Řídili jsme Porsche 911 na baterky

U příležitosti včerejšího otevření dobíjecích stanic pro nás Siemens připravil vskutku zajímavé překvapení. Porsche 911, které se může prohánět rychlostí 250 km/h, avšak naprosto bez jakéhokoli hluku.  

foto: Hybrid.cz

Zelené Porsche 911, kterému pod kapotou netepe tradiční šestiválec, nýbrž elektromotor právě od Siemensu, na sebe strhávalo náležitou pozornost. Aby ne. Parametry, jimiž sporťák disponuje, totiž přesvědčí i ty největší automobilové konzervativce o tom, že elektromobily mají budoucnost.

Elektromotor o výkonu 270 kW s max. točivým momentem 920 Nm je skutečně úctyhodnou náhradou spalovacího agregátu. Oproti konvenčnímu příbuznému sice ve zrychlení na stovku o desetinku zaostává, ale za 5 sekund se rozhodně stydět nemusí.

Elektrické Porsche 911foto: Hybrid.cz

Ostatně přesvědčili jsme se na vlastní kůži. Po usednutí na bočně vedenou sedačku jako by člověk spočinul přímo na silnici. Posed je opravdu nízký. Díky absenci převodovky zvládne řízení vozu i malé dítě. Tedy pokud bude mít dostatek odpovědnosti a citlivou nožičku, protože zátah po sešlápnutí pedálu je obrovský stejně jako extrémně účinné brzdy.

Elektrické Porsche 911foto: Hybrid.cz

Jako uložiště energie slouží li-ion baterie značky GAIA o celkové hmotnosti 360 kg. Dvě třetiny baterií byly uloženy vzadu, zbytek z celkové 52kWh soustavy lze nalézt vepředu.

Elektrické Porsche 911foto: Hybrid.cz

Podle oficiálních údajů si tento prototyp vystačí s energií na 200 km normální jízdy. V případě sportovního stylu, ke kterému Porsche chtě nechtě provokuje, dojezd samozřejmě rapidně klesne. Výhodou je proto možnost nabíjet ze třífázové 400V zásuvky do plna za nějakých 6 hodin a pokud ani to nestačí, lze doplnit model o další baterie a přidat tak dalších 60% kapacity.

Elektrické Porsche 911foto: Hybrid.cz

Konstruktéři z Ruf Automobile, jež elektrické Porsche dodává, to mají dobře vymyšlené. Mít tak v redakci přebytečných 400 tisíc euro … :o)

9 Comments on “Řídili jsme Porsche 911 na baterky”

  1. Cože to stojí jenom 10
    Cože to stojí jenom 10 melounů? Proč to tady někdo srovnává s nižší střední třídou … nechápu.

    Jen škoda, že nemám těch 10 tohle fakt vypadá pěkně.

    Jo a to vyrobení elektromotoru, regulátoru a baterií na zakázku je rozhodně levnější než vyrobit nový spalovací motor, převodovku a další prkotiny na zakázku, takže cena je normální.

    1. ale ja nesrovnavam cenu
      ale ja nesrovnavam cenu spalovaciho motoru, a elektromotoru, ale mluvim o technologii vyroby, od navrhu az po zpracovani, cela kostra motoru, od statoru az po rotor je odlevana z hliniku, nebo slitin a asi nevite kolik stoji 3D navrh, formy, pak ju vyrobit ze zirkonovyho pisku a nechat odlit soucastky, to vse stoji nekolikanasobne vic nez neaky seriovy kousek motoru. Jo a ktera automobilka si vyrabi jeden prototypovej kus spalovaciho motoru, ja vzdy videl prototypy s upravenym starym spalovacim motorem, nebo jen prototypy bez motoru.

      1. Ale ano přesně tak, ale
        Ale ano přesně tak, ale zase tam nepleťte seriovou výrobu. Já srovnávám komoletní výrobu prototypu tedy i technologii. A podle mě je jedno jestli se jedná o spalovací motor, elektrický motor, jaká je tam převodovka, jestli je to vyrobené po dílech a složené nebo na zakázku po větších dílech. Prostě pokud si to vyrobíte od poslední součástky nově tak je to stejné a bude to drahé.
        Opravdu nevím kolik stojí 3D návrh, ale myslím si, že je to stejné pro jakýkoli druh motoru. Navíc u spalovacího nebo jiného motoru než elektrického je těch součástkek tak 10 krát víc a tedy i vyšší jednorázová cena. Složitost, návrh vše je více náročné.

        Podívejte se na to z jíného pohledu. Auto jako takové mechaniku už mají navrhnutou a vymyšlenou tam nemuseli nic dělat. Od toho je to automobilka.
        Navrhnout a vymyslet elektrický pohon je jednodušší a je to už vymyšlené 100 let. Na to vám stačí studentík z ČVUT.

        Baterie v současnosti také už nejsou drahé.

        Takže to co tvrdím. Vyrobit a navrhnout auto s elektrickým pohonem je tak 10 jednodušší než vyrobit a navrhnout auto se spalovacím motorem.

    1. jezisi, na tu cenu nemuzete
      jezisi, na tu cenu nemuzete koukat takdle, je to prototyp, kolik si myslite ze stal ten jeden kus Audi E-tron? taky tak 100-200 milionu kc, a to je jen na predvadeni, ale proste nechat si na zakazku vyrobit karoserii, elektromotory a regulatory, to vse vyjde extremne draze, ale velke automobilky, nebo velkovyrobci elektrotechnickych veci jako Siemens, s tim pocitaj a muzou si to dovolit. Tydle prototypy jsou jen na machrovani co vse muzou vyrobit.

      1. Tu cenu asi skor treba
        Tu cenu asi skor treba chapat ako zberatelsku. Skuste si predstavit svet o 30 rokov a drazbu prveho elektrickeho Porsche.

        Co sa tyka vyroby toho auta, tak si nemyslim, ze by to mohlo byt viac ako 1-2 miliony. Teda, ak si firma nevyvijala vlastne baterie, motor a karoseriu, len pre toto auto a zaroven ho aj prototypovo a seriovo netestovala.

Napsat komentář