PSA bude v Číně vyrábět elektromobily a hybridy

Koncern je druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. Podle nejnovější zprávy agentury Bloomberg bude nově v ve spolupráci s tamní automobilkou Changan vyrábět a .

Citroen DS5 je jedním z vozů, které bude PSA Peugeot Citroen vyrábět v Číně ve spolupráci s tamní automobilkou. Zda i v hybridní verzi Hybrid4 zatím není jasné, ale je to velmi pravděpodobné. Čína by tak získala přístup k vyspělé diesel-hybridní technologii.
foto: PSA

Zatímco automobilový trh v Evropě totiž stagnuje nebo klesá, se stále zvětšuje. Už dnes je to největší automobilový trh na světě a pořád má kam růst – alespoň než vyhasne čínský hospodářský „zázrak“.

PSA Peugeot Citroen se tak přidává k plejádě světových automobilek jako , a , které ve spolupráci s čínskými podniky chtějí vyrábět na alternativní pohon přímo v Číně.

Už méně se však hovoří o tom, že tato spolupráce bývá často vynucena čínskou stranou. Ta výměnou za povolení vstupu zahraničních automobilek na svůj trh získá cenné know-how v oblasti nejpokročilejších automobilových technologií.

Právě v tom spočívá velké nebezpečí pro zahraniční automobilky. Ty totiž dnes upřednostní vidinu krátkodobého zisku.

Ta však může být ve středně- a zcela jistě bude v dlouhodobém pohledu vykoupena výrazným poklesem zisků v okamžiku, kdy do Evropy, USA a potažmo celého světa dorazí levná auta z Číny, která již technologicky (tedy ani z hlediska bezpečnosti provozu) nebudou za svými evropskými konkurenty nijak zaostávat.

Viz. velmi zajímavý článek „Čínský automobilový sen aneb Jak se prokrást na výsluní“ na webu Autoforum.cz.

PSA očekává, že první auto pod exkluzivní čínskou značkou vyjede v roce 2014. Do roku 2015 pak chce svůj podíl na čínském trhu zvýšit ze současných cca 3,4 % na 8 %. Letos prodal Peugeot v Číně přes 400 000 vozů, o 10 % více než před rokem.

Někteří analytici odhadují, že do roku 2020 by v Číně mohlo být až 7 % celkově prodaných aut na elektrický pohon. Tomu už dnes napomáhá významnými finančními incentivami i tamní vláda.

One Comment on “PSA bude v Číně vyrábět elektromobily a hybridy”

  1. Jednoduchá pomoc. Dokud
    Jednoduchá pomoc. Dokud budou moci cizí firmy podnikat v Číně jenom ve spojení s místní firmou po splnění řady podmínek, měla by EU uplatňovat stejný postup na čínské firmy podnikající v EU. A kdo je nesplní, mohl by do EU dovážet jenom s vysokými cly, stejně jako je tomu v Číně. Že to neděláme, je jenom naše tragická hloupost.

Napsat komentář