Renault buduje dobíjecí stanice pro elektromobily - za pomoci baterií z vysloužilých elektromobilů

Jan Horčík - 29 Srpen 2017

Renault vyrábí domácí baterie Powervault podobné Powerwallu. Teď našel pro vysloužilé baterie svých elektromobilů i další využití.auto elektromobil-renault-zoe-se-dobiji-u-bateriove-nabijecky-na-odpocivadle

Elektromobil Renault Zoe se dobíjí u bateriové nabíjecí stanice
foto: Renault

Aliance Renault-Nissan je největším výrobcem elektromobilů na světě. Protože Renault u spousty svých elektromobilů jeho baterii uživatelům baterii pouze pronajímá (podle nedávných informací u více než 100 000), technicky je Renault taktéž majitelem nemalého množství baterií.

Jakmile tyto baterie doslouží - tzn. jejich kapacita poklesne pod určitou mez - Renault je vymění za nové, za příplatek i lepší. A ty staré aktivně využije.

Díky partnerství s britskou společností Connected Energy s jejich pomocí buduje dobíjecí stanice pro elektromobily u dálničních odpočívadel. Zatím v Německu a Belgii.

Zejména u takových, ke kterým by se nevyplatilo vést nové vysoce výkonné elektrické vedení. Nové dobíjecí stanice využívají systém E-STOR a energii do baterií dodávají solární panely, větrné mikroturbíny nebo dokonce jiné elektromobily.

Nicolas Schottey, šéf programu dobíjecí infrastruktury a baterií pro elektromobily v Renaultu, novinku komentoval slovy: "Je to perfektní příklad aplikace cirkulární ekonomiky."

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baterie z Renaultu muzou take pochazet z nejakych testovacich aut, ktera se behem testovani planovane znici. Nejsou to jen narazove testy. Muzou to byt take baterky, ktere neprosly vystupni kontrolou a kdo vi jake jeste. Ostatni automobilky vyradi take spoustu spalovaku. Existuji dokonce firmy, ktere se zabyvaji destrukci zanovnich spalovaku. Napriklad BMW tak zlikviduje spoustu aut. Videl jsem na youtube.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Renaultí nesmysl tohle využití.
Jelikož jsou auta mobilní, tak je daleko jednoduší a levnější stavět rychlonabíječky zaději blízko u drátů vysokého napětí.

Obrázek uživatele Radovan

Mýlíte se, VGT Vám odpověděl. Už jenom kvůli vysoké platbě za rezervovaný příkon je tohle řešení elegantní a nezatěžuje nárazově rozvodnou síť. O možnostech pomalého ukládání z FVE či větru, které se pak rychle přesune kdykoliv nehledě na čas a denní dobu do elektromobilu, nemluvě.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nazor pana "Jogurt" je platny argument do diskusie .. ???
Nikoliv - jsou to výpady člověka, který se vychloubá se svým ropákem :-). Též jsem najel se dvěma služebníma Oktávkama přes 400.000 km - a nebudu se tady s tím vytahovat, neboť jsem spotřeboval neobnovitelné energetické zdroje a zasmradil životní prostředí (stydím se trochu za to, ale zaměstnavatel poroučí).
Článek nad diskuzí pojednává o dobíjecích stanicích pro elektromobily - stanicích s akumulací elektřiny. Tak nějak bych si to asi představoval v budoucnu u sebe doma. Ze (slabých) solárních panelů a ze slabě dimenzované el.sítě (3x10 A) v době nízkého tarifu od dodavatele elektřiny pomalu nabiju "domácí baterky" -- a po příjezdu elektromobilem domů elektřinu "přeleju" do toho auta. To mně připadá jako technicky vhodné řešení -- a navíc by se tím pomáhala stabilizovat elektrorozvodná síť (jsou v ní zapojeny celoevropsky větrné a solární elektrárny). Možná, že u mne k tomu ani nedojde - neboť jsem "česky ekonomicky slabý". Ale kdo ví? Též jsem v minulém století používal 3 kg těžký mobilní telefon za 40.000 Kč - a myslel si, že takovou drahou krávovinu si nikdy domu nepořídím.
Ještě jsem neslyšel (nečetl), že by někdo musel masivně měnit baterie v elektromobilech či hybridech (Nissan se prodává od roku 2011, Prius od roku 1997. Ale Prius měl jiný typ baterie)

Mohli by sme sa prosim vyhnut osobnym utokom, a respektovat nazor ostatnych ? Nazor pana "Jogurt" je platny argument do diskusie, ktory ma mnoho ludi. Mozno skor treba viac vysvetlovat a ponukat svoje skusenosti s elektromobilmi, nech sa co najviac rozsiria a "komunita" elektromobilistov nie je vnimana ako sekta ktora odmieta ine nazory.
Dakujem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v roce 2017?? už nikoli !! Tolerance dízlpasat co na ulici otravují malé děti rakovinometem ŠÁDE Vochcávka 1.9 bez DPF skončila. Tenhle společenský odpad nás Nijak otravované nešetřil, vědomě kolaborovali, nemají žádný respekt, 0 tolerance, maúcta :) Dízlprase je proste Dízlpase, český Kolenovrt, sociální parazit, prostě PÓVL ;)) bez diskuze ctrl+c ;)

PS: dokonce bych jim s novou vládou navrhl trestní odpovědnost, rakovinu práší přeci vědomě i když nemusí ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1
Bohužel, když tady čtu názory řady registrovaných, tak si připadám ne jako na nějakém fóru uctívačů Teslamotors
(analogicky Foglar - Dobrodružství v temných uličkách - uctívači Ginga akorát Mažňák se ta tu jmenuje Musk)
Logické argumenty potlačovány, arogancí, internetovým křičením a demagogií, diskuse padá, argumenty a zkušenosti nic neznamenají, nadhled a střízlivý pohled neexistuje...ovšem urážky, odborná - v nejlepším případě pologramotnost v oboru a osočování na prvním místě

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a ty se divíš? po 20ti letech fosilních mafiánských praktik uondávání a fetování dízlu?? :)) Lid je doslova nasrr že ho fosilové vysávají a otravují. Lid chtěl dávno elektro ;) Kdo za to může? Manenažerstvo s milionovým platem z našich litrů páliva co každoročně s celou rodinou IBIZA a Havaj válí šunky. Póójď taky a pěkně to těm prolhaným dízlprasatům dej sežrat ;) pro jistotu ctrl+c

auto.cz/autananaplavce

A jéje, dneska to vypadá na další sjezd fňukalů. Pořádnej příspěvek nepřidaj jak je rok dlouhej, tak si aspoň sborově zafňukaj nad tím jak je doba zlá a nepřející.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vysloužilé akumulátory z elektromobilů? To jako po 5-7 letech jsou v ev autě vysloužilé?! Pouze bída, bída, bída...Ani se nedivím, že ty elektromobily téměř nikdo nekupuje. Zlatá octavia 1.9Tdi. Dosud najeto 250 000 km, 15 let stará, 4,5l/100km, dojezd 1000km, bez nákladných závad. U EV auta bych musel 2x měnit aku, to je jako v pohodě a ekonomické či ekologické?...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám 20 rokov starý elektromobil s pôvodnými NiCd bateriami s kapacitou asi 70%. Podla vašich informácií by som už mal štvrtú sadu akumulátorov.
Keby ste si o elektromobiloch niečo zistili, tak by ste nemohli napísať takúto blbosť... Šup-šup na internet doplniť chýbajúce vedomosti, jogurtík :-)

Obrázek uživatele Josef

Ty baterie zpravidla nejsou vysloužilé, ale měnily se jako celek při nějaké závadě a je škoda je kvůli tomu celé vyhodit. takže se vymění vadná komponenta a baterie slouží dál jako úložiště. Renault navíc plánoval komerční výměny baterií v měnírnách a pak z toho sešlo, takže mu docela dost těchto starých baterií zbylo. A navíc jelikož se baterie Renaultu pronajímají, tak bych se nedivil, kdyby se k nim chovali jak zvěř a naschvál je likvidovali, aby je Renault co nejdříve měnil.

Doufám, že to co si se svým rakovinometem ušetřil si aspoň poslal na dětskou onkologii...
http://www.krtek-nf.cz

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vochcávka 1.9 dízlprase bez DPF ?? No joo tak to je známý rakovinomet z Boleslavy. A jen 250.000 km ?? Krom titulu dízlprase i sračkomet slabota :)) ctrl+c

autoforum.cz/zajimavosti/tento-muz-najel-s-teslou-model-s-400-tisic-km-za-tri-roky-co-vsechno-se-pokazilo/

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opotřebení akumulátorů záleží na nájezdu a jejich stáří, částečně i na dobíjecím profilu. Rozhodně není nutné baterie v elektromobilech měnit po 5-7 letech. Když už, tak po 12-16 letech, ale i to je jen odhad.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud má váš vůz najeto 250 tisíc kilometrů se spotřebou 4,5 litru na 100 kilometrů, tak jste jen na palivu utratil přes 300 tisíc korun. Pak pravidelný servis kde jen za výměny oleje jste utratil jistě více než 20 tisíc. Odhaduji že provoz daného auta vás stál minimálně půl miliónu korun pokud jste s ním najel oněch 250 tisíc kilometrů. I tak je ale diesel na necelých 17 tisíc kilometrů ročně dost nesmyslný kup, před 15 lety stávali naftové Octavie o více než 100 tisíc více než výkonnější benzínové verze ;)
Vyměněných baterií pro elektromobily se v Evropě počítá na stovky až jednotky tisíc kusů, což je méně než 1% z celkového počtu elektromobilů prodaných v Evropě za posledních 7 let. Většina baterií které se měnili zřejmě pochází z aut která slouží jako taxíky kde jak Nissan Leaf tak ENV200 jsou mezi taxikáři v západní Evropě relativně oblíbená vozidla, a často mají nájezd větší než váš vůz a to za třetinovou dobu ;) Dají se najít Leafy které mají nájezd 300 tisíc kilometrů za 3 až 4 roky.

Ale pokud o hate máte zajímavý.

Obrázek uživatele ozana

Většina bude výměna pronajímaných baterek Renaultu ZOE v rámci změny z 27 na 41kWh.

---

Jezdím na proud, najeto 67 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 72 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Určitě se dělaly upgrady? Renault tomu mám dojem nebyl moc nakloněn. Osobně bych spíš řekl, že to bude ze starých verzí Zoe z lízaček, které nikdo nechtěl a tak si je Renault musel vzít zpátky.

Obrázek uživatele ozana

Fully Charge tvrdí, že to jsou baterie z Renault Fluence ZE...

---

Jezdím na proud, najeto 67 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 72 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Jo, ty baterie byly mám dojem shodné. Pro fluence, Zoe a další prvogenerační auta.

Obrázek uživatele ozana

Renault Finds Second-Life For EV Batteries At Highway Charging Stations
... (goodness knows Renault has plenty of used 22 kWh battery packs coming back to them from lease, given the new 41 kWh upgrades now being installed).

---

Jezdím na proud, najeto 67 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 72 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chlapecku.jsi v blbe sekci.Tve nazory tady nikoho nezajimaji a uz vubec ne pokud nevis o cem to tady je.Tvuj rakovinomet uz mrl byt davno sesrotovan.Baterie pro elmobil muze slouzit mnoho let dale,jen ma o trochu mensi kapacitu a neni duvod ji hned odepisovat a srotovat.Ale pro tene skoda jakekoli informace.Myslim ze bys mel vyhledat jiny server a tam brecet,tady je to pro tebe zbytecny,stejne to nepochopis,dle tveho prispevku...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobily
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter


185.66.36.26