O velkolepých plánech aliance Renault–Nissan už jsme informovali několikrát. Nesmělý Carlos Ghosn, šéf spojených automobilek, chce do roku 2016 prodat přes 1,5 milionu elektromobilů. Jak? Klíčová bude Asie. Renault SM3 má být prvním sériově vyráběným elektrickým autem pro Jižní Koreu.
foto: Renault Samsung Motors
Nejspíš si v souvislosti s prvním elektromobilem z Jižní Koreje vybavíte nedávno prezentovanou Kia Ray . Nám samozřejmě ihned naskočila v mysli také. Co naděláme, první chce být každý – zvítězí ale nakonec jen jeden.
Zda to bude Kia nebo Renault se uvidí během roku 2013, kdy by oba elektromobily konečně měly přijít na jihokorejský trh. Renault Samsung, jihokorejská pobočka evropské automobilky, má nicméně už v letošním roce odstartovat pilotní test s 500 elektromobily.
Kia začne vyrábět elektromobil Ray – první elektrické auto z Jižní Koreje
Auta vybavená li-ion bateriemi zvládnou na jedno nabití až 160 km a výměna 250kg baterie (!) by měla trvat max. 90 vteřin. Elektromobily mají v Jižní Koreji nárok na dotaci v přepočtu asi 72 000 Kč.
Cena elektromobilu Renault SM3 je však bez dotace stanovena v přepočtu na 1 040 000 Kč, takže ani zmíněná dotace spotřebitelům příliš neuleví.
“Máme plány na výrobu elektromobilu v naší továrně Busan, detaily potvrdíme začátkem roku 2012,” řekl novinám Korea Herald koncem minulého roku šéf tamního Renaultu Francois Provost.
Už během první poloviny letošního roku přitom do Jižní Koreje začnou proudit elektromobily Renault Fluence ZE přímo z Francie. Ty budou dodány vládním agenturám.
To je dosť krátky dojazd v
To je dosť krátky dojazd v porovnaní s konkurenčným BYD z Číny.