REPORTÁŽ: elektromobilní setkání eJantarová cesta 2018

redakce - 31 Květen 2018

O víkendu 26.5.-27.5. uspořádal ostravský nadšenec Milan Rajchl již 2. moravskoslezskou dvoudenní elektrotour eJantarová cesta.auto elektromobily eJantarová cesta 2018

Na letošní elektrotour eJantarová cest se sešlo 40 aut do zásuvky.
foto: Milan Rajchl

autor: Milan Rajchl

Tento ročník jsme startovali z ostravského LIBROSu, kde proběhla registrace přihlášených účastníků, první setkání s veřejností a malá seznamovací konference s občerstvením. Kolegové si mohli před startem své elektromobily do plna "natankovat". Po slavnostním odstartování jsme pokračovali přes Olomouc, kde opět mohli účastníci s menšími baterkami dobít.

Milan Rajchl s novou generací elektromobilu Nissan Leaf.

Milan Rajchl s novou generací elektromobilu Nissan Leaf.
foto: archiv autora

Kdo nedobíjel, pokračoval až do Loštic. Tam byla připravena prohlídka Muzea tvarůžků s ochutnávkou. Někteří si troufli v Lošticích před odjezdem ochutnat i tvarůžkovou zmrzlinu s jistotou, že další zastavení je v cíli, jen kousek od Loštic. Odpoledne jsme měli připravené parkování a dobíjení v parku před hradem Bouzov.

Tady jsme opět diskutovali o elektromobilitě s lidmi, kteří přijeli na naši akci, nebo jen okolo procházeli na návštěvu Bouzova. Ubytování jsem domluvil na 2 hotelech a penzionu, aby mohli účastníci přenocovat.

S předstihem jsme namontovali 3 nástěnné nabíječky na hotel Bouzov, které tam už zůstanou jako ,,památka“na eJantarovou cestu 2018. Majitel hotelum pan Horák, se choval velice vstřícně a profesionálně.

K večeru jsme měli na hotelu Bouzov v pronajatém sále konferenci o elektromobilitě s dlouhou a zajímavou volnou diskuzí. Přitom jsme uzobávali ze švédských stolů a přikusovali pečené selátko. Samozřejmě jsme zapíjeli převařeným nápojem. O přestávce ve 20:00 jsme měli domluvenou noční prohlídku Bouzova při svíčkách.

Přestože bečka ještě nebyla dopita, noční prohlídky se k mému překvapení zúčastnilo 60 dospělých a 18 dětí. Potom diskuze pokračovala až do třetí hodiny ranní. V neděli ráno jsme se v parku u aut sešli na třetím setkání s veřejností, a kdo se potřeboval vyvětrat, využil ještě naplánované možnosti navštívit věž Bouzova.

Posilněni čerstvým vzduchem jsme potom do 13 hodin předávali veřejnosti teoretické i praktické zkušenosti o alternativních způsobech dopravy. Tohoto ročníku se opět zúčastnili kamarádi nejen od nás, ale i z Německa a Slovenska. Dopředu se přihlásilo 42 elektromobilů, což je skoro jednou tolik co minulý rok.

Nakonec nás bylo 40 aut a 82 lidí. Z toho 18 dětí. Přijelo 9 elektromobilů Tesla, 7x Nissan Leaf, 6x Peugeot iOn, 5x BMW i3, 3x elektromobily Volkswagen, 2 Fiatky 500 a další jednotlivé zastoupení. Celá trasa byla dlouhá 140 kilometrů.

eJantarová stezka 2018

eJantarová stezka 2018
foto: archiv autora

Děkuji účastníkům, sponzorům, partnerům a přispívatelům, že nám umožnili uskutečnit toto propagační setkání, které mělo zvýšit povědomí veřejnosti o problematice čisté mobility a seznámit ji s možností používat k dopravě nejen fosilní paliva, ale i obnovitelné zdroje. Jak říkám, "nejsem tak bohatý, abych kupoval benzín".

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musela to být super akce. Škoda že nebyla někde ve středu republiky. Ze západních čech už se mi na Ostravsko Leafem moc nechtělo:-)

Nevíte náhodou někdo o nějaké akci, která by byla blíže např. ku Praze?

+1
Naprostá pravda.Na západní straně nic:-(

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 4 rok,najeto 40 tis.km

Obrázek uživatele Radovan

V Praze bude Tichá cesta, ale až na podzim. Jinak akce průběžně doplňujeme na web Asociace elektromobilového průmyslu https://www.asep.cz/akce-asep.
Například dnes jsou elektromobilisté v Ostravě na "Jedu s dobou" v areálu bezpečné jízdy LIBROS v 8 a ve 14 h. http://www.jedusdobou.cz/

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Také se mi ze západu nechtělo.

Pomalou spanilou jizdu s kochanim se krajinou tu mame kazdy den ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Hezky pěkně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* Milan Rajchl + Majitel hotelum pan Horák !!
"S předstihem jsme namontovali 3 nástěnné nabíječky na hotel Bouzov, které tam už zůstanou jako ,,památka“na eJantarovou cestu 2018"

elektromilan.rajce.idnes.cz/eJantarova_cesta_2018/#Stezka-jantar.00_50_53_48.Still020.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milane,
díky moc za parádni akcí. Už teď se tesim na příští ročník.

Obrázek uživatele Radovan

Bylo to super, moc se nám to líbilo. Prostě palec nahoru.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Radovane kdy uděláte test Jaguar I Pace? Pospeste si prosím jsem netrpělivý. Děkuji.

Obrázek uživatele Josef

První statické prohlídky budou tento měsíc. Auto na projížďku bude až někdy v červenci nebo srpnu.

Obrázek uživatele Radovan

V srpnu se chystám do Srbska, tak zkouknu nabíječky a pouvažuji.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Dneska mi přišla pozvánka za dva týdny na statickou prohlídku do Prahy. Asi si tam sjedu.

Obrázek uživatele Radovan

Budu tam v úterý a ve čtvrtek celý den (19. a 21.6.), sedí ta data?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

To úterý sedí, prohlídky pro nás objednané budou od 15 do 21 v Albionu.

