Renault zkouší v Česku půjčování elektromobilů

Elektromobil Renault Zoe se již brzy dočká výrazně vylepšené nové verze. Místní zastoupení Renault se mezitím snaží rozšířit povědomí o elektromobilitě jako takové.

Elektromobily Renault Zoe jsou v celé Evropě oblíbeným vozem pro služby sdílení aut.
foto: Renault

V České republice, v rámci globálního strategického programu „Drive the Future“, spojila společnost Renault Česká republika, a.s. své síly s několika dalšími společnostmi a městy, aby problematika vnímání sdílené mobility a elektro mobility obecně se dostala do podvědomí nejširší veřejnosti nejen v hlavním městě, ale i v jiných regionech země.

V současné době spolupracuje společnost Renault ČR, a .s. v rámci projektu Easy city s městy Třincem, Libercem, Brnem, a v průběhu roku budou následovat další města.

Liberec je po Brně druhým městem, kde Autonapůl založilo pobočku. ZOO Liberec dlouhodobě spolupracuje se společností Autonapůl, provozující velmi úspěšně sdílení osobních automobilů.

Také město Liberec se přidalo k podpoře rozvoje sdílené dopravy ve spolupráci ZOO Liberec, Autonapůl a společností Renault ČR, a.s. vybudováním dobíjecích stanic pro elektromobily.

Zapůjčený elektromobil Renault Zoe bude u vstupu do liberecké zoologické zahrady nabízen v rámci společného projektu s městem také návštěvníkům města a obyvatelům Liberce, zapojeným v systému sdíleného provozu aut společnosti Autonapůl.

Společnost Autoset a carsharing Autonapůl testují ve vzájemné spolupráci možnosti využití elektromobilů v městském provozu aglomerace s těžkým znečištěním.

tisková zpráva

83 Comments on “Renault zkouší v Česku půjčování elektromobilů”

  1. Jakozto byvaly majitel 2. zaregistrovaneho elektrickeho
    Jakozto byvaly majitel 2. zaregistrovaneho elektrickeho renaultu v CR vim z prvni ruky jak zastoupeni renaultu „podporuje“ elektromobilitu. Nad clankem jsem se musel jen pousmat… Timto zdravim pany z renault CR, jakozto ze tato znacka pro me uz neexistuje.

        1. Je to dáno dobou. Co bylo před 1-2 roky dobře prodejné,
          Je to dáno dobou. Co bylo před 1-2 roky dobře prodejné, dnes je těžko a za 1-2 roky už vůbec. EV už dnes ztrácejí hodnotu víc než spalováky a bude mnohem hůř…
          Na Sauto.cz je 264 těžko prodejných EV. Dost jich tam straší i více než 2 roky…

          1. Tohle si nemyslím, ano někteří majitelé chtějí
            Tohle si nemyslím, ano někteří majitelé chtějí nesmyslné peníze (ceny přestřelené min. o 20%) a rok 2020 bude pro ně smrtelný rok, protože najednou lidé uvidí, že se dá koupit auto výrazně levněji než před 2 lety a bude větší výběr.

  2. Já se přiznám, že nechápu, proč sakra nějaká
    Já se přiznám, že nechápu, proč sakra nějaká automobilka neudělá normální elektrický auto s větší baterkou. Buď je to SUV, miniauto do města nebo sedan. Max. hatch. Proč sakra neudělat auto velikosti Octavie s 50kWh baterkou ve verzi kombi?

    1. Bych řekl, že auto velikosti Octávie, je především auto
      Bych řekl, že auto velikosti Octávie, je především auto na firemní , případně rodinné použití a na středně delší cestování. Což elektromobil úplně nesplňuje. Hlavně s baterkou o ekvivalentu 10 litrů benzínu.

      Miniauto v elektrice do města ideální, sám přece také jedno máte. SUV ty menší jako Kona, 2008 se taká hodí do města. Na a ty velké jako Etron a Tesla x , když na to někdo má , tak proč né.

        1. Jako pro určitou cílovou skupinu ,ano třeba když někdo to
          Jako pro určitou cílovou skupinu ,ano třeba když někdo to má na chatu 200 Km , má možnost si to tam dobíjet a nutně potřebuje 650 litrů kufr, tažné tam stejně nepůjde.

          Rozdíl Oktavia ,nebo Kona je přece jen v tom kufru. A po městě kde tyto auto jezdí primárně ten kufr stejně nepotřebujete. A kratším autem se lépe po městě jezdí a nemusíte řešit obrubníky.

          Až bude infrastuktura prosím, právě jsem se vrátil ze Sardinie, cestou jsem nepotkal rychlonabíječku, po pravdě řečeno neumím si čistým baterkáčem tu cestu představit jak logisticky, tak finančně i Itálii stojí kWh 0,45€.

            1. Jenže na elektrombil co umí tahnout 1500 Kg potřebujete
              Jenže na elektrombil co umí tahnout 1500 Kg potřebujete výkon kolem 250 kW a to auto bude tak za 2 mega zatím …

              Jinak ty najíječky jsou právě slabota se podívejte na dálnici A22 z Breneru, přímo na trase je až snad Bolzanu. Oblast dolomit také bez pokrytí, na celé ohromné Sardini jsou dvě. Píšu že jsem na cestě nepotkal jedinou. Asi by se to dalo ,ale byl by to výlet na dva dny.

              Takhle sem s PHEV vyjel ráno a v 17 hodin po 1250 Km , už jsme procházeli po Pise. V Brixenu jsem dotankoval pouhých 28 litrů benzínu což bylo jediné tankování v cizině na cestě tam a pak další až na Sadini. A to jen proto že PHEV má malou nádrž jen 38 litrů benzínu.

                1. Jde o kroutící moment a přetížitelnost elektroniky,
                  Jde o kroutící moment a přetížitelnost elektroniky, chlazení baterie, je toho více , není to rozhodně jen o té trubce s tažným hákem.

                  Zkuste pohledat jaké EV má na kouli 1500 Kg a jaký má výkon motoru.

                  EV používají jednostupňové převodovky což má celkový převod asi něco mezi dvojkou a trojkou u spalováku. Kroutící moment standarního EV 100-150 Kw je kolem 400 NM. Takže tažná síla na kolech je poměrně malá a rozjet soupravu do stoupaní když má auto + vlek cca 3,5 tuny na tu dvojku , trojku je už pro ten elektromotor problém. Proto mají tažné jen přemotorované vozy.

                  U mého Nira je systémový kroutící moment 265 NM při pouhých 1000-2400 otáček tj. prakticky od volnoběhu.
                  K tomu si vemtem že si auto zařadí při rozjezdu jedničku, která je minimálně 2,5x pomalejší, než je celkový převod u EV. A výsledek si asi umíte představit.

                  Když couvám s tunovým vleme písku do kopce do zahrady, tak tak kde jsem u Tucsonu 4×4 CRDI 104 kW pálil spojku , tak tady se ani nesepne spalovák na pomoc.

            1. Rychlodobíječky tak jsou dvě , jinak elektřinu tam mají
              Rychlodobíječky tak jsou dvě , jinak elektřinu tam mají to máte pravdu.

              Jinak na Mieva jsem vzpomínal dobře by se s ním u pláží parkovalo.Parkoval pěkně doma s baterkou na 50%

              Ale na přejezdy ostrova by to asi nebylo ostrov je hornatý na šířku ma 100 silničních Km na délku 300 Km to by v tom teple a převýšení nedala možná ani tesla a zpátky asi druhý den?

              Z prostorových důvodl jsem si k PHEV nevzal ani nabíjecí kabel, nakonec jsem parkoval přímo u bungalovu a proud měli asi silný protože tam byla klima i rychlovarka, tak jsem toho trochu litoval mohl jsem si ušetřit na dvě kávy 🙂

              Jinak cesta je naprosto v pohodě když máte moderní úsporný vůz automat, navádění jizdních průhu adaptivní tempomat ,ventilované sedačky on-line navigaci tak to je něco jiného než jezdit škodou 1203 kterou jsem byl na jihu asi 15x.

