První testy Chevrolet Bolt: ověřený dojezd 305 km po dálnici

Elektromobil Chevrolet Bolt EV se právě v těchto dnech začal vyrábět v továrně Orion v Michiganu. První testy ukazují, že minimálně co se týká dojezdu plní auto sliby.

Recenzenti vyzdvihují na novém elektromobilu Chevrolet Bolt EV především jeho praktičnost. Vypadá sice jako neohrabaná krabice, ale dojezd má, i přes katastrofální aerodynamiku, hned po vozech Tesla nejlepší na trhu.
foto: Chevrolet

První testovací vozy už z továrny vyjely a vybraní zástupci médií měli možnost Chevrolet Bolt otestovat. Magazín Car and Driver provedl test, při kterém auto nechal jezdit rychlostí 120 km/h (tempomat) a při klimatizaci nastavené na 22 °C. Výsledkem byl dojezd 305 km.

Podle realistického standardu EPA má Bolt nabídnou dojezd 380 km, což bude i podle výše uvedeného testu v kombinovaném provozu snadno dosažitelné. Opel dokonce u evropské verze prodávané jako Opel Ampera-e zmínil dojezd přes 400 km.

Z testu Car and Driver dále plyne, že auto nabízí skvělé zrychlení z nuly na 100 km/h kolem 6,5 sekundy. Nakonec magazín shrnuje, že Bolt je nejlepší volba pro ty, kdo si nemohou dovolit Tesla Model S nebo Tesla Model X.

ZAJÍMAVOST: Elektromobil Chevrolet Bolt EV vyrábí pro GM z větší části jihokorejská společnost LG Chem. Příští rok chce GM prodat asi 30 000 kusů Boltu.

Na vybraných místech , například v San Francisku, jsou už na silnici k vidění také vozy Chevrolet Bolt EV vybavené technologií autonomního/robotického řízení. Automobilka GM letos za tímto účelem na jaře za miliardu dolarů koupila společnost Cruise Automotion.

I podle nedávného hodnocení magazínu Motor Trend otevírá Chevrolet Bolt EV cestu k elektromobilitě milionům Američanů. Také magazín Consumer Reports považuje auto za „praktické a zábavné“. Jestli už ani Bolt nepomůže prodejům elektroaut v USA, tak už asi nic.

InsideEVs

89 Comments on “První testy Chevrolet Bolt: ověřený dojezd 305 km po dálnici”

  1. Default Bolt order
    Default Bolt order tracking!

    GM Production Codes

    1000 Order On Hold at Dealership
    1100 Order Placed at Dealership
    1101 Order Entered into System
    1102 Order Entered via Web
    2000 Order Accepted by GM
    2001 Order Generated to Dealer
    2005 Order Replaced with GM Prospec Order
    2030 Order Edited by GM
    2500 Order Prefrenced, Sent to Production
    3000 Order Accepted by Production Control
    3100 Order Available to Sequence
    3300 Order Selected, Scheduled for Production by Assembly Plant *
    3400 Order Broadcasted for Production, loaded on assembly plant computers
    3800 Vehicle Produced, VIN is available
    4000 Vehicle Available to Ship
    4104 Bailment Invoice Created
    4106 Bailment Released
    4150 Vehicle Invoiced
    4200 Vehicle Shipped
    4300 Intermediate Delivery
    4V03 Estimated Delivery Date
    4B00 Bayed, vehicle is waiting on transportation or pulled for quality control
    4800 Rail Ramp Unload, vehicle at RR destination to await truck transport to dealer
    5000 Vehicle Delivered to Dealer
    6000 Vehicle Delivered to Customer
    9000 Order Cancelled

    * Target Production Week (TPW) is usually available by status code 3300. „

          1. Sak ja neporovnavam Bolt se
            Sak ja neporovnavam Bolt se zakladni vybavou merivy, jen jsem vyjadril svuj nazor na to, ze muze byt trochu problem prodavat auto s cenovkou 1,2 mega v segmentu, kde auta zacinaji na 250 tisic a realne konci na cene okolo 500 000….
            Holt trh s EV je zatim totalne v plenkach, je az usmevne, ze v podstate jedyny podstatny parametr, ktery se u EV sleduje je dojezd…

            1. No ale parameter pri
              No ale parameter pri spalovakoch, ktory sa sleduje coraz viac su emisie. Dojazd sa pri Bolte praveze prestava sledovat. Ano ponuka normalnych EV je velmi mala ale rychlo rastie. Uz to nie su sluby ktore tu boli pred Teslou typu o 10 rokov mozno spravime poriadny EV. Poriadne EV su tu uz teraz a zacne konkurencia, ktora stlaci ich ceny dolu. Dnes je to auto za 1.2 mega o dva tri roky bude na urovni 700 tisic a o dalsie dva tri roky na urovni 500 tisic. Vsetci sa ale budu stazovat na ten dojazd, lebo ved len 300km je strasne malo.