Obrázek uživatele Radovan

Uvidím jak na tom budu časově (v 15 bych měl končit na Českomoravské v Clarionu, ale pokračovat o kus dál na Svazu průmyslu), případně bych se zastavil. Každopádně bych rád po 19 hodině odfrčel z hlaváku, elektricky samozřejmě :-).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Já si tam asi na otočku udělám výlet bávem.

Obrázek uživatele Radovan

To bude záležet na Jaguaru, kdy ho půjčí a zda vůbec.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

na prvej foto je červený LEAF2 TN...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je moj. Urobil som TN-Ostrava-Bouzov 298km na jedno nabitie a este mi zostalo na 32km na dojazd do Olomouca...Takže 330 km na plnu baterku.

To na margo dojazdu Leafa, keďže tu bol ten článok pred pár dňami so samými nezmyslami o dojazde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne tak Miro. Poslal som aj p. Horcikovi podrobný opis cesty aj jazdne podmienky, ale asi to neuverejní. Asi sa mu to nehodí do konceptu článkov na Hybrid.cz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je pěkný výkon, pravda jsou to takové rovinky s jedním stoupáním a klesáním. Jel jsi to 4 hodiny nebo více?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne časy som si nezapisoval, ale TN-Ostrava 3 hod s dvoma malými prestávkami plus zdržanie na semaforoch v mestách...Hovorim, presný opis cesty som poslal p. Horčíkovi. Keby som to tu v komentári celé zverejnil, tak by sa to tu do okienka ani nemestilo..:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ále vejde se to, šup sem s tím ;)

elektromilan.rajce.idnes.cz/eJantarova_cesta_2018/#Stezka-jantar.01_18_20_08.Still032.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

eJantárová cesta 26.-27.5.2018.
Čítal som veľa článkov o tom aký má vlastne nový Leaf 2 dojazd. Od rôznych pochybných testovacích jazdcov až po elektromobilistov, ktorý nemajú vlastný Leaf, ale požičajú si u dealera a potom chcú za dva dni rýchlo otestovať dojazd a rútia sa v chladnom počasí 130 km/hod po diaľnici. Ja prinášam svoj pohľad, ako sa má jazdiť, ak chce mať majiteľ Leafu 2 dojazd 300 km a viac. Vybral som si na to skvelú akciu eJantárová cesta 2018, ktorú pripravil nadšený majiteľ elektromobilu p. Milan Rajchl.
Z mojich 3 ročných skúseností s Leafom 1 môžem konštatovať, že v lete dokážem jazdiť priemerne za 12kWh/100km. Z toho mi vychádza, že s 36kWh využiteľnou batériou, dojazd 300 km. Keďže verím sebe aj v schopnosť Leafa 2 dosahovať v priaznivých podmienkach dojazd viac ako 300 km, rozhodol som sa , že trasu Trenčín-Ostrava-Bouzov v dĺžke 298 km prejdem na jedno nabitie v bežnej premávke mimo diaľnice.
Ráno vyrážame s plnou batériou a dvomi osobami na palube z Trenčína cez Vsetín a Nový Jičín do Ostravy. Čaká nás trasa dlhá 155 km. Počas cesty dodržiavame rýchlostný limit v obci 50 km/hod a mimo obec nastavujem adaptívny tempomat na 80 km/hod. Po 50 km zisťujem, že mám priemernú spotrebu 12,5 kWh/100km. Ak chcem prísť do cieľa, musím jednoducho znížiť spotrebu pod 12kWh. Pripisujem to rannému chladnému počasiu. Teplomer ukazuje len 13 st.C. Znižujem rýchlosť mimo obec na 70 km/hod. Ako prichádzame do Ostravy vonkajšia teplota sa medzitým zvýšila na 19 st.C a spotreba klesla na 11,5 kWh. Tempomat som opäť zvýšil na 80 km/hod. Do slnkom zaliatej Ostravy s vonkajšou teplotou 21 st.C prichádzame zo zostatkovou kapacitou 52% a výbornou priemernou spotrebou 11,0 kWh/100km (foto 1). Po asi hodinovej rozprave štartujeme o 11:00 smer Loštice, kde je naplánovaná prehliadka v Múzeu Olomouckých tvaružku. Trasa vedie mimo diaľnicu. Predo mnou ide jeden iOn a za mnou ďalších 5 týchto vozidiel. Len neviem, či to je iOn alebo niektoré iné z trojičiek. Je zaujímavé, ako je ich v Čechách veľa. Na Slovensku som vedel len o jednom a aj toho pred rokom majiteľ predal. Keďže sa pohybovali rýchlosťou asi 65 km/hod kôli dojazdu, tak som ich kolónu opustil a vydal som sa povzbudený dobrou spotrebou, opäť 80 km rýchlosťou na sólo jazdu. Tá skončila v meste Odry. Neviem prečo, ale navigácia ma viedla nie cez mesto Hranice, ale cez Oderské vrchy, obec Potštát do Olomouca. Pravdepodobne to bola kratšia trasa. Stúpanie do kopca zapríčinilo, že dojazd auta začal rapídne klesať. Ten výjazd na kopec mi pripadal nekonečný. Prvý krát som zapochyboval, či sa mi podarí splniť cieľ. Ale boli to kacírske myšlienky. Konečne som sa dočkal zjazdu a v Olomouci asi 40 km pred cieľom Bouzov mi ukazoval Leaf dojazd 70 km. Aj keď je to z Loštíc na Bouzov do kopca, už som vedel že to dám. Po prehliadke múzea som sa vydal do cieľa cesty vzdialeného 8 km. Po 298 km som prišiel na hrad Bouzov zo zostatkovou kapacitou 8 %,priemernou spotrebou 10,8kWh/100km a dojazdom 22 km (foto 2). K celkovému dojazdu by som chcel ešte dodať, že tých 8% by mi stačilo, keďže som išiel z Bouzova dolu kopcom, na príjazd do 32 km vzdialeného Olomouca. Takže, keby som nenabil v cieli našej cesty, prešiel by som celkovo na nabitie plnej batérie do 0% 330 km. Počas jazdy som mal nastavený jazdný mód B-eco a jazdil som bez klimatizácie(tú zapínam až nad teplotu 30 st.C)
PS: Na ceste späť som mal spotrebu 10,9 kWh/100km a to som zvýšil rýchlosť z 80 na 90 z Uherskeho Hradišťa na Hrozenkov,

