Renault testuje bezdrátové nabíjení elektromobilů přímo ze silnice

Renault se podílí na vývoji technologie dynamického bezdrátového nabíjení elektrických vozidel přímo ze speciálně upravené silnice.

K nejdůležitějším parametrům elektromobilů patří dojezd a rychlost nabíjení. Podle Renaultu je ale možné, že v budoucnosti tyto faktory pozbudou svého významu.
foto: Renault

Po prodloužení dojezdu elektromobilů a po zvýšení rychlosti jejich dobíjení může být podle automobilky Renault dalším krokem v oblasti rozvoje elektrické dopravy zavedení dynamické bezdrátové technologie nabíjení elektrických vozidel (DEVC).

První takové zkoušky s modely Renaultu již proběhly. Na dvou Renaultech Kangoo Z.E. bylo na speciální dráze ve francouzském Satory vyzkoušeno nabíjení při jízdě rychlostí 100 km/h.

Jednalo se o součást projektu FABRIC, v rámci kterého firmy Qualcomm Technologies a Vedecom zabudovaly do experimentální dráhy hlavní část systému DEVC, a současně Renault nainstaloval druhou část systému do dvou sériových automobilů Renault Kangoo Z.E.

Zkušenosti z testu prokázaly, že nabíjení během jízdy je možné dokonce i v případě, že se vozidlo pohybuje rychlostí až 110 km/h. Skupina Renault se ve spolupráci s 32 evropskými partnery podílí na projektu INCIT-EV, který si klade za cíl vyvinout inovativní řešení v oblasti nabíjení elektromobilů.

Ve druhé fázi projektu, která bude zahájena ve druhém pololetí roku 2022, mají být mimo jiné představeny systémy dynamického indukčního nabíjení v městské oblasti v Paříži ve Francii, a také v příměstských i odlehlých oblastech ve francouzském Versailles.

Na švédském ostrově Gotland má být díky izraelskému startupu ElectReon do roku 2022 vybudována trasa o délce přibližně 1,6 km, která bude umožňovat bezdrátové nabíjení vozidel během jízdy.

Bude zajišťovat elektřinu pro elektrické autobusy a nákladní automobily, jezdící mezi letištěm a centrem Visby, hlavního města ostrova. Místní úřady si od tohoto opatření slibují snížení emisí oxidu uhličitého.

Rozsáhlá implementace takovéhoto druhu řešení je stále spojena s výzvami různého typu – například bude vyžadovat spolupráci mezi mnoha stranami v oblasti infrastruktury, stanovení odpovídajícího rozměru nabíjecích zařízení, způsobu jejich financování nebo přizpůsobení fechnologií různorodým potřebám vozidel, pohybujících se po silnicích.

Než však dojde k rozšíření technologie DEVC, bude popularizace elektrické dopravy stále záviset kromě jiného na dostupnosti nabíjecích míst nebo na dojezdu elektrických vozidel.

V současné době jsou elektromobily schopné na jedno nabití ujet stále více kilometrů. V případě nového Renaultu Zoe je dojezd již 395 km (podle metodiky WLTP), přičemž dojezdu 145 km je možné dosáhnout během pouhých 30 minut nabíjení (díky možnosti rychlého dobíjení stejnosměrným napětím o výkonu 50 kW).

tisková zpráva

13 Comments on “Renault testuje bezdrátové nabíjení elektromobilů přímo ze silnice”

  1. Bylo by to krásné ale s jakou účinností to bezdrátové
    Bylo by to krásné ale s jakou účinností to bezdrátové nabíjení funguje? Myslím, že to nebude víc jak 10%, to ekologii moc nepomůže.

    edit: Teď čtu, že Korejcům se podařila účinnost 71% ale auto je o 110 kg těžší (ferity). Přenesou 17 kW na vzdálenost 17 cm.

    1. Není třeba vizualizace. Stačí se teď každé ráno
      Není třeba vizualizace. Stačí se teď každé ráno podívat na vozy jedoucí před Vámi. Pro lepší dechový zážitek si můžete otevřít ventilaci vzduchu na plno. A pokud jste chodec doporučuji se dobře nadechnout na křižovatce, nebo na mostě plném vozidel a nejlépe při rozjezdu na zelenou.

          1. Thermal cameras detect temperature by recognizing and
            Thermal cameras detect temperature by recognizing and capturing different levels of infrared light. This light is invisible to the naked eye, but can be felt as heat if the intensity is high enough.
            All objects emit some kind of infrared radiation, and it’s one of the ways that heat is transferred.

          2. To video bylo porizeno s kamerou firmy FLIR.
            FLIR took its

            To video bylo porizeno s kamerou firmy FLIR.
            FLIR took its name from the acronym for forward-looking Infrared.
            Tak snad uz uznate, ze termalni kamery snimaji obraz ve vlnove delce infracerveneho spektra a proto se jim tez rika infrakamera. Infrakamery s jednoduchym snimacem potrebuji prisviceni infrasvetlem. Asi proto pisete o reproduktoru a microfonu a myslite na ty infradiody ktere osvetluji scenu IR zarenim.

      1. poručík Troník: Kontrolní otázka, soudruzi. Co udělá
        poručík Troník: Kontrolní otázka, soudruzi. Co udělá náš dobře známý samopal vzor 24, když ho ponecháme na větru a dešti? No?
        vojín Vločka: Zrezaví, ne vole?
        poručík Troník: Zrezaví, správně. A co hlavně? No koroduje, vy tupci!

      2. Srážka s blbcem vždycky stojí za to. 😀
        Sorry jsem že

        Srážka s blbcem vždycky stojí za to. 😀
        Sorry jsem že jsem zapoměl že teplo se šíří rentgenovejma paprskama. :)))

        zes stránek firmy Flir
        „The FLIR GF620 is the first high-resolution, handheld camera from FLIR to detect methane and other volatile organic compound (VOC) emissions. With its ground-breaking 640 x 480 resolution IR detector, inspectors can check thousands of components and safely scan for gases from greater distances.“

        Pro hlupáčky: IR znamená infrared tedy infračevený :)))

        Běž radši dát králikům.

Napsat komentář