Renault prodává v Číně ultra-levný elektromobil za 7900 euro

Už v dubnu představil Renault na autosalonu v Šanghaji malé elektrické auto do města jménem City K-ZE. Teď jde na tamní trh za cenu v přepočtu 7900 eur.

Odhadovaná spotřeba malého elektromobilu Renault K-ZE ve tvaru SUV činí 10,8 kWh/100 km. Prodává se ale jen v Číně.
foto: Renault

Poprvé se minivůz Renault K-ZE objevil na autosalonu v Paříži na podzim 2018. Od začátku je navržen jako ultra-levné, ale plně elektrické auto pro čínská města.

Auto využívá společnou Renault-Nissan platformu pro malá auta CMF-A. V Číně se K-ZE prodává ve třech variantách v cenách v přepočtu od 7900 eur do 9140 eur (200 000 Kč až 236 000 Kč). Jde o cenu, ve které jsou započítány štědré čínské dotace.

Nejvyšší verze nabízí 33kW elektromotor (125 Nm), 26,8kWh baterii a dojezd 271 km (NEDC). Ve všech případech lze využít rychlonabíjení čínského standardu GB/T a užívat si max. rychlost 105 km/h.

Rozměry vozu jsou: 3,73 m délka, 1,58 m šířka, 1,48 m výška. Rozvor činí 2,42 m. Hmotnost městského vozidla činí 921 kg a zavazadlový prostor má kapacitu 300 litrů. Ačkoliv se jako první začíná prodávat v Číně, jde údajně o globální model. Do Evropy by mohl dorazit s cenovkou kolem 15 000 eur.

11 Comments on “Renault prodává v Číně ultra-levný elektromobil za 7900 euro”

  1. Do budoucna může být i v
    Do budoucna může být i v Evropě:
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/renault-chysta-elektromobil-pro-kazdeho-cena-se-ma-vejit-do/r~7283c264d49111e9b259ac1f6b220ee8/

    Nicméně je vidět, že s cenami se začíná konečně něco dít a jde to rychleji než jsem předpokládal.
    Dojezd sice nic moc, ale pro někoho kdo denně jezdí cca 100 km – typicky satelit okolo Prahy je to v pohodě.
    Příklad: auto bude stát 240 tis Kč, nájezd 20 tis/rok, za rok se ušetří 30 tis Kč na pohonných hmotách. Za 8 let bude sice baterie kaput (800 cyklů), ale auto se zaplatí jen na pohonných hmotách.

        1. Na IONu mám 70 tis. S tím že má dojezd cca 100 km už
          Na IONu mám 70 tis. S tím že má dojezd cca 100 km už musel dát těch cyklů zhruba 700 a furt jezdí. Nějakej pokles tam sice je, ale furt je to použitelný.
          Ale to že by vydržel najet dalších 130 tis, tomu neveřím. Podle mě použitelnost skončí za dalších 50-60 tis km.
          Ale bude hodně záležet na kvalitě článků.

      1. 2000 cyklů je u Tesly tak 800 tisíc kilometrů a to si
        2000 cyklů je u Tesly tak 800 tisíc kilometrů a to si myslím, že nemá žádná na jednu baterii. Stejně tak asi nebude mít mnoho iOnů/C-Zero najeto přes 200 tisíc km nebo původních Leafů 24 kWh přes 300 tisíc km, takže bych si rozhodně netroufal tvrdit, že všechny dnešní baterie tolik vydrží, když to zatím žádná nedala 🙂

    1. 26kWh je u takto levného auta super.
      Co bych za to dal u

      26kWh je u takto levného auta super.
      Co bych za to dal u IONu. A 20 tis ročně no nevím. Spíše tak 10-12.
      50km za prací denně moc lidí nedojíždí. Ale těch 30 už jo.

      Ale jak tu někdo psal, jestli reálná cena bude 15 tis €, tak raději tu škodovku.

Napsat komentář