Range Rover Sport – První Plug-In Hybrid s nulovými emisemi od Land Roveru

Nový Range Rover Sport se díky technologiím citelně proměnil. Plug-in hybridní elektrická pohonná jednotka přináší dosud nevídané schopnosti, účinnost a výkon.

Novinkám napříč celou modelovou řadou Range Roveru Sport vévodí nový Plug-In Hybrid (PHEV), kombinující pohon poskytovaný elektrickým a zážehovým motorem.
foto: Jaguar Land Rover

TISKOVÁ ZPRÁVA

Dnešní odhalení potvrzuje prohlášení, že od roku 2020 budou všechny nové vozy Jaguar a Land Rover elektrifikované. Je to další krok na cestě této britské společnosti k elektrifikaci.

Hospodárné PHEV verze nejsou jedinou novinkou. Každý Range Rover Sport se může pochlubit vylepšeným designem a novými technologiemi pro zákazníky.

Vlajková loď SVR nyní poskytuje 575 k, což z ní dělá nejrychlejší Range Rover všech dob. Je to SUV s nesrovnatelně silným kouzlem a přitažlivostí, které posouvá dynamické schopnosti na novou úroveň.

Range Rover Sport

Range Rover Sport
foto: Jaguar Land Rover

Range Rover Sport je navržen, zkonstruován a vyráběn ve Velké Británii. Od uvedení v roce 2004 se ho prodalo přes 732 000 kusů. Díky bezkonkurenční kombinaci kultivovanosti a vzrušujícího výkonu se objevil v mnoha filmech a televizních pořadech na celém světě.

Nejnovější Range Rover Sport je prvním plug-in hybridním elektromobilem od společnosti Jaguar Land Rover. Nový model s označením P400e nabízí udržitelný výkon, neboť kombinuje dvoulitrový čtyřválcový zážehový motor Ingenium s výkonem 300 k (221 kW) a elektromotor s výkonem 116 k (85 kW).

Celkový dostupný výkon 404 k (297 kW) – přenášený stálým systémem pohonu všech kol – zaručuje zrychlení 0–100 km/h za pouhých 6,7 s a maximální rychlost 220 km/h. Nová pohonná jednotka s působivým točivým momentem 640 Nm kombinuje dynamický a udržitelný výkon s tradičními schopnostmi, komfortem a kultivovaností společnosti Land Rover.

Range Rover Sport P400e produkuje díky elektrifikované pohonné jednotce emise pouhých 64 g/km při kombinovaném cyklu NEDC a nabízí dojezd na elektrický pohon až 51 km bez použití zážehového motoru.

Zákazníci společnosti Land Rover tak mohou poprvé zažít nulové emise, téměř tichý luxus v terénu a nekompromisní terénní schopnosti. Navíc získají přístup do oblastí s omezeními pro kvalitu vzduchu, včetně většiny zpoplatněných zón v centrech velkoměst.

Řidiči si mohou podle svých potřeb vybrat ze dvou jízdních režimů:
Režim paralelní hybrid (výchozí jízdní režim) kombinuje pohon zážehového motoru a elektromotoru. Řidič může optimalizovat nabití baterie nebo spotřebu paliva využitím jedné ze dvou funkcí řízení nabíjení:

Funkce SAVE zabraňuje poklesu nabití baterie pod přednastavenou úroveň.

Funkce Prediktivní optimalizace energie (PEO) se aktivuje zadáním cíle do navigačního systému.

Pro danou trasu použije údaje GPS o nadmořské výšce a inteligentně zkombinuje elektromotor a zážehový motor pro dosažení nejnižší možné spotřeby paliva.

Režim EV (elektromobil) umožňuje vozidlu jet výhradně na elektromotor s využitím energie uložené v baterii – ideální řešení pro tiché cesty s nulovými emisemi. 

Technologie Terrain Response 2 od společnosti Land Rover má unikátní kalibraci, která inteligentně a přesně rozděluje točivý moment elektromotoru, který nemá plazivou rychlost, a nabízí maximální točivý moment od nulových otáček, na všechna čtyři kola. To zaručuje větší kontrolu při manévrech v terénu při nízkých rychlostech a potvrzuje vynikající rozsah schopností modelu Range Rover Sport.

„Nový Range Rover Sport nabízí podmanivou vyváženost dynamických schopností, komfortu cestujících a účinnosti. Uvedení naší vyspělé plug-in hybridní pohonné jednotky je klíčovým okamžikem v historii našeho výkonného SUV,“ říká Nick Collins, ředitel programu vozidel, Jaguar Land Rover.

Motor je poháněn vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií s kapacitou 13,1 kWh. Inženýři společnosti Land Rover přišli s uspořádáním, které zaručuje maximální prostor v interiéru a poskytuje ideální rozložení hmotnosti.

Range Rover Sport – První Plug-In Hybrid

Range Rover Sport – První Plug-In Hybrid od Land Roveru
foto: Jaguar Land Rover

Dvoulitrový zážehový motor Ingenium je namontován podélně a elektromotor s výkonem 85 kW je umístěn v osmistupňové automatické převodovce ZF uprostřed vozu, společně se 7kW palubní nabíječkou. Přístupový bod pro kabel je v přední části vozu, zatímco prizmatická lithium-iontová baterie je umístěná vzadu pod dnem zavazadlového prostoru.

Při rychlém dobíjení lze doma pomocí speciální 32A nástěnné skříně dosáhnout plného nabití za pouhé 2 hodiny 45 minut. Pomocí standardně dodávaného 10A kabelu pro domácí dobíjení lze baterii plně nabít za 7 hodin 30 minut.

K výrazným změnám nedošlo pouze pod kapotou. Byl vylepšen také exteriér, který se pyšní harmonickým a moderním designem. Range Rover Sport tak vypadá ještě dynamičtěji, aniž by změnil svůj charakter.

V přední části vozu je atraktivního nového designu dosaženo inteligentními pixelovými laserovými LED světlomety, mezi kterými se nachází upravená maska chladiče. Předek je doplněn novým nárazníkem s agresivnějším profilem. Nová PHEV verze nabízí také přístup k 7kW palubní nabíječce ukryté za znakem Land Rover vpravo od masky chladiče.

Range Rover Sport

Range Rover Sport
foto: Jaguar Land Rover

Vnitřku kabiny vévodí nový infotainment systém Touch Pro Duo, kterému jeho vývojáři říkají „Blade“. Je to supermoderní a nejvyspělejší systém, jaký kdy společnost Jaguar Land Rover vyrobila. Srdce minimalistické kabiny tvoří dvě 10″ dotykové obrazovky s vysokým rozlišením, které spojují futuristické, elegantní prostředí s intuitivním, podmanivým rozhraním a bezkonkurenčními funkcemi.

Konektivita ve voze je vylepšena až 14 dobíjecími body, včetně domácí elektrické zásuvky pro dobíjení notebooků a dalších zařízení. Náramek Jaguar Land Rover Activity Key obohacuje model Range Rover Sport o nové úrovně praktičnosti, protože zákazníkům umožňuje zamykat a odemykat vozidlo, aniž by s sebou museli nosit hlavní klíč – ideální pro outdoorová dobrodružství.

Nový Range Rover Sport se může pochlubit dalšími technologiemi, které nabízí větší komfort a praktičnost:

Sluneční clona ovládaná gesty se otevírá a zavírá prostřednictvím vyspělého systému ovládání gesty, který snímá pohyby ruky cestujícího. K otevření sluneční clony stačí jediný pohyb směrem dozadu před zpětným zrcátkem, pohybem dopředu ji pak jednoduše zavřete.

Advanced Tow Assist se stará o náročné protiřízení požadované k přesnému navádění přívěsů při couvání. Řidič může jednoduše navést přívěs do požadovaného místa pomocí otočného voliče systému Terrain Response 2.

Range Rover Sport

Range Rover Sport
foto: Jaguar Land Rover

Pixelové laserové LED světlomety zaručují větší jas a inteligentně zaslepují oblasti LED diod, aby nedocházelo k oslnění protijedoucích řidičů.

Zákazníkům hledajícím dokonalé výkonné SUV udělá radost nová silná verze SVR, díky které Range Rover Sport proniká na nové území. Výkon byl zvýšen na 575 k, což zaručuje zrychlení 0–100 km/h za 4,5 s.

Nový Range Rover Sport byl navržen a zkonstruován společností Jaguar Land Rover ve Velké Británii a vyrábět se bude v továrně v Solihullu. Objednat si jej můžete již nyní a první vozy budou zákazníkům doručeny na konci roku 2017 (v závislosti na trhu).

Zahájení prodeje a ceny

Modernizovaný Range Rover Sport pro modelový rok 2018 lze objednat již nyní.
Ceny začínají na 1 769 020,- Kč
pro základní model Range Rover Sport 2,0 SD4 „S“ se čtyřválcovým vznětovým motorem Ingenium s výkonem 240 koní/500 Nm.

Zcela nová plug-in hybridní verze Range Rover Sport P400e „SE“ s kombinovaným systémovým výkonem 404 k / 640 Nm začíná na 2 408 021,- Kč.

tisková zpráva

4 Comments on “Range Rover Sport – První Plug-In Hybrid s nulovými emisemi od Land Roveru”

  1. „První Plug-In Hybrid s nulovými emisemi od Land Roveru“
    A

    „První Plug-In Hybrid s nulovými emisemi od Land Roveru“

    A tom som nevel ze Land rover ma zazehovy motor s nulovymi emisiami.

    „Režim paralelní hybrid (výchozí jízdní režim) kombinuje pohon zážehového motoru a elektromotoru.“

Napsat komentář