Řídili jsme Porsche 911 na baterky

Petr Soukup - 10 Červen 2011

U příležitosti včerejšího otevření dobíjecích stanic pro nás Siemens připravil vskutku zajímavé překvapení. Porsche 911, které se může prohánět rychlostí 250 km/h, avšak naprosto bez jakéhokoli hluku.  

Elektrické Porsche 911foto: Hybrid.cz

Zelené Porsche 911, kterému pod kapotou netepe tradiční šestiválec, nýbrž elektromotor právě od Siemensu, na sebe strhávalo náležitou pozornost. Aby ne. Parametry, jimiž sporťák disponuje, totiž přesvědčí i ty největší automobilové konzervativce o tom, že elektromobily mají budoucnost.

Elektromotor o výkonu 270 kW s max. točivým momentem 920 Nm je skutečně úctyhodnou náhradou spalovacího agregátu. Oproti konvenčnímu příbuznému sice ve zrychlení na stovku o desetinku zaostává, ale za 5 sekund se rozhodně stydět nemusí.

Elektrické Porsche 911foto: Hybrid.cz

Ostatně přesvědčili jsme se na vlastní kůži. Po usednutí na bočně vedenou sedačku jako by člověk spočinul přímo na silnici. Posed je opravdu nízký. Díky absenci převodovky zvládne řízení vozu i malé dítě. Tedy pokud bude mít dostatek odpovědnosti a citlivou nožičku, protože zátah po sešlápnutí pedálu je obrovský stejně jako extrémně účinné brzdy.

Elektrické Porsche 911foto: Hybrid.cz

Jako uložiště energie slouží li-ion baterie značky GAIA o celkové hmotnosti 360 kg. Dvě třetiny baterií byly uloženy vzadu, zbytek z celkové 52kWh soustavy lze nalézt vepředu.

Elektrické Porsche 911foto: Hybrid.cz

Podle oficiálních údajů si tento prototyp vystačí s energií na 200 km normální jízdy. V případě sportovního stylu, ke kterému Porsche chtě nechtě provokuje, dojezd samozřejmě rapidně klesne. Výhodou je proto možnost nabíjet ze třífázové 400V zásuvky do plna za nějakých 6 hodin a pokud ani to nestačí, lze doplnit model o další baterie a přidat tak dalších 60% kapacity.

Elektrické Porsche 911foto: Hybrid.cz

Konstruktéři z Ruf Automobile, jež elektrické Porsche dodává, to mají dobře vymyšlené. Mít tak v redakci přebytečných 400 tisíc euro ... :o)

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cože to stojí jenom 10 melounů? Proč to tady někdo srovnává s nižší střední třídou ... nechápu.

Jen škoda, že nemám těch 10 tohle fakt vypadá pěkně.

Jo a to vyrobení elektromotoru, regulátoru a baterií na zakázku je rozhodně levnější než vyrobit nový spalovací motor, převodovku a další prkotiny na zakázku, takže cena je normální.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale ja nesrovnavam cenu spalovaciho motoru, a elektromotoru, ale mluvim o technologii vyroby, od navrhu az po zpracovani, cela kostra motoru, od statoru az po rotor je odlevana z hliniku, nebo slitin a asi nevite kolik stoji 3D navrh, formy, pak ju vyrobit ze zirkonovyho pisku a nechat odlit soucastky, to vse stoji nekolikanasobne vic nez neaky seriovy kousek motoru. Jo a ktera automobilka si vyrabi jeden prototypovej kus spalovaciho motoru, ja vzdy videl prototypy s upravenym starym spalovacim motorem, nebo jen prototypy bez motoru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale ano přesně tak, ale zase tam nepleťte seriovou výrobu. Já srovnávám komoletní výrobu prototypu tedy i technologii. A podle mě je jedno jestli se jedná o spalovací motor, elektrický motor, jaká je tam převodovka, jestli je to vyrobené po dílech a složené nebo na zakázku po větších dílech. Prostě pokud si to vyrobíte od poslední součástky nově tak je to stejné a bude to drahé.
Opravdu nevím kolik stojí 3D návrh, ale myslím si, že je to stejné pro jakýkoli druh motoru. Navíc u spalovacího nebo jiného motoru než elektrického je těch součástkek tak 10 krát víc a tedy i vyšší jednorázová cena. Složitost, návrh vše je více náročné.

Podívejte se na to z jíného pohledu. Auto jako takové mechaniku už mají navrhnutou a vymyšlenou tam nemuseli nic dělat. Od toho je to automobilka.
Navrhnout a vymyslet elektrický pohon je jednodušší a je to už vymyšlené 100 let. Na to vám stačí studentík z ČVUT.

Baterie v současnosti také už nejsou drahé.

Takže to co tvrdím. Vyrobit a navrhnout auto s elektrickým pohonem je tak 10 jednodušší než vyrobit a navrhnout auto se spalovacím motorem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předražený jako prase, zde se platí již jen za značku, nic víc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak za 400000 EUR by sa dalo kupit asi 50 aut nizsej strednej triedy. To ma to auto v kufry ulupeny bankomat, alebo co?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jezisi, na tu cenu nemuzete koukat takdle, je to prototyp, kolik si myslite ze stal ten jeden kus Audi E-tron? taky tak 100-200 milionu kc, a to je jen na predvadeni, ale proste nechat si na zakazku vyrobit karoserii, elektromotory a regulatory, to vse vyjde extremne draze, ale velke automobilky, nebo velkovyrobci elektrotechnickych veci jako Siemens, s tim pocitaj a muzou si to dovolit. Tydle prototypy jsou jen na machrovani co vse muzou vyrobit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tu cenu asi skor treba chapat ako zberatelsku. Skuste si predstavit svet o 30 rokov a drazbu prveho elektrickeho Porsche.

Co sa tyka vyroby toho auta, tak si nemyslim, ze by to mohlo byt viac ako 1-2 miliony. Teda, ak si firma nevyvijala vlastne baterie, motor a karoseriu, len pre toto auto a zaroven ho aj prototypovo a seriovo netestovala.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejake videjko by nebylo? :o)

Obrázek uživatele Petr Soukup

Bohužel pro nás byla možnost svezení překvapením, takže jsme nebyli patřičně vybaveni. Příště se však určitě zaskočit nenecháme! :o)


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.