Čínská automobilka BYD se může pochlubit dalšími úspěchy. Poté co získala několik zakázek na dodávku elektrobusů do USA se její stroje objeví také v kanadském Québecu.
foto: stm.info/BYD
Díky BYD se podívá elektrobus do kanadské provincie Québec. Testovací provoz po dobu deseti měsíců bude probíhat konkrétně u dopravce STO, který provozuje veřejnou dopravu v Gatineau, a u dopravce STM působícího v Montréalu.
Jako první zkoušejí vozidlo od července v Gatineau, kde se mohou cestující svést bezemisním a tichým elektrobus např. na trase do Ottawy k parlamentním budovám v Rideau Centre.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrobus Stratos zamířil na zkoušku do ČSAD Havířov
Elektrobus AMZ v Ostravě končí. Jak probíhal zkušební provoz?
Pak se elektrobus přesune do Montrealu, kde bude k vidění do května 2014 na trasách v různých částech města, a to především během zimních pracovních dnů. Vozidlo má totiž sice naježděno mnoho kilometrů v USA nebo Číně, ale zkušenosti s provozem v chladných kanadských klimatických podmínkách jsou minimální.
Lze tedy konstatovat, že tyto testy budou pro možnou expanzi BYDu do Kanady klíčové. Nadějí pro čínského konstruktéra je i kanadský vládní program na podporu nových technologií, které povedou do r. 2020 ke snížení skleníkových plynů o 25 % pod úroveň z roku 1990.
Na konci testu pak budou vyhodnoceny jízdní a provozní vlastnosti na různých typech komunikací s různými profily a svahovitostí, samozřejmě v kombinaci s četností zastávek a počtem přepravovaných cestujících.
Zatímco v Québecu se tedy s ekologickými vozidly budou teprve seznamovat, Los Angeles je se svou flotilou více než dvou tisících autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn průkopníkem v oblasti udržitelné veřejné dopravy v rámci Severní Ameriky.
Nyní se však tamní dopravce Los Angeles Metropolitan Transportation Authority (LA Metro) rozhodl pro změnu – CNG doplní 25 elektrických autobusů BYD, které budou pořízeny jako součást pilotního projektu v hodnotě 30 milionů dolarů.
„Tato iniciativa umožní přechod na čistší elektrické autobusy, které budou montovány přímo v Los Angeles v lancasterském výrobním závodě BYD,“ říká Michael D. Antonovich, předseda představenstva LA Metro.
V první fázi bude nakoupeno pět nízkopodlažních dvanáctimetrových vozidel s tím, že po vypršení zkušební doby může LA Metro uplatnit opci na dalších 20 vozů.
Elektrické autobusy BYD používají železo-fosfátově akumulátory, které umožní uskladnit energii pro dojezd až 250 – 300 km na jedno nabití!