ProLogium představuje na CES 2020 solid-state baterie, Kyocera uvádí technologii na trh

Jan Horčík - 09 Leden 2020

Tajwanská společnost ProLogium představila na veletrhu CES 2020 solid-state baterii pro elektromobily. Kyocera mezitím uvádí na trh SemiSolid baterie.baterie 24M článek výroba SemiSolid

Kyocera a 24M přicházejí na trh s novou technologií pro výrobu li-ion baterií nazvanou SemiSolid. Jde o jakýsi předstupeň baterií s pevným elektrolytem.
foto: 24M

ProLogium už má údajně uzavřeny smlouvy na testování svých solid-state baterií (baterií s pevným elektrolytem) s několika výrobci aut. Konstrukce jejich baterií nese označení MAB (Multi Axis BiPolar+).

Firmě se údajně podařilo eliminovat nestabilitu katody NMC-811. Celá baterie se skládá pouze z 4-12 článků, což ušetří značný prostor. Proti konvenčním bateriím lze efektivitu výroby zvýšit až o 56,5 %.

Při energetické hustotě článků srovnatelné se současnou generací běžných li-ion baterií tak bude možné na úrovni celého battery-packu dosáhnout až o 56,5 % vyšší energetické hustoty.

Japonská společnost Kyocera mezitím navázala úspěšnou spolupráci s americkou výzkumnou společností 24M. Ta údajně přišla na to, jak zlepšit ekonomiku výroby baterií, snížit výrobní náklady a zvýšit energetickou hustotu.

Její technologie "SemiSolid" se údajně má stát novým standardem v oblasti li-ion baterií. Kyocera uvádí na trh zcela nová domácí bateriová úložiště Enerezza postavená právě na ní.

Nabídnou kapacitu 5, 10 a 15 kWh a výroba by měla začít do letošního podzimu. Společnost 24M založil už v roce 2010 absolvent Jet-Ming Čiang.

Obě společnosti tvrdí, že jen materiálové náklady proti obdobným bateriím jsou nižší až o 40 %. Výroba je také o dvě třetiny kratší. A to zejména díky tomu, že elektrolyt je promíchán s přísadami, které z něj vytvoří kašovitou hmotu.

Díky těmto a dalším vylepšením údajně energetická hustota SemiSolid baterií od 24M dosahuje až 350 Wh/kg článku.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Podle těchto videí by se baterie neměla přehřívat. Nicméně otázka je, jestli videa jsou opravdu pravdivá a není tam ještě nějaký háček:
https://www.youtube.com/watch?v=Dt3iy-F1ho0

https://www.youtube.com/watch?v=udKRlp5IbGU

Obrázek uživatele Tomáš

To ma v pacu uz folksvagen. Az to zacne prat do svejch aut, tak vsem ujede.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Kuk

Už zase meleš kraviny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vlk taky sliboval, a vlkohrad slíbí i hory s horákama.

Obrázek uživatele Tomáš

Ja nevim proc sem plelete zvirata.
Ale VW splni to co slibi.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Fakt? Třeba online aktualizace, pětimístný interiér, nosič kol a termín dodání na základě složené zálohy?
Spíš ne, že.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Jo fakt. Každý začátek je těžký. Všichni kritici Vwagna si můžou zkusit postavit nějaký autíčko sami. Uvidíme jak dostojí slibům.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Magy

Zaciatok? To ako fakt myslis vazne, ze automobilka s miliardovymi obratmi, tisickami inzinierov, desiatkami laboratorii na testovanie toho ci onoho, desiatkami tovarni na vyrobu vsetkeho mozneho su zaciatocnici? Navyse ak uz davno mali k dispozicii vysledky reverzneho inzinieringu modelu S, X aj 3-ky?
To zaciatocnictvo si si pomylil s Teslou, ktori sa do vyroby automobilov pustili len pred necelou dekadou a uplne bez skusenosti (ak si odmyslim prvy Roadster, ktory bol len prerabkou existujuceho auta - Lotusu).
A napriek tomu je zarazajuce, ze taky miliardovy koncern ako VW este DODNES nema v novych modeloch svojich elektromobilov to, co Tesla uz pred desiatimi rokmi v modeli S. A naskok Tesly sa stale zvysuje.
Aj taky Mercedes so svojim ECQ je skor vysmech, nez vyrobok hodny respektu.
Prosim uz radsej mlc o VW, lebo sa spolu s nimi len strapnujes.

---

Nissan e-nv200

Obrázek uživatele Tomáš

Vraťte se prosím do reality. Uvědomujete si jak málo se Ev ve světě prodává? Smesne málo. Bohuzel. Proto s nimi ani Toyota nepospíchá. A většinou se prodávají protože pobídky a dotace. Prostě si nemyslím že Tesla je svatá a ostatní belzebubove. To tykání naferovku už radši ani nekomentují. Holt zvyky se mění. Ale i to vede ke zhrubnutí komunikace.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

meleš voloviny, ani si nevidiš dohuby jak plácáš. mušíš nejdřív víc studovat hele. zatím se vrat zpatky k japonsku to ti šlo nejlip a nech konzervu vlkohradem ;) sory jako nedá se svítit

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Magy

Praveze v realite zijem. Nikde netvrdim, ze Tesla je jediny boh a ostatni su zatratenci, ale zhodou okolnosti prave Tesla (ako uplny novacik v tejto oblasti) ukazala, ze sa to da, dokonca dobre a navyse ziskovo. Trh sa od chvile spustenia vyroby modelu S a 3 doslova prebudil, Tesla nestiha vyrabat. Je teda kopec priestoru pre ostatne automobilky, aby tuto medzeru vyplnili. Dopyt je. Ze sa BEV predava smiesne malo je najme preto, ze tie predpotopne mamuty nepochopili, ze nestaci zo spalovaku vyhodit spalovacie creva a implantovat elektricke. A tiez to, ze ziadna ina automobilka neriesi komplet ekosystem, teda aj s nabijanim a navyse casto este montuju do tych svojich paskvilov male baterie, pripadne to nema ani rychlonabijanie (Kangoo Z.E.).

Co sa tyka toho tykania, sme na neformalnej diskusii. O to napokon hovori aj netiketa. Ale pokial ti to spravi radost, mozem ti kludne aj onikat.

---

Nissan e-nv200

Obrázek uživatele Tomáš

Ano, s tím ekosystémem naprosto souhlasím. Třeba tady v Japonsku je Tesla jediný použitelný auto na velké vzdálenosti. Leaf bez TMS je hlavně v lete, no prostě rapidgate. Viděl sem japonský video kde po druhým rychlonabijeni je potřeba hodina nabíjení na ujetí 100km. Venku 35 stupňů, baterie 53,5 stupne. Bohužel Tesla je na masový rozšíření pořád ještě drahá. Co se tykání tyce, holt si budu muset zvyknout. Nikdy mi nevadilo, spíš naopak. Jen mi přijde divný tykat si s někým koho neznám. Doba se prostě mění. :-)

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Sám si priznal, že Magy má pravdu. Nikto tu netvrdí, že Tesla je svätá a nemá čo zlepšovať ale proste v porovnaní s ostatnými je najďalej. V podstate je to zatiaľ jediné EV, ktoré sa oplatí kúpiť, aj keď je relatívne drahé, pretože ako jediné je normálne použiteľné a dá sa s tým fungovať.
VW a ostatní jednoducho zaspali a otázka je prečo? Keď mali dostatok financií, inžinierov a aj nejaké skúsenosti s výrobou BEV z minulosti?
Nissan je samostatná kapitola. Mali to dobre našlápnuté, dokonca si vyrábali vlastné baterky (základ úspechu) ale ide to s nimi dolu vodou každým novým modelom.
Ale toto tu nikto nechce. Nikto normálny nechce aby použiteľné BEV vyrábala iba jedna automobilka, lebo sa nikam s cenou a kvalitou neposunieme.
P.S. sorry za tykanie :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 90tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Tomáš

V podstate je to zatiaľ jediné EV, ktoré sa oplatí kúpiť, aj keď je relatívne drahé, pretože ako jediné je normálne použiteľné a dá sa s tým fungovať.

100% souhlas.

A my musime doufat ze se to VW podari rozhejbat.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Presne tak. Čím viac automobiliek (vrátane VW) bude vyrábať BEV, tým lepšie pre nás.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 90tis. km na elektro.

Ano, prodava se jich malo. Protoze skoro vsechny EV jsou mimo mainstream. Kombik zadny, rodinna limuzina velikosti Octavia neexistuje. Bud to jsou male pixkly, nebo velke SUV. Nic pro bezne pouzivani. Vlastne mi ani Tesla 3 nesplnila moji potrebu, ale koupil jsem ji, protoze neexistuje nic kloudneho. Proc? Asi aby ste mohl napsat, ze o EV neni zajem. Snad se to brzy zmeni.

Obrázek uživatele Tomáš

To máte pravdu. S klesající cenou baterií to půjde stále lépe. Podle mě se automobilky bojí že by na Ev prodělaly. Já prostě odmítám že všichni ostatní kromě nás, fandů do Ev jsou stádo v... Ale pokud máme my tady pravdu, pak prostě VW a podobní za pár let zkrachují.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Automobilky se boji ztratit miliardy ktere nasoukali do vyvoje spalovaku. Kdyby lidi meli takovy vyber EV modelu jako u spalovaku, bylo by vse jinak. Navic evropske automobilky ziji z image, ze vyrabi nejlepsi spalovaci motory. No a u elektromotoru se nemuzou nejak vyrazne profilovat. Vibrace je jen u spalovaku tema, to same tichost spalovaku z DE oproti konkurenci je vyhoda. Elektromotor zije nenapadne, nikdo ho ani nevidi a neslysi a neciti. Tak v cem by nemecke automobilky chtely zabodovat? Oni maji hruzu z toho, ze Cina bude vyrabet skoro stejne EV jako Nemci za podstatne mene penez. Vsichni totiz zacnou na stejne care. A Cina a Korea ma baterkovy monopol. To je nocni mura a proto EV nechteji.

Obrázek uživatele Tomáš

No jo ale muzeme se jim divit?

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Jenomze ty miliardy investovali uz v dobe, kdy bylo mozne investovat do BEV. Je to jejich spatny odhad vyvoje a manazerska nekompetentnost. A ted kvuli jejim chybam mame cuchat dal jedovate emise? To snad nemyslite vazne, ze to musime akceptovat.

No a právě proto se tu mnozí podivují že nebojují o svůj koláč.
Chápete tedy že se zde mnohdy rozčilujete (nebo agitujete) zbytečně, teď když se tedy "nedivíte" ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

1* jéa

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

VW ma sidlo ve Wolfsburg, cesky Vlkohrad nebo Vlci hrad.

Přísloví je ustálený stylizovaný výrok, jenž obsahuje obecně platné zásady nebo zkušenosti mravoučné povahy. Tyto jsou vyjádřeny buď přímo, nebo obrazně.

Obrázek uživatele Kuk

Lžeš.

Jak matka...
3/2010
Volkswagen Plans to Sell 300,000 Electric Cars a Year by 2018
https://www.treehugger.com/cars/volkswagen-plans-to-sell-300000-electric-cars-a-year-by-2018.html?fbclid=IwAR1S2R-cZb91wnobyVegIypZZyf6ahiebvZk-uR6dKJVn5yzzx-iuPjz_HA

... tak dcera
2012
První sériový elektromobil Škoda se objeví už za dva roky
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1198420-prvni-seriovy-elektromobil-skoda-se-objevi-uz-za-dva-roky

obě lžou!!! Tak už sklapni s těma kecama.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Měli "dobrého"učitele-Goebbels, aneb starýho psa ...........

Tady máte praktiky VW,je to sice starší, ale stále platné, změnily se pouze reklamy.https://zpravy.tiscali.cz/sex-lzi-a-volkswagen-267255

Obrázek uživatele Tomáš

Nelzu. Auta budou chrlit masove. A kdovi jestli ty linky nejsou naky fejknjus.
Tak se trochu opozdily no.
Matka s cerou.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Kuk

Ty si fejknews a tvoje kecy tuplem.

11/2019
Volkswagen delivers 100,000th e-Golf
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-delivers-100000th-e-golf-5632

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

No vidíte jak to chrlej. Doufám že taky nějakej evagen koupíte.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Kuk

Chrlej 14 kusů za den, tudíž velký hovno. Vem si prášek a doufej dál.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Nezlobte se ale zrovna dneska jsem viděl na fotce stovky ID3 nejde zaparkované. Už je snad ani nemaj kam dávat. Takže je musej taky vyrábět. Pravda zvítězí.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Ty stovky co nemůžou prodávat, protože nemají software.

