Rivian vyrobí pro Amazon 100 000 elektrických dodávek

Jan Horčík - 20 Září 2019

Když Amazon investoval $700 mil. do společnosti Rivian, bylo hned jasné, že je v tom nějaký záměr. auto elektromobil elektrická dodávka Rivian pro Amazon

Elektrická dodávka Rivian pro Amazon.
foto: Rivian/Amazon

Šéf Amazonu Jeff Bezos dnes oznámil, že rychle rostoucí start-up Rivian pro Amazon vyrobí 100 000 plně elektrických dodávek. Do služby budou nasazeny mezi lety 2021 až 2024.

Rivian přitom až dosud plánoval vyrábět dva vesměs totožné modely, a to pickup truck Rivian R1T a z něj odvozené SUV Rivian R1S. Nyní k nim přibyl třetí model.

Zakázka v hodnotě $4 mld. pomůže Rivianu zcela zásadně s dalším rozvojem firmy. K futuristicky vyhlížející elektrické dodávce zatím nejsou žádné podrobnější informace ani specifikace.

Rivian v současné době vybavuje továrnu ve městě Normal ve státě Illinois. Výroba dvou původních modelů by tam měla začít už příští rok.

Někteří anaytici prorokují Rivianu velkou budoucnost a považují ho za "druhou Teslu". Zejména proto, že právě pickup trucky a velká SUV jsou v klíčovým a nejprodávanějším segmentem.

Samotná Tesla sice svůj pick-up truck už dlouho slibuje, ale zatím jej stále nepředstavila a jeho výrobu stále jen odkládá. Místo středně velkých dodávek se navíc zaměřila na tahače v podobě modelu Tesla Semi.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

off : Kdo viděl v Asii zacházení s odpadem, musí tušit, že se tam dějí zvěrstva, říká expert Tomáš Cajthaml

https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/kdo-videl-v-asii-zachazeni-s-odpadem-musi-tusit-ze-se-tam-deji-zverstva-rika-expert-tomas-cajthaml.A190922_192352_firmy-trhy_ele

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion a BostonDynamics ;)
Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá."
https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499/
"Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;))
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef/UDA
2.liga UČNI: Kerosin/TakyMartin / 3.liga PŘICMRDÁVAČI : Bob-an/Vondrak/hybrid6 / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42/Kukjeopičípotrat/Ing. Robert Šrámek/Teslalicker

Hahahaha..Pardon...ten "sparťanský" design dodávky pro DHL mě pobavil :-)))))

Obrázek uživatele Kuk

off
DIY solárně poháněná klimatizace.
Princip a funkční model
https://youtu.be/R_g4nT4a28U
Praktický pokus
https://www.youtube.com/watch?v=7w4rg3UcsgI

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nejdřív si tyto velké společnosti objednávaly EV po stovkách, pak po tisících a teď nazrála doba na to, že už i po statisících. A pořád se najdou tací, kteří tvrdí, že de o překonanou a proto slepou vývojovou větev v silniční dopravě :-)

---

hariprasad

Je to až moc velká objednávka, Rivian bude zcela v rukách Amazonu. Samozřejmě netušíme co Bezos zamýšlí, pro něj jsou 4 mld. USD v horizontu 5 let celkem zanedbatelná částka, pro Rivian obří zakázka.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Radovan

V podstatě si Amazon vyrobil svůj americký StreetScooter. Jen to vzal po americku, zeširoka. Německá pošta 10.000 (už provozuje), Amazon 100.000 (objednal).

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Každopádně nezbývá než Rivianu gratulovat, dotáhli to opravdu daleko.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

Ano. Jedenáct z deseti českých pivních expertů má jasno. To ještě netuší že za par let budou i oni jezdit v EV.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Když se začaly rozšiřovat automobily, tak taky určitě existovali takoví, co tvrdili že je to nepoužitelné do doby než jim chcípnul poslední valach.

Když se začaly objevovat dotykové mobily, tak taky většina lidí tvrdila, že si nechce matlat po telefonu a bez fyzických tlačítek nebudou moci psát zprávy.

Já věřím, že Runner bude používat spalovák, ikdyby byl jediný ve městě a pro benzín musel zase do drogérie.

Obrázek uživatele Kuk

Tak třeba Německá pošta + DHL rovnou stvořili vlastní automobilku a ukázali koncernu a dinosaurům velkýho fakáče a to za cenu poněkud jeklovité konstrukce a vlmi spartánského dizajnu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Však pošta také nic jiného na rozvoz balíku nepotřebuje,než jeklovitou konstrukci a sparťanský design.

