Robotický kamion Volvo Vera zajistí přepravu zboží z přístavu

redakce - 14 Červen 2019

Elektrické, připojené a autonomní vozidlo Vera od společnosti Volvo Trucks bude tvořit součást integrovaného řešení pro přepravu zboží z logistického centra do přístavního terminálu ve švédském Göteborgu.Společnost Volvo Trucks představuje autonomní přepravu mezi logistickým střediskem a přístavem.<br />

Společnost Volvo Trucks představuje autonomní přepravu mezi logistickým střediskem a přístavem. Tento úkol je výsledkem nové spolupráce mezi společností Volvo Trucks a trajektovou a přepravní společností DFDS.
foto: Volvo Trucks

Účelem spolupráce je implementace koncepce Vera do reálné aplikace s cílem umožnit připojený systém a umožnit plynulý tok zboží, a to od logistického centra DFDS až po přístavní terminál, odkud se zboží distribuuje do celého světa.

V roce 2018 představila společnost Volvo Trucks své první elektrické, připojené a autonomní řešení určené pro opakující se úkoly v logistických centrech, továrnách a přístavech. Koncepce Vera je vhodná k přepravě velkého množství zboží s vysokou přesností na krátké vzdálenosti.

Iniciativa je realizována s podporou Švédské inovační agentury Vinnova, Švédské dopravní správy a Švédské agentury pro energetiku prostřednictvím programu FFI pro Strategický výzkum a inovace vozidel.

Iniciativa je realizována s podporou Švédské inovační agentury Vinnova, Švédské dopravní správy a Švédské agentury pro energetiku prostřednictvím programu FFI pro Strategický výzkum a inovace vozidel.
foto: Volvo Trucks

„Nyní máme možnost implementovat koncepci Vera v ideálním prostředí a dále rozvíjet její potenciál v oblasti dalších podobných operací,“ říká Mikael Karlsson, viceprezident Autonomous Solutions od společnosti Volvo Trucks.

Cílem je implementovat připojený systém sestávající z několika vozidel Vera sledovaných řídicí věží. Cílem je umožnit plynulý a stálý tok reagující na požadavky na vyšší efektivitu, flexibilitu a udržitelnost. Spolupráce se společností DFDS představuje první krok k implementaci koncepce Vera do skutečné dopravy na předem definovaných veřejných komunikacích v průmyslové oblasti.

Úkolem je přemístit kontejnery z logistického centra DFDS ve švédském Göteborgu do přístavního terminálu v závislosti na dané kapacitě.

Úkolem je přemístit kontejnery z logistického centra DFDS ve švédském Göteborgu do přístavního terminálu v závislosti na dané kapacitě.
foto: Volvo Trucks

„Chceme být v čele připojené, autonomní dopravy. Tato spolupráce nám pomůže vyvinout efektivní, flexibilní a udržitelné dlouhodobé řešení k přijímání autonomních vozidel přijíždějících k našim branám, z čehož budou profitovat jak naši zákazníci a životní prostředí, tak i naše podnikání,“ říká Torben Carlsen, generální ředitel společnosti DFDS.

Autonomní dopravní řešení bude dále rozvíjeno z hlediska technologie, řízení provozu i úprav infrastruktury, než bude plně funkční. Kromě toho budou přijata nezbytná bezpečnostní opatření, aby byly splněny společenské požadavky na bezpečnost autonomní dopravy.

Autonomní systém je sledován obsluhou v řídicí věže, která je také zodpovědná za přepravu. Řešení je vhodné pro opakující se toky s maximální rychlostí 40 km/h.

Autonomní systém je sledován obsluhou v řídicí věže, která je také zodpovědná za přepravu. Řešení je vhodné pro opakující se toky s maximální rychlostí 40 km/h.
foto: Volvo Trucks

Jelikož společnost Volvo Trucks získává stále více zkušeností, koncepce Vera má potenciál k tomu, aby byla použita v podobných aplikacích jako doplněk k současným dopravním řešením.

„Autonomní doprava s nízkou úrovní hluku a nulovými emisemi výfukových plynů hrají důležitou roli v budoucnosti logistiky a budou přínosem jak pro podniky, tak i pro společnost. Tuto spolupráci považujeme za důležitý začátek a chceme v této oblasti dosáhnout pokroku. Vera může mít rychlostní omezení, ale my ne. Testování již započalo. Máme v úmyslu toto řešení implementovat během následujících let,“ dodává Mikael Karlsson.

Fakta:

• Úpravy infrastruktury jsou součástí implementace uceleného systému přepravy, včetně automatizovaných bran na terminálech.
• Hlavními partnery prvního úkolu koncepce Vera jsou společnosti Volvo Trucks a DFDS, nicméně na jeho implementaci se podílí několik dalších subjektů.
• Společnost DFDS nabízí trajektové a přepravní služby v Evropě a Turecku a generuje roční příjmy v přibližné výši 17 miliard DKK. Má 8000 zaměstnanců ve 20 zemích světa, a to jak na lodích, tak i v kancelářích. Společnost DFDS sídlí v dánské Kodani a je zalistována na burze NASDAQ Copenhagen.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

...Přístav budoucnosti.. - Dokument CZ HD (2018)
Autonomní přístav Hamburg
https://www.youtube.com/watch?v=T7nKdNbpOak

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Autonomní tahače Volvo Vera už skutečně pracují

https://www.televizeseznam.cz/video/automoto-9262/autonomni-tahace-volvo-vera-uz-skutecne-pracuji-63929767

DFDS je aktuálně docela nízko u 250 DKK s cílovkama poměrně vysoko. :)

V dnešní době nejméně spolehlivá auta, což je Volvo, se snaží o PR.... tedy opět kecy pro jen blbečky, nemá ani smysl číst :)

Myslite dnesni dobou rok 2019? Tak jako spravny blbecek jsme si dal Vase tvrzeni do googlu a v tomto clanku se Volvo neumistilo na konci zebricku. Z jake statistiky jste vychazel, at se mohu presvedcit, ze Vase oznaceni nebylo mysleno jen ciste Vam samotnemu. :-)


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon