  Možná by to skutečně bylo technicky náročné, ale kdo ví, možná nebylo.
                  U nás se říká, kdo nechce hledá důvod, kdo chce, hledá způsob.

                8. Kerosin:
                  Ano, tak tedy najdi způsob, jak povedeš stovky

                  Kerosin:
                  Ano, tak tedy najdi způsob, jak povedeš stovky ampér do kolejí pomocí nějakého ústrojí, které bude mít dotyk s kolejnicemi.
                  Například můžeš navrhnout jednoduchý a praktický vozík, tlačený mechanismem s přítlakem proti spodku vozidla – a počítej, že jeden rozhodně nestačí. Taky zajisti čistotu jím pojížděné kolejnice za všech okolností, dále pak i bezpečnost proti nežádoucímu dotyku jiných předmětů a v neposlední řadě pak vedení vozidla ve správné stopě.

                  Ano, u vás se říká, že kdo nechce hledá důvod, kdo chce, hledá způsob.
                  No a někdo ty způsoby již našel a úspěšně je provozuje, jiný pak třeba jen teoretizuje a ve svých snech si staví vzdušné zámky…

                9. Nechci se stavět ani na jednu stranu, ale tohle je naprosto
                  Nechci se stavět ani na jednu stranu, ale tohle je naprosto ukázkové hledání důvodů 🙂

                  „a počítej, že jeden rozhodně nestačí“ – proč by ne? Na začátku byla řeč o hybridech, takže chvilková ztráta kontaktu by ničemu nevadila.

                  „zajisti čistotu jím pojížděné kolejnice za všech okolností, dále pak i bezpečnost proti nežádoucímu dotyku jiných předmětů“ – a tramvaj tohle řeší jak? Navíc jsme u hybridu, takže pokud někde bude třeba 100 m zasněžený úsek a kontakt nebude možný, tak vůz prostě pojede dál a připojí se jinde.

                  „vedení vozidla ve správné stopě“ – to je asi nejslabší argument, dokážu si celkem živě představit mechanismus, který zvládne i výchylky do stran.

                10. T3:
                  Za chvíli jsem tu znova a ten tvůj příspěvek si

                  T3:
                  Za chvíli jsem tu znova a ten tvůj příspěvek si vyříkáme po jednotlivých bodech…

                11. T3:
                  1.
                  „…“a počítej, že jeden rozhodně nestačí“ –

                  T3:

                  1.
                  „…“a počítej, že jeden rozhodně nestačí“ – proč by ne? Na začátku byla řeč o hybridech, takže chvilková ztráta kontaktu by ničemu nevadila….“

                  NE, nestačí – je nutný trvalý kontakt, důvodem je nebezpečí vytažení el. oblouku.

                  2.
                  „…“zajisti čistotu jím pojížděné kolejnice za všech okolností, dále pak i bezpečnost proti nežádoucímu dotyku jiných předmětů“ – a tramvaj tohle řeší jak? Navíc jsme u hybridu, takže pokud někde bude třeba 100 m zasněžený úsek a kontakt nebude možný, tak vůz prostě pojede dál a připojí se jinde…“

                  Tramvaj má kolektorové nápravové uzemňovače, přes které je připojen el. obvod na nápravy. Přes kola všech náprav do kolejnic teče proud přes dotyk kolo – kolejnice, přítlak je dostatečně velký vzhledem k hmotnosti vozidla.
                  Jakýkoli vozík s menším přítlakem toto nezajistí. Proudy jsou řádově ve stovkách ampér a na takové spojení jsou vysoké nároky.

                  3.
                  „…“vedení vozidla ve správné stopě“ – to je asi nejslabší argument, dokážu si celkem živě představit mechanismus, který zvládne i výchylky do stran….“

                  Laskavě se rač všimnout, nakolik je hlava kolejnice převýšena u tramvakové trati nad dlažbu, asfaltový povrch vozovky či panel…

                12. Díky za reakci a argumenty.
                  V první řadě,

                  Díky za reakci a argumenty.

                  V první řadě, nepředpokládám, že tady vymyslím řešení všech tebou uvedených problémů, jen oponuji tvému kategorickému „nejde to“. Protože lidí, co mi tohle řeknou prakticky na cokoliv, potkávám hodně a nemám je rád. Obvykle se stačí zamyslet a vyřešit to nakonec jde.

                  Teď k tvým argumentům. Pokud bychom uvažovali extra „nápravu“, tak máme 2 body dotyku. Druhou nápravou to zvýšíme o další 2 atd. Nedokážu říct, kolik by bylo v praxi potřeba a nemyslím si, že to od boku zvládneš ty.

                  Dále mi přijde, že přeháníš ty proudy. Jistě, špičkový odběr tramvaje je obrovský, ale u autobusu bude menší. Navíc hybridní autobus může špičky pokrývat z baterie a odběr z troleje mít rozumně omezený.

                  Je evidentní, že řešení v tuhle chvíli nikdo nemá, o to se přít nemusíme. Ale to neznamená, že to nejde.

                  Disclaimer: Neber si moje reakce nijak osobně, je to profesní deformace – moje práce spočívá právě v tom, donutit lidi vymyslet řešení v situaci, kdy „to nejde“. Nicméně není to elektrotechnika, byť jsem kdysi studoval FEL.

                13. T3:
                  1.
                  Min. 2 ks náprav, které by bylo nutno vysouvat po

                  T3:

                  1.
                  Min. 2 ks náprav, které by bylo nutno vysouvat po najetí na koleje – to je jisté.

                  2.
                  100 kW el. příkonu 100000 W, napětí je 600 V.
                  100000 : 600 = 166,66 A.
                  Nezkoušej polemizovat, 100 kW je ještě dost malý příkon pro tak těžké vozidlo.

                  3.
                  Řešení není a v tomto případě nebude – buď mám el. dráhu, nebo mám trolejbus, nebo mám autobus.
                  Kombinace trolejbusu s nouzovým pohonem na spalovací motor taky existuje, nemá jakýkoli význam snažit se o složitý, drahý a provozně náročný bastl s jakousi magořinou a složitým ukolejněním.


                  Mám kvalifikaci elektro a desítky let praxe na opravdu velmi různých zařízeních.
                  Dle toho
                  „…oponuji tvému kategorickému „nejde to“. Protože lidí, co mi tohle řeknou prakticky na cokoliv, potkávám hodně a nemám je rád. Obvykle se stačí zamyslet a vyřešit to nakonec jde….
                  ….moje práce spočívá právě v tom, donutit lidi vymyslet řešení v situaci, kdy „to nejde“. Nicméně není to elektrotechnika, byť jsem kdysi studoval FEL….“
                  – lze usoudit, že jsi nějaký kancelářský úředník.
                  Nebo se mýlím…?

                14. Ano, 90% času trávím v kanceláři, ale nevím, co myslíš
                  Ano, 90% času trávím v kanceláři, ale nevím, co myslíš tím „úředníkem“. S úřadem to nemá nic společného.

                  Bohužel ti uniká, co se snažím sdělit. Moje pointa opravdu není v tom, jestli něco konkrétního jde nebo ne.

                  Diskuzi s dovolením ukončím, téma už podle mě bylo vyčerpáno.

                15. T3:
                  Ano, to jsem poznal, že pracuješ v kanceláři a o

                  T3:
                  Ano, to jsem poznal, že pracuješ v kanceláři a o zařízeních a jejich provozu nemáš ponětí.
                  Jsi tedy nějaký úředník, jehož náplní práce jsou papíry, nejspíš i nějaká opatření a vydávání příkazů.

                  Co ses mi snažil sdělit jsem pochopil tak, že tě nezajímá, co jak funguje, ale řešíš jen administrativu a termíny, porady a grafy s plány, možná taky komu udělat dusno a komu něco jiného.

                  Fyzikální zákony platí bez ohledu na názory a budou platit stále.
                  Reálný technicvký pokrok ale vždy bude stát na těch, kdo mají znalosti…

                16. Fyzikální zákony platí bez ohledu na názory a budou
                  Fyzikální zákony platí bez ohledu na názory a budou platit stále.
                  Omyl, fyzikální zákony jsou pouze dosavadní úroveň poznání.
                  Jednoduchý příklad: Platilo, že cokoliv těžší vzduchu nemůže létat. Už to neplatí.