Nemusím testovat, jestli dá 30km,to je jasné, když se budu snažit a budou podmínky.
Mě zajímá, jestli je to použitelné normálně, bez koukání na palubní počítač.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pouzívam ho len 2 týždne, ale dám tu pár údajov z jázd. Dialnica tempomat 100 km spotreba 13,3 kWh/100km t.j. 270 km dojazd. Jazdy v meste a po okolí 11,9 kWh 300 km dojazd, Všetko s klimatizáciou na 25 st.C. Vonkajsia teplota 30 st.C teplota baterie na 60%...

Kolik je 60% teplota baterie ve st.C?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

leaf vleze do červene teploty při 51° celsia. Takže to by mohlo byt cca 30-35°

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To neviem. Neukazuje presnu tepotu. Len stupnicu ktora bola kusok za stredom cca 60% od začiatku.

Podrobnější údaje lze zjistit přes OBDII konektor.

Jakou normovanou spotřebu máte uvedenou v TP?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V TP nie je uvedená spotreba. Len najvyžšia rýchlosť...144km/hod hlučnosť 66dB. Niekde som čítal, že vraj 15 kWh/100km. Môže to byť priemer za celý rok včetne zimy. Ja mam zatiaľ 12kWh včetne klímy po meste a po okreskách...

Spotřebu máte opravdu malou, ale je to dáno pomalou jízdou.
Nicméně s IONIQem mám spotřebu ještě menší, ale při běžných rychlostech. Já mám předepsanou spotřebu 11,5 kWh/100km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano to má. Ma lepšiu techniku a lepšie cx. Leaf to vykompenzuje väčšou baterkou o trochu vačším dojazdom pri tej istej cene.

A pomalejším nabíjením

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jste prostě borec...heč! :)

Zkoušel jsem několikrát jízdu ve sportovním módu (když jsme to s kolegou testovali) a přes průměr 12,5 jsem se prostě nedostal.
Jsem spokojen, že to jezdí úsporně.

Obrázek uživatele Josef

Zřejmě nevíte, co je sportovní jízda. 22 kWh i3 jde sportovní jízdou vybít za 40 km.

MiEVa jsem vybil také do 40 km. IONIQa jsem zkoušel plyn / brzda asi 40 km a výsledkem byla toto spotřeba, holt výborná rekuperace...
IONIQa za 51 km nepůjde vybít.

Obrázek uživatele Michelin

Procitam vasi diskuzi a zacinam byt trochu nahlodany jestli radeji nejit do toho Ioniqa nez Soula. Budeme ho provozovat ve meste, ale hodne i mezimestsky a tam tusim, ze na tom bude s dojezdem lepe Ioniq.
Trochu me, ale vadi jak je nizky. Bude se tam hure nastupovat a vystupovat. Zamestnanec pro, ktereho ho porizujeme ma nepohyblivy kotnik a tak by to mohla byt pro neho nevyhoda.
K Ioniqu je tusim nejaka aplikace, pro vzdalenou spravu?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

V Ioniq-u sa sedadlo vodica posuva dozadu automaticky, a tak je nastupovanie uplne pohodlne. Da sa nastavit:
- neposuvat nikdy
- posuvat trochu (= relativne oproti nastaveniu)
- posunut vzdy az maximalne dozadu

Ma pamat na dve rozne polohy sedadla vodica, takze dvala rozni ludia si ho mozu nastavit pohodlne podla seba.

Aplikacia na vzdialenu spravu v EU nie je dostupna. V US a Korei je to riesene cez BlueLink. Ale kedze Ioniq ma 5% rezervy baterie "hore", tak aj pri nabiti do 100% je v skutocnosti nabity na 95% (t.j. do tych 28 kWh).

BTW: Sportovou jazdou "brzda-plyn" v kopcovitom terene mam spotrebu v lete 13 kWh/100 km (jazda pri ktorej ma nepredbehne ziadne auto an nie som "veducim vozidlom kolony") a v zime to je 14 kWh / 100 km - raz za mesiac si proste chcem zajazdit aj plne sportovo - ale stale podla prepisov :-)

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Obrázek uživatele Michelin

Ty spotreby jsou pekne. Diky za info.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Dialnica v zime je este o +1kWh / 100 km navyse (takze priemer 15-16 kWh/100km).

To len pre ilustraciu, ze jazda brzda/plyn je (mozno kupodivu) na Ioniq-u menej narocna na spotrebu ako jazda pri vyssej rychlosti.

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Obrázek uživatele Michelin

No to kazdopadne. Diky rekuperaci.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Uvedené platí pro verzi ULTINATE (FUTURE to nemá).
Chci se ale zeptat - co znamená sedadlo posouvat trochu? A jak se to dělá. Tuto možnost jsem nezaregistroval. Pouze ON/OFF.
Všechna nově vyrobená auta v 2018 musí mít nouzové volání, tedy SIMku. Výrobce to může využít i na vzdálenou správu. Co mi mrzí, že krom Tesly je LEAF asi jediný, který umožňuje vzdáleně vytopit, vychladit BEZ připojení k síti (přes app v mobilu odkudkoliv).
Jinak služba BlueLink je placená. Zdarma byla pouze u nového vozu na 2 toky, což je teď prodlouženo myslím na pět. Co je ale hezké, že jim dají neomezené nabíjení ZDARNA na 2 roky (odškodnění za dlouhé čekání na vůz).
Ta MAX. spotřeba IONIQa v praxi oravdu neleze k vysokým číslům. Teoreticky ano, může dát chvilkově 88kW, pak už méně (30-minutový výkon jsem nenašel, MiEV má max. 49kW a 35kW/30min.).

Vypnuté/štandardné/rozšírené - to sú presne názvy v menu pre posun sedadla v časti pohodlie (pre istotu som si to pozrel priamo v aute).