---

ecotaxiolomouc.cz

Software je jen shluk 1 a 0...
To nevidím jako žádný problém..
Auto bez softwaru v pohodě jezdí..
Software bez auta je pořád jen shluk 1 a 0..

A zrovna nedávno byl na netu článek že farmáři po celém světě se začínají vracet k zemědělské technice bez softwaru klidně z 60,70 let, neboť jsou schopni to opravit přímo sami na poli a bez diagnostiky...

Obrázek uživatele ozana

Dnes ani spalovák, kde by byl smazán veškerý software by nebyl nic víc je mrtvá hmota. Nepohnul by se ani o milimetr.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Na světě budou sta miliony spalovaku bez software..
Jeden taky využívám na práci....

Pokud to správně chápu tak baterie 100 kWh se bude skládat tedy z 80 článků. Netuším jaká bude úspora prostoru (píší 30%), protože nejsou mi známy přesné velikosti článků. Nicméně měly by zabrat menší prostor, než má dnes Tesla se svými bateriemi.

více na

https://tinyurl.com/tg5t8g7

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Myslím, že v textu mluví o počtu "mikročlánků" uvnitř jednoho prizmatického článku. Ale je to poněkud zmatené a teď nemám čas dohledávat a studovat originál.

Obrázek uživatele Kuk

Zmenšování prostoru je ti naprd pokud to neuchladíš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jaký má smysl takový výkřik do tmy, když o tom článku nevíte nic?

Obrázek uživatele Kuk

Ta poučka platí obecně a je úplně jedno jak ta baterie vypadá. Sorry jako.

Mimochodem vím, že u této baterie jsou jednotlivé články jsou prolity teplovodivým gelem, ale zda to bude stačit ukáže až praxe. Pokud ano, bude to skvělé.
Na jednom videu ukazují teplotu po průstřelu jednoho článku, stoupla jen o 1,4 stupne C po 75 sec.

jukni na to ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=udKRlp5IbGU

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jaká poučka? Bez znalosti základních parametrů jako vnitřní odpor, proudová zatížitelnost a pracovní teplotní rozsah nevíte vůbec nic o tom, jak se ten článek bude zahřívat a jak moc nebo jestli vůbec ho bude potřebovat chladit nebo temperovat.

Tekutej dusík na ně...

Obrázek uživatele Tomáš

Chladit se to bude nejakou jeste nam neznamou lejzrovou technologii.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Kuk

Radši si začni chladit mozek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vysedostnudite.

Obrázek uživatele Tomáš

Pan Kuk bude ještě překvapen až tu technologií pozná. Úplně mu spadne brada.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Pan Kuk? Nebyl to náhodou kuki? Jak jezdil tou dřevěnou károu?

Obrázek uživatele Tomáš

To ja nevim kdo se za tim nickem skryva. Treba ma vic identit?

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Chladit je potreba. Ale pokud zmensim clanek, zbyde vic prostoru treba i pro chlazeni.

Navic ploche clanky maji daleko vetsi pomer povrchu vuci objemu, takze se chladi efektivneji.

Jinak klobouk dolu co predvedla Tesla s konstrukci akumulatoru TM3. Vypada to vsak , ze nasli nejlevnejsi zpusob, jak vyrobit clanek a nejdrazsi zpusob, jak poskladat baterii. Ve finale jim to asi vychazi dobre.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Rozveďte,prosím, tu myšlenku, proč myslíte, že TM3 má špatně navrženou konstrukci baterie a jak byste to udělal vy. Ideálně jak ve variantě pro manuální montáž, tak pro masovou výrobu, kdy to dělá stroj. Díky.

Netvrdim, ze je cokoli spatne navrzeno. Mluvim o Volbe valcovych clanku oproti prizmatickym. Valec se sice lepe a snadneji vyrabi, ale stavba packu (s pozadavky na thermal managment) je daleko narocnejsi a drazsi, nez v pripade prizmatickych clanku.

To je cele... jake znamenko vyjde v konecnem vysledku nevim.

Tesla vsazi na valecky, ostatni vetsinou na kvadricky. Casem se to nejak vystribri.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Proč si myslíte, že u válcových článků je výroba packu dražší a náročnější? Články do modulu nasází a naboduje robot, to je prašť jako uhoď. Ale u válcového článku vám z principu vznikají volné prostory, které můžete využít na odvod tepla a pokud tam dáte ještě nějakou tu teplovodivou gumu, nebo co to tam dávají, tak můžete odvádět teplo z téměř celého provrchu článku. K dosažení stejného efektu u prizmatického článku byste je musel něčím teplovodivým proložit.

For je v chladicim kanalu, muste jej nejak naformovat a zajistit jeho kontakt s clankem (vodivy gel). Mimochodem Kulaty clanek se dotyka chladiciho kanalu asi jen 1/8 povrchu. Zbytek mezer je zastriknut jakousi srackou. Vypada to jako PUR pena, ale snad pouzili neco tepelne vodiveho.

Ja tam vidim pomerne dost vyrobnich operaci, materialu a chemie. oproti tomu prizmaticke clanky ,kdyz to prezenu, naskladate do krabice, prolozite separacni vlozkou... hotovo.

https://thumbor.forbes.com/thumbor/1280x868/https%3A%2F%2Fspecials-images.forbesimg.com%2Fdam%2Fimageserve%2F42963422%2F960x0.jpg%3Ffit%3Dscale

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Ta hmota to teplo právě rozvádí a tím, že ty články jsou malé, tak se to dá udělat krásně na husto a objem packu se tím nijak zásadně nezvětšuje. O tom, že to funguje skvěle se snad přít nemusíme. Takže pořád čekám na odpověď, proč je toto řešení podle vás tak hrozně výrobně nákladné.

Podivejte se. Nejak to funguje, o to se nepru. Z trrmodynamickeho hlediska to jde u prizma vyresit lip a levneji. Tecka

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele ozana

A to je jak?

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Snadno, je to jen fyzika a trocha PDR.
Tak si to spocitejte.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele ozana

PDR anebo BFLMpsvz

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

PDR = Parcialni diferencialni rovnice

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele ozana

Nejdříve se musí říct z které strany (plochy) se to teplo bude odebírat a jak se bude odvádět (kudy mezi dalšími plochými články) a teprve pak se může něco počítat.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Ano tomu se rika okrajove podminky.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele ozana

Teplo není kudy odvádět, výsledek je nula.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Tomáš

Leaf taky nechladi a jezdi. Tak co.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Tak chlazeni je receno jako zjednodusene... ono jde spis o kompletni Thermal Management (TM).

Baterie jak znamo funguji idealne za pokojove teploty. Prehrivani a podchlazovani vede jednak k neefektivite a jednak ke zkracovani zivotnosti. V zime je potreba baterie predehrivat pred rychlonabijenim, v lete chladit.

Leaf nejak funguje ale taky by mohl fungovat lip s plnohodnotnym TM

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Kuk

Právěže nejezdí, na delších tratích stojí a pomalu nabíji a jmeneju se to Rapidgate takže se prober.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Nemate pravdu vazeny pane. Jezdi. Ale na 100km pak 1 hodinu nabiji. Pri dlouhych cestach a v horku.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Kuk

Když nabíjíš tak prostě nejedeš. Kup si Leafa a užij si to.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

A Tesla když nabíjí tak při tom jede?

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Kuk

Ty si fakt hloupej jak daleko vidíš. Když jedno auto nabíjí hodinu a to druhý 2 hodiny, protože přehřátá baterka, tak to první už hodinu jede zatímco druhý stojí a pořád ještě nabíjí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

No hloupej sem ale to co jste právě napsal nikde nepopírám. Tesla dorazí do cíle o dost dřív.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Kuk

Protože Leaf nejede, stojí a nabíjí. Principem dopravy automobilem je někam se dopravit v rozumném čase a ne stání přískokama že. Té jak u blbečků na dvorku. Nech se vyšetřit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Zrovna letos jsem docela dost vyšetření podstoupil a nikde nic. Takže smůla. Jinak s Teslou přece taky pojedete priskokama, jen budou delší a zastávky kratší než s tím Leafem. Ale v principu to bude stejný.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Dokaze nabijet posadku adrenalinem, kdyz jede na autopilota :-)

Takovych videi kde ridi skutecny ridic jsou tuny. Tady je slabina silnice/pneumatika = aquaplaning. Na to nema nic jineho vliv, nez rychlost kterou predurci clovek.