Obrázek uživatele Radovan

Třeba francouzský soudruh dbá na zdraví a pohodlí poštovního lidu. 7.000 Renault Kangoo Z.E., které tam už podle Renault ČR jezdí, nejsou žádné kostitřasy.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

"These vehicles leverage much of the technology developed for the R1T and R1S, including battery, powertrain, thermal, controls, electrical network and connectivity platform. This commonality will drive meaningful scale benefits across all Rivian-manufactured vehicles. The vehicle body and interior design, application software and suspension have been developed specifically for Amazon’s last-mile delivery operations, ensuring these vehicles fit seamlessly into the Amazon logistics network."

Základ dodávky vychází z jejich pickupů. Dodávkou budou vyrábět na další lince co postavěj vedle stávajících a tím pádem neovlivní výrobu pickupů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Píšeš to tady jako by měly již spoustu linek a desetitisíce sjíždějících Rivianů

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 30 tis. km.

pokud do nich nekdo (Bezos) nalil 700 milionu dolaru a hodla do nich nalejt jeste dalsi 4 miliardy dolaru, tak proc by jako meli mit problem postavit linku navic?

Obrázek uživatele Kuk

Bezos chce plnit Pařížskou úmluvu a tyto dodávky pro poslední míli mu mají pomoct dosáhnout využívání 80 % OZE pro Amazon do roku 2024 a 100 % do 2030.

"Bezos said Amazon has committed to meet the goals of the United Nations Paris Agreement 10 years early, which will involve regularly measuring and reporting the company’s emissions, implementing decarbonization strategies and altering its business strategies to eventually eliminate carbon usage altogether. He added that his goal is for 80% of Amazon’s energy use to be renewable by 2024, before transitioning to 100% renewable energy by 2030."

Zdroj Jalopnik

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Dik. Zajimavy informace.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Zajímavost, dodávky nenesou logo Rivianu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Logo Amazonu asi jo co...

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

A v Japonsku bude Amazon taky rozvazet na elektriku?

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Kuk

off
Daimler si u Tesly přihřívá polífčičku.
https://twitter.com/elonmusk/status/1174751275637862400

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

A to je velice dobre.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Docela zajímavý krok od Amazonu. Dát zakázku někomu, kdo postavil jen prototyp a se sériovou výrobou nemá žádné zkušenosti podobně jako Tesla v začátku.... jak dlouho trvalo Tesle vyrobit 100.000ks vozidel?! Osobně tipuju že ten 100.000ks dodají nejdříve v roce 2027-2030. Než to všechno odladí. Ale třeba překvapí.
Pravda je, že peníze nejsou všechno - viz Blue Origin vs. SpaceX.

Obrázek uživatele Tomáš

A proc ne. Rivian na tom maka uz par let. Jsou to zkuseni inzenyri a Amazon nejsou blbci. Nejspis si je dobre proklepli. Ja bych se nebal.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tesle taky 4 roky (2012 až 2015: 3100 + 22477 + 31655 + 50580 = 107812 ks), takže bych to viděl dost reálně. Přeci jen to nebudou žádné high-tech trhače asfaltu, ale jen StreetScooter v hezčím balení :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Presne tak.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Nemělo by se to počítat od roku 2003?

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Proč? Co by to mělo za smysl?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Třeba proto, že Rivan je nyní u běžné populace stejně známý, jako Tesla v roce 2003.

Počítat by se to mělo od roku 2009 kdy Tesla předvedla ve Frankfurtu svůj prototyp Model S. Podobně jako to má teď Rocian. Pak by těch prvních 100.000ks trvalo 7let! A to ještě by nemohly dodat žádné auto nikomu jinému než Amazonu.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Pro Marfy:
100 tisíc vyrobených od založení
Tesla: 12 let (2003 - 2015); Rivian 15 let (2009 - 2024)

Pro V.:
100 tisíc od prvního prototypu
Tesla: 6 let (2009 - 2015); Rivian 6 let (2018 - 2024)

Pro další šťouraly:
100 tisíc od vlastnění první továrny:
Tesla: 5 let (2010 - 2015); Rivian 7 let (2017 - 2024)

Ať to vezmete z jakéhokoli pohledu, tak vyrobit 100 tisíc EV do roku 2024 je s tímto kapitálem pro Rivian splnitelný úkol. Mají ještě přes rok na přípravu pro výrobu v průměru 70 konstrukčně jednoduchých vozidel denně.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Radovan

Jinými slovy budou dělat skoro tolik dodávek denně, co dělá mocný VW eGolfů (72). A ještě mají rok na přípravu. To by mohli dát.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Myslím, že bychom neměli zapomenout na jednu důležitou proměnnou jménem Elon.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No spíš naopak, kdyby byl Elon teď v Rivianu, tak ty dodávky musí umět řídit samy, mít 300kWh baterii, 1MW nabíjení a k tomu postavit nabíječky po celém světě, zrychlení 0-100 pod 3s, vymyslí tomu nějaký strašně cool dveře co se budou vyvíjet 2 roky a pak si řekne, že by bylo fajn, aby uměly i roboticky nakládat zboží ze skladu Amazonu, samy rozvážet a pak předávat zákazníkům za hraní jejich oblíbené skladby s ohledem na náladu rozpoznanou umělou inteligencí :-D.
Byla by to jistě nejlepší dodávka na světě s náskokem 20 let před konkurencí, ale těch 100 tisíc by rozhodně nestihl :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Jo někdy je lepší dělat věci jednoduše, účelně a levně.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