                  Reálný technický pokrok ale vždy bude stát na těch, kdo mají znalosti…
                  Omyl, bude stát na těch, kdo dokáží jiným způsobem uchopit znalosti nebo je naopak popřít a dělat věci jinak.
                  Jednoduchý příklad: Se svými znalostmi byste byl geniální vynálezce. Ale nejste. Jen dokola říkáte, proč to či ono při stávající úrovni znalostí a fyzikálních zákonů nejde.

                17. Radovan:
                  Fyzikální zákony platí stále stejně a jsou

                  Radovan:
                  Fyzikální zákony platí stále stejně a jsou neměnné.

                  Citace:
                  „…Platilo, že cokoliv těžší vzduchu nemůže létat. Už to neplatí….“
                  To je nesmysl, nikdy nic takového neplatilo.
                  Asi si pleteš pojmy a dojmy.

                  Reálný technický pokrok vždy bude stát na těch, kdo mají znalosti – nikoli na nějakých pomatených neználcích.

                  Vzhledem k tomu, že nemáš odborné technické znalosti a nechápeš jevy kolem sebe, vyvozuješ nesmyslné závěry – nejsi zdaleka jediný, kdo vidí v technických zařízeních tajemné zázraky…

                18. Vy jste prostě božííííí :-)))))))))
                  Takhle jsem se už

                  Vy jste prostě božííííí :-)))))))))

                  Takhle jsem se už dlouho nezasmál. Díky. :-))))))

                19. Radovan:
                  Napsal tohle:
                  „Platilo, že cokoliv těžší vzduchu

                  Radovan:
                  Napsal tohle:
                  „Platilo, že cokoliv těžší vzduchu nemůže létat. Už to neplatí….“.
                  A to je nesmysl, nikdy nic takového neplatilo.
                  Jsi tedy neználek.

                20. Děkuji Vám. Moje oblíbená pohádková postava. Neználek
                  Děkuji Vám. Moje oblíbená pohádková postava. Neználek to má dobré, může se vzdělat a naučit nové věci. Navíc má neotřelé nápady a není limitován stávající úrovni znalostí. Na rozdíl od Všeználka, který ví, proč to nejde.*

                21. Tramvaje a trolejbusy existují cca 130 let a zatím myslím
                  Tramvaje a trolejbusy existují cca 130 let a zatím myslím nikde není a nebyl provozován hybrid těchto dvou dopravních prostředků. Provozovat trolejbus na tramvajové trati by nejspíše technicky šlo, opačně asi těžko.

                22. No jo, realista, u toho nejde a nikdy nepůjde i to co už
                  No jo, realista, u toho nejde a nikdy nepůjde i to co už nějaký čas funguje 🙂

                23. Švarci, prokazatelně lžeš.
                  Nemáš ani odbornou

                  Švarci, prokazatelně lžeš.
                  Nemáš ani odbornou kvalifikaci a přitom tu píšeš o věcech, kterým vůbec nerozumíš. Záměrně do sebe motáš vize a fakta, snažíš se dělat dojem, že experiment znamená trvalý provoz a podobně.

                24. Já jen popisuju co vidím, co si přečtu a ty jen všechno
                  Já jen popisuju co vidím, co si přečtu a ty jen všechno popíráš. Namátkou třeba to, že automobilka může převzít odpovědnost nehod na sebe při samořízení. To se děje právě teď a ty vehementně tvrdíš, že to nikdy nepůjde. Asi máš odbornou kvalifikaci na popírání reality 😀

                25. Švarci, a která automobilka takto převzala odpovědnost za
                  Švarci, a která automobilka takto převzala odpovědnost za nehody…?

                26. Audi u A8 (na vybraných trzích)
                  Audi u A8 (na vybraných trzích)

                27. AI Traffic Jam Pilot u Audi A8…?
                  Jen tempomat, vozidlo

                  AI Traffic Jam Pilot u Audi A8…?
                  Jen tempomat, vozidlo řídí ŘIDIČ.