Je to v tom menu a podmenu, kde sa napr. zapína a vypína indukčné (bezdrôtové) nabíjanie mobilov.

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Našel jsem, děkuji.

Obrázek uživatele Josef

Kdy to budete pořizovat? Nebylo by lepší si počkat na první modely Kony a vzít tu? První kusy musí dorazit letos, takže když teď u dealera objednáte, určitě ho letos dostanete. U Ioniqu bude dodací lhůta podobná.

Obrázek uživatele Michelin

Nějaké předváděčky jsou skladem a už se nám dvě nejstarší auta fakt rozpadají. Každý týden v servisu a (po najetých necelých 300tis.km) spotřeba oleje 1litr/600km... tříválec Škoda 1.2HTP verze 51kW.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

HTP = Hitlerova Tajná Pomsta alias haťapka :))))
Tak pořiďte operativní leasing než vyleze něco kloudnýho jako třeba Kona.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Michelin

Ty jejich operaky kdy smite najet 2tis. km mesicne si mohou vite co. Pri nasem najezdu bude to auto za 4roky splacene usporou na palivu a servisu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Do Ioniqu se leze jako do BMW3 kupé, není to pohodlné. Ale jinak zhruba stejné jako Soul až na dojezd, umí až o 100km dále.
Ale ženy a starší lidé by preferovali Soul, pokud tedy bude stačit dojezd.
Nabíjení stejné, aplikace nikdo, Soul vyšší pneu, pohodlnější podvozek a lepší parkování a výhled.
Mírně jetý Soul na úrovni předváděčky už od 600tis, jinak nové obě auta nedostupné okamžitě.
Soul levnější a nový bude s baterií 30kWh, tam už je rozdíl v dojezdu jen 50km.
Zásadní pro mě, Soul nemá ACC.

Obrázek uživatele Michelin

A co je ACC?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Adaptive cruise control

Obrázek uživatele Michelin

Aha.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ACC?

Obrázek uživatele Josef

No já mám dojem, že už žádné skladové předváděčky nejsou. A nebo se plácnout přes kapsu a vzít pro radost I-Pace. Ale to by bylo asi docela drahé služební vozidlo.

Obrázek uživatele Michelin

Pro technika jo. To si šetřím pro šéfa techniků. :-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Josef

Ono by to možná šlo řešit třeba tím novějším eGolfem? Ten na tom taky není vůbec špatně. Jeden je skladem v Pardubicích u Loudy.

Obrázek uživatele Michelin

Přiznám se, že mi není nějak sympatické kupovat tenhle paskvil překopaný ze spalováku. Což je sice Soul asi také, ale...
V čem je nový?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Josef

Nový je baterkou (33 kWh využitelných a dvoufázovou nabíječkou 7,2 kW). A pak pár drobnostmi uvnitř. Výhodou je, že nikdo nepozná, že jde o elektromobil a dojezd je podobný jako u ioniqu nebo leafu. Ostatně tady na něj byla na hybridu recenze: http://www.hybrid.cz/test-volkswagen-e-golf-358-kwh-kdyz-se-koncernu-dari

Obrázek uživatele Michelin

Tak jste měl pravdu. Už prý žádného nemají. Na můj dotaz proč ho tedy (mají tam dokonce dva) inzerují odpověděli, že je prý na něj složená záloha...
Ten Golf je už za více než mega a tuším nemá ani LiPolku.
Tedy se vracím k původnímu plánu se Soulem.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Poslední Ioniqy jsem koupil minulý týden, měli 4ks.

Obrázek uživatele Michelin

Vy se rozjizdite.
No a co je lepsi? Soul nebo Ioniq?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Chcete IONIQa? Proč jste se neozval, mohl jste si vybrat i barvu. Psal jsem to tady několikrát. Čas ale rychle plyne. Nicméně pokud máte vážný zájem, musel bych to ověřit. Pokud ANO, dejte mi kontakt.
K tomu co vybrat - IONIQ má hodně nízko posez. NIRO má opravdu malý kufr. Pokud to má být pracovní tak bych asi volit Soul. Je třeba zvážit denní vzdálenosti a možnosti nabíjení. Na Soul se také nechala domluvit lepší cena. Na Golfa také -10% když ho nikdo nekupoval...

Obrázek uživatele Michelin

Minuly tyden jsem jeste nebyl rozhodnuty neco koupit a ani jsem to tedy nezachytil.
michelinx@email.cz

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Josef

Zkuste se u Loudy zeptat, třeba vám udělá cenu. Pro mě by třeba bylo cenné to, že to auto vypadá naprosto neutrálně a nikdo nemá šanci poznat, o co jde. To třeba u BMW i3 není možné. A mimochodem, eGolf má baterie od Samsung SDI jako i3. KIA a Hyundai mají LG Chem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už se to tady psalo. KIA má SK Innovation, Ioniq má LG chem. Nová Kia Soul má články NCM 811.

Kia používá články SK Innovation (také Korejci), jinak co se týče kvality baterie tak prizmatické články co používá VW a BMW odvedou stejnou práci jak pytlíky od Korejců.

eGolf má také drobnou nevýhodu s trochu nižší rychlostí nabíjení kvůli použitému zapojení článků v baterii na nižší napětí (bude nabíjet vždy o cca 4kW pomaleji než kupř. i3).

Obrázek uživatele Michelin

To nepozna nikdo ani u toho Soula a prijde mi, ze je uvnitr vetsi. Kolega bude vozit spoustu naradi a materialu, tedy pocitame, ze sklopi zadni sedacky a bude z toho nakladacek.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč mu tedy nepořídíte eNV-200 ??? 40 kwh baterie, v bilé je to obyčejná dodávka která nikoho neprovokuje. Na nářadí si můžete nechat vestavět kovové kufry a případný zloděj při vlopání celkem utře. Já vozím hodně drahé nářadí a na měřáky mám speciální schránku za pár kaček přišroubovanou do podlahy a málokterý vykradač aut nosi na ;práci; krumpáč. Vleze se do ni moc a uveze moc. Jednoduchou vestavbou múže mit mechanik přehledně uložený materiál a vleze se Vám i žebřík, který se často hodí. Nastupovat se bude i starsimu člověku dobře. Převážel jsem seniora pohybově postiženého a přepravu pochválil. V poslednim nemalá reklamní plocha, kterou se prezentujete.

Obrázek uživatele Michelin

S dodavkou, byt celkem kompaktni mi nebude chtit jezdit.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Josef

Jasně, nechám to na vás :-) Jde o to, co potřebujete. Soul reálně udělá v zimě tak max. 160 km. eGolf by měl dát přes 200.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě je Soul daleko praktičtější auto než Golf, ten dojezd pro maminku, která vozí děti do školky a pořizuje nákupy asi kritický.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, já se Soulem 30 kWh v zimě nikdy pod 180 km nešel - nejezdím tedy po dálnici. A teď 220 - 230 km. Je to tak napůl město a mimo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mimochodem ta hlučnost 66dB (výše uvedená) bude podobná u všech EV aut, téhle hodnoty nebo nižší dosahují luxusní auta, tedy ticho na silnici není jenom výsada EV aut.

www . autobild.de/artikel/auto-bild-laermtest-375991.html

Vnější hluk vozidla za jízdy dle TP (nevím zda se simulací zvuku pro chodce nebo bez):
MiEV - 66dB
IONIQ - 69dB
Jinak uvnitř je podstatně větší ticho v IONIQu; hluk s rychlostí narůstá opravdu minimálně. U MiEVa jsou s narůstající rychlostí hodně slyšet pneumatiky a obtékající vzduch.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diky za popis. Tech 8% jste si mel po ceste pustit do klimatizace (Auto na 22st a pak jeden dilek ventilatoru), sussi vzduch je prijemnejsi.
Takze to bylo o spotrebe, ted sem jeste pisnete, jak to bylo s teplotou baterie a jak to pak nabijelo z DC.
Diky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teplota baterie bola pri vonkajšej teplote 28 st.C na 50%. Bohužial v Bouzove bolo málo zástrček na 230V. Vyžší prúd sa nedal použiť,okrem dvoch Wallboxov na hoteli. Vyhadzovalo istič. V budúcich ročníkoch by bolo dobré zaistiť viac nabíjacích bodov. Na toľko áut to bolo málo. DC tam nebol tak som nenabíjal.

Obrázek uživatele Radovan

Seděl jsem v jednom ze zmíněných Ionů a Leaf pozoroval, v podstatě jel stejně jako my úsporně, byť nemusel. Teď už vím proč. a taky proč se nám u Oder záhadně ztratil, mysleli jsme, že přidal a ujel nám.
Neřídil jsem, jeli jsme manželčiným Ionem, řídila ona. Můj Ion jsem půjčil paní Horákové, když manžel doc.Horák z VŠB-TUO byl momentálně služebně ve Vietnamu. Měli k dispozici pouze Citroen Berlingo electric nebo Renault Twizy, ale s těmi Olomouc z Ostravy nedají a ta auta nemají rychlonabíjení.
My jsme z Librosu vyjeli s optimistickými 112 km dojezdu a plnou baterkou do 93 km vzdálené Olomouce s rychlonabíječkami v 10:28 h ve +23,3°C mimo dálnici, z Oder jsme se vydali na Bělotín a Hranice. v průběhu jízdy teplota stále stoupala, o hodinu později už bylo +25,6°C. To jsme měli stále ještě 9 dílků baterie z 16 a dojezd podle počítače 75 km, jeli jsme 50 km/h ve městě a mimo něj kolem 66. Ve 12:37 jsme byli v Olomouci stále s velkou rezervou skoro 1/3 baterky (5 dílků z 16) a dojezdem 37 km, venku +27,9°C. Byl,o krásné vidět u 2 rychlonabíjecích stojanů hned 4 Iony vedle sebe.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

Vas pohled jak se ma jezdit, kdyz chce mit majitel dlouhy dojezd se da shrnout jednim slovem. “pomalu”
Naproti tomu Radovanuv test v realnych podminkach nebyl diky bohu ovlivnen jeho letitymi zkusenostmi s malobaterkacem, ktereho sedla.
Pokud to mame s elektromobilitou myslet vazne tak je treba ukazat lidem, kteri jsou elektromobilitou nepolibeni, ze se tato auta daji pouzivat stejne jako ta, na ktera byli doposud zvykli. Jinak nas budou mit zase jenom za nadsence a blazny. Ze se bohuzel v tomto svetle ukazal novy Leaf jako tragikomicky je ostuda leadera elektromobility jak se Nissan s oblibou nazyva, a nelze to omlouvat ani tim, ze pri idealnim pocasi a teplote to pomalou jizdou da az 330km. Mate pocit, ze tenhle udaj by se mel lidem podsouvat jako seriozni hodnota?
Za me byl ten Radovanuv test naprosto seriozni a obdivuji, ze prave on, od ktereho by se dala cekat urcita shovivavost k tomu dokazal pristoupit profesionalne a otestovat to auto tak jak by se uz meli elektricka auta v roce 2018 testovat.

Jinak obdivuji vasi trpelivost a gratuluji k peknemu vysledku. Nikdy neni na skodu vedet jake nejnizsi spotreby se da dosahnout, treba kdyz nema clovek kde nabit tak se takova informace hodi. Ovsem jak jsem napsal nic to nemeni na veci, ze Nissan si podle meho nazoru s timhle autem udelal spis ostudu. To uz prvni Leaf byl povedenejsi, protoze na svou dobu s tim co se tehdy dalo poridit byl celkem kralem.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyslovene pomalu som išiel len v tej kolóne iOnov asi cca 15 km. Inak som jazdil medzi 70-80 tak ako aj iné spaľovacie autá v premávke. Ono neznamená, že ak je povolená 90 mimo dialnice, tak aj takto autá jazdia. Nikoho som nezdržoval pomalou jazdou. To nebol hypermíling. Inak by som urobil 400 km. Keď by som chcel s prípade potreby ísť rýchlo, tak by som nabil v Ostrave,prefrčal po diaľnici 130 do Loštíc a čakak na iOni 3 hod. a napchával sa tvaružkama.Ale to nebol môj cieľ.

Pod tohle bych se podepsal.

Obrázek uživatele Michelin

Díky

Zrovna jsem si na vás dnes vzpomněl. Čekání na TM3 se protahuje a spalováky ve firmě dosluhují, tak uvažuji o pořízení Soula, který se mi jeví jako nejlepší varianta.

Můžu otravovat s pár otázkami, které možná budou zajímat i ostatní?
Zejména do jaké kapacity nabíjí na Chademu jakým příkonem? Má nějakou možnost aplikace do telefonu aby člověk věděl na dálku kolik má nabito? Letní/zimní spotřeba při normálním předpisovém tempu? Jak je to se servisem, jsou předepsané kontroly a po kolika kilometrech za jakou cenu? A pokud máte navigaci, umí si v ní ukládat nabíječky?

Většinu sice tuším, ale není nad to si to připomenout od někoho z první ruky.
Předem díky i za další postřehy, které vás napadnou.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Asi toho nenapíšu moc, jsem na dovolené, Cortina d'Ampezzo. Nikde ani zásuvka, Tesla, i3, nic. Za celý den jsem potkal jeden Zoe a teď večer prodejnu s iPace. Ráno jim jdu říct o projížďku. Soul je skvělý auto, baterky se tlačí rychle v zimě v létě, vždycky 5-83% za 27 minut. 1x32A do plna za 4h. Prohlídky za 15tis km, cena od 400 do 1000Kč. Záruka 7 let a 160tis km na komplet auto. Nechápal jsem, i na podvozek. App v mobilu ne. Jen při začátku nabíjení napíše přesně kdy bude plno. Chladí a topí na kabelu a už mám i fintu, aby to dělal i bez něj. Spotřeba po městě léto 13, zima 16, mimo město přes 20,to je bohužel aerodynamika. Na DC nabíjí do 83, pak se musí znovu spustit a jde jen do 94. Nabíjecí mista si neukládá samo, ale má editovatelné položky "oblíbené", tam se dá uložit aktuální poloha. Dojezd na plnou píše 156,ale v klidu ujede 185. To je verze 27kWh. 30kWh od my 2018 ujede o 50 víc. Pohodlné nastupování, prostorný interiér pro 5 lidí, menší kufr, slušná variabilita.

Obrázek uživatele Michelin

Super. Dekuji. Tak jsem to tusil vsechno spravne. Tu fintu si jeste necham nekdy poradit.
Uzijte si dovolenou. Taky bych uz jel. :-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Monaco už bylo ? :)

Ještě ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě je Soul skvělé auto, pohodlí slušné, spotřeba ve městě a okolí kolem 12 kWh při dnešních teplotách. Průměr při nabíjení 20-83% je průměr 40 kW (nemá problém s nabíjením ani při -10°C). Pak se nabíjení vypne, při znovuaktivaci nabíjí do 94% příkonem průměrně 15 kW. Dokáže nabíjet příkonem až 90 kW. Servis po 20 tis. km 1-2 tisíce, dle místa servisu a předepsaných úkonů. navigace je v základů, nabíječky ukládat nelze, ale je to zbytečné, to umí každý chytrý telefon. Max. dojezd při 20°C a pomalejší jízdě 250 km , dálnice 150 km. V v zimě 0-5°C dálnice rychlostí 110 km/h je dojezd max 120 km, okreska při 90 km/h asi 150 km. U nás použité skoro nesehnatelné auto, v Německu citelně zdražilo, dalo se sehnat za nějakých 450 tis. ojeté, dnes tak 550 tis. bez DPH. Baterie stejné jako Ioniq, tedy Li-pol, které nehoří, mají aktivní tepelný management a nikdy se nepřehřívají, protože ventilátor na ně žene chladný klimatizovaný vzduch z kabiny. Infotaiment komplet v češtině.
Za mě jedno z nejlepších aut na trh s 30 kWh baterií, bohužel často zbytečně podceňované.

Obrázek uživatele Michelin

Dekuji za info. Tak jsem se snad rozhodl spravne.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

toto v 7místné verzi vše splňuje a navíc se počet dětských sedaček může ještě rozrůstat ! :)
https://www.sauto.cz/osobni/detail/nissan/e-nv200/17805822?goFrom=list

Ano, toto 40 kWh e-NV200 je pro mě jasná volba. Vždy, když do něj sednu, uvědomuji si jeho nedocenitelnost. Však jsme s tím (24 kWh) byli na Portáši a dále na horách a kolega několikrát projel Evropu. S normální dodávkou to zase nemá moc společného a jak se s tím pěkně manévruje v úzkých uličkách! To prostě nemá chybu. A nikdy neřeším, jestli něco odvezu nebo neodvezu. A mohu všude, kam mohou osobáky. To musíte fakt zažít. Hodně lidí, co to jen zkusí, potvrzují tato slova.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsou tam stejně mizerný baterie jao u Nissan Leaf 30 kWh?

Je tam aktivní chlazení, takže i když se dostanu na těsně pod hranici HOT, nikdy jsem nezažil, že by to šlo výš. Ladislav-eNV200 s tím jezdí po Evropě - má více zkušeností. Když je to teplejší, rychleji nabíjí. V zimě je třeba jízdou zahřát baterie, jinak to nabíjí na rychlonabíječce pomalu. Jak to má řešené nové 40 kWh eNVéčko nevím, ale předpokládám, že to bude stejné. Jakmile to půjde vyzkoušet, napíšu to sem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky mě docela překvapila ta degradace baterií Nissan Leaf 30 kWh, doufejme, že se polepší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ahoj kolego :)
zdravim z Italie - Venecie. Lebedime si pobliž Benátek v campingu s obrovskou, krásnou písčitou pláží. Je tady super slunce a jakžtakž tepla voda.
Dojeli jsme po Lidlech Rakouskem zadarmiko a pokračovali v nabíjení na uplné nových nabíjeckách, kterych Italové přes zimu vybudovali neskutecně moc.

Tímto přesně potvrzuješ vyprávění z Olomouce, jak jsme se nedávno viděli na srazu. E-tým Vysočina zdraví celou posádku! Včera jsme s Michalem studovali ty kompresorové chladničky a je nám jasné, jak si to s panelem na střeše užíváte! Přejeme šťastnou cestu po Evropě! To auto fakt mám rád!

Obrázek uživatele Michelin

Jj. Jenze manzelce se s dodavkou jezdit nechce.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ona je to taková mini dodávečka spiše rodinné kombi asi jsko F.galaxy.
Dobře se s tim jezdí i ženským, i v základu to má couvací kameru, posilovač řizení takze volantem toči i dítě, príjemné sedadla avysolý posez dodá přijemný pocit z řízení. Někdo tu psal nějaký blabol o sedadlech, naposledy v pátek jsme s rodinou ujeli 800 km a na nepodlí si opravdu nikdo nestěžoval a teplota baterie se za celou cestu i po 10tém dobijeni zvedla o jeden dílek a do HOT to fakt mělo daleko.

Obrázek uživatele Michelin

Já proti dodávkám nic nemám. Jezdil jsem s Trafikem, takže vím, že je to pohodlné.
Nicméně dojezd při 130km/h už také asi nebude nijak oslnivý a navíc na to celkem spěcháme, nevím jestli je teď někde nějaký dostupný.

PS: Koukám, že i je asi dostupný, ale ta cena už je mimo. Měl jsem takovou hranici něco do 900tis. s daní.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prvni eNV-200 40 kwh je v cesku. stoji 800 bez.

Obrázek uživatele Michelin

A kde ho maji? Ja nasel nove dva, ale oba pres milion sto.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hm, trochu hranatější X-ko :)

Obrázek uživatele Michelin

Ja bych s tim problem nemel, ale presvedcujte zenu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Když si může vybrat, rozhodně nepůjde do dodávky.
Já osobně bych radši jezdil spalovacím osobákem, než eNV. V tom se nedá jako řidič rozumně sedět. Jen jako nouzovka na pár km.

Obrázek uživatele Michelin

Jeste me napadla jedna otazka. Da se nejak overit stav baterky? OBD a aplikace nepriklad?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Bluetooth OBD a apka Torque.

Obrázek uživatele Michelin

Super díky. On i výstavní kousek, když půl roku stojí a předpokoádám, že s plnou baterkou nemusí být stoprocentní, i když u tohoto typu baterií nepočítám, že by se dělo něco hrozného, spíš bude zajímavé si poznamenat jak je na tom na začátku aby mohl člověk sledovat jak se to bude vyvíjet dále.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Už jste oželel 3 dětské sedačky vzadu?

Obrázek uživatele Michelin

Ne, to bude do prace pro zamestnance. Ale radne si ho nejprve otestuji a spolecnikovi jsem slibil, ze jestli to nebude pouzitelne tak si ho odkoupim pro zenu. :-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to má žena smůlu, jak s tím začne někdo jezdit už to nedá z ruky.

Obrázek uživatele Michelin

Jj. Rikala, ze si to take vyzkousi, a ja ji rekl to stejne, ze to nepujde, protoze pak uz ho neda z ruky. :-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od té doby, co jsem do toho sednul, stojí v garáži auto, o kterém lidi často jenom sní :)

Obrázek uživatele Michelin

Jeste me napadla jedna otazka. Da se nejak overit stav baterky? OBD a aplikace nepriklad?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano dá se vyčíst spousta informací přes OBD II a aplikaci Torque. Řada zkušeností lze nalézt na níže uvedených stránkách. Na baterii je záruka v Evropě 7 let, nebo 150 tis. km a SOH 70%. Zajímavé je, že v Korei a USA je to 10 let a 160 tis. km. Do 40 tis. km je degradace minimální, protože nová baterie má 110% SOH, tedy za těch 40-50 tis. km se dostane teprve na 100%.

www . mykiasoulev.com/forum/
http : //elektroforum.cz/viewforum.php?f=11&sid=aca75fa722bf2d9542f329b63509b3ed

Obrázek uživatele Michelin

Díky
Za 50tis. 10% to je docela dost.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na 100 tis. km jsem pak viděl SOH na 95%, záleží jak s tím kdo zachází a taky na bateriích. Nissan Leaf má degradaci dvojnásobnou. Čím větší baterie, tím menší degradace. Kdyby měla Tesla baterii 30 kWh, hned bude degradace jinde u TM3 s 50 kWh to bude znát oproti 100 kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě doplním, že i Tesla může mít větší degradaci baterií než 10% na 50 tis. km a poměrně hodně aut má 7% i na 30 tis. km, je tam značný rozptyl. Střední hodnota je pak 6% na 100 tis. km.

https : //cdn.teslarati.com/wp-content/uploads/2017/09/tesla-battery-degradation-data-points-chart.jpg

Nissan je na to mizerně

https : //abload.de/img/nissan_battery_soh_vsfsqew.jpg

Tady je graf jednoho z uživatelů Kia Soul

www . dropbox.com/s/bcgnur8u9o80oax/BatteryDeteriorationvsKm.jpg?raw=1

Obrázek uživatele Michelin

Leaf, kteremu se neobtezovali dat ani ventilator...
No tak uvidime jak se to bude chovat u nas.
V te souvislosti me napada, da se nastavit na kolik procent se ma nabit a nebo to vzdy nabiji do plna?

Jinak s tou ztratou kapacity paklize ji vyjadrujeme procentuelne, tak by velikost baterie nemela mit vliv ne?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Některé modely Leaf měly dokonce 3x horší degradaci, Leaf opravdu nebrat. Na rychlonabíječce 50 kW se to nabíjí jen do 83%, pak je nutné znovu aktivovat nabíjení do 94%, do 100% to nepovolí. Na nabíječkách 22 kW a nižších lze nastavit 80% nebo 100% a naporogramovat počátek nabíjení. Stav nabíjení přes mobil je asi zbytečné. Buď je vidět i na dálku v jakém stavu auto nabíjení je (3 velké LED za předním sklem - 33%,66%,100%) nebo si to člověk jednoduše spočítá. Na 50 kW nabíječce je to max 20 minut v létě a 25 minut v zimě, při menším příkonu ukáže přesný čas délky nabíjení, sedí to na minutu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tento váš příspěvek platí pouze pro Leafa 24kw a to ještě starší modely. Novější 24kwh Leaf(2015) a 30kwh(2016) problémy s nabíjením nemají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nemáte pravdu je to přesně naopak. 30 kWh verze je s degradací baterie na tom podstatně hůře.

https : //pushevs.com/wp-content/uploads/2018/03/Nissan-Leaf-battery-SOH-data.png

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

psal jsem to pod konkrétní příspěvek! K degradaci jsem nic nepsal Problem s nabíjením Chademo a nutnost restartu nabíjení, Toto u poslední verze 24kwh a 30kwh není potřeba. Nazdar Pepo :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chápu, je to trochu domotaný, první dvě věty platí pro Leaf, to ostatní ohledně přerušení nabíjení platí pro Kia Soul, odpovídal jsem pro Michelina.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak nějak jsem si to myslel :) Pěknej večír přeji!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky :)

Nemáte prosím někdo z Leafáků zkušenost s degradaci?Viděl jsem auto s 50 tis a dvěmi chybějícími čárkami...To je celkem dost.Jaký je důvod,časté rychle nabíjení? Pokud bych nabíjel nyní jen pomalu zpomalí se degradace?Nebo mne čeká úbytek dalších 2 čarek po 50 tis?Nemáte někdo kontakt na někoho kdo je schopný články vyměnit,prý to odnášely nejvíce ty pod sedačkou?
Moc díky

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 4 rok,najeto 40 tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ceniková Nissanu cena 1 članku je 8 tis bez Dph !!!
Osobně se už rok doprošuji Nissanu aby mi prodali náhradní díl na muj Nissan a to baterii. Žádaji vratit starou baterii a jinak mi novou nechtěji prodat a navíc vyměnu musí udělat zloději, fušeři a neumětelové v servise nissan.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych to neřešil, až to dojezdí, odvezete na skládku elektroodpadu a koupíte nové.

A Vy máte v plánu komplet výměnu celé baterie nebo jen jednotlivých článků?Nedají se články sehnat i jinde když je Nissan tak vstřícný?

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 4 rok,najeto 40 tis.km

Do baterie se leze dost ztuha kladivem a majzlíkem. Její opětovné neprodyšné uzavření bude pak asi taky problém.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne na Leafe 1 zhasla prvá čiarka po 103.000 km. Pri pradaji po 140.000 km stale len 1 čiarka...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dost vyjímečný výsledek, viděl jsem i ztrátu jednoho baru na autech s nájezdem kolem 20 tisících mil., u nás v autě kolem 50 tis. km.

Přesně tak, tohle auto má najeto 50 tis a chybí 2...
To mi přijde docela dost a rád bych našel někoho kdo má zkušenost a může nastínit jak bude degradace postupovat nebo proč nastala takhle situace..
Díky moc

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 4 rok,najeto 40 tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na rovinu, nešel bych do toho auta, je vidět, že tam je nepovedená baterie a bude to jen horší a horší (viz můj graf nedávno uveřejněný). Samozřejmě lze na to usmlouvat cenu a baterii potom vyreklamovat za novou, 150 tis. nemůže dát ani náhodou v podmínkách záruky.

Díky moc.
Je mi jasně že prodejní trhák to nebude ale je tam zajímavá výbava...
Co se týče záruky,jaké je prosím přesně znění??3 roky NEBO 150 tis km a nebo co nastane dříve? Dala by se tedy baterie teoreticky reklamovat?
Díky

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 4 rok,najeto 40 tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

5let nebo 100tis km u 24kwh verze, 8let nebo 160tis km u verze 30kwh , že kapacita baterie neklesne pod 80%

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

8 let nebo 160 tis. km a myslím že min 70% kapacity. Doporučuji ověřit u výrobce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vysoká degradace u Leafu je dána jednak špatnými baterkami u různých verzí a jednak chybí aktivní tepelný management.

Díky za info. Mě jde právě o to,zda se nákup takhle "načaté" baterie "vyplatí" a zda degradace nebude pokračovat v rychlém tempu:-)

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 4 rok,najeto 40 tis.km

Obrázek uživatele Michelin

Vetsinou vzdycky u kazdeho auta na zacatku klesa kapacita vyrazne rychleji a pak se to zpomali. Ja bych do takoveho Leafa, ale stejne nesel.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

A nevíte někdo prosím o Leafu Tekna za rozumnou cenu? Teď mi jedna za 330tis utekla:-(

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 4 rok,najeto 40 tis.km

Obrázek uživatele Michelin

Takze pri nabijeni palubni nabijeckou si lze nastavit aby auto nabijelo maximalne treba na 80%?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. U nového modelu 2018 si matně vzpomínám, že to tam možná není, ale nejsem si jistý, musíte to zkrontrolovat. Některé změny jsou k horšímu. Modely 2015-2016 jsou v pohodě.

Obrázek uživatele Michelin

Ok, diky.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K degradaci - baterie 100 kWh se nabíjí příkonem zpravidla kolem 70-100 kW, baterie 30 kW se nabíjí příkonem 36-48 kW, tedy nabíjí se polovičním výkonem, přestože je více jak 3x menší kapacita. Podle mě TM3 s menší baterií bude mít problémy s degradací baterie, protože se do ní bude zpát dvojnásobný příkon na článek oproti 100 kWh (pokud to neomezí, což podle mě budou muset).

Obrázek uživatele Michelin

Uz si nepamatuji presna cisla, ale myslim, ze kdyz jsem mel pujcenou Teslu s baterkou 70kWh tak maximalni prikon pri nabijeni na SC byl nizsi nez u baterky 100kWh a mnohem drive zacal klesat.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To tak musí být, aby to neuvařili, u 50 kWh to bude ještě kritičtější.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonKariéra EVC Group

Newsletter