PSA Peugeot Citroën se distancuje od praktik Volkswagenu

Obří skandál „dieselgate“ německého koncernu Volkswagen poslal na chvíli „dolů“ většinu německých automobilek. A ty francouzské chytře využívají příležitosti.

Emise vznikající při spalování fosilních paliv v automobilech
foto: PSA

TISKOVÁ ZPRÁVA

Řada nedávno zveřejněných zpráv o měření emisí zdůraznila důležitost dodržování a správného uplatňování postupů. V této souvislosti předseda představenstva PSA Peugeot Citroën požádal inženýrské týmy skupiny, aby v této oblasti provedly kontrolu a předložily doporučení ke zlepšení.

Skupina důsledně přezkoumala svou situaci týkající se emisí a spotřeby paliva.

Co se týče emisí, skupina PSA potvrzuje, že její vozy nebyly nikdy vybaveny žádným softwarem nebo zařízením umožňujícím odhalit test shody a aktivovat zařízení pro likvidaci škodlivin včetně NOx (oxidy dusíku), které by bylo při řízení v reálném provozu nečinné.

Skupina připomíná, že její vozy splňují normy a že v roce 2014 bylo náhodně vybráno z výrobních linek 4300 vozů za účelem ověření dodržování podmínek homologace při výrobě.

Skupina PSA Peugeot Citroën je prvním výrobcem automobilů, který začal do všech svých vozidel s dieselovým motorem Euro 6 používat technologii selektivní katalytické redukce (SCR) „BlueHDi“.

Tento systém likvidace škodlivin, pro který skupina podala přibližně 100 patentů, je uznáván v mnoha publikacích jako nejúčinnější technologie zpracování NOx.

Díky zkušenostem získaným v této oblasti a již uskutečněným investicím do této technologie se skupina posunula blízko ke splnění požadavků budoucí normy WLTP, které má být zavedena v roce 2017.

Skupina PSA Peugeot Citroën ve stejném duchu začala používat filtr pevných částic o 11 let dříve, než se stal po zavedení normy Euro 5 v lednu 2011 povinným pro všechny výrobce automobilů.

Připomeňme, že prodeje dieselových vozidel představovaly v první polovině roku 2015 celkem 60,3 % tržeb PSA v Evropě a 41,9 % ve světě.

Pokud jde o spotřebu paliva, PSA zdůrazňuje, že v této oblasti drží vedoucí postavení opírající se o nové technologické novinky, jako je benzínový motor EB PureTech (zvolen motorem roku v roce 2015 ve své kategorii), dieselová technologie BlueHDi, vysoce výkonné automatické převodovky a odlehčené platformy.

Stávající evropská norma NEDC se používá od roku 1992 a je považována za nedostatečně reprezentativní z hlediska reálného provozu. Jako všechny laboratorní zkoušky, je i toto testování předmětem optimalizací, a to i ve skupině PSA.

Regulační orgány jsou si těchto optimalizací vědomy, ale nezávislé orgány a pozorovatelé je kritizují. Tyto optimalizace, včetně nenulové elektrické bilance (úroveň nabití baterie, využití alternátoru atd.), již nebudou při novém testování (WLTP), které je v současné době projednáváno na evropské úrovni, možné.

Skupina PSA zdůrazňuje, že plně podporuje myšlenku, aby byla od roku 2017 zavedena nová norma (WLTP a RDE), která bude lépe odrážet reálné podmínky.

Automobilka se proto rozhodla:

• Co nejdříve začít zveřejňovat u svých hlavních modelů reálnou spotřebu, kterou bude kontrolovat nezávislý orgán;

• Přijmout technická opatření umožňující již předem splňovat budoucí postup WLTP, počínaje nulovou elektrickou bilancí u homologace všech nových vozů/motorů

tisková zpráva

23 Comments on “PSA Peugeot Citroën se distancuje od praktik Volkswagenu”

  1. V roce 2016 zacne VW
    V roce 2016 zacne VW svolavat do servisu ty provinila auta a najednou vypluje neco uplne jineho na povrch. Spousta lidi nema funkcni DPF, nebo ho dokonce odstranili, protoze pry ubira na vykonu a zvysuje spotrebu. To bude mela az majitele-podvodnici budou muset narychlo dovybavovat DPF. A co budou delat ty borci co maji cipovane motory. Kdyby se na vsechny ty podvody od VW a majitelu nefunkcnich DPF prislo, to by jsme se vsichni divili co ze nam kouri pod nosem.
    Ostatni automobilky tusi ze se nad vsemi diesely stahuji mraky. VW neni ceska firma, jinak by platilo stare dobre zatloukat, zatloukat, zatloukat.

    1. Víte že bych se tomu ani
      Víte že bych se tomu ani nedivil na co se všechno příjde? Ale zajímavé je i to co PSA napsala v těch dvou bodech dole, to znamená že i oni částečně podvádějí. Bude zajímavé, nevím jestli za manipulace s DPF jsou vysoké pokuty, podívat se pak na měření, až se to celé vyřeší, jestli náhodou neklesne množství škodlivin ve městech.
      Nad naftou se myslím velmi pomalu zatahovala mračna již když Francie ohlásla že se končí s podporou, asi rok zpět, toto to snad urychlí.
      To se snad bude dát poznat podle toho jestli nové modely budou mít širší nabídku benzinových motorů a dieselové postupně z nabídky zmizí.

  2. Každý výrobce čehokoli
    Každý výrobce čehokoli by měl být svůj jedinečný. Dnes to v technice a průmyslu moc neplatí. Mnoho subdodavatelů dodává shodné identické výrobky různým finálním výrobcům. Souhlasím s tím, že by v tomto mělo vítězit odborné vzdělání a předvídavost nejen inženýrů, ale i běžných vývojových pracovníků. Celkem chápu to, že v koncernech platí majoritní rozhodování nad minoritním, proto v problému VW byly postiženy i ostatní koncernové automobilky nejen Škodovka a Seat. Právě, že minoritní ing. v těchto firmách se báli upozornit své vedení na možný problém. Problém VW může v budoucnu potkat i Fiata nebo PSA. To asi k inovaci a „pokroku“ patří!

      1. Znám výsledků testů
        Znám výsledků testů různých organizací, kde i motory od PSA dostávají na frak. Motory všech společností jsou přizpůsobeny měřícímu cyklu, ve kterém vydávají co nejnižší emise. Některé na to šly čistě nastavením a některé softwarem, který aktivuje eko opatření. Jedno je zřejmě legální a druhé už ne, ale výsledek je v podstatě stejný… Zcela chápu inženýry, že v tom neviděli rozdíl a zašli příliš daleko…

        1. Mohl byste sem dát odkaz na
          Mohl byste sem dát odkaz na ony studie? Rád bych se na ně podíval.

          Myslím že rozdíl bude v tom že motor se navrhuje na optimální podmínky provozu (tedy zde testové) a v jiných se prostě chová jinak, je to jeho vlastnost, pokud se použije SW přepínač, pak je to blíže podovodu a klamání, protože se vlastnosti motoru záměrně mění dle typu provozu.

            1. jj, je potřeba podstatně
              jj, je potřeba podstatně zvýšit spotřebu ropy, které je nadbytek a zisky z jejího prodeje prudce klesají. A tak se zakáží úsporné, ale jedovaté dízly a přejde se na plnou výrobu neúsporných benzínů s očekávanou roční produkcí 100 mil. aut.
              A vo tom to je.

            2. Je to mnohdy více než
              Je to mnohdy více než komické číst. Do devadesátého roku v ČSSR moc osobních naftových vozidel nejezdilo – díky RVHP a SSSR. Po roce 1990 nastal raketový obrat, a každý chtěl být in s naftovým mediem. Nu a dnes ……! Ten kdo má nějaké vzdělání, by měl používat hlavu a rozum, a nepřejímat cizí bludy. Osobně by jsem tedy navrhoval, motorovou naftu zdražit v porovnání s benzínem a plynem o dvě koruny na litru.

Napsat komentář