  2. Jestli si chcete nechat
    Jestli si chcete nechat svoje spalováky, tak klidně. Ale tohle auto bude vyprodaný v řádech dnů i kdyby navýšili roční výrobu na dvojnásobek plánu. Kdo chce, může objednat a kdo nechce, ať si jezdí se svým spalovákem.

    Pro mě je cena kolem 1M stále ještě moc, takže teď to vyřeším buď jetým Plug-in Priusem (do práce to mám 20km) za poloviční cenu nebo 3 roky starým Leafem za 400 s daní a za 3-4 roky si tohle klidně koupím (i když tou dobou bude už doufám lepší výběr).

    1. Jen jeden doplňující
      Jen jeden doplňující údaj – chtěl jste napsat „koupím si zatím Amperu“, ne Prius PHEV. …teď, když už má Toyota na trhu Prius PHEV II, už sama přiznává, že PHEV I byl celkově vymyšlen špatně a reálný čistě EV dojezd byl poloviční – do práce byste musel mít do 10 km, abyste jel jen na elektriku. Zvlášť v zimě.

      Amperu s dojezdem 38-70 km (podle roního obodbí) seženete od 200-400 tisíc. Hodně zdaru.

                1. Taky jsem to netušil, dokud
                  Taky jsem to netušil, dokud jsem to neviděl na vlastní oči u kamaráda. Obzvlášť, když mi tím přivezl dvě 2,40m vysoké skříně z Ikea v rozebraném tavu aniž by musel nechat otevřené páté dveře, protože se to dá vše krásně sklopit včetně sedadla spolujezdce.

      1. S tvým písemným projevem
        S tvým písemným projevem chápu, že máš potřebu šetřit. Ovšem i na šetření jsou vhodnější auta než nový elektromobily. Pořizovací a servisní náklady jsou nižší u některých benzínů (např. hybridní Toyoty) nebo u LPG a možná už i u CNG.

                1. Auris má tu skvělou
                  Auris má tu skvělou techniku drahého Priusu za polovic. Prius má opravdu vysokou prodejní cenu.

          1. Máte pravdu, zadarmo to
            Máte pravdu, zadarmo to není, ale ve srovnání s jinými náklady je to sranda. Jezdím 10 let na LPG (min. 150 tkm). Nádrž (v prostoru pro rezervní kolo) jsem nechal měnit teď – za 4 tis. i s prací. Za tu dobu se 2x měnily 4 vstřiky jeden stojí 130 Kč. Repas reduktoru – cca 800 Kč. A jeden ventil za 200 Kč.
            Když to srovnám s origo CNG Mulitplou/Zafirou, kde ty jejich vstřiky po cca 120 tkm odejdou a jeden stojí 4 tis. (když seženete levně) a pak ještě výměna nádrží… no to je jiná palba.

        1. u EV máš přece krom
          u EV máš přece krom ekonomiky provozu fůru dalších předností jako např. žádné studené starty, možnost dálkové klimatizace kabiny, mnohem dynamičtější provoz, tichá jízda, minimální servis atd. Osobně u Leafa mě stojí servis co 30tis km 146,-Kč + pokud chci, tak pylový filtr. LPG nebo hybrid se servisem EV nemůžeš vůbec srovnávat. Prostě krom dojezdu 800km místo u Boltu 400km – což nevím jestli je tak zásadní výhoda, spalovací motor žádnou další výhodu nemá.

        1. zkus mi říct aspoň jeden
          zkus mi říct aspoň jeden důvod, proč bych měl muset jet 600 (nebo i víc) km tzn min. 5-7h v kuse a bez zastávky.

          Jen pro info nebývá to samé jet průměrnou rychlostí 120km/h 5 hodin a ujet 600km za 5hodin. Na průměr 120km/h (abys ujel 600km/5h) bys při normálním provozu musel letět tak 160-180)

          1. Treba kdyz jsme za povodni v
            Treba kdyz jsme za povodni v roce 2002 prchali z dovolene z Rumunska, abychom prejeli Dunaj nez se vyleje z brehu a zatarasi cestu (nakonec se nevylil, ale to nikdo nevedel)?

            Pokud mam vic nez jednoho ridice, tak nevidim problem dat (po dalnici) 600km na 2-3 peti nebo desetiminutove prestavky na zachod a protazeni. I kdyz budu mit 100kW nabijecku, tak za tu pul hodiny (3x10min) mi natece jen necelych 200km dalnicni jizdy (potrebuju baterii na 400km dalnicni jizdy).

              1. zadani bylo „zkus mi říct
                zadani bylo „zkus mi říct aspoň jeden důvod“. Tak jsem dodal vlastni zazitek…

                Ale pokud je to prilis abstraktni, tak si umim predstavit radu dalsich duvodu, proc se (klidne dobre naplanovana cesta s rezervou) muze zmenit na „sprint“ – treba takova blba bouracka na dalnici, ktera ji na nekolik hodin zatarasi (ne vzdycky to zjistim vcas, abych objel). Defekt a prilis utazene srouby (cekani na asistencni sluzbu). Nahle rozmary pocasi. Zdrzeni na hranicich…

                1. kvůli defektu musíš
                  kvůli defektu musíš následně jet bez odpočinku? Nechci se dohadovat, každý máme své důvody a mě osobně 60kWh baterie s dojezdem na nabití dostačuje a to nejedu jen s EV cca 50tis km/rok

                2. Muzu mit treba listek na
                  Muzu mit treba listek na trajekt, ktery jezdi jednou za x dni (ano, da se jet s dvoudennim predstihem, abych pokryl vsechny mozne potencialni situace). A v tomhle pripade je proste dobry dojezd rozdil mezi naplanovanou dovolenou a smutnym navratem domu.

                  Ad zacpa v chumelenici a 300l nadrz pro jistotu – i ta poloprazdna 40l (co je dneska v kazdem mestskem aute) vydrzi pohanet topeni po docela dost hodin a hlavne ji za 5 minut naplnim behem te curaci pauzy. Predstav si jak to bude po takove situaci vypadat u nejblizsi nabijeci stanice, pokud v zacpe kyslo a topilo vic EV.

                  Jinak za me je 60kWh uz ta dobre akceptovana kapacita pro bezne jezdeni vcetne „dalkove“ dovolene – jen holt se musi planovat vetsi rezerva, ale alespon uz to neni masochizmus „hodinu jedu, pul hodiny stojim“.

                3. No on je to dost podobny
                  No on je to dost podobny masochismus – 2 hodiny jedu hodinu stojim… Jak dlouho se asi bude bolt nabijet na nabijecce ktera neda ani 50kW ve vetsine pripadu (o jejich realne velmi omezene existanci na dalnicich ani nemluve)..

                4. to je pravda. Jen je
                  to je pravda. Jen je potřeba taky vědět, že i s dnešními EV jako Leaf se cca 90% nabíjení řeší doma. Navíc cca 150km tam a zpět pro takové auto bude taky dostačující. Tzn. rychlonabíječky se budou využívat pro většinu lidí jen párkrát do roka.

                5. chademo 2 s vykonom 150kW sa
                  chademo 2 s vykonom 150kW sa uz testuje a v tomto desatroci zacne preferovat. Chademo 3 s vykonom 300kW sa prave standardizuje.

                6. S tym vykurovanim to zas
                  S tym vykurovanim to zas take zle nie je. Aj keby si mal „natankovanu“ 50kWh baterku na 50% tak vykurovanie ti to zozerie tak za 10 hodin ale to je najpesimistickejsia predpoved keby muselo kurit stale. Vykon el. kurenia nebude viac nez tych 2-2.5kW navyse sa vykuruje velmi maly priestor. Verim, ze taka kapacita v baterii by ti dala kurenie na tych 36 hodin s plnou bateriou na tych 72.

            1. jasně. Co když bude v
              jasně. Co když bude v zimě kalamita a ty v té kalamitě zůstaneš s půlkou nádrže? Budeme si kvůli tomu pořizovat 200-300L nádrž, jako co kdyby?
              Zkus mi říct rozumný důvod proč bych musel jet 600km bez odpočinku nebo se střídat? Většina lidí toto řeší jen o dovolené – jen pro představu je to trasa např. Mnichov-Ostrava – tohle lidi asi běžně denně nejezdí a bavíme se o autě na běžné použití.

          2. No tak neni treba jet
            No tak neni treba jet nonstop, ale realne ten bolt pri evropske dalnicni rychlosti najede tak 200km (s nejakou rezervou, dobijeci stanice nejsou co 2 km), a to na 600km mate 2 zastavky, v pripade boltu na hodinu kazda pri nejlepsim…
            A delsi trasy, ktere treba ted v pohode jezdim uz by se tim neumerne protahly. S takovou teslu s SC dobijenim by to jeste s privrenyma ocima slo…

              1. No ale taki u tech 3
                No ale taki u tech 3 dovolenych v roce, je to rozdil mezi tim, vyjet rano, a za soumraku si udelat prochazkyu po benatkach a zajit na vecer a dojet v noci padnout mrtvy do postele. A uplne nejhorsi je road trip, kdy jste v podstate v pytli…
                A i blbe cesty po CR, Bolt bude extremne omezovat pomale dobijeni, takze kdyz treba s teslou staci v ramci CR kratke zastaveni na vytrkove, tak s boltem to bude zastaveni na hodinu…

                1. Takový výlet na otočku do
                  Takový výlet na otočku do Benátek je totální ekologický terorismus.

                2. No to jo, on nekdo bezne
                  No to jo, on nekdo bezne jezdi na otocku do benatek?

                3. to asi není nejlepší
                  to asi není nejlepší příklad. Do Benátek to mám 870km, tj jedno nabití po cestě někde u Grazu.
                  Většinou jsem polomrtvej lehl do postele při delší cestě spalovákem. S EV se mi to nestalo ani třeba po cestě do Tater na otočku cca 900km).
                  Ale říkám to pořád: člověk by si měl rozmyslet na co auto potřebuje. Jestli jen na dovolenou nebo na běžné používání.
                  Je fakt, že jestli Bolt nemá rychlonabíjení (o čem pochybuju), tak by to bylo auto o ničem

                4. 870 km s jednim dobitim u
                  870 km s jednim dobitim u Grazu? Co mas za auto? Model S 100 kWh a jedes po dalnici stovkou?
                  Boltem bys to jel na minimalne 4 hodinove zastavky (se standardnim dobijenim 50 kW rychlostojanem) a nebo bys musel ficet stovkou pricemz pak by stacilo mene zastavek.
                  Clovek vetsinou potrebuje auto na bezne pouzivani, ktere zahrnuje i cesty na dovcu, nebo nejake pracovni cesty.
                  Na auto na dojizdeni do prace nepotrebujete hrotit 60 kWh baterku, to vam staci UP za pulku penez…

                5. jezdím Leafem a napsal jsem
                  jezdím Leafem a napsal jsem to blbě. Bral jsem to do Benátek Boltem a to by bylo dvě zastávky na rachlonabití.
                  Běžným ježděním myslím, do práce (mám to daleko) a pracovní cesty, aby auto zvládlo třeba 250km na jedno nabití třeba do Prahy nebo Liberce, popř. s rodinou když člověk jede o víkendu, tak aby nemusel jezdit jen tam kde je rychlonabíječka, protože pak je problém vše co je dál jak 40-50km. A to je třeba určitě 60kWh baterka.

                6. no s tema 2 zastavkama by to
                  no s tema 2 zastavkama by to bylo dost na testo, kdys uvadi 305km pri 120km/h, pokud by byli nabijeci stojany jak benzinky co par km tak by to asi problem nebyl, ale ted?

                7. jasně. Ona taky síť v
                  jasně. Ona taky síť v Rakousku je trochu hustší jak u nás. Ale jde o běžné použití EV. Denně většina lidí stovky km nejezdí a na většinu cest stačí nabíjet doma.

            1. Tak zle (200) by to byt
              Tak zle (200) by to byt nemuselo, mezi 120 a 130 (oboji tachometrove) je necelych 10% rozdilu, takze kdyz budeme uvazovat odpor vzduchu jako jediny faktor (menici se s druhou mocninou rychlosti), da nam to cca 250km. Ale je fakt, ze pokud budeme tech 120 z clanku uvazovat tachometrovych (110 realnych) a tech pozadovanych 130 realnych, tak uz to bude „jen“ 220.

              1. No a do toho musis zapocist
                No a do toho musis zapocist to, ze nemuzes v zadnem pripade vyuzit max dojezd (nebude na tebe cekat na kadzem kilometru rychlonabijecka) a taky to, ze od te nabijecky rozhodne nevyjedes s „plnou“ ale povetsinou neco malo pres 80% a razem mas dojezd v pohode hluboko pod 200

                1. souhlas, ale kdybychom brali
                  souhlas, ale kdybychom brali dálkovou spotřebu cca 18kWh/100km, tak by se s tím mělo dát ujet cca 280km s 50km rezervou v baterce – při převaze dálnice. Při jízdě 130-140km/h jen po dálnici souhlasím, ten dojezd bude s bídou 200km.
                  Pro ostatní běžné ježdění by to bylo cca 15kWh/100km a to jsme na 350km s 50km rezervou – a to je pro mě už pohoda.

                2. Jako ja bych si s tim taky
                  Jako ja bych si s tim taky poradil, kdyby stal podobne jako benzinove alternativy (meriva, ix20) sel bych do nej hned…

                3. Škoda,že tú aerodynamiku
                  Škoda,že tú aerodynamiku trochu posr… Mohlo to jazdiť aj na 12kWh a to by sa dalo urobiť aj 400km s 50km rezervou.

Napsat komentář