I přes nezdařené přistání se nejnovější test vesmírné lodi StarShip SN8 společnosti SpaceX více než vydařil.
Elon Musk se přestěhoval do Texasu. Mimo jiné i proto, že tam vzniká nová generace vesmírných lodí SpaceX. Starship má za sebou ve verzi SN8 se třemi motory Raptor další úspěšný let.
Uskutečnil se ve středu večer. Starship odstartovala z odpalovací rampy v jižním Texasu, úspěšně vystoupala do 12 km, provedla přistávací manévr a precizně se navedla na přistání.
Bohužel, problém s nízkým tlakem v jedné z nádrží během letu vedl k příliš vysoké rychlosti při přistání, a tím i velmi tvrdému explozivnímu přistání. I tak ale SpaceX i Elon Musk považují test za více než úspěšný!
V nejbližší době má k dalšímu testu odstartovat Starship SN9. Musk na svém Twitteru komentoval aktuální test slovy „Marse, už jdeme!“
OFF: Ví prosím někdo, zda Superb iV PHEV má stejnou
OFF: Ví prosím někdo, zda Superb iV PHEV má stejnou nabíjecí sadu jako Citigo iV? Konkrétně zda kabel T2-T2 je u obou 3-fázový? Děkuji.
BJORN v evropě dělá pro komanč čínskou Xpeng G3 a světe
BJORN v evropě dělá pro komanč čínskou Xpeng G3 a světe div se má to NORMÁLNÍ KLIKY :)))
https://www.youtube.com/watch?v=m_Q2VWu19gw
PS: se nedivím že vyměnil tu přepal teslí idijociji X za XPENG 800kkč 😉
https://www.youtube.com/channel/UCDw84qg11Stw6RgH7JkG6xQ/videos
konec evropskýho autodebilismu
konec evropskýho autodebilismu 😉
https://www.youtube.com/watch?v=UZDyQuj3SPs
https://www.youtube.com/watch?v=608hZu49eFk
Uz si muzete objednat operaci oci na sikmo. Bude se hodit.
Uz si muzete objednat operaci oci na sikmo. Bude se hodit.
dotoho ftáku a do programu nezapomen zařadit i manželku,
dotoho ftáku a do programu nezapomen zařadit i manželku, jen ji před zákrokem votoč vzhůru nohama a žer petržel…
https://www.youtube.com/watch?v=t45m54qyHbQ
teslí příprava na americko-čínskou invazi do germányje
teslí příprava na americko-čínskou invazi do germányje (likvidaci autodebilismu 😉
https://youtu.be/5xg1nP15Trs?t=15
jo holt letos nadrbaných doníkovich 12 milijard dělá svý ;)) ionity hadr
parádní šluupka, skoro to stihli na silvestra.
PS: kolik
parádní šluupka, skoro to stihli na silvestra.
PS: kolik CO2 již způsobili všechny stovky?? vyMlaskaných startů raket??
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/eu-si-nici-pater-prumyslu-v-elektroautech-je-lepsi-cina-rika-miliardar-132422
to video je strašný : 1a3čtvrtě hodiny čekáte na pár minut letu, no ještě že závěr byl alespon uchvatný. Ale nejde mě dohlavy proč Mlask mediálně hraje snahu o let na Mars když jako bublinově nejbohatšího snad nevzali do klubu?? tedy toho bunkru tam. Přeci dávno mají techno jak lítat na Zemi. A von kamoší s čínákama nejlepšíma na světe tak at mu tu techno vokopnou jakýpak copak :))
https://cnn.iprima.cz/trump-malem-prozradil-martany-rika-byvaly-izraelsky-sef-vesmirne-bezpecnosti-14911
https://www.idnes.cz/zpravy/archiv/mimozemstane-existuji-vlada-to-taji-tvrdi-americky-dobyvatel-mesice.A080725_123937_zajimavosti_jan
Raketový motor (zvláště pak ten který používá
Raketový motor (zvláště pak ten který používá přehřátý metan v plynném skupenství jako Raptor od SpaceX) má extrémně účinné spalování, takže toho odpadu moc nevzniká (v porovnání s tím kolik toho spálí).
Cipísek to posuzuje podle ohně, který má v jeskyni v lese
Cipísek to posuzuje podle ohně, který má v jeskyni v lese Řáholci.
jo jasněé, kolik už to bylo tun?
jo jasněé, kolik už to bylo tun? 🙂
https://www.elonx.cz/prehled-startu/
A co jako? Pokud nedobudem vesmír, stejně zanikneme.
A co jako? Pokud nedobudem vesmír, stejně zanikneme. Nevyhnutelně s nebo bez CO2, to je celkem fuk. Na rozdíl od Cipíska, který zbytečně produkuje CO2, tenhle člověk něco dělá. A co dělá Cipíek, velký hovno, jen debilní ekokomunistické kecy.
tak proč si musí evropský fosily hrát na limity CO2 když
tak proč si musí evropský fosily hrát na limity CO2 když si mlask prdí násobky jak chce ? 😉
ps: cip narozdíl od keců racionalisty dodával, ale už na ně srrr jako mlask na zemi 😉 pakáž jako pakáž 😉
Criplísku, a jaký je evropský CO2 limit na rakety?
