Renault buduje dobíjecí stanice pro elektromobily – za pomoci baterií z vysloužilých elektromobilů

Renault vyrábí domácí baterie Powervault podobné Powerwallu. Teď našel pro vysloužilé baterie svých elektromobilů i další využití.

Elektromobil Renault Zoe se dobíjí u bateriové nabíjecí stanice
foto: Renault

Aliance Renault-Nissan je největším výrobcem elektromobilů na světě. Protože Renault u spousty svých elektromobilů jeho baterii uživatelům baterii pouze pronajímá (podle nedávných informací u více než 100 000), technicky je Renault taktéž majitelem nemalého množství baterií.

Jakmile tyto baterie doslouží – tzn. jejich kapacita poklesne pod určitou mez – Renault je vymění za nové, za příplatek i lepší. A ty staré aktivně využije.

Díky partnerství s britskou společností Connected Energy s jejich pomocí buduje dobíjecí stanice pro elektromobily u dálničních odpočívadel. Zatím v Německu a Belgii.

Zejména u takových, ke kterým by se nevyplatilo vést nové vysoce výkonné elektrické vedení. Nové dobíjecí stanice využívají systém E-STOR a energii do baterií dodávají solární panely, větrné mikroturbíny nebo dokonce jiné elektromobily.

Nicolas Schottey, šéf programu dobíjecí infrastruktury a baterií pro elektromobily v Renaultu, novinku komentoval slovy: „Je to perfektní příklad aplikace cirkulární ekonomiky.“

tisková zpráva

22 Comments on “Renault buduje dobíjecí stanice pro elektromobily – za pomoci baterií z vysloužilých elektromobilů”

  1. Baterie z Renaultu muzou take pochazet z nejakych testovacich
    Baterie z Renaultu muzou take pochazet z nejakych testovacich aut, ktera se behem testovani planovane znici. Nejsou to jen narazove testy. Muzou to byt take baterky, ktere neprosly vystupni kontrolou a kdo vi jake jeste. Ostatni automobilky vyradi take spoustu spalovaku. Existuji dokonce firmy, ktere se zabyvaji destrukci zanovnich spalovaku. Napriklad BMW tak zlikviduje spoustu aut. Videl jsem na youtube.

    1. Mýlíte se, VGT Vám odpověděl. Už jenom kvůli vysoké
      Mýlíte se, VGT Vám odpověděl. Už jenom kvůli vysoké platbě za rezervovaný příkon je tohle řešení elegantní a nezatěžuje nárazově rozvodnou síť. O možnostech pomalého ukládání z FVE či větru, které se pak rychle přesune kdykoliv nehledě na čas a denní dobu do elektromobilu, nemluvě.

  2. Nazor pana „Jogurt“ je platny argument do diskusie ..
    Nazor pana „Jogurt“ je platny argument do diskusie .. ???
    Nikoliv – jsou to výpady člověka, který se vychloubá se svým ropákem :-). Též jsem najel se dvěma služebníma Oktávkama přes 400.000 km – a nebudu se tady s tím vytahovat, neboť jsem spotřeboval neobnovitelné energetické zdroje a zasmradil životní prostředí (stydím se trochu za to, ale zaměstnavatel poroučí).
    Článek nad diskuzí pojednává o dobíjecích stanicích pro elektromobily – stanicích s akumulací elektřiny. Tak nějak bych si to asi představoval v budoucnu u sebe doma. Ze (slabých) solárních panelů a ze slabě dimenzované el.sítě (3×10 A) v době nízkého tarifu od dodavatele elektřiny pomalu nabiju „domácí baterky“ — a po příjezdu elektromobilem domů elektřinu „přeleju“ do toho auta. To mně připadá jako technicky vhodné řešení — a navíc by se tím pomáhala stabilizovat elektrorozvodná síť (jsou v ní zapojeny celoevropsky větrné a solární elektrárny). Možná, že u mne k tomu ani nedojde – neboť jsem „česky ekonomicky slabý“. Ale kdo ví? Též jsem v minulém století používal 3 kg těžký mobilní telefon za 40.000 Kč – a myslel si, že takovou drahou krávovinu si nikdy domu nepořídím.
    Ještě jsem neslyšel (nečetl), že by někdo musel masivně měnit baterie v elektromobilech či hybridech (Nissan se prodává od roku 2011, Prius od roku 1997. Ale Prius měl jiný typ baterie)

  3. Mohli by sme sa prosim vyhnut osobnym utokom, a respektovat
    Mohli by sme sa prosim vyhnut osobnym utokom, a respektovat nazor ostatnych ? Nazor pana „Jogurt“ je platny argument do diskusie, ktory ma mnoho ludi. Mozno skor treba viac vysvetlovat a ponukat svoje skusenosti s elektromobilmi, nech sa co najviac rozsiria a „komunita“ elektromobilistov nie je vnimana ako sekta ktora odmieta ine nazory.
    Dakujem

    1. +1
      Bohužel, když tady čtu názory řady registrovaných,

      +1
      Bohužel, když tady čtu názory řady registrovaných, tak si připadám ne jako na nějakém fóru uctívačů Teslamotors
      (analogicky Foglar – Dobrodružství v temných uličkách – uctívači Ginga akorát Mažňák se ta tu jmenuje Musk)
      Logické argumenty potlačovány, arogancí, internetovým křičením a demagogií, diskuse padá, argumenty a zkušenosti nic neznamenají, nadhled a střízlivý pohled neexistuje…ovšem urážky, odborná – v nejlepším případě pologramotnost v oboru a osočování na prvním místě

      1. a ty se divíš? po 20ti letech fosilních mafiánských
        a ty se divíš? po 20ti letech fosilních mafiánských praktik uondávání a fetování dízlu?? :)) Lid je doslova nasrr že ho fosilové vysávají a otravují. Lid chtěl dávno elektro 😉 Kdo za to může? Manenažerstvo s milionovým platem z našich litrů páliva co každoročně s celou rodinou IBIZA a Havaj válí šunky. Póójď taky a pěkně to těm prolhaným dízlprasatům dej sežrat 😉 pro jistotu ctrl+c

        auto.cz/autananaplavce

    2. v roce 2017?? už nikoli !! Tolerance dízlpasat co na ulici
      v roce 2017?? už nikoli !! Tolerance dízlpasat co na ulici otravují malé děti rakovinometem ŠÁDE Vochcávka 1.9 bez DPF skončila. Tenhle společenský odpad nás Nijak otravované nešetřil, vědomě kolaborovali, nemají žádný respekt, 0 tolerance, maúcta 🙂 Dízlprase je proste Dízlpase, český Kolenovrt, sociální parazit, prostě PÓVL ;)) bez diskuze ctrl+c 😉

      PS: dokonce bych jim s novou vládou navrhl trestní odpovědnost, rakovinu práší přeci vědomě i když nemusí 😉

  4. Vysloužilé akumulátory z elektromobilů? To jako po 5-7
    Vysloužilé akumulátory z elektromobilů? To jako po 5-7 letech jsou v ev autě vysloužilé?! Pouze bída, bída, bída…Ani se nedivím, že ty elektromobily téměř nikdo nekupuje. Zlatá octavia 1.9Tdi. Dosud najeto 250 000 km, 15 let stará, 4,5l/100km, dojezd 1000km, bez nákladných závad. U EV auta bych musel 2x měnit aku, to je jako v pohodě a ekonomické či ekologické?…

    1. Chlapecku.jsi v blbe sekci.Tve nazory tady nikoho nezajimaji a
      Chlapecku.jsi v blbe sekci.Tve nazory tady nikoho nezajimaji a uz vubec ne pokud nevis o cem to tady je.Tvuj rakovinomet uz mrl byt davno sesrotovan.Baterie pro elmobil muze slouzit mnoho let dale,jen ma o trochu mensi kapacitu a neni duvod ji hned odepisovat a srotovat.Ale pro tene skoda jakekoli informace.Myslim ze bys mel vyhledat jiny server a tam brecet,tady je to pro tebe zbytecny,stejne to nepochopis,dle tveho prispevku…

    2. Pokud má váš vůz najeto 250 tisíc kilometrů se
      Pokud má váš vůz najeto 250 tisíc kilometrů se spotřebou 4,5 litru na 100 kilometrů, tak jste jen na palivu utratil přes 300 tisíc korun. Pak pravidelný servis kde jen za výměny oleje jste utratil jistě více než 20 tisíc. Odhaduji že provoz daného auta vás stál minimálně půl miliónu korun pokud jste s ním najel oněch 250 tisíc kilometrů. I tak je ale diesel na necelých 17 tisíc kilometrů ročně dost nesmyslný kup, před 15 lety stávali naftové Octavie o více než 100 tisíc více než výkonnější benzínové verze 😉
      Vyměněných baterií pro elektromobily se v Evropě počítá na stovky až jednotky tisíc kusů, což je méně než 1% z celkového počtu elektromobilů prodaných v Evropě za posledních 7 let. Většina baterií které se měnili zřejmě pochází z aut která slouží jako taxíky kde jak Nissan Leaf tak ENV200 jsou mezi taxikáři v západní Evropě relativně oblíbená vozidla, a často mají nájezd větší než váš vůz a to za třetinovou dobu 😉 Dají se najít Leafy které mají nájezd 300 tisíc kilometrů za 3 až 4 roky.

      Ale pokud o hate máte zajímavý.

    3. Opotřebení akumulátorů záleží na nájezdu a jejich
      Opotřebení akumulátorů záleží na nájezdu a jejich stáří, částečně i na dobíjecím profilu. Rozhodně není nutné baterie v elektromobilech měnit po 5-7 letech. Když už, tak po 12-16 letech, ale i to je jen odhad.

    4. Vochcávka 1.9 dízlprase bez DPF ?? No joo tak to je známý
      Vochcávka 1.9 dízlprase bez DPF ?? No joo tak to je známý rakovinomet z Boleslavy. A jen 250.000 km ?? Krom titulu dízlprase i sračkomet slabota :)) ctrl+c

      autoforum.cz/zajimavosti/tento-muz-najel-s-teslou-model-s-400-tisic-km-za-tri-roky-co-vsechno-se-pokazilo/

    5. Ty baterie zpravidla nejsou vysloužilé, ale měnily se jako
      Ty baterie zpravidla nejsou vysloužilé, ale měnily se jako celek při nějaké závadě a je škoda je kvůli tomu celé vyhodit. takže se vymění vadná komponenta a baterie slouží dál jako úložiště. Renault navíc plánoval komerční výměny baterií v měnírnách a pak z toho sešlo, takže mu docela dost těchto starých baterií zbylo. A navíc jelikož se baterie Renaultu pronajímají, tak bych se nedivil, kdyby se k nim chovali jak zvěř a naschvál je likvidovali, aby je Renault co nejdříve měnil.

    6. Mám 20 rokov starý elektromobil s pôvodnými NiCd bateriami
      Mám 20 rokov starý elektromobil s pôvodnými NiCd bateriami s kapacitou asi 70%. Podla vašich informácií by som už mal štvrtú sadu akumulátorov.
      Keby ste si o elektromobiloch niečo zistili, tak by ste nemohli napísať takúto blbosť… Šup-šup na internet doplniť chýbajúce vedomosti, jogurtík 🙂

Napsat komentář