                28. A čím prosím, když nemá ruce na volantu ani nohy na
                  A čím prosím, když nemá ruce na volantu ani nohy na pedálech? Že by telekineze? 🙂

                29. Švarci, to auto stále řídí ŘIDIČ. Možná si dává
                  Švarci, to auto stále řídí ŘIDIČ. Možná si dává ruce jinam, ale stále zodpovídá za řízení a tak to taky zůstane.

                30. Pane Švarc.
                  Chechta si Vas hodně oblíbil. To musí byt

                  Pane Švarc.
                  Chechta si Vas hodně oblíbil. To musí byt radost ;-)))

                31. Ktera automobilka prebira zodpovednost za svuj (F)SD/sadu
                  Ktera automobilka prebira zodpovednost za svuj (F)SD/sadu asistentu? Priznam se, ze jsem nic takoveho nezaregistroval.

                32. Audi u A8 (na vybraných trzích)
                  Audi u A8 (na vybraných trzích)

                33. Tramvaje mají u nás napětí 600V, příkon třeba i 1200kW.
                  Tramvaje mají u nás napětí 600V, příkon třeba i 1200kW. K přenosu takového výkonu opravdu nemůžete použít uzemnění.

                34. No u stejnosměrného proudu???
                  A jak by to dělal klasický

                  No u stejnosměrného proudu???
                  A jak by to dělal klasický trolejbus?
                  Vždyť tenhle návrh je jen klasický trolejbus s baterií na úseky bez trolejí.

                35. Tak se zkuste zamyslit nad tím jaký je rozdíl mezi
                  Tak se zkuste zamyslit nad tím jaký je rozdíl mezi tramvají a trolejbusem.

                36. Z hlediska zákona minimální.
                  Z hlediska užitnosti a

                  Z hlediska zákona minimální.
                  Z hlediska užitnosti a použitelnosti obrovský.

        1. No SPZ to ma z toho cerneho. Bud ji prehazujou, coz pochybuju,
          No SPZ to ma z toho cerneho. Bud ji prehazujou, coz pochybuju, protoze soucasne v provozu by byla stale jen 2 auta, a nebo (coz si myslim spis) je to proste jen folie. ;o)

          XP24262 – cerny mat (nyni cerveny mat)
          XP24261 – stribrna

          staci pohledat na fotkach googlu. Je jich tam dost.

      1. Protoze cervene je rychlejsi, stejne jak u osobaku? V treti
        Protoze cervene je rychlejsi, stejne jak u osobaku? V treti verzi pridaji pruhy 🙂

        V nejake diskuzi bylo, ze stribrny ma znacku koncici na 1 a cerny/cerveny na 2. Ale jestli je to opravdu ten samy nebo jsou to nejake testovaci znacky, ktere prehazuji z auta na auto, vi Musk.

      2. přesně tak, pouze laciná klasická Elonova reklama, jak
        přesně tak, pouze laciná klasická Elonova reklama, jak uplést z hovna bič, jak za několik tisíc udělat humbuk který obletí svět, to Elon umí skvěle to se mu musí nechat, červený tahač aby si ho každý všiml a vypadalo to jak Tesla jede a přitom jsou to pořád jen dva tahače, všichni dělají spíš opak, maskují aby nebylo nic poznat, Tesla každé hovno prezentuje aby byla pořád v centru dění ikdyž vlastně nejde vůbec o nic nového, hlupáci a Tesla maniaci vždy u každé takové informace padají do mdlob 😀

        1. Tak vzhledem k výsledkům se mu ty biče daří plést
          Tak vzhledem k výsledkům se mu ty biče daří plést dobře.
          To, že nedělá věci tak jako ostatní je známá věc. Kdyby se pořád jen maskoval (nebo Muskoval ???), tak nám první EV slíbí za rok, nebo za pět.
          Za něj mluví prodeje.
          Svět je hlupáků plnej a maniaci se taky najdou vždycky.
          Důležitý je z toho neomdlít.

        2. Čirá závist. Už si byl s těma mindrákama u doktora?
          Čirá závist. Už si byl s těma mindrákama u doktora? :)))

          Ostatní dělaj pravej opak, maskují se a pak si to jako nafotěj a asi 200x to protáhnou médiema za těžký prachy aby se vo tom vůbec někde psalo a štěk po tom aspoň 1 pes :))))

Napsat komentář