Robotická auta na vodík Hyundai jela ze Soulu do Pchjongčchangu

redakce - 06 Únor 2018

Flotila nové generace vodíkových aut Hyundai Nexo s palivovými články úspěšně absolvovala v režimu autonomní jízdy 190 kilometrů dlouhou trasu ze Soulu do Pchjongčchangu. Hyundai začne nabízet autonomní vozidla úrovně 4 v „chytrých“ městech do roku 2021.Elektromobil NEXO s palivovými články úspěšně dokončil nejdelší demonstrační autonomní jízdu úrovně 4 v Jižní Koreji.

Hyundai Nexo s palivovými články úspěšně dokončil nejdelší demonstrační autonomní jízdu úrovně 4 v Jižní Koreji. Zcela autonomní vozidla Hyundai budou na trhu k dispozici do roku 2030
foto: Hyundai

Poprvé na světě byla realizována funkce autonomní jízdy úrovně 4 u aut s vodíkovými palivovými články. Autonomní jízda byla dosud zkoušena pouze na některých úsecích korejských silnic při omezené rychlosti jízdy. Autonomní vozy nyní poprvé překonaly tak velkou vzdálenost rychlostí 100 až 110 km/h, což je nejvyšší povolená rychlost na korejských dálnicích.

Jízdu absolvovalo pět vozidel Hyundai. Tři vozidla vycházejí z nové generace elektricky poháněného SUV s palivovými články, která nese označení Nexo a v Koreji bude uvedena na trh v příštím měsíci.

Zbývající dvě autonomní vozidla byla typu Genesis G80. Všechna vozidla disponují funkcí autonomní jízdy úrovně 4, definované mezinárodními normami SAE. Všechna demonstrační vozidla ztělesňují tři pilíře vize značky Hyundai pro budoucí mobilitu: síťové propojení, svobodu a čistotu.

Demonstrační jízda byla zahájena v Soulu 2. února. Po stisknutí tlačítek „CRUISE“ a „SET“ na volantu přešly vozy okamžitě do režimu autonomní jízdy a vydaly se na 190 km dlouhou cestu do Pchjongčchangu.

Na dálnici se vozidla zařadila do běžného provozu a v závislosti na jízdní situaci přejížděla z jednoho jízdního pruhu do druhého a předjížděla pomalejší vozidla. Kromě toho také projížděla mýtnými bránami s automatickou bezdrátovou úhradou mýtného.

Uvedená vozidla rovněž využívají zkušenosti, které společnost Hyundai získala začátkem letošního roku při úspěšných autonomních jízdách během veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas.

Vyspělá technika jim umožňuje ještě přesněji rozpoznávat okolní vozidla a ještě lépe vyhodnocovat situaci na křižovatkách i při odbočování, projíždět mýtnými bránami a precizně určovat polohu vozidla na mapě pomocí vnějších senzorů, jimiž je vůz vybaven pro případy přerušení příjmu signálu GPS, například při jízdě dlouhým tunelem.

Hyundai již uskutečnil značný počet zkušebních jízd na dálnicích a během stovek tisíc ujetých kilometrů shromáždil velké množství dat pro další vylepšování provozních vlastností vozidel v režimu autonomní jízdy.

„Hyundai vyvíjí techniku pro autonomní jízdu, aby mohl nabízet nejvyšší úroveň bezpečnosti v kombinaci s mimořádným komfortem, který naši zákazníci očekávají,“ řekl Jinwoo Lee, vedoucí Centra pro inteligentní bezpečnostní techniku společnosti Hyundai Motor Group.

Exteriér a interiér nyní použitých vozidel s funkcí autonomní jízdy se podobá sériově vyráběným modelům Hyundai. Jejich výbava však zahrnuje různé kamery a senzory LIDAR. Rozšíření výbavy sériově vyráběných vozidel o nezbytný počet senzorů umožnilo realizovat funkci zcela autonomní jízdy, čímž se společnost o další krok přiblížila k cíli zavést tuto techniku do své obchodní nabídky.

Funkce autonomní jízdy vyžaduje zpracovávání vysokého objemu dat, k čemuž je zapotřebí mimořádný výpočetní výkon. Elektromobil s palivovými články vyrábí potřebnou elektrickou energii reakcí vodíku s kyslíkem, a je tedy optimálním druhem vozidla pro tyto druhy testů.

Elektricky poháněné SUV NEXO s palivovými články ujede na jednu náplň palivových nádrží téměř 800 km (interní cíl v kombinovaném jízdním cyklu EU).

Doplnění paliva trvá přibližně pět minut. NEXO se může pochlubit mimořádnou účinností systému pohonu 60 %, odolností srovnatelnou s vozidly poháněnými spalovacím motorem a objemem zavazadlového prostoru 839 litrů.

Koncern Hyundai Motor Group, jehož součástí jsou společnosti Hyundai Motor a Kia Motors, připravuje uvedení systému autonomní jízdy úrovně 4 (dle normy SAE) na trh v „chytrých“ městech do roku 2021. Hyundai také plánuje nabízet techniku zcela autonomní jízdy do roku 2030.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

V Pjongčangu je stejně epidemie.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

ajajaaaj. a tak to ten hyundai krasne zacal, a takhle strasne se zproneveril. zaradil se mezi tu rakovinotvornou lobistickou ropackou luzu na cele s toyotou

Paseraci drog uz cekaji. Uz zadny kuryr ktery by mohl vypovidat. Az budou jezdit pres hranice tak teroriste vyslou auto s bombou pres pul kontinentu a vybouchne na miste dle prani. Urcite se najde i nejake smysluplne vyuziti. Ale zlocinci to vyuzijou lepe.

To jako, ze v autonomnim vodikovem aute pujde pasovat drogy a v elektrickem ne?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Samozrejme to plati pro vsechny plne autonomni auta. I ropaky.

A hlavne, nejspis bude daleko obtiznejsi anonymne sehnat autonomni auto nez nejakou blondatou slipku, co si chce kupovat drahe kabelky a roztahovani nohou uz ji dost nenese...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak at nezastavujou !! a jedou až do Pchjongjangu a už se nevracejí! A už s tím reklamním PR NEVOTRAVUJTE DEBILOVÉ!!!!! :))))))))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter