Renault Zoe lídrem na evropském trhu s elektromobily

V letošním roce bylo v březnu zaregistrováno 4 412 kusů elektromobilu Renault Zoe. To společně s lednem a únorem představuje celkem 20 819 nových registrací v celé Evropě za rok 2020.

Stupnice vítězů: tři nejčastěji registrované elektromobily v Evropě za 1. čtvrtletí 2020. První je Renault Zoe, druhá Tesla Model 3, třetí Volkswagen e-Golf.
foto: Renault

Nový elektromobil Renault Zoe nabízí dojezd 395 km WLTP. Nová verze Renaultu Zoe se objevila na konci roku 2019, sedm let od prvního uvedení modelu.

Pozornost si kromě jiného zasluhuje komplexní balíček bezpečnostních systémů, jehož součástí je systém autonomního nouzového brzdění i systém kontroly a sledování jízdního pruhu (LDW).

Nový Renault Zoe využívá ekologické čalounění, které je vyrobeno z recykovaných materiálů. Auto získalo kromě jiného nový vzhled přístrojové desky, jejíž součástí je nyní i 10″ štít přístrojové desky před řidičem s možností personalizace a také obrazovka infotainmentu.

Nový multimediální navigační systém EASY LINK, kompatibilní s protokoly Android Auto a Apple CarPlay, s velkou obrazovkou o úhlopříčce 9,3” zajišťuje snadné používání funkcí určených pro elektrické automobily: dojezd na dostupnou energii, plánování trasy s ohledem na infrastrukturu nabíjecích stanic, ovládání nabíjení, dálkové zapínání a kontrolu stavu nabití, programování aktivace klimatizace a mnoho dalších.

tisková zpráva

58 Comments on “Renault Zoe lídrem na evropském trhu s elektromobily”

  1. Zajímavý porovnávač Zadej vozidla a
    Zajímavý porovnávač Zadej vozidla a porovnej
    https://www.autohled.cz/porovnavac
    Srovnání Renault Zoe R110
    vs Nissan Leaf 40 kWh vs BMW i3 i3 120 Ah (BEV)
    vs Hyundai IONIQ Elektrický EV
    vs Škoda CITIGOe iV Elektromotor
    vs Volkswagen e-Golf e
    vs Tesla Model 3 Standard Range Plus
    https://www.autohled.cz/porovnavac?cars=volkswagen-e-golf&cars=nissan-leaf&cars=bmw-i3&cars=hyundai-ioniq-elektricky-ev-5989&cars=skoda-citigoe-iv&cars=renault-zoe&cars=tesla-model-3

  2. ZOE se v nejakych zemich prodava bez baterky, ktera se pak
    ZOE se v nejakych zemich prodava bez baterky, ktera se pak pronajima. Tim jsou vstupni naklady nizsi a lidi to asi berou jako vyhodu. Jenomze za 8-10 let je soucet najemneho vyssi nez cena baterky a majitel nema vubec nic v ruce. Presto si ZOE kupuje hodne lidi s najmem. Nechapu to.

    1. To je stejá otázka jako proč si lidi berou auto na operák
      To je stejá otázka jako proč si lidi berou auto na operák nebo na úvěr 🙂 Prostě nemají dost hotovosti a toto je dobrý způsob. A po pár letech to pak klidně může prodat dealerovi a vzít něco jiného. Výkupní částka bude cca. o tu baterku nižší, stejně tak jako byla nákupní cena.

      Kdysi jsem tady viděl i odkaz kolik stojí odkoupení té baterky. Je to dle věku auta. Rozebíralo se to v souvislosyi s tím, že v bazarech v DE jsou to Zoe vesměs bez baterky. resp, baterka tam samozřejmě je, ale patří Renaultu a je potřeba ji zaplatit, pokud to chce člověk mimo DE a chce ji mít zaplacenou, jinak je nějak SW blokována, nebo co. A vím, že to nebyla nijak závratná částka.

      1. Jde taky o to, že se nikdo nechce zabývat majetkem v
        Jde taky o to, že se nikdo nechce zabývat majetkem v účetnictví ani pozdějším odkupem. Prostě některým lidem nebo firmám vyhovuje, že auto po 3-4 letech vrátí, nestarají se o záruku, servis, gumy apod., neplatí žádnou akontaci atd. Firmy s větší autoparkem mají výrazně lepší ceny a hlavně, propustí 5 lidí, vrátí 5 aut apod.

        Navíc některé nabídky s malým nájezdem jsou neodolatelné 🙂 bohužel na BEV nikdo nic nedá….

        https://tinyurl.com/y8qaqa2b

    2. Co na tom nechápeš? Je to stejný, jako když si někdo
      Co na tom nechápeš? Je to stejný, jako když si někdo koupí spalovák.
      Vstupni naklady nizsi a lidi to asi berou jako vyhodu.
      Jenomze za 8-10 let je soucet za PHM vyssi nez cena baterky a majitel nema vubec nic v ruce. Presto si to lidi pořád kupujou. Nechápu to.

      1. Kupujici spalovaku nechapu tuplovane. Ale ja koupil uz 3 BEV a
        Kupujici spalovaku nechapu tuplovane. Ale ja koupil uz 3 BEV a vzdy vcetne baterky, ktera ma hodnotu i po 20ti letech. Ta pronajata je za 8 let najmem zaplacena a nic nedostanou.
        Ale lidi jsou ruzni, radeji koupi kazdy mesic male baleni praciho prasku, protoze nechteji vyplaznout najednou moc penez. Ale u nejvetsiho baleni by usetrili.

        1. Toto se tady už probíralo mnohokrát. Ve stručnosti, EV
          Toto se tady už probíralo mnohokrát. Ve stručnosti, EV není pro každého vhodný a pokud i ano, záleží na vlastnostech a celkových nákladech po dobu co to auto plánuje uživatel vlastnit. A někomu z této rovnice vyjde spalovací auto, někomu EV.

          Ja chápu obě skupiny, nejsem tak omezený, abych kategoricky říkal, že nechápu lidi co si koupí EV, aniž bych znal jejich potřeby, tak jak to dělají majitelé EV směrem k majitelům spalovacích aut.

            1. Patrně má své důvody, proč má spalovací auto a ne EV.
              Patrně má své důvody, proč má spalovací auto a ne EV.

              Taky mám sousedy, starší manželé on kolem 70. Mají Clio, 4 roky a najeto ani ne 20 tisíc. Chtěl nové auto, koupil to Clio za nějakých 300 tisíc, možná i méně, protože v Renaultu kdysi dělal. Jaký nový EV byste mu poradil? A FVE na střechu? V jeho věku nemá šanci se vyplatit 🙂

                1. Prostě se smirte s tím, že EV zdaleka není vhodný pro
                  Prostě se smirte s tím, že EV zdaleka není vhodný pro každého. Ale pravdu máte i výt, že je určitě spousta lidí, kterým by EV udělal lepší službu než spalovací auto. Akorát o tom nic neví, že i tato alternativa je.

                2. A bohužel o tom to je. Že to ti lidé neví a ještě jsou
                  A bohužel o tom to je. Že to ti lidé neví a ještě jsou ze všech stran masírováni, jak je elektrika všechno jiný jen ne dobře.

                3. Plne souhalsim, vidim to ve svem okoli. I kdyz je necham svezt
                  Plne souhalsim, vidim to ve svem okoli. I kdyz je necham svezt a jizda se jim libi, dodam k tomu informaci, jak se chovat k baterii, aby jeji zivotnost byla delsi jak zivotnost auta, presto nakonec uslysim, ze po dvou letech ji budu muset menit. Proste jsou pro ne daleko vetsi autority (Svet motoru, apod), nez zkusenosti. Je to iracionalni, stejne jako moje mamka vzdy v pocitacich vverila rediteli (delala na zakladce) matikari, nez mne, „vyucenemu“ v IT. Reditel je vzdy vic jak syn. 🙂 Pro souseda je v elektromobilite daleko duveryhodnejsi Frei nez ja jako jeho majitel.

