Rodí se nový automobilový koncern; Stellantis chce být lídrem elektromobility

redakce - 16 Červenec 2020

Obří fúze automobilek Peugeot S.A. a Fiat Chrysler pokračuje dle plánu. Koncern, pod který budou obě spadat, se bude jmenovat Stellantis.auto Stellantis logo výroba aut elektromobilita

Stellantis se co do počtu vyrobených aut (dle statistik za 2017) bude globálně prát o třetí až čtvrté místo s automobilkami Hyundai a General Motors, dost možná je i předstihne. První/druhý jsou střídavě Toyota a Volkswagen.
foto: Stellantis

Pod Stellantis budou nově spadat automobilové značky Fiat, Chrysler, Jeep, RAM, Dodge, Maserati, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Fiat Professional (z ranku Fiat Chrysler) a Peugeot, Citroën, DS, Opel/Vauxhall (z ranku skupiny PSA).

Označení "Stellantis" vychází z latinského slovesa „stello“, což znamená „„zářit hvězdami“. Inspiraci čerpá z nového a slibného spojení legendárních automobilových značek a silných firemních kultur, které se společně chtějí stát jedním z nových lídrů budoucí éry mobility.

Latinský původ názvu vzdává hold bohaté historii obou zakládajících společností, zatímco evokace astronomie ukazuje na energii, optimismus a schopnosti obnovy, jež inspirovaly celou fúzi, která změní automobilový průmysl.

Proces vytváření nového názvu začal krátce po oznámení dohody o fúzi. Podílely se na něm vrcholové managementy obou společností a skupina Publicis.

Název Stellantis bude používán výhradně na úrovni skupiny jako firemní značka. Dalším krokem v tomto procesu bude odhalení loga, které se spolu s názvem stane identitou společného podniku. Názvy a loga stávajících značek skupiny Stellantis zůstanou nezměněny.

Dokončení projektu fúze by mělo proběhnout v prvním čtvrtletí roku 2021, při splnění obvyklých podmínek dokončení, včetně schválení akcionáři obou společností na jejich mimořádných valných hromadách a splnění antimonopolních a dalších regulačních požadavků.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

To vypadá jak název novýho parfému na kterej zjtra všichni zapomenou protože jde blbě přečíst a nikomu to nic neříká. Sbírka těch značek je pěkný panoptikum zkrachovalců, snad kromě Pežota, ale ten na tom asi taky není růžově. Pěkná sbírka seschlejch jablek. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Off: Taky dobrej komik. Me prijde ze jediny co dela je ze meni strategie. Kdo to tem lidem plat?

https://electrek.co/2020/07/16/fisker-strategy-plans-vw-meb-platform-electric-suv/

Naopak myslim že je to dobra strategie, design karoserie je určitě jinej/lepší/zajímavější - než u VW. A taky je to asi jedná šance, že vúbec kdy nějaké jejich auto spatří světlo světa.

Coz o to preju jim to ale zatim se mu nejak nedarilo.

Taky se mi ten název nějak nezdá.

No a ted otazka jestli to necemu muze vadit, rekl bych ze ne teda....
To mate jak se nekteri lidi cilili, kdyz se FAB prejmenoval na Assa Abloy CR - krom te diskuze pod clakem si toho pak nikdo nevsiml, protoze zamky jsou samozrejme porad se stejnou znackou, v baleni se stejnym dizajnem apod...
Stejne tak nikoho prakticky nezajima to, ze google se zaradil pod "hlavicku" Alphabet apod...

Urcite nemuze. Jen muj, navic prvni, dojem. :-)

Obrázek uživatele Cipísek D

noo potěš koště už ten název je katastrofa ;))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK

Obrázek uživatele Kuk

Fjůčr a lídr wole, nejhorší kravaťácký buzzwordy. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-station