Rekola zahajují novou sezónu, k dispozici jsou i nová elektrokola

V Praze, Brně, Českých Budějovicích, Olomouci, Liberci, Frýdku-Místku a dalších městech je k dispozici služba sdílení jízdních kol Rekola. V Praze nově nabídne také elektrokola.

ElektroRekola budou jezdit v Praze, v ulicích se objeví v polovině května. Za rok 2018 si Rekola připsala 761 731 výpůjček, což je 4x více, než o rok dříve.
foto: Rekola

Energetická skupina innogy navázala spolupráci s českou společností Rekola Bikesharing při zavádění sdílených elektrokol v hlavním městě. První dodávku elektroRekol financuje právě innogy.

Projekt je součástí rozvoje městské elektromobility a stává se doplňkem projektů Flexiauto, rozvoje nabíjecí infrastruktury pro elektromobily nebo plánovaného Centra čisté mobility, které se skupina innogy chystá otevřít v pražských Malešicích.

„Chceme se podílet na zlepšování kvality ovzduší a života ve městech a také nabídnout našim zákazníkům nové zážitky z cestování po Praze. Proto jsme se rozhodli pro sezonu 2019 zafinancovat Rekolům nákup sedmi desítek elektrokol. Ta doplní jejich populární růžovou flotilu sdílených mechanických kol v Praze,“ uvedl David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing.

Noví zákazníci innogy mají díky tomu možnost získat předplatné na půjčení elektro i klasických Rekol, pokud s innogy uzavřou smlouvu na odběr elektřiny nebo zemního plynu.

„U nás v Rekolech se tématem městské mobility, a především pak mikromobility, zabýváme již nějakou dobu. V loňském roce jsme spustili vedle kol i sdílené koloběžky a skateboardy. Posunutí k elektromobilitě vnímám jako logický krok i vzhledem k celosvětovému trendu. Pro rozjezd našich elektroRekol jsme získali financování od innogy, která nám pomohla náš sen uvést do reality. ElektroRekola do pražských ulic vypustíme v polovině května,“ říká Vít Ježek, zakladatel a ředitel firmy Rekola Bikesharing.

innogy na oplátku obdrží od společnosti Rekola předplatné na pronájem kol pro své nové zákazníky. Předplatné firma zákazníkům nabídne ve dvou variantách. Ta první obnáší dvanáctiměsíční předplatné na standardní mechanická Rekola, druhá nabízí čtyřměsíční předplatné na mechanická kola a 500 minut na elektroRekola v pražských ulicích.

„Partnerstvím s Rekoly oslovujeme aktivní lidi, kteří vyznávají podobné hodnoty jako my v innogy. Tedy lidi, kteří se zajímají o inovace, moderní životní styl a čisté životní prostředí. To všechno beze zbytku splňuje sdílení elektrokol a naši zákazníci mají možnost získat další atraktivní benefit v hodnotě dva tisíce korun,“ dodal Konvalina.

Zákazník innogy si Rekola předplatné aktivuje až po registraci do systému Rekol. Učiní tak za pomoci promokódu, který obdrží od innogy v SMS po akceptaci smlouvy. Promokód na předplatné je zapotřebí aktivovat během tří měsíců po obdržení od innogy, jinak pozbývá platnosti bez náhrady.

Rekola aktuálně pronajímají cca 1200 růžových kol v osmi městech v ČR: v Praze, Brně, Českých Budějovicích, Brně, Ostravě, Olomouci, Liberci Frýdku-Místku a na Kladně. Nyní je v Rekolech zaregistrováno přes 184 tisíc uživatelů, z toho 90 tisíc je z Prahy. Uživatelé Rekol měsíčně uskuteční cca 100 tisíc jízd.

tisková zpráva

One Comment on “Rekola zahajují novou sezónu, k dispozici jsou i nová elektrokola”

  1. U nás v Ostravě Rekola rozjela bikesharing. Jsem rád, že
    U nás v Ostravě Rekola rozjela bikesharing. Jsem rád, že jsem u toho mohl být. Dnes tu máme na trhu už 2 subjekty. Rekola a Nextbike. Rekola to rozjela loni za svoje a jako pilot. Nextbike dotuje město z mých daní, což mne vůbec netěší – Město Ostrava přispívá částkou 9,5 Kč na každou výpůjčku kola.
    Navíc stejně jako Rekola jsou omezeni městem nesmyslně na využívání stojanů, nikde jinde se nesmí kolo odložit. Výrazně to limituje výpůjčky. To už je lepší jezdit MHD, když stojan je 1-2 zastávky MHD od místa, kam chci dojet, a musím tam kolo nechat, jinak mi dále běží čas.
    Jejich nasazení je zas na druhou stranu docela masivní, 600 Nexbike a 200 stanovišť. Cenově podobně jako Rekola, Prvních 15 minut je zdarma, poté se účtuje 20 Kč za prvních 45 minut jízdy a následují intervaly po 30 minutách za 20 Kč. Max 150 Kč za denní výpůjčku, lze si předplatit i tarify a zlevnit tím hodiny.
    Jinak ten nextbike byl založen v roce 2004 v Lipsku a provozuje systém pro sdílení kol ve více než 200 městech po celém světě, pro které je velká část nextbike kol je vyráběna v České republice v Hořicích v Podkrkonoší. Česká republika je 27. zemí, kde nextbike působí.

Napsat komentář