Renault-Nissan-Mitsubishi: 12 nových elektromobilů do roku 2022, Google Android v nových autech

Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, potvrdil záměr během následujících čtyř let uvést na th 12 nových elektromobilů. A navázal úzkou spolupráci s Google.

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi plánuje do roku 2022 ročně prodávat na 14 milionů aut.
foto: RNMA

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi má aktuálně na trhu elektromobily a plug-in hybridy Renault Zoe, Renault Kangoo Z.E., Renault Master Z.E., Nissan Leaf, Nissan e-NV200 a Mitsubishi Outlander PHEV.

Zoe, Leaf i Outlander patří k nejprodávanějším autům na baterie. Globálně je Aliance stále největším výrobcem aut na baterie (do června 2018 dodáno skoro 97 000 aut, v závěsu je Tesla s 91 200). Jenže prakticky každý měsíc se teď v kategorii elektromobility objevují nové přírůstky a konkurence začíná dotahovat.

Kia e-Niro a Hyundai Kona Electric patří k těm nejzásadnějším novinkám, které mohou pozici aliance ohrožovat. Pokud ovšem Jihokorejci budou zvládat vyrábět. A samozřejmě je tu Tesla Model 3.

Zajímavým novým krokem ze strany Aliance je vytvoření partnerství se společností Google. Aliance bude do všech svých nových modelů montovat její operační systém Android a související aplikace, tedy například mapové podklady Google Maps s navigací a hlasového asistenta Google Assistant.

44 Comments on “Renault-Nissan-Mitsubishi: 12 nových elektromobilů do roku 2022, Google Android v nových autech”

    1. Ja mam android 6.0 v aute uz 2 roky od cinskeho vyrobcu Eonon
      Ja mam android 6.0 v aute uz 2 roky od cinskeho vyrobcu Eonon a som maximalne spokojny. Ak to bude plnohodnotny android ako u mna tak to len prospeje veci (instalacie akejkolvek plikacie z gplay-u, podpora fsetkych formatov na hudbu a video atd…). Vsetky infotaimenty v autach su proprietarne hluposti, ktorych aktualizacia je nemotorna a draha a rychlost odozvy GUI je zalostna…

      1. to je marný soudruzi když 9x tolik zárověň vyrobí
        to je marný soudruzi když 9x tolik zárověň vyrobí fosilních popelnic co ničí atmosféru planety země i samotný lidi 😉 Je to prostě stále a furt dost velký prase stručně a jasně ;)))

        fdrive.cz/clanky/skodi-vice-zivotnimu-prostredi-provoz-nebo-vyroba-automobilu-2746

      1. Proč pořád lidi vyžadují nejaké odkazy na názory často
        Proč pořád lidi vyžadují nejaké odkazy na názory často ještě prolhanějších novinářů???
        Podívejte se co tu za žvásty teď psal Kuk s odkazem na necelý rok starou studii od Bloombergu.

        To co napsal Leodendula je na 90% pravda, což je víc než v průměrných novinách 🙂
        Akorát, že ta auta stihne Škodovka prodat za půl roku, takže mech nakonec nevyraší a sešrotovány budou až normálně po odstoužení v přespříštím desetiletí.

    1. Nesmysl… ty auta se nebudou šrotovat. To jsou modely, u
      Nesmysl… ty auta se nebudou šrotovat. To jsou modely, u kterých nestihli homologaci podle nových pravidel. Jakmile homologaci získají, auta půjdou normálně do prodeje. Kde jste vzal tu info o sešrotování? Nebo to je váš výmysl? 🙂

      Ostatně, Škoda Auto není jediná automobilka, která některé modely nestihla homologovat.

      1. Nesmysl auta nepůjdou normálně do prodeje, šáde aby
        Nesmysl auta nepůjdou normálně do prodeje, šáde aby zastřela odbytovou krizi vyrábí na sklad. Jednu dobu nebyly sedačky tak ty fosilní sračky jezdili na montáž dvakrát, to jsou emise a ekologie kůli šádekravinám, hlavně že Bolka je plná imigrantů a cajti nasazujou neprůstřelky :)))

        boleslavsky.denik.cz/zpravy_region/mlada-boleslav-resi-narust-prestupku-straznici-dostali-neprustrelne-vesty-20180914.html

        Až to zhomologují zpřísní se zas normy a ty fosilní krámy nakonec půjdou na export do ruska!! :))))

        1. Jasně, už tomu rozumím…
          1. Škoda Auto vyrábí modely,

          Jasně, už tomu rozumím…
          1. Škoda Auto vyrábí modely, které nikdo nechce.
          2. Za těžké prachy si pronajme letištní plochu a tam ty auta hromadí.
          3. Až tu plochu zaplní, tak ty auta sešrotují nebo pošlou do Ruska.
          4. Pokračujeme na bod 1.

          Ale jo, musím říct, že jste pobavil. Určitě lépe než ten pod vámi, který poslal takový minimalistický příspěvek, ze kterého není jasné, čemu se směje 🙂

          PS:
          koukám, že mezi příznivci čisté mobility se najdou i „ekonomičtí géniové“.

          1. Jasně, seš chytrej kluk 🙂
            1. VW Škoda Auto vyrábí

            Jasně, seš chytrej kluk 🙂
            1. VW Škoda Auto vyrábí autopopelnice který lidi musejí kupovat když chtějí jezdit protože elektromobil jim nevyrobí
            2. Za těžké prachy si pronajme letištní plochu kde jsem si dřív jezdíl plochou dráhu na sněhu zadára s šáde 120 gls pěkná kraksna
            3. Až tu plochu zaplní, tak se změní legislativa a ty fosilní šmejdy nakonec stejně půjdou do ruska díky bohu :))
            4. ano pochopils to správně: prodanou nevěstku nemá nikdo rád, len ji leze kvůli prachům doprr anebo na dílnu ;))

            můžeš mi tykat no problemo předsudky neřeším 😉

      2. S tou homologací to je nějaký divný.
        Pokud to je tak

        S tou homologací to je nějaký divný.

        Pokud to je tak složité a komlikované, tak jak si automobilka může dovolit vyrobit tisíce aut ,které se budou následně homologovat. Resp. , že si je tak 100% jistá že to zhomologuje.

        Nakonec to vypadá , že ta homologace je jen formalita.

        Normální postup je , že udělám vyvoj motoru, resp. elemisního systému, podle pravidel, zhomologuju abych měl jistotu, že to projde a následně zádám do výroby.

        1. V poslední době se norma měnila docela rychle. A hlavní
          V poslední době se norma měnila docela rychle. A hlavní problém je, že ta homologace teď trvá podstatně déle a období přechodu je krátké. Jednak cyklus WLTP je delší než starý NEDC a taky se přidalo měření v reálném provozu. A k tomu ještě je potřeba změřit o hodně víc kombinací motor, převodovka, dokonce i v závislosti od výbavy, pohonu 4×2 a 4×4, atd…

          Toto vše bylo potřeba stihnout do konce srpna, aby se ty modely mohly od září prodávat. Těch stanic na homologaci je určitý počet a tak nestíhají. Resp. některé automobilky (hlavně VW) si myslely a taky na to tlačily, aby se ta nutnost mít novou homologaci (tuším Euro 6d?) posunula o pár měsíců. Jenomže Evropská komise řekla tentokrát ne (asi i pod vlivem dieselgate a obecně veřejného mínění).

          Jsou automobilky, které to v pohodě stihly, protože začaly s předstihem nebo nemají tolik kombinací modelů jako třeba Škoda a koncern obecně. Samozřejmě, všichni se na to připravovali, bylo jasné, že i benzinové motory s přímým vstřikem budou muset mít filtr, atd. Ale holt VW si myslel, že to ukecá a posune. No… neposunul.

          Ty modely, co nemají homologaci se zatím hromadí na parkovišti a jakmile ji získají, půjdou do prodeje. Samozřejmě není nutné homologovat každé auto, jeden kus z každého modelu, resp. z každé kombinace motoru převodovky, atd…

          PS:
          Oceňuji, že dokážete normálně diskutovat na rozdíl od jiných tady.

          1. Díky za vysvětlení chápu to vyvinula auto podle obecných
            Díky za vysvětlení chápu to vyvinula auto podle obecných požadavků, ale musela stihnout nějakou interní homologaci že to funguje a dala ty auta vyrábět.

            Pak tedy asi opravdu jen čeká na razítko, protože jestli česká na testy v reálném provozu tak bud je to formalita, nebo si je 100% jistá že to vyjde.

            Protože i když se dělá test jen u jednoho vozu , tak když bude s něčím problém bude muset upravit všechny,ale asi to bude stát méně peněz než zastavit výrobu.

    2. Souhlasím a to brzy bude dřív, než se kdo naděje. Na rok
      Souhlasím a to brzy bude dřív, než se kdo naděje. Na rok 2020 jsou plánované výrobní kapacity skoro 400 GWh (LG Chem 90 GWh, CATL 88 GWh, Samsung 40 GWh, Tesla 100 GWh, BYD 50 GWh + dalších spousta menších). Pokud počítáme průměr 10 kWh/PHEV a 50 kWh/BEV a rozdělení 50:50, vychází to na 13 milionů EV za rok. Počítám, že to ve skutečnosti bude o dost méně, ale i tak se můžeme těšit na cca 100% meziroční nárůsty prodejů v následujících letech (tipuji letos 2M, příští rok 4M a 8M EV v roce 2020).

                1. Strejčkové už moc nepomáhaj když Rupert Stadler už 2,5
                  Strejčkové už moc nepomáhaj když Rupert Stadler už 2,5 měsíce bručí v kriminále :-))
                  Pro Němce docela šok.

                2. V koncernu jednoduše zaspali, resp. snažili se ten termín
                  V koncernu jednoduše zaspali, resp. snažili se ten termín oddálit vzhledem k tomu kolik různých modelů a kombinaci mají. Ale lobbing nevyšel, EK tentokrát už neustoupila a teď chvataji.

                3. Nakopli to pořádně. Otázka je jestli cestou nezvolněj.
                  Nakopli to pořádně. Otázka je jestli cestou nezvolněj.

                1. Znám.
                  Já myslel homolagaci typů aut. Ty si myslel každýho

                  Znám.

                  Já myslel homolagaci typů aut. Ty si myslel každýho auta? 😀

                2. Tak na to se zeptej ve Škodovce, jestli jsou si jistý, že
                  Tak na to se zeptej ve Škodovce, jestli jsou si jistý, že získají homologaci pro každý typ. Jestli tě to teda opravdu zajímá.

                  Můj názor je, že získají, protože parametry jsou známé už nějakou dobu a podle toho ty auta vyrábí a interně testují. Jen jde o to projít oficiálně tím procesem homologace.

                3. No vzhledem k tomu že třeba BMW prostě přerušilo výrobu
                  No vzhledem k tomu že třeba BMW prostě přerušilo výrobu benzínový 7 na rok a spousta motoráží od různejch výrobců se stáhla z prodejů, tak jsem nabyl dojmu že můžou bejt modely které už prostě taky nemusej těma novejma předpisama projít a bude je muset střelit někde mimo EU.
                  Toto se děje proto, protože se předpisy měnili docela nakvap.

                4. Ano, je to celkem logický předpoklad. Ale to by Škodovka
                  Ano, je to celkem logický předpoklad. Ale to by Škodovka rovnou vyřadila ten problémový motor z nabídky. Proč by vyráběla a navazela ty auta kamsi na letiště. To by je přeci rovnou mohla vyvézt mimo EU.

                  Uvidíme, ale myslím že ta auta jsou určena pro EU a projdou homologaci.

                5. Každej stát má jiné podmínky pro prodej aut a zřejmě se
                  Každej stát má jiné podmínky pro prodej aut a zřejmě se musí třeba vyměnit nebo upravit některé díly, agregáty nebo přehrát firmwér. Prostě to asi nejde střelit na stojáka tak jak to je.

Napsat komentář