A zkrachovat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Tesla si na Ringu instalovala SCh nabíječku
https://twitter.com/elonmusk?lang=cs

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

A tomu SCh dodavaji proud z toho mega dyzlblejt agregatu? To je eko jako prase.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Zase meleš kraviny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A na to jsi přišel jak? Samozřejmě je to napájené ze sítě.

Obrázek uživatele Tomáš

Byl jsem tam a videl to Na vlastni oci (Klima). Natoci o tom prej dalsi dil. Bude se to jmenovat "Tesla - the eco tragedy. How Elon Musk deceived the whole wolrd." Haha.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Odkdy jsou elektroauta ekologická? Jediné auto, které je ekologické je to, které se nevyrobí.
Elektroauta mají smysl především pro odklonění svých emisí z místa vzniku někam jinam.

Ano, jsou ekologická. Mají přesně 0 emisí. To jak se ta elektřina vyrábí už není problém elektromobilu. U spalováku se taky nezajímáš jak ekologicky byl vyrobený a přepravený benzín, který čepuješ, ale emise se počítají až od spotřeby auta.

Je pak na státu, aby si zajistil co možná nejčistší mix elektrické energie.

Obrázek uživatele runner42

Nula emisí?
LOL. A co elektromagnetické, zvukové, světelné? Nula? Fakt nula?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývá 10 dní.

:D To nebudu dále raději komentovat :D

Obrázek uživatele Tomáš

LMHAO.
Laughing My Holy Ass Off

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Kuk

A s tím se chodí na emise? Odkdy?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Bezec uz v tom ma hockey.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

Ale no tak.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Nejsou ekologická. Vyrobit je, provozovat je, likvidovat je, stále stojí přírodní zdroje.
A tvrdit, že emise jsou u EV nula je naprosto směšný argument. Emise tam samozřejmě jsou, ale oproti spalovákům mají tu výhodu, že je můžeme lépe kontrolovat a na jiných místech než kde dojde k přeměně na mechanickou energii.
Když vyleju olej do záchoda, tak se taky chovám ekologicky, když u mého baráku se nic neobjeví a olej se ocitne v řece až na konci potrubí, kam jsem ho vylil?

Jsou ekologická. Spalováky taky musíš vyrobit. Ikdyž jsou na výrobu méně náročné. O provozu není ani moc co srovnávat. Spalovák je provozně značně ekologicky náročný. Kolik svíček a olejových náplní jsi už musel za dobu provozu svého auta vyměnit? A likvidace taky není žádný problém. Baterie mají druhotné použití. Samotná životnost baterek se zvyšuje a následně se recyklují.

Elektromobily mají nulové emise. Jakmile začneš započítávat emise elektrické soustavy, pak nutně musíš ke spalovákům připočíst emise vzniklé při výrobě a transportu benzínu. A ty rozhodně nejsou nízké. Pokud si selektivně vybíráš co jednomu typu pohonu započteš a tomu druhému ne, pak je takové srovnání k ničemu.

Nejsou ekologická. Asi si nerozumíme v pojmech. Tvůj problém je v tom, že nechápeš, že když je něco horké a něco studenější, tak i to studenější může být stále horké.
Nevím z čeho čerpáš, že bych snad tvrdil, že spalovák není ekologicky náročný nebo že bych do emisí spalováků nechtěl připočítávat druhotné emise, které vznikají při těžbě a výroby benzínu.
Takže to zkusím po lopatě, abys to pochopil. Tvrdím, že EV nejsou ekologická, neboť stále generují emise a spotřebovávají se přírodní zdroje na jejich výrobu, provoz a likvidaci, ale jsou ekologičtější než spalováky.
Už si rozumíme?

Tak je jasný že chůze je ekologičtější, a ze dvou chodců bude ekologičtější ten co bude méně prdet.... A pro matku přírodu by bylo nejlepší kdyby na planetě žili místo lidí dinosauři ale ona se s tím vypořádá sama...

