Rodí se nový automobilový koncern; Stellantis chce být lídrem elektromobility

Obří fúze automobilek Peugeot S.A. a Fiat Chrysler pokračuje dle plánu. Koncern, pod který budou obě spadat, se bude jmenovat Stellantis.

Stellantis se co do počtu vyrobených aut (dle statistik za 2017) bude globálně prát o třetí až čtvrté místo s automobilkami Hyundai a General Motors, dost možná je i předstihne. První/druhý jsou střídavě Toyota a Volkswagen.
foto: Stellantis

Pod Stellantis budou nově spadat automobilové značky Fiat, Chrysler, Jeep, RAM, Dodge, Maserati, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Fiat Professional (z ranku Fiat Chrysler) a Peugeot, Citroën, DS, Opel/Vauxhall (z ranku skupiny PSA).

Označení „Stellantis“ vychází z latinského slovesa „stello“, což znamená „„zářit hvězdami“. Inspiraci čerpá z nového a slibného spojení legendárních automobilových značek a silných firemních kultur, které se společně chtějí stát jedním z nových lídrů budoucí éry mobility.

Latinský původ názvu vzdává hold bohaté historii obou zakládajících společností, zatímco evokace astronomie ukazuje na energii, optimismus a schopnosti obnovy, jež inspirovaly celou fúzi, která změní automobilový průmysl.

Proces vytváření nového názvu začal krátce po oznámení dohody o fúzi. Podílely se na něm vrcholové managementy obou společností a skupina Publicis.

Název Stellantis bude používán výhradně na úrovni skupiny jako firemní značka. Dalším krokem v tomto procesu bude odhalení loga, které se spolu s názvem stane identitou společného podniku. Názvy a loga stávajících značek skupiny Stellantis zůstanou nezměněny.

Dokončení projektu fúze by mělo proběhnout v prvním čtvrtletí roku 2021, při splnění obvyklých podmínek dokončení, včetně schválení akcionáři obou společností na jejich mimořádných valných hromadách a splnění antimonopolních a dalších regulačních požadavků.

tisková zpráva

9 Comments on “Rodí se nový automobilový koncern; Stellantis chce být lídrem elektromobility”

  1. To vypadá jak název novýho parfému na kterej zjtra
    To vypadá jak název novýho parfému na kterej zjtra všichni zapomenou protože jde blbě přečíst a nikomu to nic neříká. Sbírka těch značek je pěkný panoptikum zkrachovalců, snad kromě Pežota, ale ten na tom asi taky není růžově. Pěkná sbírka seschlejch jablek. 😀

    1. No a ted otazka jestli to necemu muze vadit, rekl bych ze ne
      No a ted otazka jestli to necemu muze vadit, rekl bych ze ne teda….
      To mate jak se nekteri lidi cilili, kdyz se FAB prejmenoval na Assa Abloy CR – krom te diskuze pod clakem si toho pak nikdo nevsiml, protoze zamky jsou samozrejme porad se stejnou znackou, v baleni se stejnym dizajnem apod…
      Stejne tak nikoho prakticky nezajima to, ze google se zaradil pod „hlavicku“ Alphabet apod…

Napsat komentář