Autosalon Ženeva už se blíží. Od 6. do 16. března se švýcarské město stane znovu světovým středobodem automobilového průmyslu. Domácí značka Rinspeed, proslulá svými odvážnými kousky, si opět připravila jednu lahůdku: elektromobil XChangE postavený na Tesla Model S.
foto: Rinspeed
Švýcarská automobilová společnost Rinspeed ví jak zaujmout. Na posledním autosalonu v Ženevě 2013 to byl elektrický mikrobus microMAX. Předtím speciální úprava elektrického Smart ED jménem Dock+Go. A ještě dříve třeba bambusový elektromobil BamBoo nebo transformer iChange.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2013: Rinspeed představí elektrický microMAX
Na letošním autosalonu v Ženevě představí Rinspeed koncept zvaný XChangE. Jde o elektromobil Tesla Model S upravený směrem k autonomnímu (robotickému) řízení. Zatímco zvenčí tedy Model S ještě poznáte, uvnitř už jde o úplně jiné auto.
Interiér konceptu elektromobilu XChangE je plně uzpůsoben zcela novému paradigmatu řízení vozu, kdy řídič si muže zvolit zda chce auto řídit ručně, anebo přepnout na autopilota. Pak se může v autě pohodlně usadit a relaxovat, číst si, případně se věnovat spolucestujícím.
I proto nabízí koncept XChangE například horinzotálně posuvný volant a do všechny stran posouvatelné sedačky. Cílem konceptu bylo otrhnout se od soušasného pojetí automobilismu.
Rinspeed navíc ještě o něco přitlačil v oblasti zobrazovacích zařízení, a 17″ LCD vyměnil za 32″ plochý displej s rozlišením 4K. Samozřejmostí je integrovaný přenos dat pomocí technologie LTE.
Rinspeed XchangE – 2014
Rinspeed XchangE – 2014 Geneva Motor Show – autonomous Mo
video
Někteří mají zákaz řízení už dnes V budoucnu se může stát že policejní hlídka zastaví auto a řidič se bude bránit Já nic to samo řídilo.
Já si na tom videu
Já si na tom videu uvědomil, že jako „stará“ generace asi budu mít problém si na české okresce dát sedadlo do protívky protijedoucím Tatrám „Neznám Bratrám“. Určitě je zajímavé svézt se v předním modulu automatizovaného metra na letišti CDG. Ale to má vlastní lajnu a provoz v protisměru chybí. Dále, co ty pásy? Je to nějaké takové křečovité. Cesta v automatickém autě má vypadat něco jako jízda v kupé vlaku nebo karavanu, kdy běžně funguji v jeho obytné části. Ale i toto je dnes za jízdy zakázáno, byť karavan řídí bdělý člověk. Takže mě to nechytlo, rád ale v budoucnu změním názor.