Obrázek uživatele Radovan

Tak s tím prděním je to sporné. Protože ten prdící měl jistě rostlinnou stravu, kde nahradil maso luštěninou, jejíž ekologická stopa je daleko menší, než zvířat, z nichž bylo maso toho druhého, neprdícího. Bohužel z luštěniny se prdí více než z masa. Optal bych se asi Grety, jako autority, koho by poslala na smrt a koho nechala žít :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No abychom byli úplně fér, tak přeci jen máme teď o něco větší šanci se vypořádat s nějakým tím šutrákem z vesmíru, na který byla příroda krátká v době dinosaurů a krátká by byla i teď. Pak bychom na tom bilančně s emisemi tak dobře, že bychom mohli spalovat ropu bez jakýchkoliv filtrů dalších několik tisíc let, takže to není úplně tak jednoznačné, co je pro přírodu nejlepší.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Já vím jen jedno, že matka příroda má rozhodně víc rozumu než lidé... Přeci jen má pár milionů let náskok...

Co je jasný pro mě nebo tebe, není jasný pro jiný. :-)

Ano, jsou ekologická. Ale to ještě neznamená, že nevytváří v průběhu výroby a provozu žádné emise. Je to v tom, že si opravdu nerozumíme v pojmech. Když tvrdím, že jsou ekologická, tak tím samozřejmě myslím ve srovnání se spalovacím vozem a ne koloběžkou.

Ekologický se NEROVNÁ nulové emise, ale znamená to být ohleduplný vůči životnímu prostředí. A elektromobily jsou ekologické, protože jsou čistší než běžné spalováky.

Já doufám, že už jsme si to vyjasnili. Vlastně si nijak neodporujeme.

Vzdávám to. Když si myslíš, že EV jsou ekologická, tak budiž ti přáno. Předpokládám, že až si budeš vybírat dovolenou v přírodě, tak místo hezké přírody si vybereš důl na lithium nebo montovnu, kde se EV vyrábí, protože to je přímo synonymum pro slovo ekologický.
Přeji hezký víkend.

Obrázek uživatele Kuk

Čili si zajeď do Bolívie na solný jezero nebo do Tesla továrny do Fremontu,... eeee ale počkat tam přece jezdí spousta lidí na dovolenou :))))

Turistická destinace Bolívijská solná jezera = největší zdroj Lithia na světě
https://youtu.be/ww5B6A_ca3Q
Bali tam i naši trabanťáci
https://www.idnes.cz/cestovani/kolem-sveta/trabantem-pres-jizni-ameriku.A121220_181615_kolem-sveta_tom

Ve Fremontu v Kalifornii si kromě velmi žádané exkurze Tesla továrny můžeš užít i těchto 10 průměrných turistických atrakcí.
https://youtu.be/P0557v4M0PQ

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Na Tenerife jsou taky ekologická BEV, akorát nabíjí z diesel agregátu, ať žije ekologogie :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

A podle tebe za to můžou elektromobily?

Naopak můžou za to lidi, kteří je nechtějí....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

A tys jim to určitě vysvětlil.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Hospodaření jižních národů je vůbec ujeté. Přestože na všechno jim tam bohatě stačí slunce, spalují, jak diví. I když nemají co, tak si to nakupují ve velkém. A ostrované jsou úplně zblblí, když si ještě ty věci ke spalování vozí nonstop loděmi z pevniny. Třeba tu naftu do agregátů, kterými dělají elektřinu (nejen) pro elektromobily. Ostatně stačí navštívit egyptská letoviska, kam kolony cisteren vozí spalovat ropný sajrajt, aby letovisko mělo elektřinu na vaření, svícení, klimatizaci a třeba i vodní atrakce, protože moře je málo, každé druhé má i aquapark. Je to takové trochu pošahané. Slunce mají jen k tomu, aby nahřáli vodu do koupelen na zcela prázdných střechách.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Důl na lithium nebo ropnou plošinu. Vždyť to máš jedno.

Obrázek uživatele Kuk

Důl na lithium
https://youtu.be/oxmreBvoW10

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Tak toho si je snad kazdej EV fanda vedomej.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Právěže není. Viz příspěvek, na který reaguji.

Samozřejmě že mi je jasné, že elektřina se musí vyrobit a přepravit na místo spotřeby, ale taky mi je jasné, že to samé platí o benzínu.

Takže buď to započítáváme u obou typů pohonu anebo ani u jednoho. A pokud vím, tak aktuálně se emise měří až u auta.

Nevím, proč se teď zaměřuješ jen na emise, když od začátku je diskuze o tom, zda EV jsou ekologická či nikoliv.
A pořád nechápu, proč sem taháš ten benzín, když jsem nenapsal ani slovo o tom, že bych nechtěl započítávat druhotné emise při výrobě benzínu.

Viz výše.

Stejně jako tu tvoji baterii v tom hybridu pohání benzín, že šikulo.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Baterie u PHV se dá prece nabit ze zásuvky.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Ale téměř nikdo to nedělá.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Já teda jo. Někdy i nekolikrat denně. Právě jsem překonal 15000 km v EV módu.Presne polovina z celkově najetých km.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol