První elektrická Škodovka: e-Citigo s 37,7kWh baterií a cenou pod 500 000 Kč s DPH

Jan Horčík - 15 Říjen 2018

Už příští rok má Škoda vrhnout na trh svůj první elektromobil, elektrické e-Citigo. Zástupci Škodovky naznačili, že by mohla stát do půl milionu korun včetně daně.auto elektromobil Škoda Auto eCitigo

Podle magazínu Emerging Europe bude možné elektromobil e-Citigo předobjednávat už v prvním čtvrtletí 2019.
foto: Škoda

Malý elektromobil se bude vyrábět pod značkami Volkswagen e-Up, Škoda e-Citigo a Seat e-Mii. Nová trojice tak de-facto nahradí legendární "trojčata" Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn a Citroën C-Zero.

Aktuální verze elektromobilu Volkswagen e-Up! začíná v Česku na ceně 639 900 Kč, nabízí 18,7kWh baterii a NEDC dojezd 160 km (134 WLTP).

Nové e-Citigo, které by však mělo být pouze faceliftem aktuální verze, nabídne pravděpodobně 37,7kWh baterii. Díky tomu by dojezd měl dosáhnout 270 km WLTP.

Spekuluje se také o možnosti, že by e-Citigo i ostatní vozy z nových trojčat mohly být nabízeny s několika konfiguracemi baterie. Auto Bild navrhnul kapacity 24 kWh, 36 kWh a 49 kWh a točivé momenty 230/330/430 Nm.

Tak či onak, pokud se podaří udržet s kapacitou 37kWh cenu pod půl milionu korun vč. DPH, půjde o skvělou nabídku. V Česku by tím elektromobilita konečně mohla odstartovat naplno.

Že Škoda chce jít tímto směrem dokazuje jak aktuálním otevřením rychlonabíječky v Mladé Boleslavi, tak i plány na výrobu dalších elektromobilů. Do roku 2025 chce mít pětinu prodaných aut na elektřinu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim si, že konkurence Škodě v prodejnosti ukáže, že v elektroautech jsou dost pozadu. Ta cena, dojezd a velikost auta je prostě směšná, není tomu tak snad?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro rodinu nepoužitelné auto, spíš měli začít s něčím ve střední velikosti, když už začali konečně na nějakém elektroautu "dělat". Ale na takové "podrazy" už jsem od Škody zvyklej, takže nic nečekaného, co myslíte?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od nich bych si nekoupil ani kryty na kola natož elektroauto na kterém pracujou pár měsíců! Raděj se zajímejte o el. auta, které se už nějakou dobu technologicky vyvíjejí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už začínám šetřit.
Doufám, že to bude pravda.

Měl jsem měsíc e-UP a mohu říci, že je to nejhorší elektromobil ve kterém jsem jel. Můj současný ION je o level výše, radio, bluetoth, hands-free, dojezd, prostor, pocit z jízdy.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 16 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I těch 270 km (pravděpodobných, takže spíše o dost méně), je dost málo když už jsou hranice dávno za 500km a to nemluvim o tom, že tohle je malý nákupní vozík, co váží pár kilo, takže nic moc milá Škodovko. Na ježdění po měste (k ničemu jinému tohle auto moc použít nejde), je to docela drahé ježdění a ta cena pod půl mega nebude a pokud ano, tak v mizerné výbavě, co vy na to?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bych si raději připlatil a koupil něco většího a od někoho kdo elektroauta dělá nějakej rok a ne někdo, kdo do toho nedávno vletěl a neví která bije. Nevidim jediný důvod proč uvažovat nad něčím od Škody.

Citigo, Up a ten od Seatu se vyrabi na stejne lince v Bratislave. I e-UP. Takze i eCitigo bude tezit ze zkusenosti nynejsiho eUp. Skodoffka zustane nadale elektrinou nepolibena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neosilnivý desgin, malý dojezd, velká cena, tak čím mě to má zaujmout? Potom co škodovka zaspala v oblasti elektromobility, bych čekal něco lepšího v nabídce, co vy? Za mě jedno velké zklamání...

Tak je to hlavně pro současné zákazníky Citigo a VW Up!, tedy hodně doručovací firmy v Praze (Dáme Jídlo apod.), sdílené vozy (Car4Way)... Potenciálních zákazníků je hromada, pokud se vejde do 550 tisíc.

Podle současné situace na trhu nevěřím ani jednomu údaji. 500tis a 37,7kwh. Podobně to bylo i s Leafem čekala se cena kolem 720-800tis a nakonec je 920tis. Ted když má VW v golfovi 2018 baterku 35kwh nepustí do UPu za rok a něco 37Kwh.
Osobně bych jako reálné viděl buď
24Kwh 500tis
37Kwh 620tis

---

Jan Pavel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Půl milionu za nejlevnější škodovku? To, že má být ten lidový elektromobil? A to tu ještě skoro nikde nemáme nabíječky. Pod 400 tisíc by to mohlo být zajímavé pro nadšence, ale tohle je pořád přehnané.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě, cena je "přehnaná" jako zatím i všech EV. Podívejte se, kolik stojí rozměrově srovnatelný Renault Zoe... přes 800 tisíc. Nebo nevím, jestli se to dá srovnat. Každopádně, pokud by to bylo 37 kWh baterka a cena do 500 tisíc, tak na EV OK. Jasně, předpokládá se k tomu i nějaká ta lepší výbava než škodovácký základ u spalováků :-)

