Elektromobil Coda Sedan měl z výrobní linky sjíždět už v roce 2010. Nepodařilo se a zájemci o tohle elektrické auto museli čekat další dva roky. Automobilka Coda Automotive ale nyní konečně začně plnit první objednávky.
foto: Coda Automotive
Elektromobil Coda Sedan aktuálně zároveň od americké organizace EPA, obdoby ministerstva pro životní prostředí, získal oficiální oznámkování spotřeby. Zvládne 73 MPGe kombinovaných, případně 77 MPGe ve městě a 68 MPGe na dálnici.
MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
Zároveň má podle EPA certifikovaný dojezd 141 km, tedy nejvíc ze všech elektromobilů prodávaných na americkém trhu vyjma Tesla Roadster (119 MPGe, dojezd 392 km). Coda Automotive však tvrdí, že max. dojezd je až 200 km.
Pro srovnání, Ford Focus Electric má spotřebu 105 MPGe a EPA certifikovaný dojezd 121,6 km, plug-in hybrid Chevrolet Volt má 94 MPGe, Toyota Prius plug-in hybrid má 95 MPGe, čistý elektromobil Nissan Leaf má spotřebu 99 MPGe a dojezd 117 km, Mitsubishi i pak 112 MPGe a dojezd 99 km.
Podle EPA má Coda Sedan spotřebu 28,75 kW na 100 km. Auto je v současné základní verzi vybaveno 31kWh baterií. Model s 35kWh baterií se začně vyrábět koncem letošního léta. Cena základní verze začíná na $37 250 před jakýmikoliv úlevami (lze aplikovat minimálně federální ve výši $7500).
Coda Sedan je možné objednat u vybraných dealerů v Kalifornii. Postupně se bude dostupnost rozšiřovat i do zbytku Spojených států.
Blahopřejeme automobilce Coda Sedan k úspěchu, kterého řada firem v průběhu uplynulých let dosáhnout nestačila.
Model S má 85kWh baterii,
Model S má 85kWh baterii, alespoň ten co se má vyrábět koncem léta 🙂
V základní verzi má sice „jen“ 40kWh, ale ta se začne vyrábět až koncem roku.