PSA a Vinci Autoroutes posouvají vývoj robotických aut zas o kus dál

redakce - 17 Červenec 2019

Skupiny PSA a Vinci Autoroutes otestovaly v Saint-Arnoult-en-Yvelines (Francie) nové funkce autonomního vozu a navázaly tak na testy prováděné v červenci 2017, kdy autonomní vůz poprvé projel sám mýtnou bránou.Operace je součástí spolupráce mezi oběma partnery, která začala v roce 2016. Výsledky testů budou zpracovány během vytváření standardů, které se budou připravovat v rámci různých projektů, jako je C-Roads nebo projekt SAM, na nichž obě skupiny spolupracují.<br />

Operace je součástí spolupráce mezi oběma partnery, která začala v roce 2016. Výsledky testů budou zpracovány během vytváření standardů, které se budou připravovat v rámci různých projektů, jako je C-Roads nebo projekt SAM, na nichž obě skupiny spolupracují.
foto: PSA

V situacích testovaných v této nové části společného programu probíhá důkladnější komunikace mezi autonomním vozem a infrastrukturou. Cílem je zvýšit schopnost vozidla přizpůsobit své chování ve výjimečných nebo složitých situacích.

Skupiny Vinci Autoroutes a PSA provedly 11. července další rozsáhlejší testování jízdy bez řidiče a projíždění mýtné brány. V reálných podmínkách provozu v síti Vinci Autoroutes byly vyzkoušeny dvě nové složité situace plně autonomní jízdy:

průjezd oblastí, která byla dočasně změněna kvůli pracím na silnici;

bezpečné zastavení vozu („safe stop“), které spočívá v nasměrování vozidla do odstavného prostoru v případě, že se řidič neujme v určité konkrétní situaci řízení (mimořádná přítomnost překážky na vozovce, výrazně zhoršené povětrnostní podmínky atd.) nebo v případě, kdy vůz dorazí na konec dálnice.

Testy proběhly mezi obcemi Dourdan a Ablis (dálnice A10 / A11) s prototypem vozu Peugeot 3008 skupiny PSA, který je součástí vozového parku autonomních vozidel programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ („Autonomní vozy pro všechny“).

Carla Gohin, ředitelka pro technologie skupiny PSA prohlásila: „Tento test představuje další krok v rozvoji autonomních vozidel. Dva roky po prvním testování bylo zapotřebí začlenit do systému další omezení posílením komunikace mezi autonomním vozem a infrastrukturou s cílem rozšířit působnost systému a zároveň zaručit bezpečnost. Tyto testy prokazují inovativní a konkrétní charakter spolupráce mezi skupinami PSA a Vinci Autoroutes, který je pro rozvoj autonomních vozidel nezbytný.“

„Inteligentní dálniční infrastruktura je pro rozvoj autonomního vozidla klíčová. Umožňuje obohatit kontextová data předávaná do naváděcího systému, a tím optimalizovat rozhodování vozu a jeho dráhu,“ uvedl Pierre Coppey, ředitel Vinci Autoroutes a zástupce generálního ředitele Vinci.

„Naše spolupráce se skupinou PSA je v tomto ohledu slibná. Dálniční síť slouží jako prostor pro testování nových možností mobility v reálných podmínkách. Tato mobilita bude v budoucnu znamenat ve způsobu využití silnic revoluci.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jan Veselý

Teď jsem zrovna dokoukal prezentace zaměstnanců Tesly týkající se autonomního řízení. S tímhle opatrným a pomalým přístupem jim nedávám moc šancí proti neuronové síti běžící na specializovaném HW a obludným kvantem dat na naučení se i nestandardních situací.
Po tom, co jsem si to poslechl, myslím, že otázka už nezní "jestli to někdo zvládne", ale "kdy to bude dost dobré, aby to prošlo homologací". bude to asi dříve než si většina lidí myslí. Tihle ajťáci ze Silicon Valley přemýšlí úplně jinak než staříci z automobilek, viz. Fritz Indra.

A pokud se zastaví na dálnici provoz. Vytvoří záchranářskou uličku?
Pokud stojí v křižovatce např na červenou a za ním se objeví houkající sanita. Vjede do křižovatky nebo na chodník, aby jí umožnil projet? :)
Pokud houkající sanita pojede z boku na červenou. Dá jí samořiditelné auto přednost i když samo bude mít zelenou?

Podle mě je tam ještě kopa výjímečných nebo složitých situací, které musí vyřešit.
A zrovna průjezd nějakou brankou mi příde jako ten nejmenší problém.

Obrázek uživatele Jan Horčík

S uličkou a obecně složitějšími/nestandardními situacemi má problém nejeden lidský řidič. Učenlivá AI se je dokáže časem velmi dobře naučit a reagovat pak lépe i rychleji.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

Legrační s tím mýtem je to spojení středověku a budoucnosti. Místo aby mýto hlídala brána čtoucí SPZ a platilo se elektronicky, klidně inkasem podle naježděných km (i když už je k dispozici i satelitní systém), tak učíme autonomní vozidlo platit mýto u brány.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně tak, možná by to auto měli naučit i spásat trávu a přivazovat se k maštali :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

S tim prvnim problem nebude, dle Vaseho komentare to zvladlo Audi naucit sveho e-trona. :-)

Obrázek uživatele Kuk

Link na ten komentář? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak komentar jsem nenasel, jen clanek, kde se na nej pan Horcik odkazuje. Samozrejme si muzu autora pamatovat spatne.

Obrázek uživatele Kuk

off
Výroba etrona
https://youtu.be/Ie0T41kkuGY

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Návrat o sto let zpět
https://youtu.be/c6ZdjL4XwR8


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil