Rubbee – postavte si elektrokolo za pár minut!

Jan Grohmann - 30 Červenec 2013

Za kvalitní elektrokolo vybavené značkovými komponenty zaplatíte s přehledem 50 000 Kč a víc. Nač však investovat desetitisíce do specializovaného elektrokola, když to jde i jinak. Stačí si pořídit konverzní sadu Rubbee, která během pár minut z každého kola udělá kolo elektrické.Rubbee

Rubbee udělá elektrokolo z každého kola
foto: Rubbee

Elektrokola jsou skvělý dopravní prostředek. Avšak ne každý je ochoten investovat několik desítek tisíc korun do kvalitního kola na elektrický pohon. Navíc, elektrokola mohou pro někoho být popřením ducha cyklistiky.

Když však kolo potřebujeme nikoliv pro sportovní vyžití, ale jako prostý dopravní prostředek, je elektrický pohon užitečný.

Rubbee

Modul Rubbee
foto: Rubbee

Zajímavým kompromisem tak může být konverzní sada Rubbee. Jde vlastně o jakýsi zapouzdřený elektromotor s interní baterií, který se připevní nad zadní kolo. Je jedno, zda se jedná o jízdní kolo trekové nebo horské – záleží pouze na šířce a vzorku plášťů.

Instalace 8,2 kg těžkého elektrického modulu je jednoduchá. Pomocí objímky a rychloupínače se Rubbee připevní k sedlové trubce a následně se odjistí výkyvný čep.

Elektromotor pak vlastní hmotností dosedne na zadní kolo. Ovládání má na starosti plynový ovládač na řidítkách. S modulem se propojuje „po drátě“.

Elektrokolo snadno a rychle
video: YouTube

Rubbee obsahuje elektrické motor o maximálním výkonu 800 W a li-ion baterie o kapacitě 280 Wh. Maximální rychlost (pouze na elektrický pohon) je 25 km/h a dojezd 20 km při maximálním výkonu, 30 km při „normální“ jízdě. Baterii lze pak dobít z klasické sítě během dvou hodin.

Přídavný elektromotor Rubbee nemusíte využít jen při jízdě do práce, ale i při sportu. Pokud jste např. vyznavačem extrémních sjezdů (Freeride/Downhill), můžete si při jízdě do kopce připevnit Rubbee na kolo, a poté ho při sjezdu sundat a dát do batohu.

Pokud vás modul Rubbee zaujal natolik, že o něj máte opravdový zájem, musíme vás však zatím bohužel zklamat. Tvůrci dosud hledají přes veřejný investiční portál (crowdfunding) Kickstarter peníze na rozjezd sériové výroby.

Každopádně, za přibližně 1000 dolarů (19 500 Kč) si můžete předkupní právo na přídavný elektrický motor Rubbee zajistit už nyní.

Rubbee
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je zde mnoho kritiky, takže předem bych řekl že benzinové motorky jsou příjemnější jak co do ceny tak pro manipulaci. Jejich vážnou chybou je, že nesmíte kolo parkovat v činžovním domě a pokud tak učiníte půjde o vysokou pokutu. Proto mají elektro kola výhodu, ovšem dojezd je krátký a jak správně uvádí jeden z přispívatelů s věkem se dojezd zkracuje. Nezanedbatelná je i cena baterie, budu-li měnit baterii jednou za tři roky musím počítat s cenou cca 7 a více tisíc. K připomínce toho kdo nazval kolaře s motorkem bych řekl pouze to, že do nedávna jezdilo na našich silnicích spousta motocyklů a dokonce i Wartburgy a Trabanty, také na dvoudobých motorech a že jsou trochu cítit, no jen se nezblázněte, můžete si na ten fajnový frňák dát kolíček na prádlo. Také bych chtěl setřít toho gramatického znalce, ať se podívá na Netu do oficiálních textů, co tam je chyb, chyby nejsou jen tvrdé a měkké i.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak ono elektrokolo, samo o sobě, není koncipováno na jízdu terénem žádné, ani to s přímím pohonem. Za dvacet tisíc bych si osobně koupil kolo s přímím náhonem a vím že budu o 100% spokojenější. Nepřímí náhon má spostu nevýhod. Jednou z nich je malá kompaktní baterie, takže dojezd do 20km a víc ani ťuk. Za půl roku budete rádi za 10km dojezdu. další je slabá účinnost. Ono to ani jinak nejde. buď vám to za měsíc kždodenního používání komletně oholí plášť a nebo se budete muset spokojit s jízdou po rovině a na potřebnou rychlost rozšlápnout hezky vlasními silami. Dál by mě zajímalo jestli se dá zajistit tento vehement zaprvé proti odcizení a zadruhé proti záškodnictví. Už vidím, jak jedu v létě k vodě a na bar nebo na pult u stánku si pokládám devítikilové batole. Krom toho, že na baru bude sotva k hnutí, hrozí, že mi to nějakej trouba polije, baterii zkratuje a víte jak efetní je výbuch takové vysokokapacitní LI-POL baterie? Určitě by se hodilo řešení které vám zámkem onen vehement nejen zajistí proti krádeži, ale i proti vtipálkům, co by vám to třeba jen ze zvědavosti povolily.. Za dvacet modrých pro mě palec dolů a hodnocení: spíš nic než moc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

krom toho je to na trhu víc jak deset let a za mnohem menší peníz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jelikož vůbec neznáte gramatiku,tak se ani nedivím, že se odvážíte psát a zesměšnit se před každým, kdo vaše povídání čte. Měl by jste si raději sednout zpátky do školy a ne na kolo. Cyklista z Ostravy.

Obrázek uživatele honza.t

Na videu je kolo s pevnou zadní vidlicí která bude pro tento systém mnohem vhodnější než zadní odpružená na foto . Přítlačný systém pohonu je již v minulosti využívanou koncepcí, kdy spalovací motor zpravidla přenáší třením výkon na přední kolo. Zápory tohoto řešení ----
Velké Ztráty třením / rychlejší opotřebení pneu a hnacího kola /při nečistotách a mokré vozovce prokluzování pohonu / na nerovnotesch ztráta kontaktu hnacího a hnaného kola ztráty výkonu .

Obrázek uživatele honYa

Krásný nápad, zvláště, jestli to po technické stránce funguje. Jen jsem se chytl za halvu při představě, že sjíždím prudké kopce v terénu s 8,2 kg vehiklem v batohu, který sám bude mít přes 2 kg. Doporučuji autorovi s takovou zátěží i pouhou delší procházku po rovince, natož divoký sjezd lesem ;)

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Súhlas a ešte by som dodal že by som chcel vidieť v akom stave budú gumy pri častom používaní. A nie som si istý či by ma toto do kopca vytiahlo. Podľa mňa je to riešenie na rovinu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pomocné motorky na kola vyrábí v Brně firma Bodeček pěknou řádku let. Pouze s tím rozdílem, že jsou spalovací, ale zase nemusí uživatel s sebou tahat v batohu nabíječku akumulátorů a může si do nádržky přicucnout energie u každé benzinky.
Ten, kdo s takovým pomocným motorkem někdy jezdil tak ví, jak je ničena pneumatika kola.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tyhle hlučné benzínové motorky na kola bych zakázal. Ještě tak bych je toleroval na silnici, ale rozhodně ne na pěšině v přírodě. Dva lidi z okolí Pardubic to mají a jezdí na tom se koupat na pískovnu. Zatímco cyklisté na té pěšině nejsou ani slyšet ani cítit, tak tihle dva pánové ano. Zvuk=křovinořez, to sedí! Byl jsem ve vodě 10m od břehu a smrad z těch jejich prskoletů byl cítit až tam. Tím si ode mne vykoledovali přezdívku "smraďoši".

A to mají tyhle splašené křovinořezy tak velkou spotřebu, že je potřeba je dotankovávat u každé benzínky? Nebo chcete tvrdit, že na tom někdo dokáže dobrovolně jet sto a víc km?

Obrázek uživatele honYa

Nezlobte se, anonyme, ale tohle místo není pro vyznavače hlučných spalovacích motorků. S jedním podobným u nás v ulici jezdil jeden člověk, průjezd v noci zajistil vzbuzení > 1000 lidí. Ani za dne se to moc neztratilo.

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jen k tomu Vašemu krásnému nápadu.
Ale hybrid i se spalovacím motorkem to je, tak určitě sem i patří.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter