Aliance automobilek Renault a Nissan už společně prodala přes 100 000 elektromobilů na celém světě. Z toho více než 65 000 připadá na model Nissan Leaf, zbylých více než 30 000 kusů pak na elektromobily Renault.
foto: Renault
Francouzská automobilka Renault dnes disponuje jednoznačně nejširší nabídkou elektromobilů. Nabízí elektrickou dodávku Renault Kangoo Z.E., elektrický sedan Fluence Z.E., malé elektrické auto do města Renault Zoe a nakonec také elektrickou čtyřkolku Twizy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla obsadila desetinu trhu s luxusními vozy v USA
Renault Zoe nejprodávanějším elektromobilem v Evropě
Elektromobily se v USA prodávají lépe než plug-in hybridy; Nissanu docházejí Leafy
Nissan prozatím nabízí pouze model Leaf, nicméně připravuje také vlastní elektrickou dodávku e-NV200. Ta se má začít brzy vyrábět v Barceloně ve Španělsku. Už dnes ji testuje např. Coca-Cola či FedEx v Německu, v samotné Barceloně poslouží jako taxi.
Z elektromobilů Renault je jednoznačně nejprodávanějším vozítko Twizy následované aktuálním úspěchem v podobě Zoe. Renault narozdíl od Nissanu neprodává elektromobily “v celku”, jejich baterii totiž pronajímá. Podobný systém nově připravuje také Nissan.
Elektromobily aliance Renault-Nissan už najezdily přes 841 milionů kilometrů, ušetřily přibližně 53 milionů litrů paliva a 124 mil. kg emisí oxidu uhličitého (nemluvě o dalších emisích). “Doba mainstreamových elektromobilů je tu,” komentoval úspěch Carlos Ghosn, šéf aliance.
Historicky prvním zákazníkem aliance byl v prosinci 2010 inženýr Olivier Chalouhi, který si jako první pořídil v Kalifornii Nissan Leaf. Jubilejním 100 000. zákazníkem se nedávno stala Allison Howard, studentka Kennesawské univerzity v USA.
Nissan Leaf se nejlépe prodává v USA (30 000) a Japonsku (28 000). Evropa zůstává s 12 000 prodanými kusy stále poněkud pozadu. Celkem to tedy podle nejnovějších čísel dělá už 70 000 prodaných Leafů!
Zato si ale Evropané oblíbili Twizy – toho se od začátku roku 2012 prodalo přes 11 000 kusů. Na odbyt jde i nové Zoe, od března 2013 se jej prodalo přes 5000 kusů.
Ako je to s CO2
Trocha som
Ako je to s CO2
Trocha som pocital, dufam, ze dobre….
Elektrarne vyrobia 1kWh max. 1231g/kWh (uholne) cez 217g/kWh (fotovoltaika) az po 33g/kWh (atomky). Priemer CEZ-u je 640g/kWh. Ked beriem maximum, tak auta prejazdia CO2 21kg/100km, z fotovoltaik 3,68kg/100km a priemerne CEZ – 10,9kg/100kg. Pocital som Renault Fluence Z.E. pri spotrebe 17kWh/100km. Takze kde je tych 0%CO2? Neviem. Ale to iste vozidlo na klasicke paliva ma od 114g/km po 155g/km. Cize od 11,4kg/100km po 15,5kg/100km. Ked to tak vezmem realne, tak je to 10,9kg vs 11,8kg. Co sme usetrili? No nieco asi ano, ale urcite nie moju penazenku 🙂 Marketing je draha vec.
A při těžbě, výrobě a
A při těžbě, výrobě a přepravě těch klasických klasických paliv se podle Vás nevytvoří žádné CO2?!
Ano, mate pravdu, na to som
Ano, mate pravdu, na to som celkom zabudol. A kolko to je? Tazko zistit, akou mierou zvysenia CO2 sa podiela vyroba beznzinu ako vedlajsieho produktu procesu spracovania ropy. Bolo by to zaujimave cislo. A tiez doprava. Skuste to zistit.
Chcel som len poukazat na to, ze je zavadzajuce poukazovat na to, ze auto nezvysuje podiel CO2. To je ako ked si kupim vedome kradnute auto a tvarim sa, ze som ho neukradol ja…ale som spolupachatelom.
Inak vidim buducnost presunu samozrejme v elektromobiloch, Cesi uz vymysleli lepsiu baterku, dufam, ze neskonci v sufliku.
Brano
Odkial vedia predajcovia
Odkial vedia predajcovia e-mobilov, kolko CO2 vyprodukuju elektrarne pri vyrobe 1kWh el.energie? Resp. pocitaju s tym vobec pri PR clankoch o setreni planety? Vobec to nie je spomenute.
124kg z 53 milionu litru?
124kg z 53 milionu litru? nespletli jste si nahodou jednotky? :DD tam melo byt spise tun ne?
V tom vedru se nám
V tom vedru se nám odpařily miliony! Opraveno, díky :).
supr 🙂
tohle se mi na
supr 🙂
tohle se mi na Hybridu libi, clovek upozorni na preklep ci chybu a za chvili je to opraveno.
JJ, naprostý souhlas. V tom
JJ, naprostý souhlas. V tom vidím obrovský rozdíl oproti klasickým novinám (iDnes, IHNED, Lidovky, Novinky…) Pan Horčík uzná chybu, omluví se, většinou ji ještě vtipně okomentuje a opraví.
Zatímco novináři v ostatních „médiích“ hledají, kde kdo jiný udělal nějaký překlep, kritizují to, aniž by si zametli před vlastním prahem.
I toto je jedna z věcí, proč na Hybrid chodím.
+1
+1
124 kg CO2? Planet savers 😀
124 kg CO2? Planet savers 😀