                4. jj pan Frei.., to je třída. Na diskreditaci EV pracuje
                  jj pan Frei.., to je třída. Na diskreditaci EV pracuje usilovně už mnoho let. Chlubí se, jak schválně v rámci svého spravedlivého boje za chudáky ropáky blokuje svým dieselem nabíječky, protože tím nic neporušuje. Kde může šíří naprosto zaujaté nesmysly. Stejně pan Prokopec z nejmenovaného Autofora, to je snad ještě větší exot. Oba ale poměrně úspešně pomáhají těmi svými bludy ovlivňovat většinu čechů, dost nepochopitelně včetně vysokoškoláků,kteří už by možná mohli mít samostatné kritické myšlení.

                5. No neni pro kazdeho. Ja porad vaham ale ted mam dojezd 800km a
                  No neni pro kazdeho. Ja porad vaham ale ted mam dojezd 800km a po 3 minutach natankovani zase 800km. V lete v zime (odchylky tam jsou ale vzhledem k dobe tankovani jsou naprosto zanedbatelne). Proste nemusim resi kde, a jak dlouho budu nabijet az pojedu nekam dal. A bohuzel v Japonsku za rozumnou cenu je jen ojetej Leaf 62kWh ale tren rapidgateuje. Do 500km dene by se to dalo. S Priusem jsem ujel 840 zaden. S Leafem ani nahodou. Tesla uz moc draha. Porad vaham. Stejne nakonec asi toho Leafa koupim ale je to tezky rozhodovani. A to EV mam fakt moc rad.

        2. Co na tom nechápete? EV chci, opravdu moc, ale momentálně
          Co na tom nechápete? EV chci, opravdu moc, ale momentálně si ho nemůžu dovolit. Přítelkyně na mateřské, já lehce nadprůměrný plat, mám kde nabíjet, ale nechci dát 500 za maličké Citigo, které není dostatečně univerzální pro rodinu a ani jej nechci. Můžu ušetřit 250k za pět let vlastnictví auta, musím tedy počítat, kdy se mi vyplatí nahradit Octavii jako hlavní auto. Dopočítal jsem se, že nemůžu dát víc než 600 za auto (klidně roční) s dojezdem minimálně 300km po dálnici a kufrem alespoň 450l. Už roky koukám na Ioniqa, ale s největší baterií se nedostanu na správnou cenu a nabíjí hrozně pomalu, 28kWh zase nemá ten správný dojezd, cenově by šel. Takže, mám 4 parametry, které nesplňuje zatím nic. Cena, velikost, dojezd, rychlost nabíjení.

            1. Ač se mi Superb líbí a za 600 bych ho v dieselu jistě jako
              Ač se mi Superb líbí a za 600 bych ho v dieselu jistě jako mladou ojetinu v záruce sehnal, tak chci EV, jen čekám na parametry, které bude splňovat. Provoz je čistší už teď s energetickým mixem, u domu ho budu mít vždy nabitej, do práce a na výlety mi dojezd 300km (při 130kmh) dostačuje a do Chorvatska se prostě 3-4x zastavím na nabíjení, což dělám i teď, takže se pro mě nic moc nezmění, ty čtyři hodiny na cestě tam a zpět oželím a nebudu dovolenkovat 336h, ale 332. 😀 No a jako bonus ušetřím na palivu, jelikož mám levný proud. I když napáli za 10-15 let spotřební daň třeba na 0,5kč/km, což je ekvivalent dieselu při spotřebě 5l/100km, tak neušetřím 50k, ale 40k ročně. Nedá se nic dělat, za něco se ty díry na dálnici musí lepit.

              1. Je mi to nějaké divné. Nejdříve fňukáte, že nemáte
                Je mi to nějaké divné. Nejdříve fňukáte, že nemáte peníze a následně vytáhnete, že byste za auto klidně dal 600 tisíc. Jestli chcete fakt šetřit, kupte si mírně ojetou Dacii.
                Jestli chcete EV za dobrou cenu, kupte si nějaké jeté z Německa/Nizozemí.

                1. Napíšu to speciálně pro vás, protože jste to s určitě
                  Napíšu to speciálně pro vás, protože jste to s určitě nepochopil. Nemám na auto za milion, chápeme? Můžu ušetřit až 250000 za pět let. Pořád to pobíráte? Jsem ochotný dát za EV 600k, ok? Takže si momentálně můžu dovolit spalovací auto za 350k, ju? Kadžý měsíc, co ušetřím na provozu, můžu nacpat do hodnoty vozidla. EV chci, nechci starej vergl, ani Dacii a musí splňovat 4 parametry, což je za 2-4 roky myslím reálné, i když by to byla roční jetina.

          1. Dobra, nenapsal jsem to uplne jasne. Nechapu lidi, kteri maji
            Dobra, nenapsal jsem to uplne jasne. Nechapu lidi, kteri maji finance na koupeni noveho auta v cenove urovni slusneho EV a presto koupi spalovak. Nebudu kritizovat nekoho, kdo ty parametry nemuze splnit, to je jasne. Myslel jsem, ze ta premisa je jasna. Kdo muze vybirat a vybere spatne, toho nechapu.

            1. Co to je, dle vás, cenová úroveň slušného EV? Nechci
              Co to je, dle vás, cenová úroveň slušného EV? Nechci být moc pesimistický, ale ta cenová úroveň je daleko nad možnosti většiny kupujících. Ostatně, proto jdou tak 3/4 nových aut do firem a soukromníci kupují většinou ojetiny. Takže i dle vašich předpokladů je zcela logicé, že momentálně drtivá většina lidí kupuji spalováky.Taková je prostě situace.

                1. Všechno ne, ale tak 3/4 ano. A u těch dražších aut,
                  Všechno ne, ale tak 3/4 ano. A u těch dražších aut, která už se dostanou na cenovou úroveň EV, ten podíl bude ještě vyšší.

                  A pokud už soukromý zájemce jde koupit nové auto, tak málokdo dá přes milion za leafa a spol., když za půlku má slušný spalovák. jedna ty peníze většinou nemá a pokud by byl ochoten jít do úvěru, tak s měsíčními náklady bude výš než u spalováku.

                  Ano, mohou se najít příklady, kdy existuje ekvivalent EV vůči podobnému spalováku v cenové hladině ne tak vzdálené od toho spalováku. Ale těch příkladů je minimum. proto i těch EV (zatím) jezdí minimum. Nedělejte z lidí hlupáky, drtivá většina si to umí spočítat a rozhodne se co je pro ně výhodnější.

            1. tak se tu bude zase slovíčkařit, to je tu běžné, tady se
              tak se tu bude zase slovíčkařit, to je tu běžné, tady se fakt s nikým nedá normálně mluvit, 8 let starou baterii kterou jste si koupil Vám nikdo na záruku měnit nebude, protože nebude vadná, bude jen opotřebená, jenže když platím „nájem“ stále stejný, tak mám nárok na víceméně stále stejné parametry, to se baterie ve vlastnictví netýká a čím délé toto trvá tak tím více se propast zvětšuje, čím je auto starší, tím padá jeho cena a výměna baterie je větší průser, v deseti letech již EV jako ojetina nebude prodejná, cena a investice do takové ojetiny bude vůči novým vozům nekonkurenceschopná, bude to jak s prodejem počítače

              1. Priznam se, ze me napadlo prislovy „na hruby pytel hruba
                Priznam se, ze me napadlo prislovy „na hruby pytel hruba zaplata“, proto jsme tak hnusne odpovidal. Kde mate statistiky, ze baterky nevydrzi dele jak 8 (klidne 10) let a je treba je draze menit?
                Opravdu to tak u automobilek je, z epokud je neco v zaruce a splnuje to podminky zaruky, ze to nikdo nebude opravovat? Je mi jasne, ze nedostanu baterii novou, ale v odpovidajici tabulkove kvalite najezdu a stari a to same bude i u pronajate baterie, kdy neverim, ze v ramci pronajmu je vzdy 100% tni baterie po dobu placeni. Proste tu, dle meho, uvadite naproste nelogicke uvahy a na nich ukazujete, jak je BEVnepouzitelna a nikdy se nemuze financne vyplatit. A Vy mate zkusenosti s prodejem 10 let stareho BEV, ze tvrdite, ze uz prodat nelze? No a abych si ujasnil tu konkurenceschopnost 10 let starych ojetin vuci novym vozum. Jak je to s konkurenceschopnosti u takovych spalovaku, ze nemuze byt podobna u BEV?
                Pokud BEV srovnavate s pocitaci (nejspis kvuli technologickemu zaostavani), neplati to tedy obecne o vsech autech? Co vidim za rozdil mezi BEV a ICE je ten, ze u ICE mate sice podobny dojez s vyssi spotrebou nez u noveho auta a velkou pravdepodobnosti, ze se neco vysype (nejen na splecnych veceh, ale i na motoru ci prevodovce (PeaK tu psal, ze pokud se nedela vymena oleje do urcite doby, je zivotnost prevodovky ctvrt milionu km? +-), spojce, apod. U BEV si vyzkousite dojezd, ale spotreba by se nejak menit nemela a nakaldy na servis by mely byt take mensi. Pokud se za 10 let bevysypala baterie, pak by si mela drzet dosavadni degradaci dale. Co mi tak (mirne) znalosti naznauji, vadny clanek z vyroby, ktery by mel negativni vliv na zbytek bateri by se uz do te doby projevil. Takz ebych uz opravdu pouze ocekaval pokracovani dosavadni degradace. Ale to me klidne opravte, pokud to dolozite nejakymi fakty.

    3. podobne to lidi delaj vesmes i u beznych aut, rika se tomu
      podobne to lidi delaj vesmes i u beznych aut, rika se tomu operativni leasing, koho z techto lidi zajima co bude s autem za 2-3 nebo treba 8 let? spousta lidi si to navic neumi spociatat a proste „naleti“ a pak maj problem dane auto rozumne prodat po par letech

      vesme kdyby lidi byli matematicky gramotni a neovlivnitelni PR, tak neni tolik lidi ve financnich problemech s kdejakou blbosti, a….. presto jich spousta je

      1. Třeba můj domácí v DE je už dávno v důchodu a jezdí
        Třeba můj domácí v DE je už dávno v důchodu a jezdí autem na leasing. Teda, v DE je to něco jako u nás operativní leasing. Prostě za „pár eur“ měsíčně má k dispozici vždy nový vůz dle svých představ, o nic se nestará, jenom jezdí. A za dva roky vymění. Celý život jezdí jenom Mercedesem, teď má B, předtím C. A je spokojený, o koupi auta vůbec neuvažuje.

          1. Nevím. Ale asi těžko by byl ochotný platit za EV
            Nevím. Ale asi těžko by byl ochotný platit za EV dvojnásobek toho, vo platí teď za spalováka. Při jeho nájezdu pár tisíc za rok.

            Jo a jedna zajímavost…
            Když jsem jednou v DE přijel Lexusem před barák (jel jsem na elektřinu), tak soused se mě ptal, jestli je to Tesla 🙂 Koukám nechápavě na něj a on prý, že je to tak tiché, že si myslel, že je to elektro. A takové velké elektro zná jenom Teslu. Pak koukl na znak a bylo mu jasno.

    4. Ta cena za pronájem baterky je na západní poměry poměrně
      Ta cena za pronájem baterky je na západní poměry poměrně nízká a navíc hodně lidí co na EV přechází je velká výhoda, že baterku nemusí „řešit“. Dokonce mají v době pronájmu na baterku záruku, když odejde okamžitě jií vymění.

      V neposlední řadě, vy naproto přesně víte, že si teslu necháte 8-10 let tj. do doby kdy se taková baterka splatí? Když někdo bude nucen prodat auto za 2 roky z jakéhokoliv důvodu, tak na tom tratí jen prodělek na vlastním voze a ten bude minimální, protože také kupec si baterku opět pronajme a nemusí se bát , že mu odejde.

      Jinak EV tratí za 3-4 roky na hodnote strašně i při velice malém nájedu do 50 tis. Km je cena takového auta poloviční, někdy zejména u nepovedených kusů „JPN trojčata, Up!“ je cena oproti novému i třetinová. Cena za kilometr včetně poklesu cenu vozu je oproti benzínu 2-3x vyšší.

        1. Ja jsem si koupil rocni ojete za 40% ceny noveho , u me tratil
          Ja jsem si koupil rocni ojete za 40% ceny noveho , u me tratil prvni majitel. Po trech letech jsem prodal za 30% dalsimu majiteli proseknul jsem na tom pres 60 tisic, ale najel jsem 50 tis. KM USETRI neco na benzinu, takze asi nula od nuly. Ale kopit nove EV tak to je financni sebevrazda. Jedine snad citigo Iv to ma realnou navratnost po dobu zaruky.

          Elektricka auta maji rozhodne vyssi pokles cen se podivejte na inzerci. Uz z principu spalovak za 250 tis. Poklesne max o tech 250 tis. EV JE AZ 3x tak drahe muze klesat daleko vice.

          1. Tak ukazte karty. Model, rocnik, ceny se kterymi operujete. Z
            Tak ukazte karty. Model, rocnik, ceny se kterymi operujete. Z vasich udaju odvozuji. Nejspis to byl C-Zero/Ion/iMiev. Nova cena by musela byt 600.000 a koupil jste rocni za 240.000 a po celkovych 4 letech prodal za 180.000. Nevim kde a kdo byl 1. majitel, ale toto rozhodne neplati u jinych EV.

            1. Jasne ze jste se trefil. Taky pisu ze trojcata jsou nejhorsi.
              Jasne ze jste se trefil. Taky pisu ze trojcata jsou nejhorsi. Takze mam pravdu o poklesu ceny EV? Psal jsem ze jiny jsou na polovine ceny po 3-4 letech a 50 tis. Km Tady mate dukaz
              https://fdrive.cz/clanky/zvyseny-dojezd-zvedl-zustatkovou-hodnotu-elektricke-kony-5292

              Jedina tesla bude mit nensi % pokles ceny,ale zase je brutalne draha takze absoulutne bude pokles ceny nejvyssi, spolu s drahym pojistenim,serisem a opravama se to vyrovna.

              1. U trojcat se cena novych vyrazne snizila a tim padem sly ojete
                U trojcat se cena novych vyrazne snizila a tim padem sly ojete dolu. Ale presto si drzi svou hodnotu. Ono to je podobne jako u spalovaku kdyz se zvysila emisni norma EURO, tak predchozi auta vyrazne ztratily na hodnote. Pokrok vzdy znehodnoti predchozi generace. Vase pausalni hodnoceni je krajne zavadejici. 40% ztrata po prvnim roce neni u EV relevantni. Ani u Leafa, ani ZOE ani eUP. A pausalne to neplati ani pro trojcata. Mel jste akorat stesti s jednim exemplarem a nemuzete to pausalizovat a hlasat do sveta jako pravidlo.

                1. Co to tu prosím pořád řešíte? Psal jste „EV drzi cenu
                  Co to tu prosím pořád řešíte? Psal jste „EV drzi cenu vic nez smradosi.“ psal, tak to dokažte a netočte se tu na jednom voze, který jsem Vám poskytl jako důkaz já. Máte tu mraky bazarových vozů ve stáří 3-4 roky. e-golf, BMW I3, Leaf, Fiat 500,Kia soul a porovnejte ceny většina bude na 50% původní ceny. Tedy pokles ceny jesli né větší, tak stejný jak u spalováků. Ale pokles cen y v absoulutní hodnotě bude mnohem větší. Já také jezdím elektomobilem, je fajn, ale nebudu přece někoho přesvědčovat o nečem co není pravda. Zatím je baterie velkou neznámou a strašák degradace posílá ceny zánovních elektrických vozů dolů. Snad se to někdy zlepší. Vždy sem byl zvyklej mít nové auto 2-3 roky nájezd maximálně 50 tis. a poslat ho dál. U elektrických vozů se to nedá , jedině jako druhý majitel.

                2. Nebudu vyhledavat zadne priklady. Me staci kdyz si prectu
                  Nebudu vyhledavat zadne priklady. Me staci kdyz si prectu porovnani nezavislych porovnavacu, ktere vykazuji u EV vyssi zustatkovou hodnotu nez porovnatelne ICE. Samozrejme nesmite porovnavat nejaky basismodel ve spalovaku s 0,9 l motorem bez vybavy s plne vybavenym EV. Dokonce by se EV mely porovnavat s auty o tridu vys, protoze elektromotor poskytuje komfort nejakeho 8 valce a u ryzych EV je vnitrek prostornejsi nez u stejne velkeho smradochu. Treba BMW 6 valec stoji mnohem vic nez porovnatelny 4 valec od konkurence. Proc to lidi kupuji? Prave kvuli komfortu ticheho motoru a ten je u EV jeste lepsi nez 6 valec. Vyssi cena EV je z hlediska komfortu opravnena, ale z hlediska vyrobnich nakladu nejspis neni opravnena.

                3. Nedávno jsme to tady řešili, už nevím s kým. Závěr je
                  Nedávno jsme to tady řešili, už nevím s kým. Závěr je takový, že jak spalovák tak EV klesají na hodnotě (procentuálně) zhruba stejně tak do věku 5-6 let ojetiny. Pak už EV padá méně, protože je u něj ceněná ta baterka. I když už je třeba jenom na 70-80 proc. hodnoty (jenom příklad), pořád má ještě cenu např. k FVE jako úložiště. A právě tento fakt brání EV v rychlejším poklesu po těch 5 letech.

                  Jinak bych nesrovnával nabídkové ceny z inzertních serverů a už vůbec ne u EV. Je jich málo a chybí info o reálné prodejní ceně, u spalováků je to přeci jenom sndanější odhadnout. Protože třeba Autopoint se pokouší prodat starý eUp už několik měsíců za cenu kolem 460 tisíc, což je absoilutní nesmysl. A takových se tam najde… eUp z 2015 za 360 tis. a pod.

                4. Ja cesky trh vubec nesleduji. Sleduji DE a Francii. Ten
                  Ja cesky trh vubec nesleduji. Sleduji DE a Francii. Ten argument u spalovaku muze byt, ze na vrakaci se da sehnat vse levneji, bude platit casem i u EV. Zatim jich je malo, ale pozdeji budou baterky z bouracek bezne k sehnani. Chce to trochu casu. Bez vrakacu by kazda vetsi porucha motoru byla ekonomicka totalka. To je dnes nejoblibenejsi „argument“ odpurcu u EV s baterkou. Nic netrva vecne.

                5. Jasně, časem se i trh s EV stabilizuje, jak jich bude víc
                  Jasně, časem se i trh s EV stabilizuje, jak jich bude víc ojetin na výběr. A když se pak rozvine i ten trh s díly z bouraček, tak pak už bude ten pokes ceny u EV i spalováku, podle mě, úplně stejný.

                  Samozřejmě, časem jak (jestli) bude docháze k restrikcím ohledně provozu spalovacích aut, tak hlavně ty starší kousky půjdou s cenou dolů razantněji, to je jasné.

    1. To pořadí tady, to je pořadí modelů, neplést s celou
      To pořadí tady, to je pořadí modelů, neplést s celou značkou 🙂 VW kromě eGolfu ještě prodává eUp, takže když se to sečte, klidně to může být víc než Tesla. A nebo… pokud narážíte na starší článek:
      http://www.hybrid.cz/automobilovy-trh-se-v-evrope-propadl-auta-do-zasuvky-jsou-ale-na-rekordu

      „Pořadí automobilek v oblasti prodejů aut do zásuvky je následující: Renault-Nissan-Mitsubishi, Volkswagen, Tesla, PSA, Hyundai-Kia, BMW, Daimler, SAIC/GM, Jaguar Land Rover, Honda.“

      Tak tady se mluví o autech do zásuvky a v tom jsou i plugin hybridy, samozřejmě.

      Takže závěr z toho je, že pořadí v autech do zásuvky dle značky je zřejmě:
      Renault
      VW
      Tesla

      Pořadí modelů EV je pak:
      Zoe
      model 3
      eGolf

      Na letitý eGolf dobrý výsledek 🙂

        1. Prodává ještě eUp, ale ani to by nestačilo v segmentu
          Prodává ještě eUp, ale ani to by nestačilo v segmentu čistých EV. Prodává dost plugin hybridů (stačí Passat, toho se prodá mraky), proto prodává víc aut do zásuvky než Tesla.

          To je jednoduché, Tesla prodává jenom čisté EV a v Evropě fakticky jenom model 3, protože S a X jsou proti tomu drobné. VW to má víc rozdělené do jedn. modelů a i do typu pohonu – EV i PHEV. Prostě to má víc diferencované.

          A to už nemluvím o ostatních mimo VW, ti jsou na tom ještě hůř. A to ještě VW ani nezačal pořádně s prodejem EV 🙂

Napsat komentář