Obrázek uživatele Jan Horčík

S tím, že "tu ještě skoro nikde nemáme nabíječky" bych si dovolil nesouhlasit. Navíc budeme mapu do týdne aktualizovat o cca desítku nových stanic.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

P. Horcik, zabudate pripominat, ze nabijacka elektromobilu je vsade, kde je pripojka elektrickej energie.

Teoreticky sice ano, z praktickeho hlediska je 230V/10A zasuvka (3f nejsou vsude) spis placebo - tedy mimo nocni nabijeni. Zvlast u aut, co vic zerou.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Na nocne nabijanie aj na nabijanie pocas pracovnej doby je aj 3kW v poriadku, navyse takmer kazdy barak ma "miesackovu" 3f minimalne 16 amperovu zasuvku, do ktorej ma vyznam sa zapojit napriklad pocas navstevy. Malobaterkace sice mavaju len jednofazove nabijacky, kde obmedzenim je vykon ich nabijacky, no malobaterkace zase vela energie nemaju kam dat a ani jej vela nepotrebuju. Napr trojcata (miev a spol) ktrore maju len nieco nad 3kW nabijacku sa urcite oplati zapojit na nabijanie uz pri trojhodinovej navsteve.

Nejde zde o auto, ale o velikost baterie...
U IONIQa by se mi "vyplatilo" také na hodinu po dobu nákupu to dát i na 3kW, jelikož na ně najedu více než trojčata...

Obrázek uživatele Radovan

Trojčata se vyplatí napojit i na hodinku přes oběd, protože do 16 kWh baterky narvou něco přes 3 kWh s přehledem, čili skoro 20%. S těmi třemi hodinami je to prakticky do plna, málokdy dojede člověk s úplně prázdnou. A pokud ano, tak je to za 4,5 hodiny. Jinými slovy ráno dojedu na kancelář skoro prázdný, dávám na zásuvku, když jdu z oběda tak už mám plnou. Současně mohu auto kdykoliv dopoledne použít, už za hodinu tam budou něco přes 3 kWh, za 2 hodiny 7 kWh.....
Pokud má auto 3f nabíječku, pak to funguje jako u kolegyně se Smartem ED, co bydlí v paneláku na sídlišti. Jede do Kauflandu nakoupit, mezitím auto pověsí na ČEZ pomalou nabíječku Mennekes. Po hodince nákup hotov a - má 22 kW palubní nabíječku - auto je z nuly plné.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

S cenou 500 tisíc to vychází v nákladech levněji než základní Citigo za 200 tisíc pokud máte nájezd 20 tisíc ročně a možnost vlastního nabíjení (což není problém pro drtivou většinu firem). Třeba na rozvážku jídla naprosto ideální vůz do Prahy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hm tak se investice vrati za cca 180 000km, tedy 9let a to se opravdu vyplati-)

Tak to by mě fakt zajímal váš výpočet. Mně vyšlo nejpozději po druhém roce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nájezd 20 000km stojí 35000,-kč za palivo. Takže to vychází na nějakých 8,5 roků na 300 000,-kč. No a v té době už budou baterie na odpis.

Proto jsem se ptal, přesně to jsem si myslel, že bude výpočet rozdíl ceny * rozdíl ceny paliva. Jenže kdo opravdu kupuje auto, tak bere všechny náklady a hlavně zůstatkovou hodnotu (můžete zhruba počítat polovinu kupní ceny po 5 letech), pak je je tu parkování, levnější povinné ručení, STK, ušetří se za olej...
Výpočet stylem EV koupím za 500 tisíc a prodám za nula protože baterie budou na odpis je totální kravina, když se 7 let staré iOny, C-Zera, i-MiEVy prodávají za 200 tisíc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zustatkovou hodnotu u EV vozu nemuzete ted predikovat, protoze napr. za 6 let budou baterie uplne jinde a vy soucasne ev prodate napr. za par korun nebo take ne. S timto nemuzete kalkulovat. Jestli kalkulujete ekonomickou navratnost do 2 let, tak to potes koste.Zatim je EV draha hracka. Az ceny spadnou na rozumnou uroven, rad si je koupim. To co pisete v nakaldech jsou porad drobne oproti vstupnimu nakladu cen EV auta. Smirte se s tim, ze navratnost je min. 180 0000km a techto mestskych prditek.A to pocitam, ze mate elektrinu zadarmo.

To není Olověná baterie, to ji teprve bude končit záruka a bude mít ještě 70-80% své využitelné kapacity stále k dispozici.
Ty baterie přežijí karoserii auta, auto dřív shnije než, že by baterie byla na odpis.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tak, za tu cenu je to jen pro bohaté fanoušky elektromobility. Jinak je to ekonomický nesmysl. Stejně tu cenu nechápu, elektromotor je levnější než spalovací motor a všechno kolem. To stojí ty baterie 300 000,- kč?

Vypada to, ze cena EV obsahuje i usly zisk za neprodany spalovak.

Obrázek uživatele M.Krupka

Starého psa novým kouskům nenaučíš.
Naopak. Cena EV obsahuje daň za emise spalováku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za tu cenu jsou dva benzínové citigo....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pod 500 000? :).. Tomu snáď nik neverí :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedná se o verzi light to znamená bez dveří, kol, sedaček...

A s virtuální baterkou ;-p

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

"Do roku 2025 chce mít pětinu prodaných aut na elektřinu."

BEV nebo BEV + PHEV polopopelnice?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Si schválně tipni chytrolíne.
Když roku 2025 bude v EU zhruba 60-70% nově prodaných aut PHEV. A v Číně bude kvóta na čistá elektroauta v té době určitě přez 15%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečně se ledu hnuly, s takovou cenou ze může jít R ZOE zahrabat. Myslím že asi není dobrá doba dnes cokoliv kupovat protože ceny EV asi rapidně klesnou.

Vyvolat v lidech přesně toto myšlení, a oddálit tím nákup EV co nejdál, je jediným účelem podobných článků a prohlášení.
Jestliže VW tvrdí, že na e-Golfu za 900tis a e-UP za 650tis těžce prodělává, tak nevidím logiku proč by mělo být příští rok stejné auto s dvojnásobnou kapacitou baterie výrazně levnější než letos.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je určitě skvělá zpráva. Už to začíná být zajímavé i bez dotací.

Jinak je škoda, že kromě Sona zatím nikdo z výrobců EV nepochopil výhody umístění FV panelů na karosérii vozu. Při jízdách cca do 30 km denně pak platí, že cca půl roku v roce nemusíte vůbec dobíjet. Aspoň na střechu by ten FV panel mohli dát, místo nějakého panoramatického cosi, co je stejně k h....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bez ČITELNÉHO TYPU MOTORU vyraženého na bloku motoru nejsou žádný emise ani technická od 01.10.2018 ... ;)

e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/nova-pravidla-stk-jsou-moc-tvrda-devet-z-deseti-vozu-nemusi-projit-1352397

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkné.
Ovšem ty kecy fanatiků jsou hrůza.
První roky tvrdí, že velké automobily by, kdyby chtěly, mohly okamžitě vyrábět kvanta menších levných elektroautomobilů.
A když k tomu vývoj a VW dospějí, tak naráz všude řev, že to jsou lži, a tak levná elektorauta se vyrábět nedají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oni by levná auta vyrobit uměli, kdyby to chtěli, jenomže problém je v tom, že oni jednoduše nechtějí. S EV jsou neobeznámení a "levně" pro ně neni v módě. Vedení musí mít na pořádné odměny ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože zatím k tomu nedospěli a jen slibují. Všichni s nadšením čekáme, až se to stane realitou, ale zatím nikde nic. Až se začne konečně prodávat bez ročního čekání na další kus tak to určitě všichni oslavíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím redakci o ignorování zpráv od koncernu, ve vztahu k elektromobilitě se jedná vždy o fake news.

"Nová trojice", "nová trojčata" - nic převratného, nic nového pod sluncem. Už řadu let jsou některá auta koncernu v téměř identickém provedení VW, Škoda, Seat. Viz např. T-Roc, Karoq, Ateca.

Akorát nechápu, když už mají dost dlouho e-UP, proč to nenacpali minimálně do Citigo. Teda vlastně chápu, no... Co kdyby si to náhodou někdo chtěl koupit, že? ;-)

Na druhé straně - ať už se nám to líbí nebo ne - proč dělat e-UP ve třech provedeních a ve třech různých fabrikách, když stávající prodeje doposud pokryl bohatě e-UP? Stejně by to stálo plusmínus stejně, ať už by měl nálepku VW, Škoda nebo Seat.

Z tohoto úhlu pohledu se ovšem možná "blýská na lepší časy". Ať už z důvodu flotilových emisí nebo tlaku konkurence, resp. obavy o ztrátu určité části trhu bude muset koncern něco v oblasti elektromobility udělat. Jejich pohnutky, resp. důvody bych vůbec neřešil, podstatné je to, že i toto posune trh s elektromobily aspoň o kousíček dopředu. Prostě "každý nahrazený spalovák se počítá" (jak tu má někdo v podpisu). No a jestli bude cena přiměřená velikosti nebo ne... Kdo si to bude chtít koupit, tak si to koupí, komu to nebude stačit, má možnost pořídit si něco jiného, nabídka už dnes je. Každopádně e-UP s 18kWh a 37kWh je zatraceně velký rozdíl - i kdyby to bylo za stejnou cenu jako doteď.

A nakonec: "lidovka" to ještě dlouho nebude. Řečeno slovy klasika: Může se nám to nelíbit, můžeme dokonce protestovat, ale to je tak všechno, co můžeme dělat.

---

Nissan Leaf 24kWh, 198.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak chce Skoda ponukat nejaky motor, tak sa musi adekvatne podielat na vyvoji teda zaplati VW poriadnu palku. Preto tolko otalaju so Superbom PHEV a EV, lebo vedia ze predaj by bol voci prvotnej investicii nerentabilny. Aj preto je pre mna vyborna sprava ze Skoda ide do toho. Uz veria ze sa to oplati a to je zaciatok ajbpre nase konciny. Ak tu bude skoda EV za cca 20tis. eur tak konkurencia to bude musiet v cenach zohladnit.