              Jinak logisticky Liberec-plná benzín (850 Km) 55% baterie (22Km), Rozvadov Shell 16 litrů minuta +placení WC, Brixen severní itálie 28 litrů 2 minuty i placení pumpaři záchod neměl, Cíl sardinie dojezd na benzín 260 Km na elektřinu 30 Km

              edit : jen připomínám že niro PHEV má nádrž jen na 38 litrů proto ty přískoky po čerpačkách 🙂

              1. Jestli cesty na Sardinii vypadaji jak ty na Korsice, tak bych
                Jestli cesty na Sardinii vypadaji jak ty na Korsice, tak bych se tam s Teslou necpal, rada cest byla uzka i pro vyhnuti dvou Fiatu Panda 4×4, oblibeneho to tamniho vozitka. A kde byla siroka dost, tam to nekolikrat zvladnul autobus zaslehnout tak, ze se nedal objet (umyslne nerpisu predjet) ani na motorce.

                1. Jednou nás normálně navigace hodila na šotolinovou cestu
                  Jednou nás normálně navigace hodila na šotolinovou cestu klnou ostrej kamenů a výmolů asi 10 Km dlouhou. No to že sebou jsem neměl rezervo s ty Mišelinky eco saver + moc offroadový nejsou, tak sem mět trochu strach a jel jsem hodně opratrně.

                2. To mi připomíná zkušenosti cestovatelů, kdy cesta opravdu
                  To mi připomíná zkušenosti cestovatelů, kdy cesta opravdu je šotolina nebo dokonce polňačka, která vede skrz pastvinu či kolem domu farmáře, kdy je nutno otevírat a zavírat ze sebou ohrady nebo brány. Ale je to oficiální cesta a navigace se neptá 🙂

    1. Co to mrmláte, je to tuším třetí nejprodávanější EV v
      Co to mrmláte, je to tuším třetí nejprodávanější EV v Evropě. Jeho jedinou reálnou nevýhodou bylo nešťastné rozhodnutí automobilky, že jej budou prodávat bez baterie, a tu budou po určitou dobu majiteli pronajímat, a tak se nedalo koupit mimo určený trh.
      Nové verze už se prodávají i s baterií, a uvidíš, že půjdou set sakramentsky na dračku.

        1. Teď mi moc nedává smysl co jste napsal.
          Nový s baterií

          Teď mi moc nedává smysl co jste napsal.
          Nový s baterií (myslím verze R110 a R90) jsou ve verzi Life za 837+ tisíc, a u modelů ZE50 R110 a R135 se očekává dokonce cenovka od 35 do 37 tis EUR.
          Jestli víte kde je za 500 tak tam hned běžím.

          A naopak použité bazarovky tak už není problém sehnat Q210 pod 10k EUR (možná už by se našla i pod 9k), a pokud jde modely s větší baterií tak třeba Q90 nebo R90 se při troše štěstí dá sehnat už pod 12k EUR- tj. 312 000,- Kč a to i ojeté poměrně málo.

          Za 300 tis KČ už je to v daném segmentu vážná konkurence čemukoliv na trhu.

          Myslím, že vím o je svět.

            1. Tipuji, že za tu cenu se ani nikdy neprodá 🙂 A o čem to
              Tipuji, že za tu cenu se ani nikdy neprodá 🙂 A o čem to vypovídá? Leda o tom, že prodejce nemá vůbec páru o reálné ceně toho auta. Nebo to prostě zkouší a je mu jedno, za jak dlouho to prodá.

              To, že Zoe se v Evropě prodává velmi dobře (na poměry EV) je fakt. Sice tomu tak úplně nerozumím, ale prostě se prodává, dá se říct, že je to úspěšný model.

              Takže abych to shrnul, to vaše tvrzení v prvním příspěvku, že to nikdo nekupuje, je nesmysl 🙂

                1. Tak to jo. Ale u nás obecně se EV nic moc neprodávají.
                  Tak to jo. Ale u nás obecně se EV nic moc neprodávají.

            2. Nehledal jsem to tam, ale podle baterie to bude nějaká Q90
              Nehledal jsem to tam, ale podle baterie to bude nějaká Q90 nebo R90.
              No bodeť by jo, když auto od dva roky mladší auto s menším nájezdem a lepší výbavou koupíte za hranicemi za polovinu.
              Za ty peníze by to koupil jen blázen.

              https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Renault-ZOE-Life-R90/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:20700_46_r90,prx:13000,mlx:20000/pg:vipcar/280167593.html

              1. Ale to je taky bez baterie, cena 12 tis. eur je něco přes
                Ale to je taky bez baterie, cena 12 tis. eur je něco přes 300 tisíc. K tomu baterka a jste na půl mega. Pořád hodně, i když lepší než ten z ČR, to asi jo.

                Edit:
                Jo teď koukám, že by to mělo být dokonce nové auto, takže případný odkup baterky bude dražší, než u ojetiny.

                1. Právě, že tyhle peníze se to prodává sice je cena asi po
                  Právě, že tyhle peníze se to prodává sice je cena asi po odečtu německé dotace,ale i tak je to za hubičku a nájem baterky za 69€ nebo kolik tam bylo je pro němce pakatel, pokud mu vyhovuje dojezd tak není co řešit a s odkupem baterky se nikdo zabývat nebude auto se dá zase někomu dalšímu prodat bez té baterie.

                2. To jo, pro Němce v pohodě, nájem je od 59 eur, podle
                  To jo, pro Němce v pohodě, nájem je od 59 eur, podle nájezdu. Ale pro našince, pokud by si to chtěl dovézt do ČR, musel by řešit nějak odkuk baterky, pokud by to šlo.

                3. je to tak, ale ta baterka je tragicky drahá ,nevyplatí se
                  je to tak, ale ta baterka je tragicky drahá ,nevyplatí se to.

                  Já třeba raději počkám na e citigo, jestli tedy bude pro smrtelníka dostupné.

                  edit: nájem 59€ je za menší 22kW baterku

                4. To je taky pravda, ale já to řešil spíš z pohledu co si
                  To je taky pravda, ale já to řešil spíš z pohledu co si může koupit Čech, a přihlásit si v ČR. A tady si baterii pronajímat nelze.
                  Renault prostě prodává jen tu novou verzi R110 s baterií za nesmyslných 837 000,- Kč
                  Tady u NÁS prostě dělají všechno proto, aby se to neprodávalo.

                5. Ale vy porovnáváte neporovnatelné, u nás si to auto
                  Ale vy porovnáváte neporovnatelné, u nás si to auto koupíte a je celé Vaše i baterkou a už nemusíte nikomu dalšímu nic platit a po skončení životnosti vozu, nebo třeba po totální škodě je baterka Vaše.

                  V německu platíte nájem za baterku ,ano auto je levnější mají 21900€ což je zhruba 547 tis, ale budete platit mesíčně od 69€ při nájezdu pouhých 7500 Km ročně až po 119€ pro neomezený nájezd od 20 000 Km. Takže při nájezdu nad 20 tis. Km ročně za 8 let což je garance na baterku navíc zaplatíte 12měs*8let*119€= 11424€ to je cca 285 tis. Kč v součtu je to 832 tis Kč, rozdíl je v tom, že u nás máte 8 leté auto s baterkou, kdežto v DE 8 leté auto bez baterky.

                6. Musím uznat, že tohle je taky zajímavej pohled na věc, a
                  Musím uznat, že tohle je taky zajímavej pohled na věc, a má něco do sebe. Dost mi to připomnělo věčné dilema zda je lepší nájem, nebo hypotéka.
                  Ono to totiž lze také vidět tak, že když není baterie moje, ale v nájmu, tak nedegraduje (nestárne) mě, ale jim.
                  Třeba já dříve auta vlastnil = uhrazená kupní cena + hrazení údržby. Jenže když jsem to sečetl v poměru k tomu, jak málo jsem velké auto potřeboval, došel jsem po letech k tomu, že kdybych si býval ty peníze nechal, a auto si jen půjčil v momentě kdy jej potřebuji, tak by to v součtu vyšlo na stejno, jen bych celé ty roky měl o pár starostí méně.
                  Proto jsem přešel na způsob auto pravidelné opakované potřeby nevlastnit, ale sdílet a v případě naprosto specifické potřeby (např. dovolená, stěhování) si jej přímo půjčit.
                  Takže kdyby byla v ČR možnost si koupit R ZOE Q90 (nebo R90) za 250 000,- Kč, a k tomu si pronajímat baterii dle nájezdu – pro mne by to asi zajímavé bylo.

                7. Proto to asi v německu pomerně dobře funguje,ale u nás by
                  Proto to asi v německu pomerně dobře funguje,ale u nás by to asi neprošlo. Ale máte pravdu že to zoe je jako takové drahé.
                  Třeba taková škoda citigio s baterkou 36 za 420 tis. bude levnější než zoe s nájmem, takže není co řešit.

                8. Je co řešit.
                  1) 420k je anonncovaná, nikoliv potvrzená

                  Je co řešit.
                  1) 420k je anonncovaná, nikoliv potvrzená cena. A zrovna včera jsem si CitiGo iV zkusil, a mluvil přímo s dealerem ze slovenska. Byl k té ceně velmi skeptický a naznačoval, že v tuto cenu jako konečnou prodejnou nevěří.
                  Jinak souhlasím, že je CitiGO iV velmi zajímavá volba.
                  2) Mám 3 děti. Já prostě potřebuju 5 míst. Kufr se dá řešit rakví na střechu, ale počet sedadel v TP je prostě dán.

                  PS: nebýt bodu 2, tak nemám důvodu měnit dosud užívané P Iona. Toho si nemohu vynachválit.

                9. Kde jste ho zkoušel, já byl přímo na zákaznickém centru
                  Kde jste ho zkoušel, já byl přímo na zákaznickém centru v MB a nedovolili mi se svést.

                  Místa v tp s tím nic neuděláte, nejlevnější 5 místné je asi Ioniq.

                10. Čirou náhodou jsem na úřadě narazil na předváděcí
                  Čirou náhodou jsem na úřadě narazil na předváděcí akci Škody. Má teď být nová dotační pobídka pro samosprávné úřady (obce, kraje), a tak Škoda (a další prodejci) objíždí úřady a předvádí svá auta.

                  Mě se právě aktuálně nejlevnější (nejekonomičtější) jeví mírně ojetý, cca 4 až 5 let starý ZOE (třeba Q90 nebo R90). Jenže je tady ta komplikace s baterií.

                11. Na internetu je jeden s novou baterkou 40 tkou. Na to ze ta
                  Na internetu je jeden s novou baterkou 40 tkou. Na to ze ta baterka nova stoji kolem 400 tis. Tak to zas tak spatna nabidka neni.byl kolem 500 tis.

                12. Vasek_ION dával odkaz a dost se kolem toho diskutovalo i s
                  Vasek_ION dával odkaz a dost se kolem toho diskutovalo i s Kerosinem…
                  Bohužel za 500 z roku 2014 je neprodejné.

                13. mám v mailu od nabídku z renault ze Slovenska na 41 baterku
                  mám v mailu od nabídku z renault ze Slovenska na 41 baterku pokud je v tom opravdu nová a mají to jak doložit..

                  já bych to nekoupil , logiku to má , z tohoto pohledu jsou všechna EV neprodejné.

                  Dobry den.

                  Je mozne osadit 22 alebo 41kWh bateriu.

                  22…. 12871,- bez DPH

                  41…. 14823,- bez DPH

                  Cena prace je 124,- bez DPH.

                  Je potrebne overit ci je vo vozidle vseko potrebne na instalaciu baterie (klimatizacna jednotka,tesnenia, kryty, drziaky akumulatora, vodice, atd…), ak nie bude nutne tieto diely dokupit.

                  S pozdravom

                14. A našel by jste kontakt na zasilatele téhle nabídky? Který
                  A našel by jste kontakt na zasilatele téhle nabídky? Který servis to byl?

                15. Normalne na sloveskym webu renaultu prvni dealer nemel
                  Normalne na sloveskym webu renaultu prvni dealer nemel opravneni delat servis el. Vozidel a druhy mi to poslal. Ta cena je nesmysl musel by jste mit auto zadarmo k tomu.

                16. To je dotační byznys. A kvete. Už dlouho dělají seriály
                  To je dotační byznys. A kvete. Už dlouho dělají seriály prezentací všechny možné dotační agentury a snaží se na ně už dostat i nějaký ten elektromobil živě, nejlépe od místního dealera, který jim na to ještě přispěje nějakou korunou.

                17. Už jsem za podobné peníze viděl i s baterií, ale zase
                  Už jsem za podobné peníze viděl i s baterií, ale zase větším nájezdem, to je taky pravda.
                  No a nebo jsou (a to už houfně) k dispozici Q210. (ty mají sice jen 22kWh baterii), ale též 22kW AC nabíjení, takže vlastně za hodinu nabyto.
                  A ty už jsou povětšinou s baterií.

                  https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Renault-ZOE-Q210-22kWh-Mietbatterie-USB-NAVI/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:20700_46_q210,prx:13000,mlx:20000/pg:vipcar/271271253.html

                18. Toto je taky „bez baterie“, resp. s pronájmem baterie 🙂
                  Toto je taky „bez baterie“, resp. s pronájmem baterie 🙂

                19. Ne ty Q210 už jsou S baterií.
                  Vždyť to má přímo v

                  Ne ty Q210 už jsou S baterií.
                  Vždyť to má přímo v nadpisu – Renault ZOE Q210 *22kWh* Mietbatterie | USB NAVI STANDHZ

                20. Ano jsou fyzicky z baterií,ale plátíte za ní nájem a to
                  Ano jsou fyzicky z baterií,ale plátíte za ní nájem a to na pořád proto je to auto tak levné, ale to podle mě není problém protože na palivu ušetříte víc,než je ten nájem a nemusíte se bát degradace, protože když klesne kapacita, pod nějakou mez, dají Vám jinou.

                21. Jo, jenže to posouvá cenovku za 4 až 5 let let staré auto
                  Jo, jenže to posouvá cenovku za 4 až 5 let let staré auto s nájezdem na úroveň některých nových (tedy připravovaných).

                  Když už jsme u toho.
                  Skutečně o pořízení ojetiny přemýšlím – ale servery, které jsem byl zvyklý v minulosti používat (mobile.de, a autoscout24), mi na vyhledávání ojetých EV přijdou ne zrovna ty pravé. Neznáte nějaký server s EV ojetinami?

                22. Je to složité. Znám Finn.no, ale koukal bych asi spíš do
                  Je to složité. Znám Finn.no, ale koukal bych asi spíš do Švédska, případně aukce pojišťoven, ale na to potřebujete DIČ.

                23. Někoho s DIČ kdo mi to koupí už seženu, ale mohu poprosit
                  Někoho s DIČ kdo mi to koupí už seženu, ale mohu poprosit o odkazy na uvedené stránky.

                24. Díky, mám zábavu na několik hodin. 🙂
                  Díky, mám zábavu na několik hodin. 🙂

                25. A nevíte, zda je možné to tímto způsobem provozovat v
                  A nevíte, zda je možné to tímto způsobem provozovat v ČR, s českou registrací?
                  Mě jsem dojem, že je toto omezeno na země, kde se daný vůz prodal jako NOVÝ.

                26. Myslím že u nás Vám ho normálně přihlásí, úřad
                  Myslím že u nás Vám ho normálně přihlásí, úřad neřeší vlastníka baterie, ale problém bude, že Vám to auto do ciziny sice prodají, už si nedokážete zařídit platbu za baterku to nejde do ciziny.

                  Znám člověka co si takhle koupit Renault sedan teď nevím typ přihlásil a po měsíci dojezdil protože nebyl uhrazen nájem za baterku a musel to složitě vyjednávat aby mu ji prodali.

                27. Takže můj dojem byl správný. Auto si koupit můžu, ale
                  Takže můj dojem byl správný. Auto si koupit můžu, ale baterii pronajímat ne.
                  To je přesně to – kdy říkám, že u nás dělá Renault všechno proto, aby ZOE neprodal.

                28. Všechny Zoe jsou s baterií, bez baterie by to asi nejezdilo,
                  Všechny Zoe jsou s baterií, bez baterie by to asi nejezdilo, že? 🙂 Takže baterie tam je, ale nepatří vám, patří Renault Bank (nebo Finance?) a vy si ji pronajímáte* a cena je dle nájezdu.

                  *Mietbatterie

                29. Děkuji za objasnění. Systém pronájmu baterie mi byl
                  Děkuji za objasnění. Systém pronájmu baterie mi byl znám, ale přiznávám, že jsem si myslel že „Mietbatterie“ znamená, že baterie již byla odkoupena, a je z pohledu vlastnictví již součástí auta.

                  Když už jsme u toho.
                  Skutečně o pořízení ojetiny přemýšlím – ale servery, které jsem byl zvyklý v minulosti používat (mobile.de, a autoscout24), mi na vyhledávání ojetých EV přijdou ne zrovna ty pravé. Neznáte nějaký server s EV ojetinami?

                30. Mietbaterie je baterka v pronajmu, s baterkou by to bylo mit
                  Mietbaterie je baterka v pronajmu, s baterkou by to bylo mit Baterie

        1. No fakt je, že u nás je to nastavené opravdu nešikovně.
          No fakt je, že u nás je to nastavené opravdu nešikovně. Až se zdá, že dělají všechno proto, aby se to neprodávalo.
          Ale to, že se to hojně neprodává v ČR, ještě neznamená, že to nikdo nekupuje.
          ZOE prostě úspěch byl, je úa osobně odhaduji, že po zvětšení baterie a přidání DC rychlodobíjení) i bude.

          1. Ano, přišli k nám pozdě. Být to o 2 roky dříve,
            Ano, přišli k nám pozdě. Být to o 2 roky dříve, kupovalo by se za tuto cenu. Dnes ale musí jít cenou dolů, kdyby chtěli prodávat. Až budou EV (Citigoo) kolem 500, tak to za stávající cenu nikde nevezme.

            Jenže u nás se opravdu dělá vše pro to, aby se EV nerozšiřovali, viz Premiér…

            1. Jak už jsem psal v jiném vlákně – CitiGO je velmi lákavá
              Jak už jsem psal v jiném vlákně – CitiGO je velmi lákavá volba (respektive kvůli výbavě nový E-UP nebo Seat Mii), protože CitiGo iV bude oproti dvěma sourozencům méně vybavené za stejnou cenu.
              Ale pro mne to řešením není. Kufr bych ještě dejme tomu řešil rakví na střechu, ale mám 3 děti – já prostě v TP těch 5 míst mít musím.

              PS: nebýt toho, nic bych neřešil a dál drtil P Iona. Roky dobře slouží.

                1. Do teď jsem měl děti dvě. Nový přírůstek bude
                  Do teď jsem měl děti dvě. Nový přírůstek bude záležitost konce tohoto roku, jsme v očekávání dárečku k vánocům.
                  Proto jsem to začal intenzivně řešit – za šest měsíců už si celá rodina pohromadě nevyjedem. 🙁

                2. Gratuluji a preji diteti pevne zdravi 😉
                  Gratuluji a preji diteti pevne zdravi 😉

                3. Nemusíte řešit co pod stromeček. Děťátko a autíčko.
                  Nemusíte řešit co pod stromeček. Děťátko a autíčko. Leaf minimálně. 🙂

                4. Leafa (jedničkového) jsem chtěl, žena jej zamítla. Hned
                  Leafa (jedničkového) jsem chtěl, žena jej zamítla. Hned ze dvou důvodů:
                  1) racionální – bojí se řídit takhle velká auta.
                  2) iracionální – nelíbí se jí.

                5. LEAF_2 se jí bude líbit a děti rostou a rostou… a když
                  LEAF_2 se jí bude líbit a děti rostou a rostou… a když jsou malé tak zase taháte sebou kočárek a pod…
                  Takže ji ukažte tohoto z ROTO_Plzeň a pokud vyžaduje růžovou barvu, můžete dát celopolep 😉

                  http://www.roto.cz/nissan/detailvozu-1196.html

                6. Určitě ukážu. 🙂 a díky za tip.
                  Ten celopolep touhle

                  Určitě ukážu. 🙂 a díky za tip.
                  Ten celopolep touhle barvou bych asi zase nerozdýchal já. 🙂
                  Preferujeme hlavně auto světlé barvy, ale za tuhle cenu by hnědé nevadilo. 🙂

                7. Moje žena má C-Zero a i když se jí mým Leafem jet
                  Moje žena má C-Zero a i když se jí mým Leafem jet nechtělo, nakonec zjistila, že se to dá. Zvykla si. I Vaše žena by si určitě zvykla, on přece jen Leaf je o dost velký krok komfortnější než C-Zero/Ion. A Leaf2 už je vcelku hezčí než Leaf1rozpláclážába.

                8. Já si to myslím taky, mě nepřesvědčujte. 🙂
                  Já si to myslím taky, mě nepřesvědčujte. 🙂

                9. No to je zajímavá nabídka.
                  Děkuji.

                  No to je zajímavá nabídka.
                  Děkuji.

Napsat komentář