První Tesla Supercharger v ČR již za tři týdny! Známe podrobnosti

Petr Soukup - 03 Červen 2016

Dobám, kdy bylo každé zpřístupnění obyčejné zásuvky v barvách energetické společnosti doprovázeno slavnostním otevřením a několika tiskovými zprávami, už naštěstí odzvonilo. Na trase Praha - Brno roste v tichosti "benzínka pro 21. století" a koncem června začne sloužit veřejnosti.SuperCharger

Fotka z kamery, která celou stavbu sleduje. Máme slíbený časosběr.
foto: E.ON

UPDATE 7.6.2016 15:35: ZprávA přímo z E.ONu: pro veřejnost bude stanice otevřena 24.6.2016 od 12:30!

Čerpací stanice Benzina sousedící s dálnicí D1 u sjezdu na Humpolec-Vystrkov má pro fanoušky alternativních pohonů naprosto zásadní význam. Byla jedním z prvních míst, kde se dalo pohodlně doplnit CNG (stlačený zemní plyn) pomocí moderní "pistole" a nabídla plnohodnotné zázemí, o kterém si do té doby řidiči CNG aut mohli nechat tak akorát zdát.

Nyní se však všechno posouvá ještě o několik úrovní výše. Pro pravidelné čtenáře Hybrid.cz není novinkou, že na místě roste první Tesla Supercharger. Na své si však přijdou také ostatní elektromobily podporující všechny možné dobíjecí standardy (DC CHAdeMO, DC Combo2, AC Mennekes ).

Dva 630kVA transformátory budou krmit nabíjecí stanice dle následujícího schématu:

Nabíjecí stanice Vystrkov

Míst pro nabíjení by tu bylo dost, najdou si stojany svoje zájemce?
grafika: E.ON

Za celým počinem stojí stejně jako v případě plničky společnost E.ON, která je provozovatelem (tleskáme). Z úst zástupkyně E.ONu se nám podařilo vymámit, že veškerá energie proudící do elektromobilů bude zelená, což se ovšem odrazí i v ceně. Každá kWh by měla vyjít (tedy alespoň pro platící) na 6 - 7,5 Kč.

Slavnostní otevření je plánováno již na pátek 24. června.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ePavel

Tak jsem dnes udělal nějaké aktuální fotky.
Vypadá to, že stavebně je hotovo, tráva je položena, už tam dnes byly jen tři elektrikáři. Je to těch posledních 10 fotek s datumem 6.6.2016
SC Vystrkov

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Díky za nové fotky.
Jsem zvědavý jak dlouho bude trvat, než někdo pomlčku ve slově e-on "upraví" na písmeno "L" ;) :D

Obrázek uživatele ePavel

Jojo a to není špatný nápad říkat, jedu natankovat k elonu...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

zas trochu offtopic, ale v záplavě nadšení ze spuštění prvního SC v ČR trochu zapadla nová informace, že CHAdeMO letos vydá podporu protokolu pro 150kW - 350A/500V a přípravu pro přechod na 350kW - 350A/1000V (tedy možná opět trochu předběhne CCS). Důležité je, že konektor zůstává ve všech případech zpětně kompatibilní.

viz http://www.chademo.com/

a tisková zpráva

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě se nejvíc líbí první věta článku. Zejména ve chvíli, kdy proběhne slavnostní otevření za přítomnosti ministra životního prostředí a hejtmana, alespoň tak to stojí v letácích distribuovaných např. panem Marušincem... Takže v "tichosti" se sice staví, ale "v tichosti" se rozhodně otvírat nebude, aneb i tato stanice v barvách energetické společnosti bude mít svou šou... Což nekritizuji, chápu to, ale nerozumím tomu lehce rýpnutí v úvodu, které je navíc mimo.
Paní Páskové díky za informace, ale přeci jenom obsahují dost jakéhosi mlžení. Mě by osobně zajímalo:

Projekt FAST-E se Humpolce netýká "zatím". Tj. v budoucnu se ho týkat bude? Co si pod tím představit?

Nepochopil jsem Vaši větu o tom, že finanční kompenzace není chápána jako dotace. Příspěvek z veřejných zdrojů je tedy kompenzace nebo dotace? A jaký je mezi tím rozdíl?

Co se týká stavby dalších dobíjecích stanic, naznačujete něco o "jihu", tj. E.ON se chce soustředit jen na svoje distribuční území?

Obrázek uživatele Jolinar

Myslim, ze TEN-T se Humpolce zatim netyka. Ale FAST-E se ho tyka vic nez dost :-)

Na jednu stranu jsem rad, ze tu bude nejaka nabijeci stanice, ale byl bych samozrejme radsi kdyby to postavili za svoje a ne za nase. Ale to by pak nemohli davat elektrinu za 6-7Kc. Ted je otazka co je lepsi, jestli stavet z dotaci a davat levnou elektrinu anebo stavet za svoje jako EVmapa a davat elektrinu za 10kc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě EDIT: poslední věta článku dává první větě zajímavý dramatický kontrapunkt... Čtou si redaktoři po sobě někdy to, co napíšou?

Obrázek uživatele sy35

Já snad jen že k tomu co jsi napsal a jak kdo po sobě co čte - věta "Mě se nejvíc líbí první věta článku." není úplně bez chybičky, viď?

---

Prius II

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, není :-)
ale je podle mne přeci jen trochu rozdíl v překlepu (který se bohužel následně nedá editovat) a v obsahu... Mám tam i další chybu, uznávám... :-)
Pan Soukup na to zareagoval, byť s jeho odpovědí se úplně neztotožňuji, ale nechci zbytečně rozdmýchávat diskusi o nepodstatném... Snad jen to, že halasné otvírání obyčejných zásuvek je už nějakou dobu za námi (a předpokládám, že tím není myšleno to, že na AC stanicích je někde ještě pořád obyčejná zásuvka, což mělo a trochu i dnes má své pragmatické důvody). Pozitivní píár k tomu patří a pokud to něčemu pomůže, tak ať si ho klidně dělají. Článek vyzněl v tomhle směru trochu jízlivě, což mi přišlo zbytečné a navíc v kontextu toho, že tady taky bude halasná píár akce lehce schizofrenní... toť vše...

Editovat se dá, je-li komentátor zaregistrovaný a ještě nebyla na koment žádná odpověď. Poté možnost editace opravdu není.
·
doporučuji napsat si znění komentu v texťáku, pozorně přečíst a opravit překlepy a teprve poté vložit do diskuse
neplatí to jen zde, ale obecně; zároveň se 'zklidní hormón' a je ještě čas své stanovisko poupravit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A disgrafici ať si to hodí do (Open)Wordu a opraví si překlepy

a ti co nejsou doktori a nejsou diagnostici poruch at si je alespon skouknou na netu

dysgrafik je clovek ktery pa problem s grafickou podobou projevu, tedy kuprikladu skrabe a sam posobe nasledne sve pismo ani nedokaze precist, preklepy se jich tykaji uplne stejne jako kazdeho jineho diskutujiciho, a zrejme vcetne tebe

Obrázek uživatele Kuk

A tebe

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

ja nikdy neskrejval ze jsem dysortografik, jsem a vzdycky jim budu

Obrázek uživatele Petr Soukup

"Dobám, kdy bylo každé zpřístupnění OBYČEJNÉ ZÁSUVKY v barvách energetické společnosti doprovázeno slavnostním otevřením a několika tiskovými zprávami, už naštěstí odzvonilo."
...
Jde o tu "obyčejnou zásuvku" ...

Obrázek uživatele ePavel

Co se týče plánované ceny, ta není úplně mimo jako nyní u GW, nebo jen trochu mino, jako u EVmapy, ale pro začátek bych nasadil třeba podobně jako PRE, třeba na první měsíc. Alespoň by měli možnost sledovat co to s návštěvností udělá třeba po měsíci a po zdražení. Při ceně kolem 6kč myslím, že by jim tam stačil prozatím jeden stojan. Odhaduji, že za tuto cenu by tam mohlo nabíjet tak 5 aut denně. Při ceně na úrovní PRE by to mohlo být odhadem 50 denně.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, cenová citlivost bude zajímavá, ale u dálniční dobíječky bude myslím návštěvnost mnohem víc determinována tím, kolik pojede kolem elektromobilů (opravdu jede dnes na trase Praha-Brno 50 elektromobilů denně, resp. 25 tam i zpátky, Tesly nepočítám, ty pojedou k Superchargeru?).
Něco jiného je to ve městě, kde - pokud tu možnost mám - preferuji levnější řešení. Ale nemyslím, že by to teď fungovalo tak, jak píšete...

Obrázek uživatele ePavel

No dnes určitě ne, resp bych to tipnul tak na 10 tesel, které 200km zvládnou s prstem v nose. Směr Praha je obyčejná nabíječka s nabíjením min. 3 hodiny a směr Brno nic. Takže jezdit nemohou. Teď ale bude možnost nabíjet cca 40 min. v půlce a jet dál. Už to bude jen o ekonomické výhodnosti, zda se vypaltí každodenní cesty, pokud ano, tak klidně s 1000 EV jezdících u nás může 50 za den jet po D1.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

tady se spis vynoruje otakza, budou tam ty elektromobili jezdit protoze jim to ta nabijecna konecne umoznuje i v rezimu ktery nemusime nazivat "plazenim" za kamiony ?

a take otazka, budou tam nabijet v budoucnu ?

na obe ty otazky vidim celkem kladnou odpoved

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den uvazuji o EV a mam dotaz byl by nekdo ochotny me svest Teslou par km a ukazat auto.Uvazuji o Xku. Bydlim v Mlade Boleslavi pokud nekdo je v okoli..
Nevite kolik stoji zapujceni na 2 dny ?
Dekuji Honza

Obrázek uživatele EKOLO

Zvu všechny příznivce i majitele na 10.tý mezinárodní sraz elektromobilů. Tam bude možnost nejen si prohlédnout, ale i vyzkoušet a podiskutovat o nejrůznějších elektromobilech. Více info na www.elektromobily-os.cz

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Pokud Vám stačí, že Vás svezu a ukážu Model S tak jsem k dispozici. Ovšem bydlím v Rožnově p. R.

Popřípadě se můžeme sejít toho 24.5. na otevíracím ceremoniálu Superchargeru.

Obrázek uživatele Kuk

Nebo si objednat u Tesly v Drážďanech předváděcí jízdu. Případně ve Vídni, tam by měla jedna slečna umět aj po slovensky ;)

Maria Strohmayer | Service Concierge | Vienna
Tesla Motors Austria GmbH, Gutheil-Schoder-Gasse 17 | 1230 Vienna | GMT +1 | Austria
T +43 1 665 00 27 - 36017 | E mstrohmayer@teslamotors.com

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

www.electricpark.cz, www.trendpark.cz, .........

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Cena, pokud to není jen "zaváděcí", je dle mne v současnosti přijatelná. To při průměru 15na100 je 0,90 až 1,13/km a to jde. (Asi je to srovnatelné s CNG.)

PS: na střeše V-čka mohly být fotopanely, pár m2 tam je a oslunění také slušné. Inu, ale když kilometr dále je pole FV, tak vlastně proč.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Spotřebu na dálnici je třeba kalkulovat minimálně 20kWh/100km, takže to vychází na 1.20-1.50Kč/km. Ale i tak je to dobré. 1/2 až 3/4 hodinky na kafe a pokec se známými - stávajícími i novými - a jede se dál.

Mimochodem neví někdo čas oficiálního otevření? Když Pražáci z ministerstva vyrazí v 9, tak tam budou kolem desáté. Pochybuji, že by kvůli tomu vstávali v 6. ;-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 236.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 9.000 km

Obrázek uživatele Radovan

Bingo. V 10. Je zvláštní, jak všichni v celé republice ty ministerské lemry dobře známe :-)))

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

tak mam take jedno male info ohledne prestavby bezneho fosilniho auta na EV, vyjadrili se mi lide z EVC Group, doufam ze jim nebude vadit ze to castecne zverejnim, podle nich se prestavba na EV do serie aut 10-20 kusu nevyplati a cenove vyjde vyhodneji proste ojeta Tesla S

Psal jsem jim ohledne mozne prestavby nove zakoupenych Superbu v poctu 10 kusu , a kolik by stala prestavba, homologace a vpodstet uvedeni do provozu.

z Kreisel Electric zatim odpoved nedorazila, ale predpokladam ze to bude obdobne stanovisko, za pokus par radku textu to ale myslim stalo se takove info dovedet :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V české republice je výrazný nedostatek realizatorů. Děkujme alespoň za malý střípek vhozeny do moře.

Cena není přemrštěná jako u GW na Slovensku, ale v souvislostech s tím, že to je postavené za dotace jinak by nehnuli ani brvou a v souvislosti s tím že elektřina z větrníků nebo z FVE je vlastně také levnější a za dotace, mi ta cena už tak dobrá nepřipadá.

Ano kdyby to stavěla za "své" celé soukromá firma tak ano.

Ale celý náš trh je pokřivený a prolezlý dotacemi, že mi spíš přijde že by to melo byt zdarma. :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,

na stanici nejsou použity peníze z žádné dotace. Vše co bude v červnu na Vystrkově stát je pokryto z peněz investora, E.ON tedy staví opravdu "za své". V tomto případě tedy považuji za relevantní účtovat si přiměřenou sumu peněz k pokrytí investice.

Hana Pásková

Obrázek uživatele Jolinar

A jak je to tedy s tim projektem FAST-E (nebo jak byla ta zktartka) - pro infrastrukturu napric Evropou, ze ktereho udajne E.ON cerpal?

PS: pokud Vam prispela samotna Tesla a z dotaci nesla ani koruna, pak tedy gratuluji a smekam ;-)

EDIT: tady je odkaz na ten FAST-E, kde je primo uveden E.ON Ceská republika a Zapadoslovenska energetika, a.s. jako prijemci dotaci.

Ani Tesla Vam nezaslala nejake financni podekovani ?

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naším cílem bylo na takovém projektu samozřejmě primárně zprostředkovat možnost nabíjení kompletnímu spektru majitelů elektromobilů.

Předpokládám ale, že finanční kompenzace není obecně vnímána jako dotace, díky které bychom měli umožnit tankování majitelům ostatních vozidel zcela zdarma :)

Otázky týkající se spolupráce s Teslou nemohu bohužel zodpovědět, nicméně mohu sdělit, že se v tomto případě jedná skutečně o investici společnosti E.ON.

Hana Pásková

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, rád bych se zeptal zda je nutné pro dobíjení na této stanici (nebo valstně obecně u EONu) vlastnit nějakou přístupovou kartu a mít podepsanou smlouvu. Nebo bude placení vyřešeno jinak? Mám pouze kartu PRE a ČEZu ... v případě, že je smlouva/karta nutná, koho je možné kontaktovat? Děkuji

Obrázek uživatele ozana

Hana Pásková: Platba na Humpolci bude probíhat skrze portál EVmapa, případně (platební) kartou přímo na místě.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Jinými slovy paní Pásková jste zatím neutratili nic z oněch ohlášených dotačních 36 milionů na projekt TEN-T (nabíjecí infrastruktura napříč Evropou na 1 přístupovou kartu ve všech zemích) a můžeme se proto těšit na brzké budování dalších rychlonabíjecích stanic na distribučním území E.ONu, jižní části ČR, kde je to s výjimkou Brna, bohatě zásobeného soukromníky, doposud naprosto tragické. Jak píše s oblibou kolega Milan z Ostravy, největší problém je dostat se z ČR. Jakmile přejedu hranice do SK, AT či DE, už jsem s elektromobilem v pohodě. A bohužel, tohle je především "zásluha" E.ONu.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,

projekt TEN-T se prozatím stanice na Humpolci netýká. Výstavba stanice na Humpolci byla plánována výrazně dříve, než se vstoupilo do jednání ohledně dotací na TEN-T, do budoucna nicméně nevylučujeme napojení této lokality do uvedeného projektu. Postavení nabíjecí stanice, jedná-li se i o jeden sloupek, je záležitost dlouhodobějšího charakteru a získání dotací je sice důležitým, ale přesto pouze prvním krokem k zahájení výstavby.

Věřím, že v budoucnu budete právě díky E.ON konečně tankovat na celém jihu, kam se ostatním soukromým investorům prozatím nechtělo.

Hana Pásková

Dobrý den, paní Pásková, děkuji Vám, že jste vstoupila do této diskuze a poskytla nám seriózní informace jak se říká přímo od zdroje. Dost často jsme u okázáni na dohady a odhady. Zároveň jsem rád, že cena za nabíjení má být v rozumných mezích. Doufám, že se potkáme 24.6. na Vystrkově. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 236.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 9.000 km

Souhlas s diky.

---

heros

Obrázek uživatele Kuk

Také děkují pí Páskové za informace.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No s ohledem na soucasny EV provoz sy myslim to bude mit problem zaplatit provozni naklady i navzdory tomu, ze meli na porizeni dotace...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zelená? To jako nějak zařídí jak? Mají natažené speciální dráty od FVE? nebo Orlíku(teda u eonu z víru)? nebo dokonce ze severu německa z větrníků?

Nebo si EON nakoupili ty zazračné přístroje do zasuvky z rakouska co filtrují el. energii z atomove a tepelne elektrarny :D

Jako že blahopreju k uspechu, že se to eonu podarilo postavit, tak doporucuju dat tam jako mluvciho nekoho kdo vi o cem mluvi a nema slunickarske kecy co jsou lzive...

V tomto případě se samozřejmě jedná o obchodní záležitost, Eon nakoupí určitý objem elektřiny z obnovitelných zdrojů a ten potom prodá zákazníkům, kteří si to přejí. Čím více zákazníků nakoupí zelenou elektřinu, tím menší podíl jí Eon koupí z jiných zdrojů, např. uhelných elektráren. Fyzicky samozřejmě nelze zjisti, z kterého zdroje elektřina pochází, pokud bude poblíž nabíjecích stanic připojená tepelná elektrárna, tak proud poteče nejpravděpodobněji z ní. Je to čistě administrativní věc, ale svůj význam má, protože podporuje výrobce obnovitelné energie a znevýhodňuje fosilní elektrárny.

k příkladu s tepelnou elektrárnou poblíž "zelené spotřeby" by se mělo dodat, že v jiné části republiky pak bude zase konvenční odběratel ekvivalentně čerpat odpovídající díl "zelené produkce", aniž by to věděl. A přestože v drátech je to smíchané, z hlediska produkce, spotřeby i regulace jsou (AFAIK) zelená a konvenční energie počítané samostatně, takže za FV v noci zaskakují bioplynky a přehrady, nikoliv uhelné).
Z čistě topografického a laického hlediska bych řekl, že tyhle Superchargery budou čerpat elektrony z Dukovan a Temelína.

Paní zástupkyně z EONu je jistě odbornice a přece musí vědět, jak funguje distribuční síť. Že to někoho překvapuje. :)

Obrázek uživatele Cipísek D

E.ON je německá firma. Takže koupili z itálie pořádný trafa

https://www.novinky.cz/domaci/405343-obri-jeraby-a-trisettunovy-transformator-podivejte-se-na-prepravu-ochrance-ceske-energeticke-site.html

natáhnou kábl z německých větrných parků a jedeme dál soudruzi :)))

http://kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

Neblázni elektrónky jako elektrónky je jedno do kerý části sítě to pustíš/sosáš narozdíl od "zeleno-žlutý" dízlový sračky co zanáší motory aby se dřív rozbily a koupils nový a nový a nový a nový a nový a nový a nový a nový a nový a nový auto :)))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

zaváděcí 6 - 7,5 Kč museli naprosto nějak zdůvodnit ;)

Jen moc nechápu proč "slavnostním otevřením naštěstí odzvonilo a proč v tichosti ??

https://www.youtube.com/results?search_query=eon+tesla+vystrkov+humpolec

http://supercharge.info/

http://epavel.rajce.idnes.cz/SC_Vystrkov/

Kvůli záškodníkum? sabotérům? či snad konkurenčním protivníkům?? Nebo snad kůli €jrodotacím?? ;)

fotofotofoto kdo má nový fotooo?

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

6 - 7,5 Kč. to je naprosto luxusni cena o ktere jsem tu i nekolikrat psal ze me vychazela kdys jsem pocital navratnost site dobijecich mist pro soukromou fimu, a za tuhle cenu bych tam nabijel rekneme s chuti :)

pokud se opravdu na tuhle cenu dostanou zakaznici a dlouhodobe, tak jim tleskam

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta Eoní rozumná cena je výzvou pro evmapu. Při cestě na D1 BM-PHa se bude nabíjet na Vystrkově a pak na CTP v Brně a v Praze u Čezu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky mám radost a souhlasím, ale myslím že dotace jste v potaz nebral. Plus i Tesla jim na tu výstavbu, připojení a transformátor něco přispěla.

dotace neresim protoze to nijak neovlivni nikdo z nas, v tomto okamziku je dulezite ze to bude a ze to asi bude i za rozumnou cenu pro zakazniky

to je jako bych resil cenu u benzinky, kdys vim ze spousta tech benzinek se postavila s pomoci dotaci od EU


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?