Obrázek uživatele Marek_

Jo a dobrý je i ten komentář na konci: "And I just crashed." :-)

No... slušný debil.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Tomáš

To jo. Jeden se diví kde berou na Teslu prachy.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

jen houst, at se to zlevnuje a zlevnuje a my koncaci na tom profitujem :)

da se nekde dohledeat cena toho Kyocera Enerezza 5-10-15kWh ? ja nasel jen obrazky, ale cenu nikde

Ne tak zhurta, vyroba ma zacit na podzim. A znate to od jinde. Vse se zpozdi.

chci si na konci tohoto roku poridit backup do kanclu, tak koukam co kde jak a za jakou cenu je a bude, zatim jsem skoncil s vyberem u Pylontech a rozhoduju se jestli US2000 plus nebo US3000 plus, ale i tak stale hledam jestli nenajdu neco lepsiho, a tohle se me libi

Na mene caste zajisteni elektriny v kanclu bych sel do obycejneho UPS. Vse v jednom. Ja mam APC Smart UPS 5000 v olovu. Nepotrebuju tolik cyklu jako nabizi Lifepo4. Ale zalezi na celkovem vyuzivani. Potrebujete jeste inverter s nabijeckou za dalsich 20000 Kc. Ja to koupil jete s novou baterkou za par kacek na ebay.de. Ten Pylontech by se hodil pro FVE, tam nema olovo sanci.

ale ja to chci k fotovoltaice co tam mame, jasne ze jen jako backup bych sel do nejake UPS

Rozumna vec. Drzim palce a hodne slunicka.

Ted jeste, za jak dlouho jsou to schopni dostat do serioveho auta?

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Takže vlastně normální složení baterie (NCM811) jen s tím rozdílem, že se baterie nebude skládat z tisíců malých tužkových baterií, ale baterie bude ve větších celcích na plocho a tak se ušetří za obaly a redukuje se množství vzduchu, který zbytečně zabíral prostor.
Snížení výrobních nákladů až o 40 % a navíc zkrácení doby výroby baterií až o 70 %.

Obrázek uživatele ozana

Ty válcové články se zase lépe (snadněji) chladí/temperují.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Těžko říci. Vzduch mezi články nevede dobře teplo. Bez vzduchu by šlo teoreticky teplo lépe odvést.

Obrázek uživatele ozana

Místo vzduchu tam může být teplovodivý gel (a ploché trubky klimatizace/vytápění)

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Tesla chladi tekutinou ktera koluje v trubkach ktere jsou v kontaktu s clanky. Treba zde:
https://www.pinterest.com/pin/453737731194905681/

Obrázek uživatele Kuk

V kontaktu s každým jedným článkem v autě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tesla má už patent na "beztrubkové" chladenie, ktoré je účinnejšie a umožní väčšiu hustotu článkov a tým, samozrejme aj energie v obmedzenom priestore

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 90tis. km na elektro.

Konečně něco reálného! Jen si dovolím korigovat údaj o hustotě SemiSolid baterií: - v současné době jsou ve výrobě na úrovni 280Wh/kg, výhled je až na 400Wh/kg, tolik hovoří oficiální údaje od výrobce, které jsem dohledal.

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Obrázek uživatele Kuk

Ten novej patent Tesly taky počítá se sírou jako některé solid state baterky akorát to asi nebudou SSB.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Li-S je další generace. zatím mají, pokud vím, dost nízkou životnost. Hustota energie je ale mnohem větší, kolem 2,6kWh/kg. Takže v packu to může být asi 1kWh/kg.

---

hariprasad

Li-S baterie jsou zname asi uz 100let. Problem je, ze az nyni se podarilo dosahnout zivotnosti presahujici 100 nabijecich cyklu (jen u nizkych kapacit). Dalsi problem je samo vybijeni. Uvadena kapacita 2,6kWh/kg je jen v laboratornich podminkach, realne to je max dvojnasobek Li-on. Pozitivni ovsem je, ze se uz v praxi vyuzivaj. Hlavne v pripadech kde se resi vaha a jde o kazdy gram.

Obrázek uživatele Kuk

Zajímavé. A konkrétně kde se využívají.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pamatuji si, že v 2008 to dali do letadla, který údělalo rekord v délce výdrže ve vzduchu. Vyrábí to firma Sion Power. Pak myslím, že mají zákazníky z armádní oblasti, psali že to používaj jako zdroj v raketách.

Obrázek uživatele Tomáš

Asi někde v laboratoři a pak k výrobě bombastickych titulků o průlomové baterií. Ani se už radši neptám kam se ty baterie vlamaly.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol