Renault Mégane eVision: nová vize francouzských elektromobilů

Jan Horčík - 20 Říjen 2020

Renault Mégane eVision je předobrazem nové generace elektromobilů založených na zcela nové modulární platformě CMF-EV. auto elektromobil Renault Mégane eVision: nová vize francouzských elektromobilů

Sériový model vycházející z tohoto konceptu bude představen v roce 2021.
foto: Renault

Nová modulární platforma CMF-EV, kterou vyvinuly Renault-Nissan-Mitsubishi, bude tvořit základ pro budoucí 100 % elektrická vozidla Renault. Usnadní výrobu, vývoj a optimalizaci efektivnosti elektrického pohonu každého nového modelu.

Platforma CMF-EV má oproti tradiční platformě užívané pro vozidla se spalovacím motorem nebo pro vozidla se smíšeným spalovacím/elektrickým pohonem řadu výhod. Má například menší motorový prostor, velikost částí elektromotoru je menší než u vozidel s dieselovým nebo benzínovým motorem.

Ve spojení s prodlouženým rozvorem a umístěním kol ve čtyřech rozích vozidla je možné využít objemu pro účely prostornosti a designu.

Díky přelomovým technologiím a bateriím s vyšší kapacitou přináší platforma CMF-EV zákazníkům také možnost zvýšení dojezdu jejich budoucího elektromobilu a snížení času potřebného pro nabití.

Renault Mégane eVision

Renault Mégane eVision
foto: Renault

Dochází také ke zlepšení dynamiky a radosti z řízení díky upravenému podvozku a sníženému těžišti s instalací baterií pod podlahou.

Důraz byl kladen také na aerodynamiku budoucích elektromobilů, ale došlo také k optimalizaci výkonnosti nabíjení. CMF-EV zavádí inovativní systém tepelného řízení baterie s mnohem širším rozmezím teplot. Byl vytvořen optimalizovaný okruh chlazení motoru, baterie a prostoru pro posádku vozidla.

Energy Recovery System (ERS) zachycuje teplo z motoru a baterie a rozvádí ho do prostoru pro posádku vozidla, čímž umožňuje šetřit baterii a zajišťuje, že chlad nemá vliv na dojezd vozidla. Dochází tedy k maximálnímu využití dostupné energie.

Renault Mégane eVision měří 4,21 m a umožňuje tak nabídnout pasažérům prostornost a uživatelské možnosti hodné vozidel ze segmentu C, která jsou tradičně o 15 až 30 cm delší, a současně usnadňuje provoz v městském prostředí.

Dojezd elektromobilu závisí obvykle na jeho velikosti a na jeho schopnosti pojmout více či méně objemné baterie. Nové omezení, kterého se Mégane eVision zbavuje.

Pojme ultra tenkou 60kWh baterii, která mu umožňuje být nižší a mít proto lepší aerodynamiku. To výrazně snižuje spotřebu elektrické energie. Jeho nabíječka DC (až 130 kW) umožňuje velmi rychlé nabíjení.

Motor vozidla Mégane eVision patří mezi nejvýkonnější motory ze sortimentu Renaultu bez ohledu na druh pohonu. Má výkon 160 kW (ekvivalent 217 koní) a točivý moment 300 Nm, při zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než osm sekund. Radost z řízení je maximální na dálnici, na silnici nebo ve městě.

Pokud jde o dojezd, tak vozidla na platformě CMF-EV dojedou dále. Nová 60 kWh baterie společně s rychlým nabíjením (nabíječka DC až 130 kW) umožní budoucímu sériovému modelu vycházejícímu z konceptu Mégane eVision ujet vzdálenosti typu type Paříž-Lyon v čase srovnatelném s vozidly se spalovacím motorem, včetně přestávek.

Renault Mégane eVision

Technické charakteristiky

Délka: 4210 mm
Šířka: 1800 mm
Výška: 1505 mm
Rozvor: 2700 mm
Ráfky: 20 palců
Pneumatiky: Continental 245/40 ZR 20
Hmotnost: 1650 kg
Motor: elektrický 160 kW (217 koní) s rotorem s cívkou Pohon: 4x2
Hnací kola: přední
Nabíjení: AC až 22 kW, DC až 130 kW
Baterie: 60 kWh – 400V

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Moc hezké.

Obrázek uživatele Kuk

off
Pro koumáky. O co se jedná, je to k něčemu?

Air-gen: power generation from protein nanowires
https://youtu.be/d6GNXzFb56c

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Joe

Ahoj Kuku,

O tomhle psal Osel ...

https://www.osel.cz/11043-jak-udelat-elektrinu-ze-vzduchu-poridte-si-proteinove-nanodratky.html

doba čtení : 1 minuta

A ze stejného soudku taky na Oslu:

https://www.osel.cz/11393-novy-elektronicky-obvod-vyrabi-cistou-neomezenou-energii-z-grafenu.html

P.S. Jestli z toho něco bude resp. je to ptákovina se neodvážím tipovat ani po pěti pivech ..:-)))

Joe

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

JJ, eVolové se chodí vzdělávat na Osla :-). A proto zůstanou voly.

Obrázek uživatele Joe

Jestli máš zácpu, napij se vydatně železité vody a sedni si na magnet ......

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Kuk

Zas tě zlobí prostata dědku. To už bude jen horší. Kup si plenky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Joe

:-)))). ještě o chlup výživnější zdravotnická rada pro trouby o kousek výš ..:-)))

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Kuk

Super díky moc. Už jsem o ocásek moudřejší. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

SEG je teda lepší (pokud teda není taky na dotace jako héda ;))

https://youtu.be/46gRnzI2os0?list=PLwhTn4ox2eRpxLh37yakCuBKpCYm1B4pI

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

All New 2021 Renault Megane eVision - the next electric Megane

https://www.youtube.com/watch?v=V2rCNyT-A90

Obrázek uživatele Kuk

A dojezd je tajný?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Aspoň že netrpěj mindrákama ze spalováků jako Škoda a necpou tam fejkovou masku chladiče.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Zase předokolka. Proč, když je to čistá EV platforma?
Má to aspoň frunk?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Dani

Samozřejmě že ne, ten motor je jak kráva
https://webshare.cz/#/group/WKJrxEYMlp/

---

elektrokolo EasyBike MI5 od 3/2020
Ford Focus Electric na prázdniny 2020
-
Neexistuje mínění, byť sebeabsurdnější, které by lidé ochotně nepřijali za vlastní, jakmile vidí, že je přijímáno všeobecně.

Obrázek uživatele PaRi

Ach jo, tak když to neumí, tak ať aspoň opisují. Je od koho :-/

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (9000 km)

Obrázek uživatele Kuk

Máš pravdu. Ach jo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.