Renault potvrdil elektromobil Twingo ZE pro rok 2020

Dlouho spekulovaný elektromobil Renault Twingo ZE dorazí na trh konečně letos. Bude konkurovat trojčatům koncernu Volkswagen.

Elektromobil Renault Twingo ZE
foto: Renault

Očekává se, že Renault odhalí malý městský elektromobil Renault Twingo ZE na autosalonu Ženeva (5. března až 15. března 2020). Spekuluje se, že auto se už vyrábí a testuje na silnicích.

Renault City K-ZE je malý levný městský elektromobil pro Čínu, ale nedávno se objevily informace, že by mohl přijít také do Evropy pod značkou Dacia.

Auto je vybaveno 30kWh baterií (26,8 kWh využitelných), a tak by nejspíš elektrické Twingo mohlo využít podobný nebo úplně stejný pohonný systém, včetně baterie.

Na druhou stranu pak bude mít nevýhodu proti Škoda CitigoE iV a dalším „trojčatům“ ze stáje Volkswagen, která nabízejí baterii o kapacitě 36,8 kWh (32,3 kWh využitelných) pro dojezd 252 km WLTP.

35 Comments on “Renault potvrdil elektromobil Twingo ZE pro rok 2020”

  1. OT: pouze pro informaci: OPEL s příchodem elektrické Corsy
    OT: pouze pro informaci: OPEL s příchodem elektrické Corsy VYPRODÁVÁ „staré“ AMPERY-E a to za opravdu super peníze – dle výbavy cena začíná na cca 25.000€ (bez DPH a bez DOTACE – na mobile.de jsou ceny i nižší ale je v nich zahrnuta dotace). A to mně přijde 630.000,- Kč za NOVÉ auto s 60kWh baterií pěkná nabídka!

        1. Což o to, auto je to pěkně (viděl jsem na živo Bolt), ale
          Což o to, auto je to pěkně (viděl jsem na živo Bolt), ale předem bych si zjistil, jaká bude dostupnost a hlavně cena servisu nás. Abyste pak neplatil částky typu 12000,- jen za nahrání nového firmware jako kamarád s Amperou ne E.

        2. Já se řídím peněženkou. Takže 800 tis za takové auto
          Já se řídím peněženkou. Takže 800 tis za takové auto mi příde nezajímavé.
          To raději za 300 tis ojetinu na plyn. V celkové sumě mě provoz vyjde levněji.
          Jo, kdyby to bylo 600 tis s DPH. To by se už o tom dalo přemýšlet s přihmouřením oka.
          Srovnání s leafem za 1.2 mil je sice hezké, ale je potřeba příhlédnout k tomu, že ta cena leafa je totání úlet. Levněji mě vyjde jezdit taxíkama 🙂

        1. Ono to je trochu slozitejsi. Dotace od vyrobce je 2000 Eur
          Ono to je trochu slozitejsi. Dotace od vyrobce je 2000 Eur plus 19% MWSt (dph), teda 2380 Eur. A stat dava cistych 2000 Eur. Nekteri uvadi cenu pri kalkulaci s plnou dotaci a cesky zakaznik si musi pripocitat 4380 Eur. Nekteri uvadi cenu jen s dotaci vyrobce, tak musite pripocitat 2380 Eur. A nekteri uvadi cenu bez zohledneni vsech dotaci. Staci zavolat a zeptat se. A hlavne predem si dohodnout rezim dph abyste neplatil dph i v CR a honil nemeckou MWSt u vsech certu. Myslim ted obcana-smrtelnika.

          1. Co se týká DPH, tak to mi přijde, že to není pořešené
            Co se týká DPH, tak to mi přijde, že to není pořešené úplně dobře. Já se na to konkrétně ptal u jednoho německého dealera ojetin, když jsem ještě přemýšlel o dovozu i3.

            Teoreticky bt se DPH nemělo platit v Německu při nákupu, ale až v ČR před přihlášením – bez zaplacené CZ DPH auto přihlásit nelze. No ale Němec vám to bez DPH neprodá, protože on musí pak dokazovat německému finančáku, že ta DPH byla odvedena v ČR (nebo obecně v zemi, kam se auto vyvezlo), jinak ji musí odvést on.

            Takže dělá to tak, že prodá auto i s DPH, ale jsou to 2 doklady – jeden na cenu bez DPH (pro šeský finančák) a druhý doklad o zaplacení německé DPH, jako záloha. Pak až auto zaregistruji v ČR, donesu potvrzení o zaplacení DPH v ČR, tak mi tu německou DPH vrátí. Říkal, že takto to dělá se všemi exporty, hlavně na „východ“ 🙂

            1. Přesně tak to je – z mých zkušeností to tak ale
              Přesně tak to je – z mých zkušeností to tak ale naštěstí není vždy, někdy stačí poslat odkaz na ověření českého DIČ a pokud se ukáže jako validní prodají nám vůz rovnou bez DPH. Asi vždy záleží jak moc přísný je příslušný německý finančák.

              1. Tak jako soukromá osoba DIČ nemáte. Je to záležitost
                Tak jako soukromá osoba DIČ nemáte. Je to záležitost bazaru, jak moc chce riskovat, že tu DPH opravdo zaplatíte a že tudíž ji nebude muset platit za vás. Proto se sichtují, což celkem chápu. Akorát je pak opruz, že tam musíte znovu.

                Jasně, že bazary a překupníci, co auta tahají pravidelně mají s bazarem v DE už lepší vztahy, resp. toto neřeší 🙂

                1. Ano já psal jako firma (plátce). Po druhé už tam ale
                  Ano já psal jako firma (plátce). Po druhé už tam ale nemusíte, stačí poslat scan přihlášeného TP a to je pro ně důkaz o zaregistrování v jiné zemi EU a možnost vrácení depozitu (ve výši DPH) zpět.

                2. Jo jasně… na to poslání poštou jsem se ani neptal, já
                  Jo jasně… na to poslání poštou jsem se ani neptal, já tam pracuji, takže bych to řešil osobně. Tak to je super.

  2. nooo dost slabý na rok 2020 vod rendlíku, vypadáto že
    nooo dost slabý na rok 2020 vod rendlíku, vypadáto že frantíkům došel dech. Samý stávky ta jejich MULTYKUNDY, marsej temer valecna zona, prezident… no spis prcident neprosadil nic lidu nerozumí no mazec měli by zvolit Ghosna ;)))))

Napsat komentář