Renault představuje vlastní modulární platformu pro elektromobily
Renault představil koncepční elektromobil Morphoz navržený na nové modulární platformě CMF-EV vyvinuté aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi.
foto: Renault
Platforma CMF-EV otevírá nové možnosti při vytváření budoucích elektromobilů z hlediska technologie, designu, zajištění komfortu a prostoru uvnitř vozidla.
"Díky technologickým inovacím a možnostem nabízeným modularitou CMF-EV se stane vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel skupiny Renault a aliance," řekl Jean-Paul Drai, ředitel vývoje elektromobilů skupiny Renault.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobily Audi budou používat čtyři platformy
Modularita
Při použití platformy CMF-EV mohou konstruktéři vyvíjet různé druhy karoserií: jak SUV, tak sedany. Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů a hybridů z hlediska optimalizace jejich dojezdu.
Více místa
Inovativní konstrukce také nabízí nové možnosti tvarování designu. Dlouhý rozvor kol s koly v samých rozích karoserie, výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha umožňují navrhování automobilů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru.
foto: Renault
To má výrazný dopad na aerodynamický výkon vozidla. Krátká kapota motoru umožňuje zvětšení délky kabiny a získání elegantnější linie karoserie.Nová platforma zajišťuje také dynamičtější jízdu díky optimální konstrukci podvozku a karoserie podmíněné požadavky pro elektromobily. Díky umístění baterií pod podlahou v zadní části automobilu se sníží těžiště.
Mnoho možností uspořádání
Platforma vytváří také nové možnosti uspořádání interiéru a regulaci jeho velikosti. Elektrický motor je menší než spalovací a umožňuje navrhnout tenčí a dopředu posunutou palubní desku.
Tímto způsobem získáme více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel. Není zde tunel pro převodové ústrojí - plochá podlaha tak zajišťuje více prostoru. Platforma umožňuje navrhnout automobil s kapacitou Talismanu a velikostí Megane.
Modularita platformy CMF-EV umožňuje instalaci jednoho nebo dvou elektrických motorů, a tím i výrobu automobilů s pohonem dvou nebo čtyř kol. Kromě toho byla platforma konstruována tak, že bylo možné zavést systémy umožňující autonomní řízení úrovně 4.
Tady je na to hezké video.
https://www.youtube.com/watch?v=3YTo6Oa1XcY
Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...
Absolutně o ničem. Jednak už to dávno má Tesla, ukázal to i VW a další, druhák jde zase o nesmysl s předním náhonem a zaplácaným kufrem blbostma. Spalovací myšlení v praxi a pár odkoukaných věcí.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Nemůžu úplně souhlasit, pár dobrých nápadů (tedy na první pohled - až čas prověří zda byly dobré) tam je.
Ono by byl fajn, kdyby to fungovalo - mít malé auto, které v případě potřeby podstatně povyroste. Otázka je, jak moc to bude poruchové. Aby auto nemuselo se systémem "morface" co 30 tisíc do servisu.
Taky se mi líbí technologie středového piedestalu - jen je škoda, že je tam vůbec je středový piedestal. Měli tu technologii uplatnit na palubce a v přihrádkách.
Tady je na to hezké video.
https://www.youtube.com/watch?v=3YTo6Oa1XcY
Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...
Presne tak. Oni to koncipuji jako interni "bummber".
Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).
OT:
Trump vyzval Teslu, aby začala vyrábět plicní ventilátory:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1241732681366482944