Obrázek uživatele Alien5

psstt ... Kolega Astronom pracuje ve firme ktera bude skodovce dodavat pro nabijeci stavice kontejnerove bateriove uloziste pro nabijeni na rychlonabijeckach. Pokud nebude dostacujici kapacita ze site pojede to z uloziste.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

V clanku chybi nejcerstvejsi informace o teto novince. Asice ze dodvatel baterii bude Harry Potter osobne!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asijské firmy budou dodávat baterie, vyrábí jich už desetiletí drtivou většinu globální produkce, tak to umí nejlíp.
EU se zmohla jen na to, aby odpískala blokace, a teď teprve povolila evropským národům financovat výzkum v autobateriích konečně na 100%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to dřív budou mít vyrobený sousedi v deutche ten kickstarter z vozítkem solo, který už se opravdu rozjíždí, a za tu cenu bude. Tyhle zprávy vždy pobaví a nevěřím , že to odradí od nákupu Tesly 3, která je za tu cenu víc než nabitá.
To je jak ti francouzi, ukážou zajímavej koncept retro elektromobilu, a hned řeknou, že to určitě nebudou vyrábět, tak proč nás tím zatěžujou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak z tehhle informací je mě nablití. Auto bild dokonce navrhl kapacity 24, 36 a 49kWh a dokonce i točivé momenty!!!
Já navrhuju aby jste s článkama takovychto typů běželi do pr...
K čemu je tahle trapárna dobrá, mi hlava nebere.
Když vidím článek se škodovkou, tak se mi zvedá žaludek z teho jak může někdo ze sebe dělat blbečka.
Dovižn.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo s tím odhadem krouťáků tomu nasadili úplnou korunu. Patrně chtěli vypadat jako odborníci :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně, novou Škodovku už nikdy, dokud nebudou vyrábět plnohodnotný EV a ne takovýto parodie pro blbečky, kdyby je náhodou vyrobili. Za tu cenu můžu mít skutečný auto, za dvojnásobnou cenu Teslu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže s Teslou ve městě nezaparkujete a mnohdy neprojedete, ale chtít od místních křiklounků nadhled, chápaní souvislostí a koncepční myšlení a cit pro praxi je něco moc nad plán, ovšem arogance, velkohubost a diletanství tu kvete..

To je zase blábol. Když neumíš řídit a bojíš se zaparkovat tak nejezdi do města.:)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

noo on asi myslel vozy TESLA MODEL S a to je vážně do města pořádná kráva :))

Model X je jeste vetsi a parkuju s nim ve vsech mestech Evropy bez problemu. Naposled mi automaticky zaparkoval v centru Hamburku na miste, kde bych si to sam nikdy netroufl.

---

heros

Tak to by mě zajímalo, jak dokážete zaparkovat do 5 metrů místa. Já se tam třeba bez problémů vejdu. :-)

Ja nic. Automatika.

---

heros

Opravdu chci vidět, jak dokážete s autem o délce 503 cm se narvat do podélného parkování o délce 5 metrů... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla X má přece moderního parkovacího asistenta, dole z podvozku vyjedou 4 malá kolečka které jsou otočná 360 stupňů, navíc ty kolečka mají teleskopické písty takže není problém zvednout třeba celý předek o 50cm, a pak se vejde i do menší mezery (sin a x delka vozu, možná cosinus)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ďalší mýtus, ktorý sa šíri ako mor. Zaparkujem a dokonca aj na takom mieste, kde zo spalovákom nevlezú, pretože neotvoria dvere. Tewla má na to funkciu Summon. Pravidelne parkujem na jednom mieste medzi stĺpmi v podzemnej garáži, aj keď je plná, tak tam nikto neparkuje, lebo ani na smarte by neotvoril dvere. So sklopenými zrkadlami to mám na centimetre, ale dá sa :)
A to sa nebavíme ešte o tom, že čo nevidieť ubudne spalovákov z centier a miesta tam bude habadej dlhú dobu ešte. A keď sa niekto spolieha na to, že to ešte bude dlho trvať, tak je na omyle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo a bydlíte na Jižním městě v Praze - tam si zkoušejte parkovat, mezi paneláky, kde je tak málo míst, že je tam problém natlačit malou P 106. Chcete snad tvrdit, že 10ks P106 electric zabere tolik parkovacích míst jako 10 ks Tesel S, X nebo 3????
To už by byla fakt silná demagogie i na místní osazenstvo (Byť KUK a jemu podobní, to budou tvrdit bez mrknutí oka)

Na prazskych sidlistich nezaparkujete po 17 hod. s zadnym vozitkem, to je uplne jina kapitola, tak sem netahejte Teslu.

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sú situácie na ktoré je aj tesla krátka :) A toto je jedna z nich. Praha a parkovanie, z toho mám husiu kožu aj u nás.
Ak by som býval v paneláku, tak si TS asi nekúpim, ak by som nemal vyriešené parkovanie. Ale, samozrejme, máte pravdu. Do mesta to nie je, ale s trochou skúseností sa dá poriešiť vela situácií.

vW tomu zabráni! dostávam rôzne otázky/prieskumy a jeden bol o tom, kedy by som si kúpil koncernový výrobok. aj ponúkli predajnú zmluvu, kde je klauzula, že ak v okruhu 50km od bydliska ma nevpustia s autom do centra, vezmú ho späť a PREDAJÚ MI NOVÉ! spaľovákmi zaplnia každé miesto.

Proc toho spunta a ne Fabii? Asi to mysli fakt hodne vazne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Důvod je pořád stejný. Aby to nikdo nechtěl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velké elektroauto na už superspecializované platformě MEB začne Škoda dodávat rok a půl nato.

Ztracenych 1,5 roku. Fabku bych bral, ale Citigo is No-go.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

protože Fabia je už použitelná v praxi, a to se NESMÍ dovolit!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je fór. Vsadím svou měsíční výplatu ,že to je novinářská
kachna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Beru Vás za slovo. Kolik jako státní zaměstnanec berete?

Pro zájemce (max. 5 lidí) bych měl následující sázku:
1/100 rozdílu 550 tisíc - skutečná cena základního modelu, kladný výsledek je výhra pro vás, záporný pro mě.
Pokud věříte, že bude platit uvedená cena (podmínkou je možnost vůz za tuto cenu objednat do konce roku 2019), pak máte snadno vydělaných 500 korun :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Leda tak škoda peněj - jako vždy. By, by sliby a zákazníku, čekej, kde Tě vojebem!
Sranec Škoda - za posledních 118 let ŽÁDNÁ inovace - 4 kola a volant. A spekulace o tom co kdo a hlavně 'kdy' - na víc se dnešní žurnalisté nezmohou? A ještě bych si dovolil svou němčinou poukázat na štítek, který v originále článku říká rok 2020 }nikoli 2019 jak se n8m tu snaží český kdosi nabulíkovat...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aby e-Citigo (v podstate stary znamy e-Up!) stala skutecnosti, ten e-Up! musi v cenniku "pres noc" zdvojnasobnit kapacitu baterie a pri tom se zlevnit o 5000 eur. Samozrejme ze technicky to jde, ale verite ze VW (anebo jakykoliv jiny vyrobce aut) tohle udela?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono pro e-up už ta větší baterka ohlášená byla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...a furt Škoda!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dle mého názoru je kapacita 37 kWh bez problémů dosažitelná pouhou výměnou současných článků (25 Ah) za nové 50 Ah články. Pro vyšší kapacity (zmíněných 49 kWh) by zřejmě musely zabrat i současný prostor pro rezervu, nebo použít ještě lepší články.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Máte pravdu. Vyšší kapacity se uvažují spíš pro zcela nové eCitigo postavené už na MEB platformě a s novými články od společnosti CATL.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

příští rok má Škoda vrhnout
Zástupci Škodovky naznačili
že by mohla stát
by však mělo být
nabídne pravděpodobně
by dojezd měl dosáhnout
Spekuluje se také
mohly být
pokud se podaří

Velice přínosný článek bez konkrétních informací plný mlhavých dohadů.
Je takový článek k něčemu jinému než zveřejnění reklam?

Obrázek uživatele M.Krupka

Staré politické pravdy jako "slibem nezarmoutíš" nebo "nikdo vám nemůže dát tolik, kolik já vám můžu slíbit" mají stále své místo v životě společnosti. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co by jako měli asi psát ty chytráku? Škoda prohlásila, že bude vyrábět EV až bude dostupná technologie na to, aby auta byla konkurenceschopná dojezdem i cenou běžným autům, zatím tu žádné takové EV není, tak budme rádi i za toto. Slavná Tesla průkopník EV se zatím ani nepřibližuje této ceně, takže ted když je možnost, že tu bude nové EV do půl mega, tak tu melete akorát kraviny, ukažte mi nějakou automobilku, která nabídne EV za půl mega. Toto EV škodovka zavádí aby se servisní sít připravila na tak razantní změnu. Tesla žádnou servisní sít nemá, tak nemusí toto řešit, Teslu si může koupit jen naprostá guma, nebo člověk co neví co s penězi, kterému nevadí když to auto po pár letech hodí do šrotu. Škodovku kupují lidé co musí koukat na cenu a užitnou hodnotu, auto které bude i za deset let plnit svou funkci, to u tesly rozhodně nelze čekat, když se rozpadá už nová a bez servisu to už tuplem

a odborníci co tu mají strach o baterie že jich nebude dost, zřejmě vůbec netuší jak to v tomto průmyslu funguje, pokud se ted mluví o prodeji v příštím roce tak již minimálně dva roky probíhá podepisování smluv s dodavateli na jednotlivé komponenty tedy i baterie a ty smlouvy automobilky mají opravdu dobře postaveny toho se nemusíte bát

Velmi zajimave. Skoda, ze jste svuj nazor neuverejnil driv. Nikdy bych si na zaklade Vasich presvedcivych argumentu
Teslu X nekoupil. Ted nezbyvam nez cekat, kdy se mi rozpadne..

---

heros

Obrázek uživatele M.Krupka

Stačilo napsat, že si to Citigo EV můžeme nakonfigurovat na jejich stránkách a objednat s termínem dodání v roce 2021.
Smlouva na baterie už dávno existuje. Na stejné lince se totiž již v roce 2015 dělal stejný vůz s názvem E-Up. Celé je to jedna velká divadelní hra, které se říká flotilové emise.
Citigo EV dostanou prodejci jako bonusy za prodeje spalováků. Dva roky to budou mít jako náhradní a předváděcí vozidla, pak jich pár prodají úřadům a institucím. Politici se s tím autem budou fotit a celá Škoda splní svoje emise a bude po parádě.
Vlk se nažere, koza zůstane celá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A zatím tu žádné takové EV není a Škoda jím také nebude. Proč bych měl věřit, že zrovna Škoda uvede dostupný elektromobil, když to nedokázala zatím žádná velká ani mála světová automobilka?

automobilky to vedia a aj to z donútenia robia. v amerike FIAT 500e, v európe SMART ED 2a4 miestny. technicky obe mestské autá na úrovni tesly.
a cenovo - SMART ED 2 miestny v polovici decembra 2017 stál (aj u nemcov) €23.000.00, s dotáciou ficovlády €5.000.00 a dotáciou MB €3.000.00 stál nový a s DPH celých €15.000.00!
auto s dojazdom cez 100km, s tepelným menežmentom batérie (ktorý nemajú ostatné autá na takej úrovni), kufrom na nákup, ... no odrazu po vianociach bola dodacia doba z troch mesiacov trištvrte roka!

Obrázek uživatele M.Krupka

Ani jedno uvedené auto nemá kapacitu baterie 37,7kWh. Docela dost podstatný detail.
Nový E-Golf stojí 2x tolik a má o trochu menší baterii.

možná nerozumiem reakcii - napísal som, že automobilky vedia vyrobiť použiteľný (MESTSKÝ) BEV, aj to z donútenia robia.
iná vec ja akú politiku nastavili. pretože ak výroba trvá už ROKY a vyrobené autá sa predajú, nemyslím si, že inovácia stojí toľko, aby cena "nového" odelu znova vyskočila. v normálnom svete by mala klesať.
problém je v tom, že hoc' vyrobia technologický zmätok (LEAF), bez problémov ho predajú.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Článek má za úkol odsunout nákup elektromobilu lidmi, kteří se dnes rozhodují/rozhodli koupit jedno z trojčat. Je to FUJ článek. Říhnout si u něho je ta správná reakce. Bohužel mnoho lidí tomu podlehne. Tak jako podlehli nabídce ČEZu na instalaci FVE. Soukromníci se snaží, ale oni čekají 3 roky než ČEZ - největší brzdič fotovoltaiky v ČR - přijde s nabídkou a od něj si nechají FVE nainstalovat. Hlava mi to nebere, ale je to tak. I takoví mají volební právo. Jsou to takoví Rudolfové Mrvové ve Zlé krvi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hoď sem porovnání těch trojčat z kterých si mám vybrat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevybírej, nemáš na to - hlavně mentálně, a pochopitelně i penězi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No za milion na to opravdu mentálně nemám.

Jsem člověk, který si peníze musel vydělat prací, takže pro mě mají hodnotu těch hodin, které jsem musel odpracovat.

MiEV dostať v nemecku (najpravdepodobnejšie v berlíne sú bazárnici nastavení na export) za €12.000.00,do 30tkm, dá sa preveriť km stav batérie, cesta s autom s podvalníkom (800+1200kg) sa dá absolvovať (zo západu sk) v jednom dni.

Obrázek uživatele Radovan

Anebo po vlastní ose. 100 km to ujede a sítě rychlonabíječek jsou u nich daleko hustější. U nás méně, ale taky už to není ježdění od zásuvky k zásuvce, jako když jsem převážel Iona z Prahy do Ostravy v dubnu 2014 vrchem.
Dnes je na stejné trase, kterou jsem tehdy projel, hned 14 od různých poskytovatelů, viz www.evmapa.cz
Tehdy tam byla čerstvě jen jediná v Pardubicích, u Auto In Nissan, o jejímž otevření jsem nevěděl.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

reagoval som chvíľu potom, ako mi v inej diskusii napísali, že by nemali nervy "každú chvíľu stáť pri nabíjačke". tak som priamo napísal o "odvoze".
tuná bol príspevok o tesle a odvoze spaľováka, minnulý týždeň inde príspevok o dovoze MiEV z berlína do Ba.
viem, že ste ich oba čítal, ale píšem to najmä pre neveriacich a pochybovačov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejvíc mě uzemní vždy věta a teď se škodovkou a VW tady u nás konečně začne ta elektromobilita. Doteď tady byla tma. Myslím že škodovka má nato dosáhnout této ceny. Tradičně koncernově. Totálně osekanou výbavou. A ty plány a odhodlání s jednou rychlonabíječkou. To je opravdu pohádka na dobrou noc.

Obrázek uživatele Radovan

To známe. A ve výhodném příplatkovém paketu "Kroužení" dostanete od nás k novému vozu i volant :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tomuhle prostě nevěřím.

Ale tiskových prohlášení jsem od roku 2011 viděl už toli, že jedno navíc mě nerozhází.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tebe to nerozhází, ale kolik nákupů elektromobilů to zbrzdí. Bohužel dobrá PR.

Aktuální verze elektromobilu Volkswagen e-Up! je neaktuálna! bratislavský vW o starej ani očakávanej novej verzii mlčí, nedostali nemecké noty, zrejme sa v centrále upratuje čo ešte polícia nenašla
stvorročný e-up! s 19kkm predávajú za €12.900.00 https://www.autobazar.eu/volkswagen-up-e-up-id11824135.html

Obrázek uživatele Radovan

A teď tu o Červené karkulce jak zakousla vlka a babičku poslala do Domova důchodců. Aby si mohla zdarma užívat její chaloupku, sežrat sama celou bábovku a zlít se lahví vína :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vem si prášky, nebo sedni do toho svého Iona a jeď do prdele

Obrázek uživatele Radovan

Prášky neberu (já vím, je to chyba, co budou farmaceuti žrát), a s Ionem jsem v Prdeli ještě nebyl. Navigace našla jen místa jako Pičín, Kokotín, Řitka (a samozřejmě Rybitví). Tam by se dojet dalo, ostatně projížděl jsem tudy při testu elektrického Renaultu ZOE. Když to tam tak znáte, ukážete mi cestu?

P.S. Ona zřejmě ale žádná taková vesnička není, že? Protože písnička Řekněte Prdel českého písničkáře Jiřího Schmitzera pochází z alba Bouda :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Kousek od Klatov směr Strážov je mala osada cca 2 baráčky a název je "Prdel" (ceduli tam mají ) a stáčí tam dobré vínko...

https://www.bleskove.cz/zpravy/f/04152/a-policajti-byli-v-pr-i-doslova-foto-jako-dukaz/1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

No jo, ale takovou ceduli si mohu před barák dát i já :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Tak v tom případě by měli zapracovat na propagaci osady. Protože Prdel nenašly ani mapy.cz. Zato nabídly zajímavý
Žulový balvan Ďáblova prdel, skalní útvar, Kunžak, okres Jindřichův Hradec, Jihočeský kraj. Přitom tím směrem na Strážov jsou třeba Novákovice, Rozhozno, Granátka, Plešiny, Veselí, Hvízdalka, Rozpáralka, Kal, Vrhaveč, Neznašovy, Rameno, Hubenov a kopce typu Červ, Čihátko, Holinka nebo Bubnování. Tam by Prdel docela zapadala :-)

P.S. Až strejdovy Gůglovy mapy nabídli nejbližší Prdeljica, Bosna a Hercegovina. Ale tam asi nemají rychlonabíječky, takže cesta by byla dlouhá.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Taky bych prosil přesnou geolokaci prdele.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bravo! Nicmene podobna baterka 37kWh pro FVE by prisla asi na 500 tisic, takze k tomu dostanete od Skody auto zdarma. Moc neverim, ze by v tom byla 37kWh Lithiova baterie, ale nechme se prekvapit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte k dispozici nějaký oreientační ekonomický rozbor a výhody té baterie pro FVE. Pořád se o tom mluví jak to je super a výhodné,ale hlava mi to nebere.

Podle mě je mnohem výhodnější tu baterii používat v autě než stacionárně, nebo mě něco uteklo?

V běžném spalovacím automobilu mě jedno Kilowathodina výkonu na kolech stojí kolem 12 Kč. V dobrém hybridu kolem 8-9 Kč. Cena při nabíjení ze sítě je kolem 2 Kč za Kilowathodinu, takže tu je až 6 sti násobná úspora a ta mi obvykle může vrátit za dobu životnosti té baterie. Ale u FVE když je možnost připojení k rozvodné síti tak to nechápu.

Asi nechce hned rozebírat nové auto.
Ano, porovnává cenu baterie ale obecně to chápu tak že do FVE dá až vysloužilou baterii a toto slouží jen jako příměr nereálnosti té ceny (ať už je super nebo nic moc).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cenu vlastní baterky bych asi neřešil, to je věc automobilek jak se s tím poperou a za kolik prodají následný produkt a asi budou muset auta do zásuvky trochu dotovat aby mohli prodávat i spalováky.

Ale jde mi o tu FVE pokud je dobře navržená ,tak má vyrábět a ta elektřina se má rovnou užitečně spotřebovat.

K čemu je dobré ji cpát do batere, když vlastní amortizace baterie vyjádřená v penězích je vyšší než cena elektřiny ze sítě? I když bych nepočítal cenu za vlastní FVE, tak to prostě ekonomicky nemůže vycházet.

U použité baterie to může být jíné , ale podle mě běžně se na trhu nedají použité baterie normálně koupit a čekat až mi zrezne za 20 let auto a pak z toho vytahovat baterky před smrtí?

Třeba budete chtít svítit i v noci nebo nabíjet auto s kterým přes den jezdíte... ?
Ano, tohle jste slyšet nechtěl :)

Věc se má ale tak že hybridní nebo plně ostrovní systémy tu baterku potřebují a není to o tom jestli se vyplatí si tam energii uschovávat a mít náklady na vyčerpanou energii z baterie založenou na amortizaci baterie.
Respektive to o tom je, ale počítat se musí se všemi "ušetřenými" položkami - tedy v případě ostrovu ne jen silovou elektriku ale celé náklady.

Smysl to zatím moc nedává protože za tu cenu si kupujete i soběstačnost a nezávislost a obojí má svou hodnotu. Samozřejmě nastupuje jiný typ starostí.

Řekl bych že je to stejné jako s EV. Prostě někdo musí být první a prošlapat tu cestu a ukázat ostatním že to jde, kopnout ČEZ do zadele a že to může mít i porovnatelně náklady.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě ,že asi o dva články nahoře jsem psal o tom když je FVE připojená k síti. Ostrovní režim je něco jiného a velice specifického, ale na běžný ostrov tj. kde není dostupná sít asi budete dávat malé spotřebiče a nepotřebujete baterku 37 Kwh.

S tou soběstačností bych to nebral tak Vážně, co budete dělat v zimě?

Chtěl jsem slyšel nějaký rozumný ekonomický rozbor v případě dostupné elektrické sítě.

Už ani nemůžu chodit na výstavy , kde ukazují ty krásné domácí baterie za statisíce se směšnou kapacitou max 10 Kwh a když s nima dám řeč, tak po 10 minutách hovoru mě buď vyhodí ze stánku, nebo jsou rozumní a řeknou mě, že to je pro ty co neřeší cenu a nikdy se to nezaplatí jen to nen pro vytahování se před sousedy.

Rozbor vám bohužel nenabídnu protože to spadá pod to co jsem už napsal - smysl to zatím nedává. Ale je to směs pocitovky a zkušeností z druhé ruky (kdy to dotyční samozřejmě velebí protože pociťují i druhotné výhody které nedokážu kvantifikovat).

V současnosti (neb barák teprve plánuji) vidím užitnost zatím hodit pár panelů na garáž/pergolu a použít to na ohřev v boileru a TČ.
Co se týče baterie... zatím to spíš vidím na malou přečerpávačku :-D
Baterie mi dává smysl až v případě ostrovu s možností dobíjet baterii od souseda :*D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

čerpanie energie z BEV má zmysel vtedy, ak auto počas "pracovnej doby" parkuje pod solárnymi panelmi a nabíja sa. potom doma možno vyčerpať toľko, aby auto došlo na parkovisko.
údajne to tak vymysleli v japonsku. keďže tie ich autá vedia dodávať energiu "von", dá sa tomu veriť.

Ano, takovéto použití je dle mě ideální.
Otázka ale byla - na co kupovat baterii velikosti BEV a dávat jí do baráku.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

odpoveď je nejednoznačná - stacionárne batérie ponúka(la) tesla, veľkosť bola (v čase, keď som sa zaujímal) 6kWh, čo je cca 2.000 kWh(rok) /365 dní, moja potreba. lenže to neboli použité články. nissan/renault teraz laborujú s batériami(delaborovanými článkami?) ako stacionárnymi, lenže v celkom inom zapojení.
a ak vezmeme batériu/akumulátor zo smarta ED (12kWh), je to iba dvojnásobok základnej tesla batérie. a dvesto m2 dom nie je až tak veľký (ja mám 100m2).
takže viacero rôznych odpovedí na jednu a tú istú otázku.

a doplním - bol článok https://www.mesec.cz/clanky/velky-jisticovy-podfuk/#utm_medium=kolotoc&utm_source=root-cz&utm_campaign=velky-jisticovy-podfuk
a vtedy má stacionárna batéria zmysel - v znížení "rezervovanej kapacity", hodnoty vstupného ističa - batéria sa dobíja a v prípade potreby dodá "chýbajúce ampére" nad "rezervovanú" hodnotu .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta to byste měl změnit dodavatele. Aktuální nákupní MO cena za 37kWh v NMC článcích je kolem 200 tisíc bez VAT.

Zdroj?

Obrázek uživatele Radovan

Vzhledem k velikosti auta nás s dvojnásobnou baterkou čeká letité Fordovo elektrické řešení. Nacpou ji do kufru, který už dnes je tak malý, že ho lidi stejně nepoužívají. Tak ho nebudou používat vůbec :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V takovýchto autech cestují reálně jeden maximálně 2 lidé, takže pro nákup je pokaždé volné místo na zadních sedačkách.

Obrázek uživatele Radovan

Aha, takže vlastně máme pro baterky ještě místo i na zadních sedadlech. Pak počítám dojezd v příplatkové verzi Maratonec 2.000 km :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikoli nezbytně, články příslušných rozměrů pro danou kapacitu k dispozici jsou (a e-up! s touto kapacitou byl už potvzen).
Ale stejně jde pouze o to, aby Škodovka splnila emisní limity a žádné masová produkce se konat nebude. Ostatně kde by brali baterie.

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel.Další compliance car. Abychom neplatili pokuty za emise, raději budeme ty elektriky v malém vyrábět. Alespoň se budeme moci prsit, jak jsme světoví a in.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

To už ale dávno neplatí (pokud to vůbec kdy platilo), že stačilo mít EV pouze v nabídne. Oni ty EV musí prodat, jinak jim v emisích nijak nepomůžou.

Obrázek uživatele M.Krupka

Ani bych se moc nedivil,kdyby nějaká chytrá hlava nepřišla na to jak jeden vůz EV značky Škoda Citigo neprodat (reexport) hned na několika trzích a tím snižovat flotilové emise.

Tak to určitě myslel, jako že se jich prodá jen "tak akorát a víc ani prd".

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele Radovan

Páč se tak akorát a víc ani prd nevyrobí :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

a takto ukážu ako nik BEV nechce, pretože sú nepoužiteľné.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUS

Newsletter