PRŮZKUM: na cestu do práce by Čechům stačilo elektroauto, pořídit si ho chce polovina z nich

redakce - 15 Březen 2018

Každý druhý Čech dojíždí do práce 15–30 minut - to v ranním provozu odpovídá nanejvýš 20 km. Tím nejrozšířenějším dopravním prostředkem je podle aktuálního průzkumu Volkswagen Financial Services auto. Průzkum byl realizován v listopadu 2017 prostřednictvím online nástroje Instant Research. Průzkumu se zúčastnilo 525 respondentů z českých domácností, které vlastní osobní automobil.

Průzkum byl realizován v listopadu 2017 prostřednictvím online nástroje Instant Research. Průzkumu se zúčastnilo 525 respondentů z českých domácností, které vlastní osobní automobil.
foto:

Podle vlastních slov by na takovou vzdálenost 89 % Čechů stačilo elektroauto. To nejpozději do 10 let plánuje pořídit 56 % respondentů. Dojezdové časy do práce jsou u Čechů pod celosvětovým průměrem. Ten činí hodinu a devět minut. Naproti tomu 81 % Čechů dojíždí do půl hodiny, nejčastěji, ve 47 %, je to 15–30 minut.

„Češi se vyznačují nízkou pracovní mobilitou, a to nejen ve formě stěhování za prací, ale i dojížděním,“ vysvětluje Lukáš Cankař, ředitel marketingu a retailového prodeje ve Volkswagen Financial Services. Jen 4 % by byla ochotná se za prací přestěhovat, stejné procento by dojíždělo dál než 50 km.

V průměrné době, kterou dojíždí Češi za prací, se tak pohybují na té nejvyšší úrovni. Nejlépe jsou na tom podle celosvětové studie Dalia Research, s průměrnými 39 minutami, Japonci.

V sousedních zemích, v Polsku a Německu, dojíždějí průměrně okolo hodiny, v Rakousku dokonce 70 minut. Nejhůře jsou na tom v Izraeli, kde se průměrný dojezdový čas do práce pohybuje nad 1,5 hodiny.

Do práce elektromobilem

Do zaměstnání se přitom Češi nejčastěji dopravují autem, ať již soukromým (53 %), nebo firemním 
(6 %). „Zatímco např. ve Francii je populární tzv. spolujízda, kdy se do práce svezou jedním vozem kolegové nebo sousedé, u nás tento systém využívá 14 % populace a drtivá většina jezdí sama, popř. s někým z rodiny,“ doplňuje Cankař a dodává: „Z ekologického hlediska je ale velmi potěšující, že by 89 % respondentům stačilo do práce elektroauto.“

Jak dlouho vám trvá cesta do zaměstnání?

Jak dlouho vám trvá cesta do zaměstnání?
foto: Volkswagen Financial Services

To si v následující dekádě plánuje pořídit 56 % řidičů, 16 % dokonce do pěti let. Největší ochotu projevují Pražané – třetina z nich totiž do práce dojíždí hodinu. „Pražané preferují hromadnou dopravu, která je sice pohodlná a ekologická, ale také poměrně pomalá. Elektrovůz, a to nejen auto, ale třeba i motocykl, pro ně představuje schůdné řešení,“ uzavírá téma Cankař.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

kto ste videl celú (autosalóntvprima?) reláciu z výstavy včera večer? ja iba počas reklamy na inom programe, redaktorí boli "nadšení", zástupcovia značiek boli "nadšení", vw už má zmluvných predajcov elektrík, postupne budú všetci "vedieť" predať i servisovať elektroľudove"auto ...
ps - to ľudove je odvodené od VW reklamy na slovensku v roku ľudovíta štúra.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A zase chyba. Obvyklá vlastnost čecháčka ušetřit a nakonec prodělá. Kupuje se to primárně kvůli šetření životního prostředí, peníze mu to neušetří, nýbrž mu to prachy navíc vytáhne z kapsy už při prodeji, a když už se začne radovat, že se blíží doba vrácení investice, příjde rána v podobě nákupu nové baterie. Až to sečte a spočítá, tak zjistí, že skútr nebo malý úsorný vůz na benzín by ho vyšel levněji. Ale ten pocit, že v době mezi tím nic neplatil, mu přivodí slast.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co teprve takový kolo, to je nevýhodná koupě, pálí to špeky, z řetězu steče tuna oleje, pláště se sjedou za týden, zabírá to místa jak autobus, dá se s tím narozdíl od auta jezdit po schodech. Poměr nájezd / pořizovací cena je přece horší než u spalováku když s ním nalítám pořádný kilometry. Nemá to vyhřejvanou sedačku a volant když se potřebuju pošťouchnout ty svý 4+ km do práce v zimě. A nákup, kam bych dal nákup, potřebuju přeci každej den šopovat kila plastovejch obalů. Jo jo, automobiloví rozmazlený cukříci ;)

Radši vyměň baterky v hlavičce, než začneš plácat svoje moudra vo bateriích v elektroautech.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Uz se prodavaji Tesly S s najezdem 300.000 km a baterka je cila. Nevim kde berete ty moudra, ale z praxe s EV urcite ne. Ja mam 2 EV a naprosta spokojenost. Jeden Leaf a druhy ION. S benzinkou jsem se uz pred 2 roky rozloucil a nijak mi ten pumpar nechybi. Vy ho zrejme milujete a tak jezdite porad tim rakovinometem. Emise me netrapi, stejne jako vymena oleje, svicek a co ja vim. Vyfuk nema a ani nic co by bylo treba menit. Kdyz jsem byl na STK, tak se vsichni sebehli a ocumovali. Auto proslo +1. V zime zadne skrabani (Leaf). Dalkove zapnu topeni a rovnou muzu odjet. Samozrejme podminka je mit nejakou zasuvku kam tu nabijecku strkat. behem provozu spalovaku do nej nalejete 2x tolik za PHM kolik to stalo jako nove auto. Ja jezdim za 30Kc/100km. A tu slast ze jezdim EV si uzivam kazdym kilometrem. Mozna ze treba ani neusetrim, ale za to nadherne jezdeni si i rad priplatim. Vy jezdite asi Favoritem, protoze neco drazsiho by bylo pro vas nemyslitelne. Prece nechcete vyhazovat zbytecne penize.

Obrázek uživatele M.Krupka

Prvních 15km do práce. Netopí to, žere to,kouří to, smrdí to, dělá to randál. Co to je??

Malá nápověda.

A většina to považuje za normální stav?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tvoje stará?

Obrázek uživatele M.Krupka

:-) dobrá odpověď

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za normální to považují lidé, co musí kupovat levná auta z bazarů, a tam bouhužel polovinu dodávají jako prvokupci firmy, takže hlavní vina je na těch firmách, co tak masivně upřednosňovaly nafťáky, i když i jejich zaměstnanci to nejspíš z velké části používali jen na půlhodinové cesty.

Obrázek uživatele M.Krupka

Možná bude chyba v kurzu koruny vs euro. Někdo tu léta devalvoval korunu.

Nemyslim, ze by 25 vs 27Kc za euro melo jakykoliv vliv na to, jestli budou "masy" v CR kupovat ojety naftak za 100 nebo ojete elektro za 400 (a to jeste taktne opomineme, ze dostatecne mnozstvi ojetych elektrik proste neexistuje).

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taktak, kdo jednou EV zkusil spalovak navzdy zhasil, davam s iMievem i 10km/kWh (na rovince do 65km/h), tedy asi 28,-kc na 100km s EON 2.8kc/kWh nizky tarif.

Obrázek uživatele ozana

Sorry, ale víš o tom hovno!

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ví o tom stejně jako ty, akorát na rozdíl od tebe umí počítat.
Nikdo z vás do nákladů na provoz nepočítá náklady na vlastnění auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chechto přestan fetovat, nedělá ti to dobře na tvůj malý mozeček.

Obrázek uživatele ozana

Tak počítej - palivo, oleje, filtry, poruchy, STK emise, ...

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moje auto 10 let 170 tis km
náklady: Palivo 0,85kč/km
servis, díly, sp. mat. 0,45kč/km
amortizace 0,80kč/km
Pručení, dálznámka 0,20 kč/km
celkem 2,30

2,6 L/100 km - to mate super priemernu spotrebu pri spalovacom motore :-)

---

30000 km s Ioniq EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2,6 čeho?
Mám dlouhodobou spotřebu 6 l LPG plus pár deci benzínu.

Mě auto bere oproti benzínu LPG tak 15 procent navíc. Teda jezdit za 6l LPG, fakt dobrý...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky mi přijde že na LPG jezdit za 6 bude asi s lehkou nohou po rovince, doufám že je v tom rozpisu nákladu zahrnuta i přestavba, pokud to není nějaká Italský zázrak už jako standard. Pak další náklady na každoroční revizi, jednou za čas filtr a po deseti letech novou bombičku + náklady na měření emisí navíc, když už to tu pitváme detailně. Drobek škoda že to že srovnáváme s LPG nebylo uvedeno hned.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co ty si představuješ pod výrazem "S lehkou nohou". Slýchám a čítám to i od novinářů. To někdo věří teorii, že málo šlapu na plyn= malá spotřeba, hodně šlapu= velká spotřeba? To by leccos vysvětlovalo.
V rozpisu je přestavba i výměna nádrže. I každoroční revize, která stojí 150kč. I filtr na 50kč na 50 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chechtáku ty nad tim uvažuješ úplně zbytečně, nikdá to nepochopíš a vyřiď to i všem tvým rozpúleným osobnostem.

Pardon, na LPG som zabudol. Cisto ekonomicka vyhodnost EV voci LPG je o 50% mensia.

---

30000 km s Ioniq EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pozor! To je chechta, on ma vzdy pravdu :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anonyme, můžeš se podepsat a nechat na sebe kontakt. Kdyby se objevil tvůj kámoš Chechta, ktrerého neustále hledáš, abychom ho za tebou poslali?

Tak muj Leaf nebyl uplne novy a stal priblizne tolik co podobne nove spalovaci auto s podobnou vybavou. Dovoz DE. Ty 3 roky na tom Leafu nejsou skoro znat a i se zapocitanim porizovacich nakladu a s udrzbou a PHM a pojistkou jezdim suma sumarum mozna levneji nez se spalovakem. Za ty dva roky s EV jsem nepotreboval zadnou opravu ci vymenu cehokoliv. Nojo, zapomel jsem zimni gumy :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsou právě ta vaše srovnání "skoro stejně velké auto, skoro stejné náklady, skoro stejně staré"

A skoro stejná životnost.
LPG ve 170tkm má dvakrát dělané sedla ventilů, jestli ne víc.
A životnost? U EV klidně motor a baterie půl milionu km. CNG=330tkm. LPG?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle je přesně typ příspěvku, který v diskusích vyvolává hádky a blbou náladu.
Ty máš, nebo jsi měl auto na LPG a více než dvakrát jsi dělal venily? Kolik jsi najel na každém druhu motoru?
Po kolika kilometrech měníš auto?

Takže žádné jedna paní povídala, ale vlastní zkušenosti.
Favorit na LPG. Třetina výkonu při pohonu na plyn je pryč. Po montáži LPG a ujetí 45tkm oprava hlavy válců, po dalších 50tkm to samé. Pak šel z domu. Bratrův Renault Scénic už po 25tkm sedla ventilů, pak šel pryč. Neustálé seřizování chodu, nestálý volnoběh, prostě to vyšlo dráž než na benzín, jak cenově tak časově.
Ve firmě jsme měli dva passaty CNG. Oba se nedožily 350tkm. Ztráta kompresních tlaků. Prasklé kroužky a vydřené vložky válců. U octavie zatím drží, ale nejvíc máme najeto 330tkm. Zato si bere dost oleje, tak 4 litry na 10tkm.
U octavie alternátor odejde vždy mezi druhým a třetím rokem, takže po záruce. Cena 18tis. Auta měníme po 4 letech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volvo V70 vyrobeno 12/2002, koupeno ojete s 200tis., predelano na LPG. Nyni najeto 450tis. cili 250tis. na LPG. Opravy pouze spotrebka, nic mimoradneho.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

My, co jezdíme na plyn jsme vlastně lidem, jako je Modenaboy velice vděční. Propan s Butanem jsou frakce ropy stejně jako benzín a nafta. Oproti benzínu je jeho cena poloviční a to pouze díky podstatně menší poptávce.
Takže lidi, nepořizujte si LPG. Bouchá to, ničí to motor, nemá žádnej dojezd, nikde to nenatankujete zabere vám to místo v kufru, revize jsou strašně drahý... zapomněl jsem na něco?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:D ani ne ... možná jen ... v autě je další bazmek, co se může rozbít, když se o auto majitel nestará :D Jo a ještě něco. dost často si nenatankuješ sám, tak že Ti manželka nemůže no nádrže nalít naftu, jo je to děs a hrůza jezdit na LPG.

Obrázek uživatele Michelin

On hlavně pán srovnává 10 let starýho spalováka.
Tehdy se ještě vyráběli (nejen auta) aby vydrželi.
My máme už dva týdny v servisu rok a půl starého Yetiho 1.2TSI s najetými 30tis.km. Vydával nějaký hrozný zvuk.
V servisu rozbombardovali motor, pak ho odvezli do Boleslavy a verdikt: výměna půlky motoru. Písty, ojnice, snad i klika a ani jsem neposlouchal co všechno ještě.
Je to sice na záruku, ale ještě nejmíň týden si počkáme a kdo ví co za další závady tam vyrobí než to smontují.

Až pán vymění ten svůj zázrak za něco novějšího (po záruce) tak se nebude stačit divit. Pak mu začnou ty kalkulace vycházet drobátko jinak.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

do Boleslavy, joj toto boly...

Obrázek uživatele Michelin

Stane se. Ja myslim, ze dulezitejsi je obsah nez forma. Jsem tedy rad, ze vas zaujalo v negativnim smyslu jen tohle.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Boleslavy ale určitě patří mezi vyjmenovaná slova po V

já znám sice hlavně po D

dyk,dylyna,dyskoteka,dykava

tak nechápu proč se ten čobol tak čertí?

stejně já som tu není

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud ste cykan, tak to vas omlouva :)
Jinak to tu radsi nebudem rozebirat, uz tak je to negativni dost...
Ale nijak sem nechtel podhodnotit nazor
pokud by to byly OslavY, tak je to v poradku,to jen pro RS, jini uz vedi :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plně souhlasím. Proto jsem před třema lety vyměnil své dosluhující 15 let staré auto za 14 let staré ve výborné kondici.
Zpětně to hodnotím jako správnou volbu.

Obrázek uživatele Michelin

Pokud nemáte velké nájezdy tak jste to udělal určitě dobře, ale obávám se, že tahle auta začnou pomalu docházet.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Těch aut jsou mraky. Každý chce nové auto s asistenty rozjezdů kamkoli a ojetá auta nikdo nechce.
Problém je, že se musí hledat. Z té přehršle nabízených ojetin jen zlomek za něco stojí.

Obrázek uživatele Michelin

No prave, takze jako univerzalni recept pro kazdeho to pouzit nejde.
Neni tedy na miste hledat nejakou jinou cestu, a pro ty kteri si nemohou dovolit nove auto zacit generovat ojetiny ev? Ti co se do toho dali ackoli se to podle vas jeste ekonomicky nevyplaci by zaslouzili pochvalu a ne urazky.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až budeš kupovat nový battery pack za 35 tis. dolacu tak taky. Ne, oopravdu bezny pokles kapacity ani sebedelsi zaruka nekryje...

Obrázek uživatele Michelin

No tak po roce a více než 60tis. km zatím pokles něco přes jedno procento.
Ze statistik přitom vyplývá, že v prvním roce je pokles kapacity jednoznačně nejmarkantnější.
Takže jestli se něčeho bojím, tak výměna baterky to fakt není.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je pecka! Extrapolaci teto krivky se dostaneme na nekonecnou zivotnost :)

Obrázek uživatele Michelin

To by bylo pekne.
V prumeru, ale vychazi za prvni rok ztrata kapacity kolem 5% a kazdy dalsi pak 1%.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je furt zivotnost skoro 100 let. Tomu nelze nez bezmezne neverit :-)

Obrázek uživatele Michelin

Verte cemu chcete. Ja verim, ze co da karoserie a to ostatni prezije i baterka a pak jeste poslouzi v domacim ulozisti.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fínsky taxikár Tesla S 85 (bola tu o nom reportáž) najazdenych vyše 430 000km za 3 roky s degradaciou kapacity 7-8%.

1-nový sa nekupuje, vymieňa sa. resp. repasuje, presne tak, ako sa repasovali olovené štartovacie batérie.
2-trakčná batéria má garantovanú životnosť (už roky dozadu) OSEM rokov, počty nabíjaní už dávno nie sú 2000,
3-možná sa treba obávať skôr o to, čo má BEV rovnaké ako spaľovák.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Komentujte to, čomu rozumiete. Poklesu kapacity baterie v Tesle, cene novej baterie a potreby jej výmeny nerozumiete vôbec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a ty víš ještě větší...

No vida a máme tu první kampaň VW na podporu elektromobility.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo no mě by stačilo na to krátké přesování ale radši bych měl jistotu aby to dalo aspom 250-300 km (zime -leto), ale takové auto stojí už přes nebo skoro 1 mega a na to nemám bohužel i když nabíjet bych kde měl.

Skoro neslyšne se táhnoucí had elektrických plechovek a mezitím pár hlučných smraďochů na který si všichni ukazujou. Zajímavá představa.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak hlavně aby to zase nepo.... nějakýma SUV s hlučnýma gumama a velým aerodynamickým odporem.

to jsou ty 4 typy lzi. male lzi, normalni lzi, velke lzi a statistiky. snad jedine co z toho pruzkumu lze brat seriozne jsou ty dojezdove casy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyžtak elektrokolo, motocykl je u nás na dojíždění do práce polovinu doby kdy je zima nebo prší nepoužitelný, a elektromotorka je na tak nejisté nasazení pro většinuz lidí příliš drahá.
Jinak tomu, že u nás bude mít polovina lidí přístup na dojíždění do práce elektrikou jako jedni z prvních v EU věřím docela snadno.
Česko ještě na rozdíl od ostatních států nemělo skutečné šrotovné, tak by vláda tohle opravdu historicky odůvodněné mohla za pár let vyhlásit, něco jako státní hypotéky na elektroauta parametrů, co bude v té době vyrábět Škoda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen 56% ? to je podhodnocený, nejmíň dalších 30% o tom že si ho koupí ještě ani neví :)))))))))

mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/nissan-leaf/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,ful:electricity

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže myslíš že těch třicet procent plánuje pořízení aniž by o tom věděli ? Jak takové plánování probíhá ?

Takhle - viděj to u kámoše, souseda a zfamfrněj se do toho :)
Zcela běžné, že jedn koupí Bolta a hned pro něj běžej i 2 sousedi. EV pak dávaj pěkný fotky na FB. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha rozumím, zfanfrněj se do toho a proto vůbec netuší že si to chcou koupit taky. Zní to velice logicky ... :-D

Přesně tak, impulzivní koupě, wow efekt. Vo elektriku se moc nezajímali, pak to viděli v reálu u souseda, ten je svez a vše vysvětlil a nasadil brouka do hlavy. To je úplně jiná zkušenost než stresovej zážitek u nevochotnýho vexkláckýho dýlera s nulovou znalostí věci. Spousta lidí ani neví že existujou auta do kterej se nečepuje benzín. Nemůžeš hned všechny porovnávat jen podle sebe ;)

Kámošku třeba naboural Bavorák a vona si řekla jé todle auto chci a za měsíc už ho měla. ;) Předtím tomu vůbec nevěnovala pozornost natož aby to plánovala.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group