Criplísku, a jaký je evropský CO2 limit na rakety?
nevim tykokosi vygůgli si to na dárknetu u maminky po
nevim tykokosi vygůgli si to na dárknetu u maminky po pežinkou
Criplísku, a jaký je evropský CO2 limit na rakety?
Criplísku, a jaký je evropský CO2 limit na rakety?
makos Členem již 1 rok 34 týdny borec a naučil se
makos Členem již 1 rok 34 týdny borec a naučil se konečně už psát 😉
http://www.hybrid.cz/user/makos
Criplísku, a jaký je evropský CO2 limit na rakety?
Criplísku, a jaký je evropský CO2 limit na rakety?
Criplísku, ty neumíš počítat? Na to funguje dost dobře
Criplísku, ty neumíš počítat? Na to funguje dost dobře základní škola. Vřele doporučuji.
ty pakojedno základka je fcajku, jak u tebe? :))
ty pakojedno základka je fcajku, jak u tebe? :))
Criplísku, já počítal účinný průřez neutrina v centru
Criplísku, já počítal účinný průřez neutrina v centru neutronové hvězdy. Děkuji za optání. A teď šupitej na zákadku, abys byl schopen vypočítat něco tak triviálního, jako jsou emise s přesně dané hmoty kerosinu.
všichni tady dávno víme že kecáš makos a teprv nedános
všichni tady dávno víme že kecáš makos a teprv nedános pustil cecik ségry ;))
Criplísku, dej si hadr na hlavu a nežer to scifi tak moc.
Criplísku, dej si hadr na hlavu a nežer to scifi tak moc.
typako to je dávno stejně už
typako to je dávno stejně už jasný
https://zoom.iprima.cz/ufo-ztracene-dukazy/jak-zatajit-ufo
Criplísku, pozdravuj ještírky a Elvise!
Criplísku, pozdravuj ještírky a Elvise!
a
a próoooč
https://en.wikipedia.org/wiki/2006_O'Hare_International_Airport_UFO_sighting
Protože věříš, Criplísku, takovým ocasovinám.
Protože věříš, Criplísku, takovým ocasovinám.
jakým zas?
jakým zas?
https://www.suenee.cz/wp-content/uploads/2017/12/mimozemstane-v
https://www.suenee.cz/wp-content/uploads/2017/12/mimozemstane-v-pozadi-vlady-USA.pdf
Jezisek, Mikulas, Cert a Andel jsou take mimozemstani. No a
Jezisek, Mikulas, Cert a Andel jsou take mimozemstani. No a co, mame je radi a az na certa nam neublizuji. S lodi tady pristal kapitan Noah. Asi je privezl vsechny najednou.
Pozdravuj ještírky a Elvise!
Pozdravuj ještírky a Elvise!
a
a proooč
https://zoom.iprima.cz/ufo-ztracene-dukazy/jak-zatajit-ufo
Protoze to je (bude:D) znovupouzitelna raketa na LNG. A tento
Protoze to je (bude:D) znovupouzitelna raketa na LNG. A tento web okrajove informuje i o alternativnich palivech, jako je metan.
Mozna je to kult metanu.
Co je na metanu „alternativního“? 😀
Pochopil bych vodík,
Co je na metanu „alternativního“? 😀
Pochopil bych vodík, ale evidentně co neopíšou od rusů, to nemají. Což se teda týká i toho metanu.
Alternativni ve vztahu k pouziti v doprave (i vesmirne), kde
Alternativni ve vztahu k pouziti v doprave (i vesmirne), kde je drtiva vetsina pohonu zavislych na ropnych produktech.
Ano, metan je taky fosilni palivo, ale nemusi se frakcne destilovat, krakovat, je univerzalnejsi (topeni, vyroba amoniaku pro hnojiva, vodiku), hori ciste a na jednotku energie uvolni min CO2, nez ropne produkty, coz Vas jiste naplnuje velkou radosti 😀
To jsou všechno kecy.
Ten článek tady je, protože
To jsou všechno kecy.
Ten článek tady je, protože Elon.
Nějaký metan je vám všem u zadku a taháte sem nějakou dopravu. Pokud na to budeme koukat ekologicky, tak z hoření metanu zůstává oxid uhelnatý i uhličitý.
Zatímco hydrazin je sice svinstvo, ale po spálení po něm zůstává jen dusík a voda.
A to nemluvím o vodíku.
Takže ekologicky je metan krok zpět. Chápu technické výhody, ale nic alternativního na tom není.
Jste pokrytci.
Zrovna vy byste měl uznávat efektivní řešení oproti
Zrovna vy byste měl uznávat efektivní řešení oproti pokrokovým 🙂
kolik tesel ospravedlní již kolik startů raker Ifona
kolik tesel ospravedlní již kolik startů raker Ifona Mlaska?? 😉
Máte na mysli ospravedlnění pokroku, nebo něco ve stylu –
Máte na mysli ospravedlnění pokroku, nebo něco ve stylu – kolik krys musí umřít aby to ospravedlnilo vymazelenější šampon?
kolik tesel ušetří tolik co2 aby to odpovídalo spálenýmu
kolik tesel ušetří tolik co2 aby to odpovídalo spálenýmu palivu raket spacex a mlask byl uhlíkově neutrální 😉
https://www.elonx.cz/prehled-startu/
Naprosto praštěná otázka. Kdyby nelítala SpaceX, tak bude
Naprosto praštěná otázka. Kdyby nelítala SpaceX, tak bude lítat někdo jiný.
vodbíhá vod tématu 😉 je to jasný CO2 je jen pro ty
vodbíhá vod tématu 😉 je to jasný CO2 je jen pro ty kterým se to hodí 😉
To patří k tématu. Je nutné vypouštět rakety a je
To patří k tématu. Je nutné vypouštět rakety a je úplně jedno jestli to dělá Musk, nebo Franta Pepa Jednička. Na CO2 se tím nic neušetří.
Ba naopak, tím že to dělá Musk na opakovaně používaných raketách, tak tím šetří zdroje.
Vy nepoužíváte GPS, satelitní vysílání, internet,
Vy nepoužíváte GPS, satelitní vysílání, internet, zdravotnické zařízení a mnoho dalších věci vyvinutých díky kosmonautice? Jasně u ohně v lese Řáholci žijete „přírodním životem.Doufám že tam topíte ekopalivem?
To jsem netušil, že arpanet tu je díky kosmonautice.
To jsem netušil, že arpanet tu je díky kosmonautice. Můžete to rozvést?
PS: Zdravotnické zařízení je nemocnice. Asi myslíte zdravotnickou techniku.
To že, se díky závodům v kosmonautice/vojenských raket
To že, se díky závodům v kosmonautice/vojenských raket nasypalo mimo jiné do elektroniky, přenosu dat atd. ohromné množství peněz, doufám víte, a z toho těžilo mnoho dalších věcí, včetně toho arpanetu.Ano myslíte správně, zkuste si zjistit, kolik zdr. přístroju se muselo zjednodušit a zmenšit díky kosmonautice, aby na ISS mohli dělat zdr.experimenty i „laici“.
Arpanet nemá žádnou souvislost s kosmonautikou.
Má
Arpanet nemá žádnou souvislost s kosmonautikou.
Má souvislost s vojenstvím a jedná se o vojenský obranný projekt s cílem zachovat schopnost spojení mezi informačními systémy po absorbování úderu sovětských prvosledových jaderných sil.
Pro lepší pochopení kontextu vývoje Arpanetu doporučuji skvělou knihu https://www.amazon.com/Managing-Nuclear-Operations-Ashton-Carter/dp/0815713134
Výsledkem byl vznik přepínaných datových okruhů, routingu datových paketů pomocí internet protokolu a stavovost relací za pomocí transportního protokolu.
Podle mě ty peníze, které se díky závodům v kosmonautice
Podle mě ty peníze, které se díky závodům v kosmonautice dostaly do vývoje, podílely i na tom Arpanetu.To , že NASA je propojená s armádou je snad jasné, a ty „neomezené“ miliardy dolarů urychlily nástup počítačů, to doufám nezpochybníte, a tím i těch sítí.Jinak ta původní odpověď byla míněna satelitní internet.
Kosmonautika je rusky nazev. Svobodny svet rika Astronautika.
Kosmonautika je rusky nazev. Svobodny svet rika Astronautika. Tady jsme ve svobodnem svete.
Řešíte blbosti, stejně jako čistonosoplena.Můžete
Řešíte blbosti, stejně jako čistonosoplena.Můžete poslat svůj příspěvek na kosmonautix.cz, ale obávám se. že budete za „podívína“.
Criplísku, zkus tu základní školu!
Criplísku, zkus tu základní školu!
Já ho uznávám. 🙂
Metan je, díky rusům, správná volba.
Já ho uznávám. 🙂
Metan je, díky rusům, správná volba. Bez nich by SpaceX žádný metanový motor neměl. Asi tolik k Muskově vizionářství.
jooo?? kdeže bere spacex metan do svych raket?
jooo?? kdeže bere spacex metan do svych raket?
Vyrábí se ze zemního plynu. A z metanu se vyrábí CO2. Ale
Vyrábí se ze zemního plynu. A z metanu se vyrábí CO2. Ale pššššt.
Metan je alternativní. Chápejte – A L T E R N A T I V N Í !!!
Kacíře spálíme v čistém metanovém motoru, co vymyslel Musk.
Bez obav, kacire tradicne palime na hromade smrkoveho dreva z
Bez obav, kacire tradicne palime na hromade smrkoveho dreva z lokalnich kůrovčáků, coz predstavuje alespon 1x recyklovany CO2. Ohen ocisti jejich dusi od fosilnich hrichu. Na kazdeho Tykače se nekde chysta vatra. Ale pššššt.
Pokud nevíte proč metan tak Vám napovím: protože Mars.
Pokud nevíte proč metan tak Vám napovím: protože Mars.
Jistě, a nejen Mars.
Já ovšem proti metanu nic nenamítám,
Jistě, a nejen Mars.
Já ovšem proti metanu nic nenamítám, naopak je to skvělá volba. Ovšem nebudu tady slintat něco o tom, že je to „alternativní“, rozuměj eňoňuňo palivo, jako někteří pošahanci.
Tak alternativní je to určitě, protože jej zatím žádná
Tak alternativní je to určitě, protože jej zatím žádná raketa nepoužila.
A je to ještě horší? Falcony létají na RP1, což je
A je to ještě horší? Falcony létají na RP1, což je ropný produkt – vysoce rafinovaný petrolej :-O !!!! S-H-O-C-K
Kdyby to N E B Y L O alternativní, znamenalo by to, že to
Kdyby to N E B Y L O alternativní, znamenalo by to, že to používají všichni (většina raket).
Metan díku Rusům? Jako že Rusové vymysleli metan?
Metan díku Rusům? Jako že Rusové vymysleli metan?
Metanový motor je díky rusům. Rusové přišli s účinným
Metanový motor je díky rusům. Rusové přišli s účinným metanovým motorem a dokázali světu, že je to schůdná cesta. Chtě nechtě to musí přiznat i sám váš bůh.
„Elon Musk
@elonmusk
·
Jun 10
Quite a piece! I should credit Soviet/Russian engine work in the 80’s as being a factor in deciding to switch from H2 to CH4. They demonstrated excellent performance on test stands, with Isp up to 380 secs.“
A proto to nesmí používat nikdo jiný?
Rusové žádný
A proto to nesmí používat nikdo jiný?
Rusové žádný metanový motor nikdy neměli. To že s tím laboratorně experimentovali je druhá věc.
Raptor je nejvyspělejší raketový motor na světě. První Full Stage Close Cycle motor, který se dostal dál než do laboratoře.
To není pravda. Motor byl hotový – že byl testován pouze
To není pravda. Motor byl hotový – že byl testován pouze na stolici a zatím ho nepoužili je druhá věc.
Samozřejmě se můžu mýlit. Jak se ten motor jmenoval?
Samozřejmě se můžu mýlit. Jak se ten motor jmenoval? Protože já žádný nenašel. Jediný o kterém vím je RD-0169, ale to je novinka na které teprve pracují.
RD-0146U.
RD-0146U.
RD-0146 je vodíkový motor a co jsem se díval, tak RD-0146U
RD-0146 je vodíkový motor a co jsem se díval, tak RD-0146U skoušeli v laboratoři s metanem jenom několikrát. Z toho poprvé v roce 2008 a podruhé až v roce 2013, ale v zásadě se jednalo hlavně o vodíkový motor. Kde jsi tedy přišel na to, že s tím má Raptor cokoliv společného. Nebo že snad vůbec o tom ve SpaceX věděli?
SpaceX upravilo Raptor na metan v roce 2012.
Jako vyloučit se nedá, že někde zaslechli, že Rusové na něčem dělají, ale tvrdit, že Raptor existuje jenom díky Rusům je více než přitažené za vlasy.
Rusové prodali výsledky vývoje metanového motoru
Rusové prodali výsledky vývoje metanového motoru Američanům dvakrát, poprvé 2008 data z osmdesátých let a v roce 2019 data z designu a testů RD-0146U. Produkční metanový motor by měli dávno, pokud by měli peníze. Američani mají peníze, ale bez rusů by dnes měli h***o.
Tak to sakra přeháníš. nezapomeň, že Američané dobyli
Tak to sakra přeháníš. nezapomeň, že Američané dobyli Měsíc a postavili ISS.
No a Rusové měli taky nějakou dobrou techniku a teď mají hovno, přestože měli od 90. téměř monopol na vynášení komerčních satelitů na LEO.
Tak to dopadá, když něco řídí Rusové. Korupce kam se podíváš. Roskosmos byla díra na peníze. V Roskosmosu byly celé přidružené podniky, které nic nedělaly. Zaměstnávaly pouze ředitele a náměstky, kteří pobírali absurdní platy, měli firmou placené osobní řidiče, ale neměli žádné podřízené a ani ty firmy nevykazovaly žádnou činnost. Do Roskosmosu se prostě uklízeli apartčíci a nějaká vesmírná činnost byla až na druhém místě.
Myslím ten konkrétní motor.
Čímž netvrdím, že by ho
Myslím ten konkrétní motor.
Čímž netvrdím, že by ho nezvládli bez Rusů, ale ne dnes.
A máš jedinou indicii, že Raptor od SpaceX s tím má
A máš jedinou indicii, že Raptor od SpaceX s tím má cokoliv společného? Raptor měl být původně vodíkový motor, ale změnili to na metan kvůli získávání paliva na Marsu.
Taky Raptor není žádná kopie ruského motoru. S ním nemá vůbec nic společného vyjma výběru paliva. RD-0146 je open cycle motor (nejjednodušší typ turbínového motoru). Raptor je full stage close cycle motor (nejsložitější typ turbínového motoru). Úplně něco jiného.
Bylo by to jako tvrdit, že 12 válec od Bentley je zkopírovaný motor od skůtru, jenom proto že oba jezdí na benzín.
Ne, nemám. Ale vzhledem k tomu, že Musk veřejně citoval
Ne, nemám. Ale vzhledem k tomu, že Musk veřejně citoval dříve neveřejné technické údaje ruského prototypu, za které zaplatila NASA balík, je evidentní, kam know-how doteklo. Což není nic nového ani v případě jiných technologií, SpaceX koneckonců není nic jiného než NASA outsourcing.
Ted se chytas stebla. Ja ti muzu rovnou rict ze Raptor nema s
Ted se chytas stebla. Ja ti muzu rovnou rict ze Raptor nema s tim ruskym motorem absolutne nic spolecbeho. Navic Americani vyvijeli metanove motory drive nez Rusove
Ano, to tvrdíte od začátku. A možná máte pravdu. Berte
Ano, to tvrdíte od začátku. A možná máte pravdu. Berte to tak, že jste se díky této diskuzi dozvěděl o ruském metanovém motoru RD-0146U, prodeji výsledků sovětského výzkumu pohonu na metan američanům, prodeji prototypového motoru američanům a také o veřejném přiznání Muska, že vývoj metanového motoru ovlivnila znalost výsledků ruského výzkumu.
To jsou vše lehce ověřitelná fakta.
Takže možná máte pravdu, že se ruské know-how v záměru, koncepci a ve vývoji nijak neodrazilo. Ale spíš ji nemáte.
RD-0146U byl vyvíjen až několik let po americkém RS-18.
A
RD-0146U byl vyvíjen až několik let po americkém RS-18.
A v obou případech jde o úplně jiný typ motoru než Raptor. Takže SpaceX nejenom že nic neokopčila od Rusů, ale ani od Americké RocketDyne.
Což je doufám něco, co jste se taky naučil díky této diskuzi.
Ano, že poskytováním ověřitelných informací jen
Ano, že poskytováním ověřitelných informací jen ztrácím čas.
S prohlášením Muska uznávajícího přínos Ruského výzkumu jste se vyrovnal tak, že jste ho odignorval.
Ztráta času.
Je velký rozdíl mezi uznáním přínosu pro raketovou
Je velký rozdíl mezi uznáním přínosu pro raketovou techniku a vašim tvrzením, že Raptor stojí na základech ruského motoru. Protože s tím nemá vůbec nic společného.
Kde jsem tvrdil, že stojí na základech ruského
Kde jsem tvrdil, že stojí na základech ruského motoru??
Vymezujete se proti něčemu, co jste si pouze domyslel. Nic takového jsem nikdy netvrdil, přečtěte si vlákno znova.
Tvrdím, že využili ruského know-how a nemuseli schůdnost přechodu na metan sami ověřovat, ale čerpali z ruského výzkumu. Tím ušetřili čas i zdroje.
Nic víc, nic míň.
Na motoru RD-0146U spolupracovali Rusové s Američany. Viz
Na motoru RD-0146U spolupracovali Rusové s Američany. Viz Pratt & Whitney Rocketdyne. To ti trochu nabourává tvou hypotézu. 😀
Neměl jste spíš na mysli uzavřený cyklus, tam se Musk
Neměl jste spíš na mysli uzavřený cyklus, tam se Musk ruskými motory inspiroval a s velkým respektem je chválí , ostatně RD180 je světová špička.Co se týče metanu, tak tam co vím to rusové v minulosti zkoušeli, ale do reálného provozu to nedostali, nyní oprášili staré plány a zase na tom pracují, to samé i znovupoužitelnust prvního stupně, ale nemají dost peněz.
No a první kryokapalinová raketa byla postavena Goddardem,
No a první kryokapalinová raketa byla postavena Goddardem, takže všechny jsou okopírované od Američanů. Dle stejně stupidní logiky.
Jinak idea použití metanu není originálně ruská. Metan se měl použít v MEM na Marsu. Viz americká studie z roku 1967!
SpaceX si plánuje v budoucnu (počínaje příštím rokem)
SpaceX si plánuje v budoucnu (počínaje příštím rokem) vytvářet metan sám získáváním vodíku z mořské vody a CO2 z atmosféry a pak přes katalizátor přeměněné na metan. Elektřina bude ze solárů, takže světe dív se, ona to bude uhlíkově neutrální raketa 🙂
aha, ale zatím není že? kolik co2 oteplování už
aha, ale zatím není že? kolik co2 oteplování už způsobili ??
https://www.elonx.cz/prehled-startu/
Zatím není. A viz výše.
Zatím není. A viz výše.
Zadne kecy.
Z horeni metanu s kapalnym kyslikem moc oxidu
Zadne kecy.
Z horeni metanu s kapalnym kyslikem moc oxidu uhelnateho nebude, je to temer dokonale horeni.
Hydrazin je tak extra toxicke svinstvo, ze se o nem dal neni treba bavit.
Vodik se stejne vyrabi z metanu, musi se zchladit na -250 °C, ma malou atomovou velikost, takze unika, diky nizke hustote zabira 7x vice prostoru, nez RP-1, pumpy a trubky musi byt vetsi…
Metan je dostupny, netoxicky, staci zchladit na -160 °C…
Jako dohadovat se nad emisema zrovna u raket, ktere leti obcas a vypusti tolik emisi, co jeden let s Airbusem A380, je malichernost.
Technicke vyhody, jako nerezove šasi, motor raptor s uzavrenym cyklem a rekordni ucinnosti a znovupouzitelnost udajne chapete a neprijde Vam na tom nic alternativniho v dobe, kdy vetsina raket spaluje RP-1 v otevrenem cyklu a s prvnim letem zanika v atmosfere… Mne to prijde celkem alternativni a inovativni.
Příspěvek od někoho kdo se vždy mýlí….šiřitel fake
Příspěvek od někoho kdo se vždy mýlí….šiřitel fake news a neúspěšný investor. Copak už ti otrnulo?
Nastuduj si(krom toho, co ti jiní napsali už dříve) taky
Nastuduj si(krom toho, co ti jiní napsali už dříve) taky Sabatier§v proces a jukni třeba na Mars. Pak ti třeba dojde, proč metan rozhodně ano.
A co že to kolem metanu okopírovali od Rusů? A kdo že
A co že to kolem metanu okopírovali od Rusů? A kdo že vlastně?
😀
Vždyť si po rozpadu SSSR od Rusů koupili a odvezli i
😀
Vždyť si po rozpadu SSSR od Rusů koupili a odvezli i celý prototyp metanového motoru. Za pár milionů.
Najdete si to sám. Tahle diskuse točící se stále dokola mě nebaví.
Rusove cely raketovy vyzkum a zarizeni v Nemecku rovnou
Rusove cely raketovy vyzkum a zarizeni v Nemecku rovnou ukradli a personal zavlekli do ruska. Bez nemeckeho know how by dodnes nic nemeli.
na co to znovu vyvíjet něco co už bylo pod náckovským
na co to znovu vyvíjet něco co už bylo pod náckovským bičem otrokama vyvinutý a ta země navíc dluží celýmu světu za zkázu WWII… To byli jen válečný reparace
Kdo a kdy? A který přesně motor?
Kdo a kdy? A který přesně motor?
Diskuse se točí dokola protože její výsledek je tak
Diskuse se točí dokola protože její výsledek je tak variabilní jak daleko půjdete.
Viz příspěvek pode mnou.
Řídíte se tím kdo co vynalezl podle patentového úřadu, dílčích zlepšováků nebo prostě tím co se vám hodí ?
Slepice nebo vejce?
Kdo si měl nějaký prototyp motoru koupit a odvézt?
Rozpad
Kdo si měl nějaký prototyp motoru koupit a odvézt?
Rozpad SSSR 1991
Založení SpaceX 2002
Ruska raketova a jaderna technika se z krachujici cccp dostala
Ruska raketova a jaderna technika se z krachujici cccp dostala hlavne do rukou teroristickych statu jako kldr a iran. rusko stoji za vyzbrojenim vsech teroristu na svete. Kazdy terorista pouziva kalasnikov. rusko je take teroristicky stat a predstavuje globalni hrozbu. rusku je treba zavrit vsechny kohoutky.
Hustý …, to je taky ironie nebo už se to může nazývat
Hustý …, to je taky ironie nebo už se to může nazývat debilitou?
PS: A ty protiletadlové rakety Stinger, co dodávali Afgánským teroristům USA, v době, kdy bojovali proti Rusům, to jsou jako jiné rakety?
PS2: A mimochodem, kalašnikov se nevyrábí jen v Rusku.
No… Objektivně, zjistěte si např., kdo stál za vznikem
No… Objektivně, zjistěte si např., kdo stál za vznikem Tálibánu, kdo je vyzbrojil (proti komu) a co pak vzniklo z Tálibánu.
Taliban vzniknul jako partyzani v boji proti ruske armade,
Taliban vzniknul jako partyzani v boji proti ruske armade, ktera okupovala Afganistan. Rusove rozesr@li cely Afganistan a prinutili pulku Afgancu jit do odboje. Spolu s koranem vznikla nebezpecna smeska. Afganci dostali od USA nekolik raket Stinger proti ruskym vrtulnikum. Vsechna ostatni vyzbroj byly kalachy a vybusniny zmocnene od ruskych vojaku. Po ustupu rusaku z A se Taliban rozlezl do okolnich muslimskych statu. Od te doby byl T big problem.
To že Rusové roze*rali Afganistán je pravda. Obdobně jako
To že Rusové roze*rali Afganistán je pravda. Obdobně jako je pravda, že Amící zk*rvili podstatně víc zemí severní Afriky a tím svým debilním exportem demokracie jasně ukázali, jak je Evropa zcela neschoopná. Evropa dokázala, že se neumí ubránit a za ochranu platí Turkům. Tak se nedivme, že se na nás dívají muslimové s opovržením a odporem.
Za severoafricky problem si Evropa muze sama. Prevazne Francie
Za severoafricky problem si Evropa muze sama. Prevazne Francie jako kolonialni mocnost vytvorila struktury, ktere dodnes skodi jak Africanum, tak Evropanum. USA tam moc akcii nemaji. Libye sundala Boeing 747 nad Lockerbye a tak neni divu, ze Kaddafimu poslali ucet.
Proboha přestaňte už s těmi p*čovinami typu kolonie. Ti
Proboha přestaňte už s těmi p*čovinami typu kolonie. Ti lidé už nežijí a děti NEJSOU odpovědné za své rodiče.
Tento princip, tedy nejsem odpovědný za činy někoho jiného, i kdyby to byla rodina, neuznávali například Stalin, Hitler, Mao a další.
Kolonialni minulost privedla nespocet severoafrickych muslimu
Kolonialni minulost privedla nespocet severoafrickych muslimu do Francie. To je ta pricina francouzskych problemu. At to byli rodice, prarodice ci praprapra je tady uplne jedno. Muslimska populace ve Francii ma kausalni pricinu ve francouzskych koloniich v severni Africe. Vy mate vzacnou schopnost, vsechno interpretovat fundamentalne spatne.
Což opět opakuji neznamená, že za to by měly trpět
Což opět opakuji neznamená, že za to by měly trpět jejich děti, že?
Z hlediska příčin muslimů ve Francii se neshodneme. To co popisujete je pravda a současně jen jedna z příčin. Pokud se podíváme na statistiky počtu muslimů v čase, tak vidím kolonialismus jako zcela minoritní problém.
To nebylo pár Stingru, opravdu ne. Úmysl byl dobrý, ale v
To nebylo pár Stingru, opravdu ne. Úmysl byl dobrý, ale v podstate si Američané vyzbrojil (resp financovali ozbrojení) a vycvicili svého pozdějšího nepřítele. Ano, měli kalachy, ale zdaleka ne všechny ukradli Rusům, kupovali je kde se dalo za US dolary od CIA.
Já jen, aby nevznikla mylka, že všichni teroristé jsou vyzbrojení z Ruska, to je nezmysl. I americký vojenský průmysl potřebuje odbyt a ne vždy se to dostane do „dobrých rukou“ nehledě na to, kdo je ten dobrý.
Svět není jen černobílý.
Jake zbrane pouziva Taliban? Horkotezko tam budete hledat
Jake zbrane pouziva Taliban? Horkotezko tam budete hledat americke zbrane na kterych si americke firmy namastily kapsu. Kalach se dnes vyrabi rucne v kazde afganske vesnici. Ani tu munici nemaji z americkych fabrik. rusko je nejvetsi siritel zbrani pro teroristicke bojovniky. A ted dokonce i babisuv Sellier & Bellot.
Tálibán byl financován a podporován Američany, to je
Tálibán byl financován a podporován Američany, to je fakt, který nelze popřít. Taky je fakt to, že i spousta amerických zbraní se dostane do rukou teroristů, nejen ruských zbraní.
Jenom tolik jsem tím chtěl říct, že to není tak černobílé a že není pravda, co jste napsal:
„rusko stoji za vyzbrojenim vsech teroristu na svete.“
Samozřejmě, Rusko podporuje skupiny, které se mu hodí do jejich zájmů, i teroristické skupiny a co horší, i celé teroristické vlády. Ale nedělejme si iluze, že všechny špinavosti děpají jenom Rusové.
Kazde aktivite americkych sluzeb predchazela aktivita ruskych
Kazde aktivite americkych sluzeb predchazela aktivita ruskych stouru. At to byla Kuba, Vietnam, Nikaragua, Chile, Angola, Afganisten atd., vzdy se tam predtim obevili rusky „poradci“ a vytvorili revolucni prostredi. Casto jim sekundovali soudruzi z Ciny. Svet by byl bez komunistu mnohem nudnejsi, ale klidnejsi.
Prostě každá velmoc má svoje zájmy a chce, aby se ve
Prostě každá velmoc má svoje zájmy a chce, aby se ve světě rozšírilo její pojetí světa. je to normální a bude to tak pořád. A každá ta velmoc ty svoje přátele podporuje i finančně a vojensky.
Takže napsat, že všichni teroristé jsou vyzbrojování Ruskem je čistá demagogie. O to mi hlavně šlo. Tak to opravdu není 🙂 A nic na tom nemění ani fakt, že Rusko je zlo, které by se mělo co nejdůsledněji potlačovat a hlavně finančně přiškrtit, příp. uzbrojit, jak se to stalo na konci studené války.
Posledni veta je mi moc sympaticka. A k tomu je nutne
Posledni veta je mi moc sympaticka. A k tomu je nutne presedlat na EV.
Přesně. V redakci máme malý plynový oltář, u kterého
Přesně. V redakci máme malý plynový oltář, u kterého našemu kultu pravidelně obětujeme :D.
Takový mám doma taky. Říkám mu sporák a včera jsem mu
Takový mám doma taky. Říkám mu sporák a včera jsem mu obětoval 3 vajíčka se slaninou. Užili jsme si to oba. 🙂
fuj plyn, jak to že nejedeš na teslovu elektřinu ?? to sou
fuj plyn, jak to že nejedeš na teslovu elektřinu ?? to sou celý voni rouhači, kážou vodu a pijou víno sektářská mafije ;))
Já nemám nic proti plynu a nikdy jsem to ani netvrdil 😀
Já nemám nic proti plynu a nikdy jsem to ani netvrdil 😀
Zajímavé, ale jaký je přesně důvod, proč o tom píšete
Zajímavé, ale jaký je přesně důvod, proč o tom píšete na Hybridu? Že by kult osobnosti?
Je to „koníček“ největšího výrobce elektromobilů, tak
Je to „koníček“ největšího výrobce elektromobilů, tak proč o tom nenapsat článek,pokud s tím máte problém, stačí to nečíst , jak prosté že?Vy nás tady také informujete o svých nádržích nafty, „zajímavé, ale jaký je přesně důvod, proč o tom píšete na Hybridu? Že by kult osobnosti?“
Spíš bych to přirovnal k občasným reklamám, taky tu
Spíš bych to přirovnal k občasným reklamám, taky tu nemají co dělat a přeci tu jsou.
Tak třeba proto, že Starchip používá na manévrování
Tak třeba proto, že Starchip používá na manévrování technologii z TESLY – motory a baterie. Tedy pro vysvětlenou, aby někomu nevadilo, že se tu o tom píše 🙂
Už se blížíme stavu, kdy v IT vymyslel smartphone Apple.
Už se blížíme stavu, kdy v IT vymyslel smartphone Apple. Již brzy Tesla vymyslí elektromotor a baterii.
🙂
🙂
Ta čirá závist… o Tesle budou filmy a bude v učebnicích
Ta čirá závist… o Tesle budou filmy a bude v učebnicích co si dokázal ty…?
😀 😀 😀
To je otázka jak před nebeskou bránou. Ale
😀 😀 😀
To je otázka jak před nebeskou bránou. Ale proč ne, klidně se svěřím 😀
Z domova jsem odešel na školu s 1000 Kč, dvěma bagetama a báglem s oblečením. Ten první půlrok to bylo peklo – ráno na přednášky, odpoledne do práce, končil jsem kolem druhé v noci, chvíli se vyspat a zase do školy. Naštěstí jsem práci nemusel shánět, v oboru jsem začínal v patnácti letech, ještě na střední. Pamatuju si, jak jsem po pracovní noci usínal na fránině.
Z toho jsem bez korupce a podrážení partnerů vytvořil několik fungujících firem. Svůj první milion čistého jsem vydělal ve čtvrťáku.
Dneska pracuji protože mě to baví a jen když chci, volným tempem a maximálně čtyři dny v týdnu. Můžu se plně věnovat rodině a mým zálibám.
To není špatný, ne?
A co se týká slávy, tak ta mě nikdy nezajímala, dokonce je v mém nejoblíbenějším oboru vysloveně kontraproduktivní.
chtěl by sis koupit na výlety vírník za 3MEGA z Přerova
chtěl by sis koupit na výlety vírník za 3MEGA z Přerova ??
https://www.youtube.com/watch?v=Y4fybhrC39o
https://www.gyromotion.eu/
Hele díky, mrknu na to, uvažoval jsem už o něčem s
Hele díky, mrknu na to, uvažoval jsem už o něčem s motorem.
Já lítám bezmotor, přes zimu jen vlnu.
No vidíš. Musk odešel z domova s tisícem dolarů a kufrem
No vidíš. Musk odešel z domova s tisícem dolarů a kufrem s knížkama a dnes je to druhý nejbohatší člověk na světě. To není zlé, co?
A co Vás nutí, při všem tom bohatství a naplněném
A co Vás nutí, při všem tom bohatství a naplněném volném čase, marnit čas se ztracenými dušemi na hybridu?
Pravděpodobně jsem potomek Jeronýma Pražského.
Pravděpodobně jsem potomek Jeronýma Pražského.
… bez korupce a podrazeni partneru… vsichni co o sobe
… bez korupce a podrazeni partneru… vsichni co o sobe tohle rikaj jsou pekny krivaci a smejdi… to je ma zkusenost, normalni lidi to o sobe rikat nemusi, pac je to pro ne samozrejmost… a neposer se z tech rusaku, kdyz ti tak imponujou tak se tam odstehuj…
je krásný se dívat na raketový výlety do kosmu na metan a
je krásný se dívat na raketový výlety do kosmu na metan a fšechny ty spejsí vylomeniny, horší je pak počítat to co2. Ale pokud ste planetu už taky vodepsali tak stejnak srrr na to mlask ;)))
Mě se to taky líbí 🙂
Mě se to taky líbí 🙂
I kdyby lítali 3x denně tak je to naprostý prd proti dvěma
I kdyby lítali 3x denně tak je to naprostý prd proti dvěma miliardám aut. Nehledě k tomu, že Rusi trvale pálí metan který jim uniká při těžbě ropy a neumí ho odchytit.
Noviny píšu o tom čo ľudí zaujíma a keďže tu diskusiu
Noviny píšu o tom čo ľudí zaujíma a keďže tu diskusiu zahŕňaš príspevkami tak ťa to zaujíma. Redakcia ma kliki, bity a peniažky z reklamy s čoho žije. Ten članoček je tu špecialne pre teba.